Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik weet het even niet meer... (update p3 - NA Giardia)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Re: Ik weet het even niet meer... (update p3 - NA Giardia)

Ongelezen bericht door Sulluna »

Ja balen he.. Anderhalf jaar gevochten,gewonnen en nu 3 jaar later toch kapot.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Sulluna schreef:Echt doen hoor, die 2e kuur.

Mijn hond heeft een heel verleden door giardia die verwaarloosdt was en daardoor imuumsysteemstoornis.
Toen weet ik hoe lang aan Prednison. Uiteindelijk op het nippertje overleefd..
En nu zijn zijn nieren kapot door de Prednison en gaat hij alsnog dood.

Dus onderschat giardia niet.. echt die 2e kuur doen want het kan veel meet schade aanrichten dan sommige denken.. :(
Daar schrik ik wel van. Ik denk namelijk dat hij dit al héél lang had, misschien wel vanaf kleins af aan aangezien de vorige eigenaren ook altijd problemen met hem hiermee hadden. En hij is nu vijfeneenhalf en ik heb hem een halfjaar.
Ga zeker de tweede kuur wel doen.

Hoe uitte die immuumsysteemstoornis zich bij jouw hond?
Sulluna
Zeer actief

hier het topic van toen: http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... a#p6905617

( verwaarloosdt met dt komt door mijn telefoon.. argh en is al 2 keer in quote gezet hahaha)
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Ik weet het even niet meer...

Ongelezen bericht door Crescent »

malinois schreef:Vind t ook vrij veel hoor... mijn sporthonden zijn 30 kg en krijgen gemiddeld rond de 500 tot 750 gr kvv per dag!
:wat: Mijn hond van 12 kg krijgt 400 gram per dag. Plus extra's anders wordt ze schraal.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Crescent schreef:
malinois schreef:Vind t ook vrij veel hoor... mijn sporthonden zijn 30 kg en krijgen gemiddeld rond de 500 tot 750 gr kvv per dag!
:wat: Mijn hond van 12 kg krijgt 400 gram per dag. Plus extra's anders wordt ze schraal.
Dan zou ik ze hier kunnen rollen....en ik heb graag wat schralere honden je moet licht de achterste ribben kunnen zien. Ze worden zwaar belast dus niet teveel onnodig gewicht meedragen. Maar mager zijn ze nietAfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Noa, 10kg, had zo'n 300g Renske nodig om op gewicht te blijven en toen ze smuldier kreeg (begin dit jaar, ze krijgt nu rc brokken, 150g), kreeg ze 2/3e bakje+ olie+een hand brokken om goed op gewicht te blijven (en te kunnen poepen).
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

malinois schreef:
Crescent schreef:
Dan zou ik ze hier kunnen rollen....en ik heb graag wat schralere honden je moet licht de achterste ribben kunnen zien. Ze worden zwaar belast dus niet teveel onnodig gewicht meedragen.
Een sporthond heeft vast en zeker een andere dieetbehoefte. Misschien voer je ook een hogere kwaliteit, dat zal ook uitmaken. Ik voer 400gr smuldier en om de 1 a 2 dagen een handje rijst of pasta extra. Zo blijft ze precies goed en in topconditie voor een uur wandelen en daarna op de bank te liggen :mrgreen:

[edit] sorry voor het offtopic gaan. Fijn dat er bekend is wat er speelt bij Victor en dat jullie niet meer met vage klachten hoeven rond te lopen.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

malinois schreef: Dan zou ik ze hier kunnen rollen....en ik heb graag wat schralere honden je moet licht de achterste ribben kunnen zien. Ze worden zwaar belast dus niet teveel onnodig gewicht meedragen. Maar mager zijn ze nietAfbeeldingAfbeelding
Zo zag Victor er ook ongeveer uit toen hij kort bij mij was, maar ik vond dat persoonlijk wel erg aan de schrale kant, de DA zei ook dat hij niet verder moest afvallen. Maar hij is ook geen sporthond natuurlijk. Hij krijgt nu 400gr kvv en 2 handjes brokjes en hij valt er lichtelijk van af. Dus af en toe doe ik een extra handje brokjes erbij.
Crescent schreef: [edit] sorry voor het offtopic gaan. Fijn dat er bekend is wat er speelt bij Victor en dat jullie niet meer met vage klachten hoeven rond te lopen.
Ja, ben héél erg blij dat hij nu gewoon kwispelend op z'n voer staat te wachten en dat de bak ook meteen leeg gaat, pak van m'n hart. Hij lust ineens ook veel meer, aardbeien, groente, biscuitjes :mann:
Vandaag met tweede kuur gestart.
Sulluna
Zeer actief

Waarom is dat toch, dat mensen hun hond graag schraal willen hebben? Ik vind dat zelf niet mooi hoor.
Gewoon een gezond gewicht,met wat vet over de ribben.

De baasjes hebben meestal echt wat vetjes en de honden lopen er naast super droog en schraal. Is dat dr nieuwe mode ogzo.

Als ik sultan schraal had staan, was er helemaal niks meer van hem over toen hij ziek was. Geen 1 van mijn honden is te dik, maar geen 1 is schraal. ze hebben gewoon gezond gewicht :)
ik vind de herder op de foto schraal.

Als je bij mij wat ribben ziet schreeuwen mensen hier dat je te mager bent.. en bij de hond is het opeens opzettelijk. Blijf het een bijzonder iets vinden.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Ik vind het wel mooi. Juist omdat ik wat dikker ben weet ik dat slank zijn veel fijner is voor je lichaam. Je bent kwieker minder last van je gewrichten, e.d.

Zolang je de ribben niet kan tellen vind ik een hond niet te mager. En dan, beter te mager dan te dik.

Als ik bij de dierenarts zit te wachten zie ik toch aardig wat te dikke honden, die hijgen als een gek.
Geef mij dan maar te schraal.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sulluna schreef:Waarom is dat toch, dat mensen hun hond graag schraal willen hebben? Ik vind dat zelf niet mooi hoor.
Gewoon een gezond gewicht,met wat vet over de ribben.

De baasjes hebben meestal echt wat vetjes en de honden lopen er naast super droog en schraal. Is dat dr nieuwe mode ogzo.

Als ik sultan schraal had staan, was er helemaal niks meer van hem over toen hij ziek was. Geen 1 van mijn honden is te dik, maar geen 1 is schraal. ze hebben gewoon gezond gewicht :)
ik vind de herder op de foto schraal.

Als je bij mij wat ribben ziet schreeuwen mensen hier dat je te mager bent.. en bij de hond is het opeens opzettelijk. Blijf het een bijzonder iets vinden.
Omdat ik sporthonden heb. Al die kilo's moeten ze extra meeslepen en daarmee ook risico op blessures.
Een magere hond vind ik niks een schrale hond zeker als die sport vind ik prima.
En daarom zijn ze hier dus ook geen gram te dik maar zeker niet te mager... gewoon prima op gewicht. Er is nl geen rib te zien zoals je ziet.
En ja wat jij gezond gewicht vind: vet over de ribben vind ik weer niet zo gezond ;)
Laatst gewijzigd door malinois op 01 jun 2018 09:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

gonnie schreef:Ik vind het wel mooi. Juist omdat ik wat dikker ben weet ik dat slank zijn veel fijner is voor je lichaam. Je bent kwieker minder last van je gewrichten, e.d.

Zolang je de ribben niet kan tellen vind ik een hond niet te mager. En dan, beter te mager dan te dik.

Als ik bij de dierenarts zit te wachten zie ik toch aardig wat te dikke honden, die hijgen als een gek.
Geef mij dan maar te schraal.
Heb ik ook hoor. Een dikke hond heb ik echt niks mee... ook niet een beetje dik. In beweging moeten de 3 achterste ribben te zien zijn zonder lagen vet er overheen.
Al mijn honden zijn altijd meer richting schraal geweest allemaal sporthonden muv de gecastreerde huidhond. Dat vond ik dus ook een crime die kon niets eten zonder gelijk dik te zijn....
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Schraal of niet schraal. Ik denk dat het een beetje een keuze uit twee kwaden is.

Maylo hield ik erg schraal vanwege zijn slechte knieën en heupen. Toen hij ziek werd waren zijn reserves binnen no time natuurlijk op want die had hij niet.
Droef nu idem, is geopereerd aan zijn ellebogen en zijn heupen zouden niet geweldig zijn maar de DA vermoed niet dat hij er last van zal krijgen. Met in mijn achterhoofd dat Maylo zo snel mager werd omdat hij geen vetje had moest ik dus een keus maken. De DA vond Droef er prima uitzien en hij hoefde niet af te vallen. Toch heb ik hem nog en kg of 2 af laten vallen(dat was voor zijn operatie, weet niet wat hij nu inmiddels weer weegt.) Ik vond dat een fijnere gedachte dat hij minder hoefde mee te slepen.

Hummer is ook schraal, net ietsje te maar er hoeft zeker niet veel bij. Denk dat als hij 500 gram aankomt het voldoende is. Het is een bulldog en die houdt ik gewoon liever een beetje schraal, ondanks de angst dat ze te weinig reserves hebben.

Izzy is dan wel mooi slank maar zeker niet schraal, die heeft dan ook geen medische klachten(nooit gehad ook) en lichamelijk zal ze wel beter gebouwd zijn dat de bulldog want geen overdrijvingen. Ze is wel eens dik geweest, daar kwam ik achter toen ik haar na de winter ging scheren toen kon er ook gelijk bijna 1,5 kg vanaf. 1.5 kg is natuurlijk helemaal niet veel, maar goed voor een hondje van rond de 7 kg is dat behoorlijk wat.

Paar maanden terug kreeg ik wel commentaar op Droef zijn gewicht. Hij mocht nog wel 2 kg kwijt. Nee, hij had maanden stil gezeten vanwege zijn LPC operatie. Ik heb haar toen ook verteld dat al zijn bespiering weg was en dat dit vanzelf weer goed zou komen. Inmiddels geef ik Droef weer een tijdje meer voer want hij begon te schraal te worden en dat vind ik nou ook weer niet nodig. Ik zag gewoon zijn ruggengraat, dat hoort niet bij een bulldog.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Sulluna
Zeer actief

tEen paar vetjes over de ribben is gewoon gezond. Bij honden en ook bij mensen. Ik heb het niet over een laag vet.
Gewoon een vetje, heel klein reserve. Als je zelf precies gped eet (en gezond bent) heb je ook dat kleine vetje. Dat doet een gezond lichaam namelijk, een kleine reserve opbouwen.

Een hond is niet dik of te zwaar met een kleine reserve, een mens ook niet. Ik ben 164 en weeg 49 kilo en heb toch een dun laagje vet over mijn ribben.

Maar goed,sorry ik week even af in het topic.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Sulluna schreef:tEen paar vetjes over de ribben is gewoon gezond. Bij honden en ook bij mensen. Ik heb het niet over een laag vet.
Gewoon een vetje, heel klein reserve. Als je zelf precies gped eet (en gezond bent) heb je ook dat kleine vetje. Dat doet een gezond lichaam namelijk, een kleine reserve opbouwen.

Een hond is niet dik of te zwaar met een kleine reserve, een mens ook niet. Ik ben 164 en weeg 49 kilo en heb toch een dun laagje vet over mijn ribben.

Maar goed,sorry ik week even af in het topic.
Tja ik heb een andere mening Sulluna. En ik ga geen vetreserve aanleggen omdat een hond weleens ziek zou kunnen worden. Dat zien we terzijnertijd wel. Ik heb liever geen onnodige blessures door zware belasting en zwaar gewicht.
Ik zal een nieuw topic maken voor we deze verder vervuilen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”