Inderdaad morgen maar even contact met de DA als hij zo dun blijft poepen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sam heeft een tumor
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Sam heeft een tumor
Handig dat verdeelbakje 
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
Sam had een goede dag vandaag. Over het gras gelopen.

Later op de dag naar Delfzijl gegaan, stukje zand/strand.
In de auto liet Sam zich lekker kriebelen en snurkte bijna van genoegen, zo leek het.

De ontlasting was vandaag een keutel, maar wel zacht. Ik blijf het nog even aankijken.

Rustig tumorweefsel

Na het badedas badje

Na badedas nog even in gewoon water

Later op de dag naar Delfzijl gegaan, stukje zand/strand.
In de auto liet Sam zich lekker kriebelen en snurkte bijna van genoegen, zo leek het.

De ontlasting was vandaag een keutel, maar wel zacht. Ik blijf het nog even aankijken.

Rustig tumorweefsel

Na het badedas badje

Na badedas nog even in gewoon water

- Hilly45
- Zeer actief
Goed dat je het noemt. We waren amper op het strand hoor, vanwege het warme zand.Kells schreef:Hihi, die afwasteiltjes van de Aldi zijn echt handig! Ik vroeg mijn wederhelft naar het strand in Delfzijl, aangezien hij daar vandaan komt. Dat strand is opgespoten en is zwaar vervuild door de chemische industrie. Wellicht is het een idee om met hem te wandelen in het Lauwersmeer? Het is er schoon en doorgaans erg rustig.
Lauwersmeer is prachtig.

-
Sterre
Wat staat hij daar braaf in het teiltje. Fijn dat hij een goede dag had.
- Hilly45
- Zeer actief
Ja, het is daar prachtig. Maar wel altijd een uur rijden. Maar het klopt wel dat het er super is.Kells schreef:Je kent het losloopgebied bij Suyderoogh? Wij lopen daar elke zondag aan het eind van de middag en komen bijna geen mensen/honden tegen. Op doordeweekse dagen is het nog rustiger.

- Hilly45
- Zeer actief
Vanavond met Sam in het park. Hij schrikt van hard geblaf. Zo sneu.
Ik besef dat ook de vermoedelijke dementie opspeelt en dat hij niet veel kan met onverwachte prikkels.
Het doet me zo zeer dat ik weer bijna huil. Ik besef dat ik de knoop door moet hakken en dat ik 100% niet kies voor amputatie.
Het zal Sam teveel schade berokkenen.
Rest mij een liefdevolle verzorging en goed blijven kijken naar de leefbaarheid voor Sam.
Dit had ik niet verwacht toen ik 19 mei zijn 13e verjaardag vierde.
Ik kan het niet bevatten.
Ik besef dat ook de vermoedelijke dementie opspeelt en dat hij niet veel kan met onverwachte prikkels.
Het doet me zo zeer dat ik weer bijna huil. Ik besef dat ik de knoop door moet hakken en dat ik 100% niet kies voor amputatie.
Het zal Sam teveel schade berokkenen.
Rest mij een liefdevolle verzorging en goed blijven kijken naar de leefbaarheid voor Sam.
Dit had ik niet verwacht toen ik 19 mei zijn 13e verjaardag vierde.

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 2
En vlak de invloed van opiaten ook niet uit.Hilly45 schreef:Vanavond met Sam in het park. Hij schrikt van hard geblaf. Zo sneu.
Heel veel sterkte, het afscheid komt altijd te vroeg
-
Floortje
- Zeer actief
Heel erg moeilijk en verdrietigHilly45 schreef: Dit had ik niet verwacht toen ik 19 mei zijn 13e verjaardag vierde.
Maar wat ziet hij er gelukkig uit op de foto's, de liefde straalt er vanaf
Hoe hij zo braaf in dat teiltje staat, hij vertrouwd volledig op jou. En hij zal ook volledig op jouw vertrouwen als je de moeilijke beslissing neemt en tot die tijd zal hij van je liefde genieten.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Je doet er echt alles aan om Sam nog een mooie tijd te geven. Meer kun je niet doen. Dit hebben jullie samen nog en ik kan je verzekeren dat je hier later heel veel steun uit zult halen. Sterkte en een knuffel voor Sam 
- Hilly45
- Zeer actief
Hele onrustige nacht gehad. Mogelijk door de hitte? Of toch pijn?
Moest net dekbedovertrek eraf halen. Had het even op de grond gelegd maar Sam is erop gaan liggen dus ik laat hem maar even lekker slapen.

Moest net dekbedovertrek eraf halen. Had het even op de grond gelegd maar Sam is erop gaan liggen dus ik laat hem maar even lekker slapen.

- Hilly45
- Zeer actief
Maken de opiaten hem qua bijwerking schrikachtiger denk je?Lieske_1977 schreef:En vlak de invloed van opiaten ook niet uit.Hilly45 schreef:Vanavond met Sam in het park. Hij schrikt van hard geblaf. Zo sneu.
Heel veel sterkte, het afscheid komt altijd te vroeg

- Hilly45
- Zeer actief
Ja, Sam laat de verzorging t.a.v. de poot heel rustig toe. Dat heeft Sam altijd wel gehad, alsof hij denkt 'Als jij denkt dat het nodig is, zal het wel kloppen....'. Nou ja, menselijk gedacht en Sam denkt niet menselijk. Maar toch....Floortje schreef:Heel erg moeilijk en verdrietigHilly45 schreef: Dit had ik niet verwacht toen ik 19 mei zijn 13e verjaardag vierde.
Ik kan het niet bevatten.![]()
Maar wat ziet hij er gelukkig uit op de foto's, de liefde straalt er vanaf![]()
Hoe hij zo braaf in dat teiltje staat, hij vertrouwd volledig op jou. En hij zal ook volledig op jouw vertrouwen als je de moeilijke beslissing neemt en tot die tijd zal hij van je liefde genieten.
Ja, ik denk steeds: Hij moest eens weten wat ons te wachten staat.... Godzijdank weet hij het niet en leeft hij per dag en neemt de dag, zoals het komt.

- Yara
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Wat naar voor jullie dat Sam een tumor heeft. Ook op een nare plek. Maar soms kan het nog heel lang goed blijven gaan als het niet te snel groeit. Ik hoop voor je dat jullie nog even mogen genieten van elkaar. Veel sterkte!

- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Is Sam nu weer wat rustiger dan vannacht?
Opiaten kunnen rare dingen doen met hoe je de wereld ervaart.
Dat zou best kunnen. Geef je Tramadol? Van https://www.mcvoordieren.nl/tramadol: "Sommige honden reageren met angstig gedrag en hallucinaties."Hilly45 schreef: Maken de opiaten hem qua bijwerking schrikachtiger denk je?
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Wat heftig allemaal.
Veel wijsheid en sterkte gewenst.
Veel wijsheid en sterkte gewenst.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- Hilly45
- Zeer actief
Ondanks de hele zware nacht, die voorbij was met nagenoeg niet slapen en een onrustige Sam, verliep de ochtend heel rustig.
Aan het eind van de ochtend appte mijn zangjuf, of ik niet zin had in een uurtje zingen. Even los van alle zorgen. Eigenlijk durfde ik Sam gewoon niet goed alleen te laten in zijn onrust. Sjef, een vriend, geappt met de vraag of we samen wat kunnen ondernemen en of hij dan aansluitend even in mijn huis wil oppassen op Sam, samen met zijn Delsin.
Dit gedaan. Sjef en Delsin in de middag opgehaald. Bij Hoogkerk lekker op gras gelopen en Sam ook in het water gelaten na overleg ook even met Sjef. Besloten dat ik Sam ook niet compleet ‘steriel’ kan laten lopen (hoeft ook niet) en als een kasplantje behandelen. Ik wist immers, dat na het uitlaten en badderen, ik Sam thuis in een badedas bad kon doen en poot weer netjes kon verbinden etc.
Je zag dat Sam genoot. Hij ging zelfstandig lekker even het water in, om het hoekje van een steigertje wat water drinken. Delsin genoot ook heel erg, dat was duidelijk. Het even afkoelen was blijkbaar voor Sam ook heerlijk, want hij liep bijna dartel en lichtvoetig weer over het gras terug naar de auto. Sjef gaf ook aan duidelijk te zien, dat Sam nu geen tekenen van pijn gaf.
Thuis maar onder de douche, want het was zo vies warm. Sjef verzorgde Sam even qua poot. De poot van Sam zag er qua bulten/tumorweefsel goed uit.
Ik kon een uurtje zingen, wat echt heel fijn was. Even alleen maar techniek en richten op mooie muziek.
Thuisgekomen een lekkere maaltijdpasta gemaakt en samen gegeten. Toen nog weer even het park in, Sam in de doggyride en dan in het park lekker op gras weer lopen. Nu Sjef en Delsin naar huis gebracht.
De spanning is even een beetje uit mijn lichaam door deze middag en avond.

Aan het eind van de ochtend appte mijn zangjuf, of ik niet zin had in een uurtje zingen. Even los van alle zorgen. Eigenlijk durfde ik Sam gewoon niet goed alleen te laten in zijn onrust. Sjef, een vriend, geappt met de vraag of we samen wat kunnen ondernemen en of hij dan aansluitend even in mijn huis wil oppassen op Sam, samen met zijn Delsin.
Dit gedaan. Sjef en Delsin in de middag opgehaald. Bij Hoogkerk lekker op gras gelopen en Sam ook in het water gelaten na overleg ook even met Sjef. Besloten dat ik Sam ook niet compleet ‘steriel’ kan laten lopen (hoeft ook niet) en als een kasplantje behandelen. Ik wist immers, dat na het uitlaten en badderen, ik Sam thuis in een badedas bad kon doen en poot weer netjes kon verbinden etc.
Je zag dat Sam genoot. Hij ging zelfstandig lekker even het water in, om het hoekje van een steigertje wat water drinken. Delsin genoot ook heel erg, dat was duidelijk. Het even afkoelen was blijkbaar voor Sam ook heerlijk, want hij liep bijna dartel en lichtvoetig weer over het gras terug naar de auto. Sjef gaf ook aan duidelijk te zien, dat Sam nu geen tekenen van pijn gaf.
Thuis maar onder de douche, want het was zo vies warm. Sjef verzorgde Sam even qua poot. De poot van Sam zag er qua bulten/tumorweefsel goed uit.
Ik kon een uurtje zingen, wat echt heel fijn was. Even alleen maar techniek en richten op mooie muziek.
Thuisgekomen een lekkere maaltijdpasta gemaakt en samen gegeten. Toen nog weer even het park in, Sam in de doggyride en dan in het park lekker op gras weer lopen. Nu Sjef en Delsin naar huis gebracht.
De spanning is even een beetje uit mijn lichaam door deze middag en avond.

- Anja
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder en Chihuahua
Fijn dat Sam een fijne dag gehad heeft.
Goed van je dat je een uurtje voor jezelf genomen hebt.. heerlijk om even niet aan al je zorgen te denken.
Goed van je dat je een uurtje voor jezelf genomen hebt.. heerlijk om even niet aan al je zorgen te denken.
- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
Ik vind dat zo’n troostende gedachte. Voor de hond maakt het niet uit of hij nog lang of kort heeft. Als hij het maar goed heeft. En Sam heeft het goed nu, dat zie je zo.Hilly45 schreef: Ja, ik denk steeds: Hij moest eens weten wat ons te wachten staat.... Godzijdank weet hij het niet en leeft hij per dag en neemt de dag, zoals het komt.
- Hilly45
- Zeer actief
Dat klopt, dat houd ik me ook steeds voor.Leonie. schreef:Ik vind dat zo’n troostende gedachte. Voor de hond maakt het niet uit of hij nog lang of kort heeft. Als hij het maar goed heeft. En Sam heeft het goed nu, dat zie je zo.Hilly45 schreef: Ja, ik denk steeds: Hij moest eens weten wat ons te wachten staat.... Godzijdank weet hij het niet en leeft hij per dag en neemt de dag, zoals het komt.
Sam heeft nu gelukkig een goede nacht gehad.

- Hilly45
- Zeer actief
Net wel informatie ingewonnen bij 2 crematoria, zodat ik 'weet' hoe het evt. straks gaat of kan gaan. Ik weet, dat als Sam me ontvalt, ik dit niet meer rustig kan inwinnen, dus nu maar vast gedaan.
Maar er zo concreet bij stilstaan, maakt dat de lucht me bijna uit de longen knapt. Het is zo confronterend, het beeld, dat ik ergens Sam moet achterlaten voor het cremeren.
Ik ga maar weer opruimen en dingen doen in mijn huis. Zo lang ik in touw ben of met Sam op pad, dan wil het nog.
Maar er zo concreet bij stilstaan, maakt dat de lucht me bijna uit de longen knapt. Het is zo confronterend, het beeld, dat ik ergens Sam moet achterlaten voor het cremeren.
Ik ga maar weer opruimen en dingen doen in mijn huis. Zo lang ik in touw ben of met Sam op pad, dan wil het nog.

- Hilly45
- Zeer actief
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Het wijst zich dan vanzelf. Nu niet teveel bij stilstaan. Geniet nog maar van je Sam...en hij van jou. Dit zijn gouden uren.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Heftig hoor, die aanloop naar een naderend afscheid. Heel veel sterkte.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Weet niet welke je kiest maar ik ben naar Stadskanaal gegaan met Buster. Hele vriendelijke en betrokken mensen .Hilly45 schreef:Net wel informatie ingewonnen bij 2 crematoria, zodat ik 'weet' hoe het evt. straks gaat of kan gaan. Ik weet, dat als Sam me ontvalt, ik dit niet meer rustig kan inwinnen, dus nu maar vast gedaan.
Heel rustig en alle tijd die er nodig was .
Fenneke en Baloe

- Hilly45
- Zeer actief
Ik heb Stadskanaal en Smilde gebeld. In Stadskanaal mag je niet bijv. zelf je hond in de oven leggen of erbij blijven. Ik denk dat ik dat wel wil. In Smilde kan dat evt. wel.fenneke schreef:Weet niet welke je kiest maar ik ben naar Stadskanaal gegaan met Buster. Hele vriendelijke en betrokken mensen .Hilly45 schreef:Net wel informatie ingewonnen bij 2 crematoria, zodat ik 'weet' hoe het evt. straks gaat of kan gaan. Ik weet, dat als Sam me ontvalt, ik dit niet meer rustig kan inwinnen, dus nu maar vast gedaan.
Heel rustig en alle tijd die er nodig was .
Beide klonken echt heel aardig aan de telefoon moet ik zeggen.

-
Kimmie
wij brengen ze ook altijd naar Stadskanaal, gaat daar echt heel netjes...
geniet nog maar extra van Sam, deze uren en tijd kunnen ze je niet meer afnemen...
geniet nog maar extra van Sam, deze uren en tijd kunnen ze je niet meer afnemen...
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Ik vond Drachtstercompagnie erg fijn, maar weet niet precies wat daar mogelijk is.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
wat naar voor je, al die zorgen om Sam
ik hoop heel erg voor je dat je nog een mooie tijd met hem mag hebben en wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd
ik hoop heel erg voor je dat je nog een mooie tijd met hem mag hebben en wens je veel sterkte in deze moeilijke tijd
- Hilly45
- Zeer actief
Nee, Sam krijgt Temgesic. Tramadol is een contra-indicatie ivm de epilepsie.Lieske_1977 schreef:Is Sam nu weer wat rustiger dan vannacht?Dat zou best kunnen. Geef je Tramadol? Van https://www.mcvoordieren.nl/tramadol: "Sommige honden reageren met angstig gedrag en hallucinaties."Hilly45 schreef: Maken de opiaten hem qua bijwerking schrikachtiger denk je?