Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stille liefdes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Stille liefdes

Ongelezen bericht door natalie »

Zamunda schreef:Qua uiterlijk erg leuk, maar een lastige hond zo te lezen. In de juiste handen/omstandigheden misschien niks aan de hand hoor, maar niet direct aanlokkelijk.
Klopt inderdaad. Voor ons ook zeker geen serieuze optie, maar wel een stille liefde ;)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

veertje schreef:
S@ndr@ schreef:vagebondje, hij is cute :I:
Afbeelding
Er zitten daar zoveel leuke honden :I:
ja er zitten geweldige leukerds tussen, ik volg de site en zie alle keren foto`s en wie weet zie ik ooit een sandra hond voorbij komen :engel: maar echt leuk spul
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

S@ndr@ schreef:
veertje schreef: Er zitten daar zoveel leuke honden :I:
ja er zitten geweldige leukerds tussen, ik volg de site en zie alle keren foto`s en wie weet zie ik ooit een sandra hond voorbij komen :engel: maar echt leuk spul
Volgens mij heeft Finn daar gezeten voor hij in een Privé asiel kwam. Dus ik weet zeker dat ze daar leuke honden hebben :wink:
S@ndr@
Zeer actief

juist, ik heb al eens gekeken hoor hoe dat dan werkt, .. maar als het zover is trek ik daar wel aan de bel... bij de stichting die dat regelt
petra1
Zeer actief
Mijn ras(sen): Teckel
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door petra1 »

Dit is toch wel een hondje wat in mijn gedachten blijft hangen:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=324816

Maar ik doe het niet, want ik ben bang dat ik haar met Dax ga vergelijken en dat zou echt niet eerlijk zijn voor Map.
Afbeelding

In loving memory of Denzel, Stef en Dax.
Groetjes Petra en de hondjes
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

petra1 schreef:Dit is toch wel een hondje wat in mijn gedachten blijft hangen:
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=324816

Maar ik doe het niet, want ik ben bang dat ik haar met Dax ga vergelijken en dat zou echt niet eerlijk zijn voor Map.
Als dat je voornaamste reden is om het niet te doen zou ik gewoon informeren en kennis gaan maken. Ik denk dat je dan al heel snel voelt of je haar steeds gaat vergelijken of dat je haar echt kunt zien voor wie ze is.
petra1
Zeer actief

Nee het is niet de enige reden, hoor. Ik wil ook de rust en eenheid tussen Teun en Odie niet op het spel zetten.
Plus dat ik dan drie honden heb die heel dicht op elkaar zitten qua leeftijd, en Odie eerst maar eens volwassen moet worden.
Afbeelding

Zamunda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zamunda »

petra1 schreef:Nee het is niet de enige reden, hoor. Ik wil ook de rust en eenheid tussen Teun en Odie niet op het spel zetten.
Plus dat ik dan drie honden heb die heel dicht op elkaar zitten qua leeftijd, en Odie eerst maar eens volwassen moet worden.
Ja dat zijn best goede redenen om het toch maar niet te doen, wel lastig als zo'n hondje in je hoofd zit!
Qua leeftijden sta ik er trouwens ook zo in nu: Lais en Willem schelen maar een half jaar en zijn bijna (of al?) 7, daar wil ik echt niet nog een 7-jarige bij zetten. Ook al zit er een kans in dat ze niet allemaal 15/16 worden wil ik toch niet straks met drie oudjes rondlopen en de hele bejaardensoos tegelijk intensief moeten verzorgen.
petra1
Zeer actief

Zamunda schreef:
petra1 schreef:Nee het is niet de enige reden, hoor. Ik wil ook de rust en eenheid tussen Teun en Odie niet op het spel zetten.
Ja dat zijn best goede redenen om het toch maar niet te doen, wel lastig als zo'n hondje in je hoofd zit!
Qua leeftijden sta ik er trouwens ook zo in nu: Lais en Willem schelen maar een half jaar en zijn bijna (of al?) 7, daar wil ik echt niet nog een 7-jarige bij zetten. Ook al zit er een kans in dat ze niet allemaal 15/16 worden wil ik toch niet straks met drie oudjes rondlopen en de hele bejaardensoos tegelijk intensief moeten verzorgen.
Ze zit al een week of twee in mijn hoofd, maar nee, ik doe het echt niet.
De leeftijden hier zijn nu Odie van 1 jaar en Teun van 2 jaar, daar ga ik niet nog een hondje van 2,5 bij zetten.
Dus eerst maar eens een tijd nu met 2 honden en dan kijk ik in de toekomst wel weer of er nog een derde bij komt.
Afbeelding

S@ndr@
Zeer actief

Als dit nu toch gewoon een reutje was geweest ee,.... ik heb helemaal geen zin in da gekeur en gedoe van een stichting, maar als dit een jongetje was geweest had ik het er nog voor over gehad ook, :(: maar goed, t is een meisje,
https://www.facebook.com/pg/Ps-Botosani ... 2056635758
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Oooooh ik wil deze!!!!! :I: :I: :I:

https://www.podencoworld.nl/adoptiehond ... 1678-greta

Afbeelding

Kijk dan toch hoe leuk!! :I:
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

mijke schreef:Oooooh ik wil deze!!!!! :I: :I: :I:

Afbeelding

Oh ja, Greta, ik vind haar ook zo leuk! Ze staat al meer dan een jaar op de site. :ugh:
Ik heb vorig jaar serieus getwijfeld om haar te adopteren maar vriendlief ziet een derde echt niet zitten (misschien maar beter ook :engel:).
mijke
Zeer actief

Nanna schreef:
mijke schreef:
Podenco? Ik zie er meer Bullterrier in..
Ja ik ook, maar ik ben totaal niet thuis in welke rassen daar een beetje aannemelijk zijn. Ik vind maneto's wel vaker iets bullterrierachtigs hebben. Ze doet me een beetje denken aan Shiva van Adjani en die vind ik ook al zo leuk :I: Ik ben echt op slag verliefd. Als hier nu een hondje bij kon had ik al in de telefoon gehangen.

Emmalinde je MOET haar nemen! Want ik kan het niet en iemand moet het doen! Dan kan k tenminste af en toe foto's zien :engel:
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Oohhhhh die is leuk!!! Hebben!
Zie er iets terrier achtigs in (niet persee bullterrier?)
Jammer dat ze zo jong is :engel:
Afbeelding
klaproos
Zeer actief

mijke schreef:
Nanna schreef:
mijke schreef:
Podenco? Ik zie er meer Bullterrier in..
Ja ik ook, maar ik ben totaal niet thuis in welke rassen daar een beetje aannemelijk zijn. Ik vind maneto's wel vaker iets bullterrierachtigs hebben. Ze doet me een beetje denken aan Shiva van Adjani en die vind ik ook al zo leuk :I: Ik ben echt op slag verliefd. Als hier nu een hondje bij kon had ik al in de telefoon gehangen.

Emmalinde je MOET haar nemen! Want ik kan het niet en iemand moet het doen! Dan kan k tenminste af en toe foto's zien :engel:
Ik heb werkelijk alles al uit de kast getrokken maar helaasch :jank:
Ze is inderdaad vreselijk leuk. Ik vind haar ook op een mix (mini) bull terriër lijken.
Volgens mij heeft ze het trouwens wel erg naar haar zin daar in de opvang in Spanje.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Emmalinde schreef: Volgens mij heeft ze het trouwens wel erg naar haar zin daar in de opvang in Spanje.
Ziet er niet verkeerd uit, die opvang.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik denk ook dat er bull terriër inzit. Die zie je behoorlijk veel in Spanje. Mix maneto x bull terriër zou heel goed kunnen.
Ze heeft een erg aandoenlijk koppie! :I:
mijke
Zeer actief

Johnny Jones schreef:
Emmalinde schreef: Volgens mij heeft ze het trouwens wel erg naar haar zin daar in de opvang in Spanje.
Ziet er niet verkeerd uit, die opvang.
Nou idd, je zou je bijna afvragen of er ze het elders uberhaupt wel beter zou krijgen!
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

mijke schreef:Oooooh ik wil deze!!!!! :I: :I: :I:

Afbeelding

Hou op!!
(ik zie er ook bull terrier in)

Ik kijk nooit in dit topic en nu, bijna een maand na Fribbel's dood, klik ik voor de grap en zie ik dit.
Pffffff. Even bijkomen hoor :Q:
mijke
Zeer actief

Floortje schreef:Hou op!!
(ik zie er ook bull terrier in)

Ik kijk nooit in dit topic en nu, bijna een maand na Fribbel's dood, klik ik voor de grap en zie ik dit.
Pffffff. Even bijkomen hoor :Q:
Oef ja, ik snap je. Ik vind het ook wel jouw type hondje!
Floortje
Zeer actief

Mijn type hondje inderdaad.
En ik vind podenco's ook echt heel leuk, maar in combinatie met de halve boerderij die we hebben rondlopen toch niet heel handig :wink: .
Maargoed, dat probleem lost zich vanzelf op :mrgreen: Zo'n veestapel dunt vanzelf uit met een podenco :LOL:

Is het trouwens normaal dat honden zo lang in de opvang zitten? Waarom blijven ze daar dan niet gewoon? Is gewoon bij een particulier in huis zo te zien.
mijke
Zeer actief

Ik denk dat dit een particulier is die heel veel hondjes opvangt? Er lopen er nogal wat op de foto's. En dan is een beetje doorstroom wel prettig, elk hondje dat een plekje vindt betekent dat er daar weer een plekje vrij komt denk ik.
Floortje
Zeer actief

Maar toch vraag ik me dan af hoe het kan dat een hondje wat sociaal is naar mensen, kinderen en honden, goede gezondheid, nog jong én met een guitig bekkie dan toch zolang in de opvang zit.
Alleen een gevoelig spijsverteringsstelsel, maar dat hebben wel meer honden. Zou er nog een addertje onder het gras zitten?
Adjani & Tyson
Zeer actief
Contacteer:

Ze moet ook maar net opvallen. Er worden zoooo veel honden ter adoptie aangeboden.
En als je op Podencoworld gaat kijken voor een Podenco val je misschien helemaal niet meteen op dit soort hondjes. Misschien als ik haar op de Bull terrier herplaatsgroep zet dat het dan ineens wel snel gaat...
Weet je toch nooit.
Bij de bull terriers heb ik nu een sociale teef. Niemand reageert. Maar honden waarvan ik denk waar vinden die een nieuwe kans zijn snel besproken...
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

Linkje? :mann: (uit nieuwsgierigheid, ben nog niet toe aan een nieuwe hond denk ik)
klaproos
Zeer actief

Floortje schreef:Maar toch vraag ik me dan af hoe het kan dat een hondje wat sociaal is naar mensen, kinderen en honden, goede gezondheid, nog jong én met een guitig bekkie dan toch zolang in de opvang zit.
Alleen een gevoelig spijsverteringsstelsel, maar dat hebben wel meer honden. Zou er nog een addertje onder het gras zitten?
Er hoeft zeker geen addertje onder het gras te zitten.
Jazzy zat ook máánden in de opvang voor ze bij ons kwam (en er was in die periode nul komma nul interesse voor haar) en dat is echt het makkelijkste en liefste hondje ooit. Ik zie veel lastigere honden soms al binnen een dag geadopteerd worden. :19:
Adjani & Tyson
Zeer actief
Contacteer:

Floortje schreef:Linkje? :mann: (uit nieuwsgierigheid, ben nog niet toe aan een nieuwe hond denk ik)
De FB groep "Bull terriers in het asiel & herplaatsers"
Afbeelding
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Floortje schreef:Maar toch vraag ik me dan af hoe het kan dat een hondje wat sociaal is naar mensen, kinderen en honden, goede gezondheid, nog jong én met een guitig bekkie dan toch zolang in de opvang zit.
Omdat er alleen al in Spanje nog 50.000 andere sociale, makkelijke en leuke honden ter adoptie worden aangeboden.
Taartje heeft 8 (!) jaar in een asiel gezeten, nooit in al die jaren heeft iemand interesse in haar getoond. Liever dan Taar voor alle andere dieren en mensen vind je ze bijna niet.
Johnny Jones
Zeer actief

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

DeDiana schreef:
Omdat er alleen al in Spanje nog 50.000 andere sociale, makkelijke en leuke honden ter adoptie worden aangeboden.
Taartje heeft 8 (!) jaar in een asiel gezeten, nooit in al die jaren heeft iemand interesse in haar getoond. Liever dan Taar voor alle andere dieren en mensen vind je ze bijna niet.
Hier ook geweldig leuke honden in de opvang gehad die lang in het asiel hebben gezeten. Niks addertjes onder het gras. Bobby spande de kroon, prachtige hond, 4 1/2 jaar asiel. Ik dacht ook, durf ik die wel in de opvang te nemen? Waarom zit hij er nog steeds. Eenmaal hier bleek hij de allerzachtaardigste en leuke hond die je maar kan bedenken.
Afbeelding
Floortje
Zeer actief

@DeDiana, Emmalinde en Johnny Jones:
Echt zoveel joh? Daar had ik geen weet van. Ik ken in mijn omgeving namelijk best veel honden van stichtingen en daar zijn er toch een boel bij met allerhande problemen (maar ook wel leuke hoor!).
Je zou toch denken dat er een selectie gemaakt wordt voordat ze ter adoptie aangeboden worden. Jammer wel, want er zullen toch mensen afhaken na een slechte ervaring en dan zijn al die leuke gezellige honden daar de dupe van!
Ik ga voor mijn volgende hond dan toch ook maar weer een stichting heroverwegen, want eerlijk gezegd had ik dat ondertussen al uitgesloten vanwege de "slechte" ervaringen in mijn omgeving. Ik schrijf "slechte" tussen aanhalingstekens, omdat het geen mega grote problemen zijn. Maar 9 van de 10 keer bleek het verhaaltje toch wel meer dan rooskleurig te zijn.

@Adjani:
Leukerd inderdaad, maar ik begrijp dat de vorige eigenaar betrokken wil blijven en dat de hond bij hem in de buurt geplaatst dient te worden. Dan verklein je de kansen op herplaatsing wel.
(als ze alleen thuis kan zijn en in de auto kan dan zou ze ideaal zijn voor hier, ik hou wel van senioren. Maargoed, ik woon niet in Limburg)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”