Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Foto Bespreek Topic!
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
Re: Foto Bespreek Topic!
Ik houd van warm met contrast, ik tover vaak alle geeltinten om in oranjerood.
Nu ben ik gevraagd foto's te maken van de springles met paarden, nog best lastig haha!
Nu ben ik gevraagd foto's te maken van de springles met paarden, nog best lastig haha!
-
- Zeer actief
ik hou ook van warm, maar niet om het in fotoshop te doen, ik wil ze zo uit de camera hebben en er zo min mogelijk aan doen,
ik ben lui
... dus t moet zo goed mogelijk..... in RAW formaat al

-
- Zeer actief
Ik ook inderdaad! Alleen strandzand blijft toch geel 

-
- Zeer actief
hmmm, 

- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Ik heb juist weer snel dat ik foto's te warm vind.
Of tegen het overbelichte aan bij dat softe. Ik vind deze foto's juist heel gaaf, Sandra. Ik zie wel wat je bedoelt met warmte, maar ik denk dat WB op bewolkt weer net té warm wordt? Of je haalt een grijskaart en doet daarmee telkens de witbalans.
En qua nabewerken, als ik met camera schiet op daglicht is het warmer dan wanneer ik in LR daglicht als WB instel. Of juist andersom? De ene houdt 5500 aan, de ander 5200 iig. Dat scheelt dus ook al.

-
- Zeer actief
ik heb een grijs kaart, maar t is niet zo mijn ding als ik veel beweeg en van locatie wissel, voor 1 foto, of een serie op 1 plek is het serieus de makkelijkste manier, maar zodra je gaat lopen wordt t een spelletje van alle keren weer doen omdat het licht net weer anders valt.. heel vaak is het dan ook een gevoels kwestie en persoonlijke smaak natuurlijk
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
S@ndr@ schreef:dit is frisser dat is waar hoor, en zal ook persoonlijke smaak zijn, ik ben meer op zoek naar een soft en airy look, dit ik eigenlijk nog moet ontwikkelen en waar ik graag heen wil, maar t kan wel een vlag op een modder schuit zijn hoor als ik het probeerje moet alles gewoon uit proberen

waarom zou je teruggaan naar dertien in een dozijn foto's als je al zo'n geweldige eigen stijl ontwikkeld hebt?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
t zal nooit 13 in een dozijn worden denk ik, ben ik te eigenwijs voor als iets niet goed voelt dan doe ik het niet, aan de andere kant, de klant bepaald.. deze was echt beretevreden ( en dat is heerlijk , daar doe je het voor)
.. en eigen stijl, kweet niet... misschien dat jullie dat zo zien, zelf zie ik totaal geen continuïteit in mijn werk... ben nog erg zoekende... ga ik me ook verder in stortten

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
die soft and airy look doet iedereen al, dat bedoel ik met dertien in een dozijn.S@ndr@ schreef:t zal nooit 13 in een dozijn worden denk ik, ben ik te eigenwijs voor als iets niet goed voelt dan doe ik het niet, aan de andere kant, de klant bepaald.. deze was echt beretevreden ( en dat is heerlijk , daar doe je het voor).. en eigen stijl, kweet niet... misschien dat jullie dat zo zien, zelf zie ik totaal geen continuïteit in mijn werk... ben nog erg zoekende... ga ik me ook verder in stortten
ik snap dat je klant beretevreden was, die foto's zijn prachtig en ik denk niet dat de soft and airy look ze mooier gemaakt zou hebben.
jouw foto's springen er uit sandra, heel erg in het positieve

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
renee-uk schreef:S@ndr@ schreef:dit is frisser dat is waar hoor, en zal ook persoonlijke smaak zijn, ik ben meer op zoek naar een soft en airy look, dit ik eigenlijk nog moet ontwikkelen en waar ik graag heen wil, maar t kan wel een vlag op een modder schuit zijn hoor als ik het probeerje moet alles gewoon uit proberen
waarom zou je teruggaan naar dertien in een dozijn foto's als je al zo'n geweldige eigen stijl ontwikkeld hebt?
Dit.
Al heeft dat softe echt wel wat.
En ik denk dat S@ndra meer opzoek is naar een sfeertje die ze wel al in haar hoofd heeft maar dat nog niet in haar foto's terug ziet.
Ik vind de foto's prachtig. Maar als een fotograaf een doel heeft dan wil hij of zij dat bereiken.
En dat kan zonder 13 in een dozijn te worden. Gewoon haar eigen stijl maar dan met die softe warme tinten.
Volgens mij had je dat een tijdje geleden wel al onder de knie s@ndra of ben ik ineens in de war met iemand anders.?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
Ook met een 'soft and airy' look kun je natuurlijk nog een eigen stijl hebben. Dertien in een dozijn foto's heb ik eigenlijk nog nooit gezien, tenzij dezelfde fotograaf. Iedereen heeft wel wat eigen in de foto's vind ik.
Een moment kan naar mijn mening nooit in dezelfde stijl als het andere moment zijn dus ik vind het soms weleens jammer als een fotograaf altijd dezelfde (extreme) bewerking gebruikt bij elke shoot.
Een moment kan naar mijn mening nooit in dezelfde stijl als het andere moment zijn dus ik vind het soms weleens jammer als een fotograaf altijd dezelfde (extreme) bewerking gebruikt bij elke shoot.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Dat is idd precies wat ik bedoel met dat het snel een trucje wordt dat snel oud wordt. Ik vind het juist mooi als je je stijl kunt aanpassen aan de foto en omstandigheden.Manuma schreef: Een moment kan naar mijn mening nooit in dezelfde stijl als het andere moment zijn dus ik vind het soms weleens jammer als een fotograaf altijd dezelfde (extreme) bewerking gebruikt bij elke shoot.
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ja, ik ookmijke schreef:Dat is idd precies wat ik bedoel met dat het snel een trucje wordt dat snel oud wordt. Ik vind het juist mooi als je je stijl kunt aanpassen aan de foto en omstandigheden.Manuma schreef: Een moment kan naar mijn mening nooit in dezelfde stijl als het andere moment zijn dus ik vind het soms weleens jammer als een fotograaf altijd dezelfde (extreme) bewerking gebruikt bij elke shoot.

Soms past een warme sfeer veel beter bij de locatie of het onderwerp, soms juist ook niet. Ik heb zelf een voorkeur voor wat koelere en heldere tinten, maar soms past dat gewoon helemaal niet bij de betreffende foto.
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
mijke schreef:Ahjoh hou op, iederéén gaat al voor de soft en airy dromerige look tegenwoordig! Das ook maar gewoon een type truucje dat snel oud wordt (in mijn nederige opinie dan).
Soms is soft en airy dromerige uitstraling mooi, maar wel passend bij het onderwerp wat je fotografeert. Bij macrofotografie vind ik meestal wel mooi als het een beetje sprookjesachtig is. Bij portretten houd ik wel van warmte in een foto maar wel vlijmscherp en soms ook wat hard. Ik kies er bijna altijd voor op bewolkt te fotograferen.
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Ja, dat is weer de ellende idd.S@ndr@ schreef:ik heb een grijs kaart, maar t is niet zo mijn ding als ik veel beweeg en van locatie wissel, voor 1 foto, of een serie op 1 plek is het serieus de makkelijkste manier, maar zodra je gaat lopen wordt t een spelletje van alle keren weer doen omdat het licht net weer anders valt.. heel vaak is het dan ook een gevoels kwestie en persoonlijke smaak natuurlijk
-
- Zeer actief
nieuwe opvang hond van de buuf, vaak mogen ze bij haar komen op helemaal bij te komen voor ze naar een permanent thuis gaan

- marrieeeb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
- Zeer actief
Dank je wel,... ze hebben iets he, deze hele snelle jongens
-
- Zeer actief
mevrouw schorpioen vlieg, met het verzoek doet u eens een portret foto

- marrieeeb
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
-
- Zeer actief
Dank je wel
adult content
gewoon in mijn eigen tuintje

-
- Zeer actief
spring spinnetje en nu stop ik met de spam hoor,,,, ik vind ze super leuk, maar ik snap dat anderen er anders tegen aan kijken

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Mooi Sandra alle 3.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
-
- Zeer actief
Ik vind ze allemaal mooi maar dezeS@ndr@ schreef:spring spinnetje en nu stop ik met de spam hoor,,,, ik vind ze super leuk, maar ik snap dat anderen er anders tegen aan kijken![]()
![]()
[img]https://farm1.staticflickr.com/898/4061 ... 0284_b.jpg[ /img]

Wat voor lens gebruik jij voor deze foto's, Sandra?
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Ohhhh die spin!! Die is wel heel mooi Sandra!
-
- Zeer actief
100 mm macro L lens van CanonManuma schreef:Ik vind ze allemaal mooi maar dezeS@ndr@ schreef:spring spinnetje en nu stop ik met de spam hoor,,,, ik vind ze super leuk, maar ik snap dat anderen er anders tegen aan kijken![]()
![]()
[img]https://farm1.staticflickr.com/898/4061 ... 0284_b.jpg[ /img]Deze foto is echt práchtig! En ik háát spinnen
Wat voor lens gebruik jij voor deze foto's, Sandra?
dank u zijn de knuffelberen in de spinnen wereldmijke schreef:Ohhhh die spin!! Die is wel heel mooi Sandra!

-
- Zeer actief
nou die recht van voren dan ook maar, hahahaha voor zijn/ haar fans

-
- Zeer actief
dank je wel, vind het zo grappig dat je in de ogen van de spin kunt zien wat er allemaal omheen was en dat de parasol op staat enz
geweldige spiegels

-
- Zeer actief
Werkelijk prachtig 

- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Heel gaaf
Het zijn mijn favoriete spinnetjes, ik heb nog niet veel macro gedaan dit jaar