Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jack moet wat aankomen in gewicht.
Moderator: moderatorteam
- Jackira
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jack moet wat aankomen in gewicht.
Jack is vanaf het begin mooi slank en best schraal. Alleen begint hij nu wat te slank te worden. Hij eet ook niet elke dag even goed. Maar over het algemeen gaat er per dag 500 a 600 gram Duck in. Hij krijgt afwisselend drie verschillende complete soorten hier van. Als pup at hij 900 gram per dag en dan was hij mooi slank, maar hij eet nu gewoon niet meer dan 500 a 600 gram momenteel per dag. Plus kluiven en pensstaafjes en frolic rondjes in vieren gedeeld als beloning.
Is er andere KVV die ik beter kan geven dan dit? Ik heb gelezen dat Lotgering meer aan zou zetten, is dat dan een betere optie? Of kan ik beter brok bijgeven?
Is er andere KVV die ik beter kan geven dan dit? Ik heb gelezen dat Lotgering meer aan zou zetten, is dat dan een betere optie? Of kan ik beter brok bijgeven?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Jack moet wat aankomen in gewicht.
Je kunt wat extra koolhydraten toevoegen, zoals gekookte aardappels, rijst, pasta, brood...
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik zou brok bij geven. Ik geef ook tafelresten bij maar vooral omdat ik het over heb en ze er blij mee maak. Ik ga geen aardappels of pasta speciaal voor de honden koken, dan hebben ze meer aan hondenbrokken.
Op rauw vlees kan ik mijn honden ook niet op gewicht houden.
Op rauw vlees kan ik mijn honden ook niet op gewicht houden.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Alles wat extra is zet aan natuurlijk, dus brok of kvv maakt daarin niet veel uit. Als het maar lekker genoeg is voor hem om graag te eten en niet te gewoon is. Als hij altijd kvv eet zal hij brok waarschijnlijk wel lekker vinden. Alsof hij snoep krijgt
Tess krijgt al brok en kvv, dat vul ik nu aan met yoghurt en ei (niet alles dagelijks). En daarnaast maak ik het eten wat aantrekkelijker door er af en toe eens iets doorheen te doen als Renske of gewoon een beetje van die goedkope supermarkt kuipjes. Voor de smaak, zodat ze ook voldoende gewone maaltijden eet en niet alleen maar lekkers.

Tess krijgt al brok en kvv, dat vul ik nu aan met yoghurt en ei (niet alles dagelijks). En daarnaast maak ik het eten wat aantrekkelijker door er af en toe eens iets doorheen te doen als Renske of gewoon een beetje van die goedkope supermarkt kuipjes. Voor de smaak, zodat ze ook voldoende gewone maaltijden eet en niet alleen maar lekkers.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik vraag het me af. Ik kan Taartje kilo's kvv geven, dan komt ze nauwelijks aan maar poept dagelijks kilo'sveertje schreef:Alles wat extra is zet aan natuurlijk, dus brok of kvv maakt daarin niet veel uit.

Voor Mila en Amy geldt dat in iets mindere mate ook.
Ik lees toch best vaak dat honden schraal of zelfs mager blijven op alleen kvv en dan wel goed op gewicht te krijgen zijn als er wat koolhydraten worden toegevoegd. Dus volgens mij is het ene extra het andere niet (altijd).
-
- Zeer actief
Manu bleef altijd schraal op kvv. Ik moest zoveel voeren dat hij op een gegeven moment zijn bak niet meer leeg kreeg. Nu geef ik brokken van Taste of the Wild en hij is sindsdien goed op gewicht! En hij eet het graag.
Hij is ook nog eens heel gevoelig want hij gaat van brokken heel snel aan de diarree. De enige brokken, van alle 25 soorten die ik geprobeerd heb, waar hij geen diarree op heeft én eet, zijn Wellness Core en Taste of the Wild. Op die eerste kreeg hij helaas snotogen.
Hij is ook nog eens heel gevoelig want hij gaat van brokken heel snel aan de diarree. De enige brokken, van alle 25 soorten die ik geprobeerd heb, waar hij geen diarree op heeft én eet, zijn Wellness Core en Taste of the Wild. Op die eerste kreeg hij helaas snotogen.
- Barkley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spinone Italiano
- Aantal honden: 1
ik geef voor het slapen gaan brok. Fred is misselijk in de ochtend als zijn maag te leeg is en zo sla ik twee vliegen in een klap. Overdag kvv en savonds brok dus.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Hier krijgen ze vaak een klein handje brokjes bij hun kvv
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Nou, probeer maar eens dik te worden van sperciebonenveertje schreef:Alles wat extra is zet aan natuurlijk, dus brok of kvv maakt daarin niet veel uit.

Mijn honden stoppen met eten op en duur. En in KVV zit gewoon niet zoveel kcal per 100gram. Ik houd mijn honden niet op gewicht met KVV. Kiwi eet zelfs onbeperkt high-energie brokken en tafelresten en ik vind dr nog steeds wat scharminkelig.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Paisley schreef:Nou, probeer maar eens dik te worden van sperciebonenveertje schreef:Alles wat extra is zet aan natuurlijk, dus brok of kvv maakt daarin niet veel uit.![]()
Mijn honden stoppen met eten op en duur. En in KVV zit gewoon niet zoveel kcal per 100gram. Ik houd mijn honden niet op gewicht met KVV. Kiwi eet zelfs onbeperkt high-energie brokken en tafelresten en ik vind dr nog steeds wat scharminkelig.
Ook daar komen ze van aan, alleen moet je er verdomd veel van eten

- Jackira
- Zeer actief
Omdat Jack ook wat sneller last heeft van z'n darmen en daar wat gevoelig op lijkt te zijn heb ik ook deze brokken besteld om eens te kijken of dat beter gaat. Mijn idee is dan om hem deze brokken als vervanging van een deel van de Duck te geven of desnoods helemaal over op deze brokken als hij ze beter eet dan Duck. Of eventueel er andere KVV bij proberen. Eerst maar even de brokken in combinatie met Duck proberen.Manuma schreef:Manu bleef altijd schraal op kvv. Ik moest zoveel voeren dat hij op een gegeven moment zijn bak niet meer leeg kreeg. Nu geef ik brokken van Taste of the Wild en hij is sindsdien goed op gewicht! En hij eet het graag.
Bedankt voor het meedenken iedereen. Het is inderdaad dat hij geen grote eter is, hij kan zoveel krijgen als hij nodig heeft maar hij houdt op een gegeven moment op met eten en de hoeveelheid die hij naar binnen kan krijgen is te weinig om op gewicht te blijven. Dus extra dingen er bij geven lukt niet. Het moet een bepaalde hoeveelheid zijn met dan inhoudelijk meer calorieën.
-
- Zeer actief
Onze Aki eet gewoon ok, het is geen schrokker en eet zoveel als waar hij genoeg aan heeft, zet niet snel aan en eigenlijk net als bij mijn andere herder reu best "schraal". In de goede zin, maar je moet inderdaad opletten dat ze niet te mager worden. Mijn teef had dat trouwens ook, die kon ook dan ineens weer heel schraal zijn, en anderzijds had zij de aanleg om toch ook snel vadsig te worden.
Wij geven Lotgering, sinds een tijdje weer volledig (een tijd gehad dat we deels brok en deels Lotgering op een dag gaven) en ik moet zeggen dat hij (en de andere hond) het met smaak eten, vacht is goed en hij is goed op gewicht.
Mijn eerste reu was wat te mager toen ik hem kreeg en hij had destijds wat last van zijn gestel. Op advies van da toen tijdelijk wat pasta bijgevoerd waardoor hij rap op gewicht kwam, daarna de voeding er weer op aangepast en toen ging het goed.
Sommige honden kunnen altijd wel wat extra's naast de gewone voeding gebruiken, en nu pas ik dat ook nog toe omdat ook Aki bijvoorbeeld niet super aanzet, maar wel energiek is. Als ik pasta heb gekookt, gaat er dan ook altijd wel wat extra pasta naar de hond toe naast zijn versvoer, gewoon omdat het kan en hij sommige dingen met smaak er wel bij opeet. Niet alles, dat is wat ik bedoel met "het is geen schrokker" hij eet graag, maar niet zomaar alles wat geserveerd wordt
Wij geven Lotgering, sinds een tijdje weer volledig (een tijd gehad dat we deels brok en deels Lotgering op een dag gaven) en ik moet zeggen dat hij (en de andere hond) het met smaak eten, vacht is goed en hij is goed op gewicht.
Mijn eerste reu was wat te mager toen ik hem kreeg en hij had destijds wat last van zijn gestel. Op advies van da toen tijdelijk wat pasta bijgevoerd waardoor hij rap op gewicht kwam, daarna de voeding er weer op aangepast en toen ging het goed.
Sommige honden kunnen altijd wel wat extra's naast de gewone voeding gebruiken, en nu pas ik dat ook nog toe omdat ook Aki bijvoorbeeld niet super aanzet, maar wel energiek is. Als ik pasta heb gekookt, gaat er dan ook altijd wel wat extra pasta naar de hond toe naast zijn versvoer, gewoon omdat het kan en hij sommige dingen met smaak er wel bij opeet. Niet alles, dat is wat ik bedoel met "het is geen schrokker" hij eet graag, maar niet zomaar alles wat geserveerd wordt

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Ik heb t bij 1 hond gehad dat ze niet dik te krijgen was op vers
Dit was hormonaal want vlak na de loopsheid moest ik ze altijd op dieet zetten omdat ze anders te dik werd
Maar die at zeker 1,5 - 2 kg kvv of zelf samengesteld pd
Toen ze 5 jaar werd is dat ineens omgeslagen en nu eet ze maar 500 gr pd
Alle honden hier krijgen kvv , brok kennen ze niet
Ook de sporthonden niet , en toch staan die gewoon goed zonder overdreven veel te krijgen
700/800 gr pd en ze zijn behoorlijk actief
Maar denk dat t ook aan t merk en de hond ligt
Een kennis zijn sporthond kreeg eerst een ander merk
Die moest echt zeker 1,5 kg pd eten
Nu op de kivo is dat nog 800 gr
En mijn ex sporthond die ook 800 gr kreeg krijgt er nu nog 500 omdat ik hem anders kan rollen ( maar die ging ook naar 6 dgn pw training plus bijna dagelijks fietsen / loopband naar alleen nog maar wandelen . Die mag helaas niks anders meer )
Dit was hormonaal want vlak na de loopsheid moest ik ze altijd op dieet zetten omdat ze anders te dik werd
Maar die at zeker 1,5 - 2 kg kvv of zelf samengesteld pd
Toen ze 5 jaar werd is dat ineens omgeslagen en nu eet ze maar 500 gr pd
Alle honden hier krijgen kvv , brok kennen ze niet
Ook de sporthonden niet , en toch staan die gewoon goed zonder overdreven veel te krijgen
700/800 gr pd en ze zijn behoorlijk actief
Maar denk dat t ook aan t merk en de hond ligt
Een kennis zijn sporthond kreeg eerst een ander merk
Die moest echt zeker 1,5 kg pd eten
Nu op de kivo is dat nog 800 gr
En mijn ex sporthond die ook 800 gr kreeg krijgt er nu nog 500 omdat ik hem anders kan rollen ( maar die ging ook naar 6 dgn pw training plus bijna dagelijks fietsen / loopband naar alleen nog maar wandelen . Die mag helaas niks anders meer )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Gimmick
- Zeer actief
Taxi kreeg ik ook niet dikker.
Nu op Kivo gaat het prima eigenlijk.
Hij krijgt alsnog 850gr per dag wat best veel is voor een hondje van 11 kg.
Maar hij eet met smaak...
Nu op Kivo gaat het prima eigenlijk.
Hij krijgt alsnog 850gr per dag wat best veel is voor een hondje van 11 kg.
Maar hij eet met smaak...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Jackira
- Zeer actief
Ik heb Kivo besteld, verschillende varianten en ook vis.Het afhaaladres zit hier in de buurt dus dat is handig. En de brokken die Manuma noemde zijn ook binnen, die lust hij graag tot nu toe als extra. Ik ga eens kijken wat het beste werkt voor hem.Angelique. schreef:Hier jarenlang hetzelfde "probleem" gehad, het is ook echt wel een husky dingetje....100 soorten brokken en ander vlees geprobeerd, niks werkte.
Ik had er 3 bij die echt niet een virusje moesten oplopen want dan was het vrees ik gedaan![]()
Sinds dik 2 jaar staan ze hier op kvv van kivo, 4 verschillende varianten en met name van de vis (rood) komen ze goed aan en blijven ze mooi op gewicht....nu ze op gewicht zijn krijgen ze de vis iets minder vaak.
De kennelworst van kivo zet ook lekker aan, krijgen ze hier een dikke plak van na een training als beloning.

- dagmar88
- Zeer actief
Voor de huskies werden iedere dag aardappels gekookt. Ze lagen al te kwijlen als de pan op het vuur ging
Paar handjes brok, aardappel (vaak puree met boter/melk of bouillon er door) en het grootste deel kvv/barf.
Mevrouwtje kreeg er nog rauwe geitenmelk bij. Ik maakte schapenvetbonbons en vanillekoekjes met schapenvet.
http://www.dogmeat.nl/index.php?main_pa ... cts_id=467
En veel gedroogde snaai.

Paar handjes brok, aardappel (vaak puree met boter/melk of bouillon er door) en het grootste deel kvv/barf.
Mevrouwtje kreeg er nog rauwe geitenmelk bij. Ik maakte schapenvetbonbons en vanillekoekjes met schapenvet.
En veel gedroogde snaai.
- Jackira
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Voor de huskies werden iedere dag aardappels gekookt. Ze lagen al te kwijlen als de pan op het vuur ging![]()
En veel gedroogde snaai.

- Jackira
- Zeer actief
dagmar88 schreef:Voor de huskies werden iedere dag aardappels gekookt. Ze lagen al te kwijlen als de pan op het vuur ging![]()
En veel gedroogde snaai.

- Jackira
- Zeer actief
We hebben nu ook Kivo. Hij moet er wat aan wennen maar lust het wel. Maar Kivo is wat grover van structuur dan Duck dus hij vist er iedere keer een stukje uit en gaat dat in z'n mand bestuderen en waar mogelijk begraven in z'n kussen
Man heeft daar het geduld niet voor om 7 uur'sochtends want het duurt zo erg lang voordat hij het op heeft dus hij geeft hem 's morgens gewoon Duck is nu de afspraak en ik stouw de rest (Kivo en eventueel brokken) er wel in de loop van de dag in.
Wat een gedoe

Man heeft daar het geduld niet voor om 7 uur'sochtends want het duurt zo erg lang voordat hij het op heeft dus hij geeft hem 's morgens gewoon Duck is nu de afspraak en ik stouw de rest (Kivo en eventueel brokken) er wel in de loop van de dag in.

Wat een gedoe

-
- Zeer actief
Is er geen plek waar je het kan geven zodat hij het niet naar zijn mand kan verslepen?Jackira schreef:We hebben nu ook Kivo. Hij moet er wat aan wennen maar lust het wel. Maar Kivo is wat grover van structuur dan Duck dus hij vist er iedere keer een stukje uit en gaat dat in z'n mand bestuderen en waar mogelijk begraven in z'n kussen![]()
Man heeft daar het geduld niet voor om 7 uur'sochtends want het duurt zo erg lang voordat hij het op heeft dus hij geeft hem 's morgens gewoon Duck is nu de afspraak en ik stouw de rest (Kivo en eventueel brokken) er wel in de loop van de dag in.![]()
Wat een gedoe![]()
Aki haalt zijn voer (lotgering) trouwens ook uit de bak en eet het dan op

Maar hier wordt het wel gewoon direct opgegeten.
Is het geen mogelijkheid om het voedingspatroon te veranderen? Er zijn volgens mij genoeg honden die maar 1x op een dag te eten krijgen?
Zelf doe ik het ook niet hoor, hier voeren we in de ochtend ook rond 07.30 en in de avond rond 19.00 uur. Maar het zou ook nog een mogelijkheid kunnen zijn dat hij dan wel beter eet, als hij maar 1x een maaltijd per dag krijgt?
-
- Zeer actief
Barfmenu kvv heeft een variant voor honden die meer nodig hebben.
Heet geloof ik Barfmenu Energiek.
Heet geloof ik Barfmenu Energiek.