Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dog survivals

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

sirene
Zeer actief
Contacteer:

Dog survivals

Ongelezen bericht door sirene »

Omdat ik helemaal fan ben lijkt het me leuk om hier data bij te houden van dog survivals in Nl, België en omgeving.
Ik hoop dat er meer mensen het leuk vinden om de data aan te vullen of te updaten.

02 juni 2018: Woof Run (Oise - FR)
17 juni 2018: Dog Survival Beveren (BE)
17 juni 2018: Dogsurvival Didam (Nl)
8 juli 2018: Frappadog Survival Dog - Givet (Ardennes - FR)
7 juli 2018: Dog Survival Zeewolde - Zeewolde (NL) Let op: L4 enting verplicht!
12 augustus 2018: Dog Survival Havré - Havré (Hainaut - BE)
18 augustus 2018: Dog Lanta (BE)
1 Sept: DS Zuid Holland - (Dordrecht -NL)
22 & 23 Sept 2018: Happy Dog - Delft (Delftland - NL)
29 sept dogsurvival Borger (Drenthe)
Sept ? dogsurvival Rijmenam (BE) funloop, veel spel, weinig lopen
Octobre: KACEZ DS - Weerde (Vlaams Brabant - BE)?
November: Dog Survival Ede - Ede (NL)?

Om in de stemming te komen wat foto's :cheer:
Afbeelding14233324_1116054631822207_575741570_o

AfbeeldingIMG_5550

AfbeeldingIMG_5580

AfbeeldingIMG_5597
Laatst gewijzigd door sirene op 24 mei 2018 20:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
georges
Zeer actief
Mijn ras(sen): een Peruaanse naakthond & een lurcher
Aantal honden: 2

Re: Dog survivals

Ongelezen bericht door georges »

Ik zou graag met Georges meedoen, maar we hebben bijna geen ervaring met lopen (nog maar twee keer gelopen met heupgordel) en hij heeft bijvoorbeeld nog nooit gezwommen. Kan je gewoon zo meedoen? Of zijn er toch een aantal zaken die je kan/moet doen om je als team voor te bereiden?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

georges schreef:Ik zou graag met Georges meedoen, maar we hebben bijna geen ervaring met lopen (nog maar twee keer gelopen met heupgordel) en hij heeft bijvoorbeeld nog nooit gezwommen. Kan je gewoon zo meedoen? Of zijn er toch een aantal zaken die je kan/moet doen om je als team voor te bereiden?
Nee hoor, je kan gewoon meedoen. Zeker in de recreanten of fun klasse kan dat. Dingen die jij of je hond niet durven of kunnen mag je gewoon overslaan. Het is wel handig om alvast te oefenen met door het water gaan, over dingen klimmen en je hond bv op moeten tillen. Leer je hond rustig op dingen te blijven staan of zitten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ergens in september organiseert men in Rijmenam weer een dogsurvival als er voldoende animo is. Dat ligt in de buurt van Mechelen (BE).
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Lief schreef:Ergens in september organiseert men in Rijmenam weer een dogsurvival als er voldoende animo is. Dat ligt in de buurt van Mechelen (BE).
Heb je daar een link van misschien?
Rijmenam? Nooit van gehoord!
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Soooof »

Oh wat fijn, dank voor het rijtje! Ik vind deze krengen altijd zo lastig vindbaar. Ik wilde die in Delft meedoen, maar mijn moeder wordt 60 dat weekend. Nu kan ik een andere uitzoeken. :engel:

Trouwens over dat optillen; is dat echt nodig? Ik kan mijn 34 kilo herder echt niet optillen. Ofja, ik krijg hem nog nét van de grond, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Wat voor soort dingen moet je doen waarbij hij getild moet worden?
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Soooof schreef:Oh wat fijn, dank voor het rijtje! Ik vind deze krengen altijd zo lastig vindbaar. Ik wilde die in Delft meedoen, maar mijn moeder wordt 60 dat weekend. Nu kan ik een andere uitzoeken. :engel:

Trouwens over dat optillen; is dat echt nodig? Ik kan mijn 34 kilo herder echt niet optillen. Ofja, ik krijg hem nog nét van de grond, maar daar is dan ook alles mee gezegd. Wat voor soort dingen moet je doen waarbij hij getild moet worden?
Optillen is meestal niet persé nodig. Bij Zeewolde in 2016 was het wel nodig. Toen moest je je hond op een heel hoog plateau tillen. Het is handig als het kan. Zeker als je hond ergens niet overheen durft, dan kun je hem. gewoon dragen. Of helpen. Afgelopen survival bij animal event was het erg handig als je je hond een zetje kon geven over de buizen in het water. Dat was niet echt optillen maar het is wel handig als hij zulk soort dingen gewend is.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Als je je hond niet kunt tillen is het wel heel handig als je hem leert op commando op dingen en in dingen te springen. Zoals in kruiwagens op plateaus/tafels bui9ten en in kratten.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Zinodo schreef:Ik moet echt naar dit soort dingen gaan kijken, volgens mij zou Doortje dit echt fantastisch vinden :lol1: Nomi houdt niet van water, opgetild worden, hoog gezet worden, al dat gedoe aan haar lichaam vindt ze niks. Ziva zou alleen maar zo kijken :80: :80: :80: :LOL: maar Doortje.. ja, zij zou dit wel eens leuk kunnen vinden. Lekker samen met baasje werken. Ik ga ernaar kijken :E:
Leuk! :cheer:
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Super leuk is het he!

Ik doe dit sinds vorig jaar ook.
Enige nadeel is dat Sultan nogal een dikke wollige vacht heeft en lange stukken zwemmen is geen succes. Hij wordt als het ware naar beneden getrokken en vind het doodeng.. Laatste survival zelfs zijn gewrichten en spieren overbelast en hij kon 3 dagen amper lopen.
Dus de zwem stukken slaan we vanaf nu over, het is natuurlijk wel voor de lol.
Het klauteren en rennen doet hij geweldig. Heel gaaf!

Zonder hond heb ik ook de smaak te pakken en heb nu 4x de mudrun gedaan, dat is ook echt geweldig (veel veel moeilijkere en veel meer hindernissen) ook echt een aanrader!
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ik doe dit jaar nog Delft mee ( open klasse) in een team met 3 vriendinnen en als het door gaat Zoetermeer.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Wij zijn er in Zeewolde en Delft sowieso bij :cheer: Mijn vriend loopt Zeewolde en in Delft ga ik voor het eerst bij de atleten :lol1: :engel:
Ik wil Dordrecht ook graag gaan doen!

Ik moest in Zeewolde 2017 ook tillen, op een best hoog plateau. Ik heb Manu geleerd te klimmen waardoor ik hem enkel een kontje moest geven. Door, over of op zijn handige commando's bij survivals, net als links of rechts.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Manuma schreef:Wij zijn er in Zeewolde en Delft sowieso bij :cheer: Mijn vriend loopt Zeewolde en in Delft ga ik voor het eerst bij de atleten :lol1: :engel:
Ik wil Dordrecht ook graag gaan doen!

Ik moest in Zeewolde 2017 ook tillen, op een best hoog plateau. Ik heb Manu geleerd te klimmen waardoor ik hem enkel een kontje moest geven. Door, over of op zijn handige commando's bij survivals, net als links of rechts.
Ik wil ook graag Delft en Dordt doen. Zeewolde doe ik niet ivm L4 enting. Die geef ik pertinent niet.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Sulluna schreef:Super leuk is het he!

Ik doe dit sinds vorig jaar ook.
Enige nadeel is dat Sultan nogal een dikke wollige vacht heeft en lange stukken zwemmen is geen succes. Hij wordt als het ware naar beneden getrokken en vind het doodeng.. Laatste survival zelfs zijn gewrichten en spieren overbelast en hij kon 3 dagen amper lopen.
Dus de zwem stukken slaan we vanaf nu over, het is natuurlijk wel voor de lol.
Het klauteren en rennen doet hij geweldig. Heel gaaf!

Zonder hond heb ik ook de smaak te pakken en heb nu 4x de mudrun gedaan, dat is ook echt geweldig (veel veel moeilijkere en veel meer hindernissen) ook echt een aanrader!
Ja, het is superleuk! Sinds mijn eerste survival ben ik helemaal verkocht. Helaas door blessures en tijdgebrek vorig jaar niks gelopen maar na Animal Event ben ik weer helemaal om. Spring is zo fanatiek. Het is geweldig om dat samen met haar te doen.

Zonder hond lijkt me een stuk minder leuk :mrgreen: nee, het lijkt me ook wel leuk, maar de weekenden zijn voor leuke dingen met de honden hoor.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Is er geen in Barendrecht dit jaar? Dat zou een thuiswedstrijd zijn voor mij en ideaal om eens uit te proberen met Charlie
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Rebble schreef:Is er geen in Barendrecht dit jaar? Dat zou een thuiswedstrijd zijn voor mij en ideaal om eens uit te proberen met Charlie
Die is in Dordrecht nu.
Ps. Kan het zijn dat ik je vrijdag zag lopen bij de Sandelingen? Je man liep met Charlie. Tenminste, het was een hond die op Charlie leek ;)
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Dit lijkt Elmo dus echt fantastisch :mrgreen: En mij ook, maar mijn conditie is echt om te huilen. Ik ga het topic even volgen om het wel in de gaten te houden :)
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Dit lijkt Elmo dus echt fantastisch :mrgreen: En mij ook, maar mijn conditie is echt om te huilen. Ik ga het topic even volgen om het wel in de gaten te houden :)
Bij de recreanten hoef je echt geen goede conditie te hebben. Al wandel je achteruit :mrgreen: Als jij 3u kan wandelen met Elmo is dit (voor de fun iig) geen probleem.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

sirene schreef:
Hilde schreef:Dit lijkt Elmo dus echt fantastisch :mrgreen: En mij ook, maar mijn conditie is echt om te huilen. Ik ga het topic even volgen om het wel in de gaten te houden :)
Bij de recreanten hoef je echt geen goede conditie te hebben. Al wandel je achteruit :mrgreen: Als jij 3u kan wandelen met Elmo is dit (voor de fun iig) geen probleem.
Oh, echt? Leuk! Dankjewel voor de tip :D
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

sirene schreef:
Rebble schreef:Is er geen in Barendrecht dit jaar? Dat zou een thuiswedstrijd zijn voor mij en ideaal om eens uit te proberen met Charlie
Die is in Dordrecht nu.
Ps. Kan het zijn dat ik je vrijdag zag lopen bij de Sandelingen? Je man liep met Charlie. Tenminste, het was een hond die op Charlie leek ;)
Ah vandaar dat ik er online niks over kon vinden.

Nee, mijn man was aan het werk en is sowieso geen wandelaar :mrgreen: áls je hem daar ziet is het omdat ik daar wil lopen haha.
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Rebble schreef:
sirene schreef:
Die is in Dordrecht nu.

Nee, mijn man was aan het werk en is sowieso geen wandelaar :mrgreen: áls je hem daar ziet is het omdat ik daar wil lopen haha.
Oh dan was het een Charlie look-a-like.
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Rebble
Zeer actief

sirene schreef:
Rebble schreef:
sirene schreef:
Die is in Dordrecht nu.

Oh dan was het een Charlie look-a-like.
Daar ben ik dan wel weer nieuwsgierig naar!
Afbeelding
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Dit lijkt me leuk zeg! Maar Vic heeft nog nooit aan een heupband gelopen en zwemmen is ook niet zijn hobby, nu moet het natuurlijk voor hem ook leuk zijn.
Zou die in Delft wel willen proberen! Zeewolde zou ook kunnen.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

sirene schreef:Optillen is meestal niet persé nodig. Bij Zeewolde in 2016 was het wel nodig. Toen moest je je hond op een heel hoog plateau tillen. Het is handig als het kan. Zeker als je hond ergens niet overheen durft, dan kun je hem. gewoon dragen. Of helpen. Afgelopen survival bij animal event was het erg handig als je je hond een zetje kon geven over de buizen in het water. Dat was niet echt optillen maar het is wel handig als hij zulk soort dingen gewend is.
Hem helpen kan ik wel, een zetje is geen punt, het enige probleem is dat echt optillen tot boven mijn hoofd. Das voor hem geen probleem, maar voor mijn armspieren wel. :LOL: Thanks voor de info! Ik denk dat het wel goed moet komen.
Manuma schreef:Ik moest in Zeewolde 2017 ook tillen, op een best hoog plateau. Ik heb Manu geleerd te klimmen waardoor ik hem enkel een kontje moest geven. Door, over of op zijn handige commando's bij survivals, net als links of rechts.
Thanks! Kontje geven lukt prima ja en klimmen doet ie meestal zelf al bij vrijwel alles, dus dan zie ik dat wel goedkomen. Hij kent door en hoog prima, maar hoog gebruik ik nu zowel om ergens overheen te springen als om ergens in of op te springen. Ik zal hem eens het verschil gaan leren tussen op en over, das wel een slimme ja. :engel:
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Het lijkt me ook heel leuk maar Lucca heeft een slechte rug. Zitten er vaak veel springhindernissen in?
Afbeelding
dre
Zeer actief

Ongelezen bericht door dre »

Leuk!!
Het gaat dit jaar allemaal niet zo lukken (verhuizing, dogtelrail, enzo :mrgreen: ), maar ik hoop volgend jaar weer wat survivals te kunnen lopen (recreant, al hoop ik tegen die tijd wel het grootste deel te kunnen hardlopen)
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ik heb het er hier met de politie over gehad om een baan te bouwen :ok: We zijn nu bezig om toestemming te krijgen van het Ministerie van Industrie om oude, leegstaande fabrieken te mogen gebruiken voor speur training etc.
Ken je een website met voorbeelden van hindernissen (maten, materiaal etc.) ik heb wat gegoogled maar kan niet echt vinden wat ik zoek.
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Lothian schreef:Het lijkt me ook heel leuk maar Lucca heeft een slechte rug. Zitten er vaak veel springhindernissen in?
Ja dat wel, maar je kunt ook hindernissen overslaan!
danifa
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse herder

Ongelezen bericht door danifa »

29 september is er een dogsurvival in Borger (Drenthe)
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Voor Amy zou het heel leuk zijn, maar die trekt de drukte met veel andere honden niet. Misschien moet ik eens proberen of Amoz het wat vindt, maar dan zonder het optillen, want dat vindt hij echt vreselijk.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”