Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

lang wandelen met oude zieke hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

schelsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
Aantal honden: 3

lang wandelen met oude zieke hond

Ongelezen bericht door schelsey »

Een kennis van mijn heeft een oude labrador, 13 jaar is hij en is terminaal, heeft een tumor achter zijn anus en uitzaaien in de lever
Hond eet al bijna 2 weken niet meer

Hij gaat nog graag wandelen maar eens thuis slaapt hij enkel nog

Nu vertelde ze dat ze al paar keer lange wandelingen is gaan doen, en dan niet 5 km, neen, sprak over 15, 18 en 1 keer zelfs 27 km.

De hond is in begin van de wandeling nog actief maar na uurtje hobbelt hij wat achter haar aan en bij de lange wandeling gaat hij liggen,
onderweg en slaapt bij thuis komst 2 dagen, met enkel een plas en poeprondje de dag erna dag van 10 min (2 keer).

Ik sprak haar erover aan dat dit toch niet goed is voor zo'n oude zieke hond die al zijn energie nodig heeft om te kunnen leven met kanker.
Kenji had ook kanker en is 1.5 jaar overleden maar als ik te lang weg ging lag hij daarna zwaar hijgend te bekomen, dus zijn wandelingen werden aangepast aan zijn kunnen

Maar ze zei dat hij dat toch goed aan kan en dat vroeger toch ook kon, voor zijn ziekte deed ze eens 1 keer per maand zo'n wandeling, nu elke week tot vorige week 2 keer.

Ik bemoei me verder er niet mee maar ben ik nu de enige die dat niet normaal vind om zo om te gaan met een zieke oude hond?

Een vriendin van mij vind het alles behalve normaal en verdenkt die dame ervan dat ze het expres doet zodat de hond vlugger zou sterven, omdat die dame al paar keer had gezegd dat ze in aug op reis gaat en ze niet weet wat met hem te doen tegen dan maar das natuurlijk wel heel ver gezocht
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Re: lang wandelen met oude zieke hond

Ongelezen bericht door gonnie »

Nou, ik kreeg ook even het idee dat ze hoopt dat hij zo eerder de geest geeft.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
schelsey
Zeer actief

gonnie schreef:Nou, ik kreeg ook even het idee dat ze hoopt dat hij zo eerder de geest geeft.
Dat zijn er al 2, zou da nu echt zijn dat ze het daarvoor doet?
Tis wel iemand die nooit veel rekening heeft gehouden met haar hond, dat wel

Ook met het eten bv, hij eet wel natte voeding, brok wil hij helemaal niet meer, likt de natte voeding op van zijn brok, maar als ik dan voorstel om eventueel hem kvv te geven of enkel een natte voeding zodat hij toch iets binnen krijgt zei ze, jamaar seg!, heb wel net een grote zak brokken besteld hee ! hij moet da maar eten :denken:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

een Labrador die niet meer eet? :ugh:

Je vriendin heeft hulp nodig, ze kan het niet over haar hart verkrijgen dat ze hem moet laten inslapen :roos:

Mijn Alex laatste dag: ging mee op 3 kwartier wandeling, at z'n volle bak leeg, zag er nog goed uit... aan de buitenkant MAAR: hij had pijn, ging in de slaapkamer liggen en hield zich ver weg van Vusi etc etc.. veel kleine signalen die alleen het baasje ziet. Dan moet je toch echt voor de hond kiezen en niet voor jezelf :ugh:
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Misschien kan ze hem beter nu in laten slapen, dan is ze er vanaf en hoeft dat arme zieke beest ook geen urenlang meer te wandelen. Dan ben je volgens mij toch niet helemaal lekker. Mijn hond is bijna 13 en nog goed fit maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om nog uren met haar te gaan lopen. Dat hij dat een paar jaar geleden nog prima kon wil niet zeggen dat dat nu ook nog kan en goed is.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

ik vind dat pure dierenmishandeling,
jeetje, je past je toch aan de hond aan in zo'n situatie, geef hem een fijne oude dag zolang het nog acceptabel is.
koopt en kookt wat ze lekker vinden en wel willen en kunnen eten,
leg hem lekker in de watten, gewoon vertroetelen.

wil je hem dit niet meer bieden en er geen energie meer in steken, geef hem aub een spuit.
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

mosquito1980 schreef:een Labrador die niet meer eet? :ugh:

Je vriendin heeft hulp nodig, ze kan het niet over haar hart verkrijgen dat ze hem moet laten inslapen :roos:

Mijn Alex laatste dag: ging mee op 3 kwartier wandeling, at z'n volle bak leeg, zag er nog goed uit... aan de buitenkant MAAR: hij had pijn, ging in de slaapkamer liggen en hield zich ver weg van Vusi etc etc.. veel kleine signalen die alleen het baasje ziet. Dan moet je toch echt voor de hond kiezen en niet voor jezelf :ugh:
Ik denk ook dat dat het is. De feiten niet onder ogen kunnen of willen zien.
Afbeelding
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Nee, ik vind dat niet normaal. Hoe jammer het ook is, als je hond ouder wordt zul je in de meeste gevallen toch aanpassingen moeten doen in activiteit.

Vito (2 jaar) is hier gekomen vooral omdat mijn vriend het ontzettend miste om lekker op sjouw te gaan met een hond. Lekker wandelen, fietsen, debiel doen. Luna (9 jaar) kan dat gewoon niet meer, zeker nu ze al maanden tobt met een kapot voetkussentje. Dat kussentje begint nu eindelijk te genezen, maar ze is echt veel en veel minder actief dan een paar jaar geleden.
Sinds Vito er is moet ik bekennen dat ik het ook heb gemist, die kilometers maken. Vandaag was ik vrij, ik ben vanmorgen eerst 2 uur met Vito op pad geweest, daarna Luna laten plassen en na de middag ben ik met beiden een uurtje in het bos geweest. Vito blij, Luna blij, ik blij. Als ik met Luna zou doen wat ik met Vito gedaan heb moet ze 3 dagen bijkomen. Dus nee, die sleep ik zeker niet mee omdat ik zo graag wil wandelen.
Afbeelding
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Wat ontzettend zielig. Ik word gewoon beroerd van het verhaal. Arm beest.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Ik kan niet in de geest van je kennis kijken, maar dit vind ik echt niet normaal.
Ik hoop dat ze snel stopt met dat oude zieke beest zo treiteren.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

te idioot voor woorden :ugh:
Lizzy van ruim 14,5 loopt ook nog rustig 2 uur mee, maar die is niet ziek (laatst nog een bloedcheck gedaan) en blijft tot op het laatst lekker vooruit huppelen. 's middags wil ze dan best nog weer een rondje en de volgende dag gewoon weer een lange wandeling. Alleen bij warmte moeten we haar tegen haarzelf in bescherming nemen.

Een zieke hond die niet eet moet je nog even vertroetelen en dan laten gaan. Arm beest.
Afbeelding
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Echt te idioot voor woorden dit :kotz: arme hond :(
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
sypke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabijhoun

Ongelezen bericht door sypke »

Ik vind dat dierenmishandeling.

Sypke is nu 151/2 en zij loopt nog graag, zeker met de roedel. Maar meer dan 15-20 minuten doe ik niet meer. Ze heeft ook dagen dat drie keer een blokje om van 10 minuten genoeg is. De rest van de dag ligt ze dan lekker in de tuin.
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

Oh jeetje.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Als je dat beest zo graag dood wilt hebben, doe het dan op een snelle en pijnloze manier in plaats van op zo'n gruwelijke trage manier :( Alsof hem op zo'n manier 'uit zichzelf' dood te laten gaan minder schuld bij jou legt dan actief met hem naar de dierenarts te gaan voor een spuit :(
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Ik geloof er geen reet van.
Hoe kun je in hemelsnaam 15 km (laat staan meer) lopen met een hond die niet meer kan?
Al zou ze het willen. Dat gaat toch helemaal niet? Als zo'n hond niet meer kan of wil kom je gewoon niet meer vooruit.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
lucie
Zeer actief

Cleva schreef:Ik vind die dodenmarsen sowieso altijd een beetje dommig.
Waarom moet je in godesnaam 10 kilometer of meer wandelen? Laat je honden gewoon ergens lekker spelen in plaats van dat obligate meters maken.
omdat ik 'domme' honden heb. die spelen niet, sterker nog, die verzetten geen stap als ik niet loop. dus moet ik kilometers maken
Afbeelding
lucie
Zeer actief

Cleva schreef:
lucie schreef:
Waarom moet je in godesnaam 10 kilometer of meer wandelen? Laat je honden gewoon ergens lekker spelen in plaats van dat obligate meters maken.
omdat ik 'domme' honden heb. die spelen niet, sterker nog, die verzetten geen stap als ik niet loop. dus moet ik kilometers maken
Daar heeft onze lieve heer ons stokken voor gegeven.
je bedoelt??
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Ik vraag me dan ook af of de hond echt zo ziek is. Maar heb je het zelf gezien of is het "van horen zeggen"...?
En al met al, als ze echt denkt dat de hond dan sneller overlijdt.. kan ze beter morgen langs de DA voor "een enkeltje" ;-(((

Suzanne
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Cleva schreef:
lucie schreef:
:LOL:

Vind het zelf af en toe wel lekker. Maar niko heeft inderdaad liever dat ik op het strand op m'n kont ga zitten en ballen gooi.
Met als dank een paar kilo nat zand in m'n kraag wanneer het niet snel genoeg gaat :mrgreen:

Terminale kontkanker lijkt me zomaar genoeg om die hond ergens de komende drie maanden in te laten slapen. En hoe wil je een hond die niet meer eet 27 km mee sjorren? Op een skateboard vastgesnoerd? Het zal :ok:
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Oja, dat stuk over twee weken niet eten was ik nog vergeten.
Dat gaat toch niemand geloven dat je met een terminale hond van 13 jr die al 2 weken niet eet nog meer dan 10 km kan lopen? :80:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
dagmar88
Zeer actief

Cleva schreef:
dagmar88 schreef:
Terminale kontkanker lijkt me zomaar genoeg om die hond ergens de komende drie maanden in te laten slapen.
Ik zou het deze week nog doen. Zodra ik weet dat een hond echt terminaal is hoef ik er niet meer naar te kijken, hoor.
Je moet het misschien even een paar dagen verwerken en niet elke dag is een geschikte dag maar binnen anderhalve week laat ik die hond helpen.

De jeugd en de voorspoed, die moet je uitmelken. Niet het afscheid.
Ja natuurlijk. Sommige mensen laten dat einde zo vreselijk over zichzelf gaan.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Mijn hond is 15 en niet echt heel erg ziek, maar een paar kilometer per dag is ons genoeg.
Wandelen is toch niet leuk meer als je zo'n hijgend hert achter je aan hebt voor een paar uur?
Spuitje erin is handiger dan straks 30 kilo ademnood naar huis tillen.
Ik begrijp dat de beslissing moeilijk is, maar je kunt toch niet gewoon op oude voet doorgaan als je hond niet meer kan?
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

sirene schreef:Ik geloof er geen reet van.
Hoe kun je in hemelsnaam 15 km (laat staan meer) lopen met een hond die niet meer kan?
Al zou ze het willen. Dat gaat toch helemaal niet? Als zo'n hond niet meer kan of wil kom je gewoon niet meer vooruit.
Dit dus. 2 wéken niet eten en alsnog 27 km lopen? Door een grote hond van 13 met terminale kanker?
Ik lees vooral een hele hoop aannames dus ik kan hier niets mee. Vrienden verzuchten ook wel eens waar ze hun honden moeten laten als ze op vakantie gaan, dat wil niet zeggen dat ze ze gelijk doodmartelen.
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef:Vrienden verzuchten ook wel eens waar ze hun honden moeten laten als ze op vakantie gaan, dat wil niet zeggen dat ze ze gelijk doodmartelen.
Wel. Eenmaal terug pluk je er gewoon één van marktplaats die d'r op lijkt. Tot het originele geval een jaar of 15 had moeten zijn.
Dan neem je een sabbatical om elke dag 25 km te lopen met je "oude" hond. En daarna iedere dag op facebook zetten hoe veel uren er voorbij zijn sinds... :jank:.
Minimale kosten, maximale winst :engel:
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Cleva schreef:
lucie schreef:
Gooien, nakijken, zien hoe de honden hem ook nakijken, de honden geven nog een blik in welke richting ik dien te lopen als ik hem nog terug wil zien en de stok blijft liggen waar hij ligt terwijl we verder lopen.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

dagmar88 schreef:
Sandra&co schreef:Vrienden verzuchten ook wel eens waar ze hun honden moeten laten als ze op vakantie gaan, dat wil niet zeggen dat ze ze gelijk doodmartelen.
Wel. Eenmaal terug pluk je er gewoon één van marktplaats die d'r op lijkt. Tot het originele geval een jaar of 15 had moeten zijn.
Dan neem je een sabbatical om elke dag 25 km te lopen met je "oude" hond. En daarna iedere dag op facebook zetten hoe veel uren er voorbij zijn sinds... :jank:.
Minimale kosten, maximale winst :engel:
Maar ik bemoei me verder niet hoor :W:
schelsey
Zeer actief

bubbel gezet
Laatst gewijzigd door schelsey op 03 mei 2018 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
schelsey
Zeer actief

Blijf het ook wel een raar verhaal vinden, normaal gaat een oude zieke hond liggen als het niet meer gaat
Maar een hond wil ook bij zijn gezin blijven en zal dan weer alle moeite doen om te volgen.
Hij is ziek, dat merk je aan zen uiterlijk, heel mager, loopt erg stijf, gaat alles uit de weg, normaal is het een hond die veel in conflict gaat met andere honden en als hij poept gaat het erg moeizaam, komt ook alleen diarree uit, misschien omdat hij amper nog eet

Als we gaan wandelen , rondje van 45 min, dan blijft hij op laatst al achter

Dus ofwel liegt ze toch of ze trekt er zich niks van aan en laat de hond maar wat achter haar lopen zoals ze beschreef.
Weet wel dat vorige zomer ze zijn gaan wandelen, dacht toen ook 25 tal km, en dat die hond in een beek was gesprongen omdat hij oververhit was en dat er andere wandelaars hem eruit hebben getrokken, ze hadden niet dor dat hij daarin zat en er niet meer uit geraakte was haar verhaal achteraf.

Das de reden dat ik een hele tijd niet meer met haar ben gaan wandelen, omdat ik er net meer tegen kon hoe ze met een oudere hond om ging.
Nadat ik had gehoord dat hij ziek was terug contact opgenomen en gaan wandelen maar na 3 keer het toch weer opgegeven, kan er gewoon niet meer mee om, na het verhaal dat ze van de week vertelde gewoon teruggedraaid en alleen verder gegaan, lukte me niet meer om nog vriendelijk te zijn
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Cleva schreef:
lucie schreef:
Die wordt 2 keer gehaald en daarna wordt niks meer gedaan. Als ik stil ga staan, gaan ze jagen dus ik loop ook door :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”