Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Otto bijt van zich af tegen een agressieve kat

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Otto bijt van zich af tegen een agressieve kat

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik stond vanmiddag echt even met mijn ogen te knipperen. Otto snoof een beetje bij de bosjes, en ik denk dat die kat daar in de bosjes heeft gezeten, maar ineens dus een handgemeen tussen Otto en een kat :O:

Doet ie dus anders nooit. Ot is door katten opgevoed. Met poes Bela hier ten huize is hij de beste vriendjes, en in het verleden sprong er eens een kamikazekat achter een muurtje vandaan die Otto keerde dat katten scherpe klauwen hebben, die viel hem ook aan. Normaal loopt hij er dan ook straal langs heen en dan die ik die kat kijken: Huh? Hoort die niet achter me aan te komen? En doorgaans blijft hij met een stijf kwispelend staartje staan voor een kat, kop opzij, kat vooral NIET aankijken: Zijn wij vriendjes?

Tot vanmiddag dus. Ik denk dat ze van elkaar zijn geschrokken toen Ot daar aan het snuffelen was. Ik heb Otto weggetrokken, maar die kat achtervolgde ons. Liet zich nog niet overtuigen toen ik op hem afkwam. Benieuwd hoe het de eerste keer met een andere kat gaat en hoe het een eventueel volgende keer met deze kat gaat.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
S@ndr@
Zeer actief

Re: Otto bijt van zich af tegen een agressieve kat

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Van Gils heeft echt een hekel aan 1 specifieke buurkat, de rest is allemaal veilig, maar hij heeft onze katten al eens moeten helpen tegen dit geval, en nu heeft ie m op schot :pffff: ... jij bent de vijand..... t arme beest, de rest kijkt hij niet naar......
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Re: Otto bijt van zich af tegen een agressieve kat

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Ik schat ook in dat hij zich in het algemeen niet anders tegen katten gedraagt, misschien dat hij er niet meer voor gaat staan kwispelen. Maar ik ben benieuwd of hij zich dit kreng de volgende keer herinnert - en wat hij dan doet.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”