We zijn inmiddels een paar maanden verder. Sinds juli hebben we wekelijks agilityles en Tess vindt het duidelijk een heel leuk spelletje. Omdat er meer actie is, maakt ze ook meer snelheid dan met hoopers. Er zit nog veel meer in, maar gelukkig kunnen we dat mooi samen opbouwen, want het is wel even wat anders dan lopen met Finn. Ik leer veel nieuwe dingen en opeens moet ik echt rennen
Gisteren hebben we onze eerste agilityworkshop gedaan voor 'volwassen' honden (er zat maar 1 echt volwassen hond bij, de rest waren 3 zusjes van 18 maanden en Tess van bijna 17 maanden). De trainster had nadat we 3 stukjes gelopen hadden al door dat Tess nogal een prinses was en ik haar te veel betuttel

Dat was wel de essentie ja. Zoiets dat je ergens wel weet, maar waarvan het goed is dat iemand het eens zegt en uitlegt hoe het anders kan. Sinds Tess haar wegren verleden (nog niet helemaal verleden) ben ik erg geneigd haar met allerlei trucjes en omkopingen bij me te houden, maar het werkt eerder averechts. Dus ik mocht dat allemaal niet meer doen en moest mijn 'goedzo' bewaren voor de dingen die echt goed waren, zoals mooie stukjes agility laten zien. En dat heeft ze zeker gedaan! Ondanks dat ze nog niet heel veel ervaring heeft, heeft ze knap gewerkt en best moeilijke dingen gedaan.
Van het middagdeel heb ik 2 filmpjes geknutseld.
Deel1
Oefening naar de hand komen en weg sturen over de sprong. Eerst alleen naar de hand en daarna met de sprong erbij. Ze deed het gewoon in 1x

Daarna nog een keer met de andere hand, maar dat was iets moeilijker en het voelde voor mij ook wat minder makkelijk, dus dat zal ook wel meespelen
Deel2
Daarna hebben we nog de tweede helft van het opgezette parcours gelopen. Nog eens de 2 verschillende manieren voor de tunnelcombinatie geprobeerd en met extra afleiding van een hond op het veld. Ik stond er echt versteld van hoe snel ze schakelde en weer terug bij mij was

Daarna nog weer een valkuil van mij. Ze sloeg de sprong over en ik beloon alsnog. Vaak denk ik dan dat ik wel iets verkeerds aangegeven zal hebben en de hond dus mijn fout uitvoerde, maar ik ben gewoon te lief dus..
Daarna het stukje nog eens geprobeerd en daarna met wissel. Ging wel, maar aan het einde werd ik zelf ook wat slordig.
We hebben een leuke en leerzame dag gehad en nu dus verder met minder 'goedzo' en iets strenger