Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
danifa schreef:29 september is er een dogsurvival in Borger (Drenthe)
Dank! Die bestaat al heel erg lang. Ik kan het nog nergens vinden maar ik heb hem er alvast bijgezet.
DeDiana schreef:Voor Amy zou het heel leuk zijn, maar die trekt de drukte met veel andere honden niet. Misschien moet ik eens proberen of Amoz het wat vindt, maar dan zonder het optillen, want dat vindt hij echt vreselijk.
Dat is meestal helemaal niet nodig hoor. Zeker niet als ze op commando ergens op of in kunnen springen. Maar het is soms wel praktisch als het wel kan.
Lothian schreef:Het lijkt me ook heel leuk maar Lucca heeft een slechte rug. Zitten er vaak veel springhindernissen in?
Ja dat wel, maar je kunt ook hindernissen overslaan!
Als springen niet fijn voor hem is of kwaad kan denk ik niet dat survivals leuk voor hem zijn helaas. Er zitten ook vaak balans-achtige dingen in. Dat is ook niet fijn met een zere rug. Je kan het wel proberen een keer. Geen enkele hindernis is verplicht.
mosquito1980 schreef:Ik heb het er hier met de politie over gehad om een baan te bouwen We zijn nu bezig om toestemming te krijgen van het Ministerie van Industrie om oude, leegstaande fabrieken te mogen gebruiken voor speur training etc.
Ken je een website met voorbeelden van hindernissen (maten, materiaal etc.) ik heb wat gegoogled maar kan niet echt vinden wat ik zoek.
Leuk! Nee, iets van bouwtekeningen kan ik me niet voorstellen dat die er zijn. Vaak worden er gewoon strobalen en autobanden ed gebruikt. Delft pakt het allemaal groter en robuuster aan. Je zou dogsurvival Delft eens kunnen mailen of zij je kunnen helpen.
Lothian schreef:Het lijkt me ook heel leuk maar Lucca heeft een slechte rug. Zitten er vaak veel springhindernissen in?
Ja dat wel, maar je kunt ook hindernissen overslaan!
Als springen niet fijn voor hem is of kwaad kan denk ik niet dat survivals leuk voor hem zijn helaas. Er zitten ook vaak balans-achtige dingen in. Dat is ook niet fijn met een zere rug. Je kan het wel proberen een keer. Geen enkele hindernis is verplicht.
Ik bedenk me net dat je ook vaak kruiphindernissen hebt.
Misschien kun je ook eens gaan kijken, Lothian? Dan krijg je wel een goede indruk.
Mijn vriend doet mee met onze hond in Zeewolde. Eerste keer voor beide, ben heel benieuwd wat ze er van vinden.
Heb je eigenlijk een beetje ruimte om de obstakels te doen of zitten alle honden dicht op elkaar?
Nath schreef:Mijn vriend doet mee met onze hond in Zeewolde. Eerste keer voor beide, ben heel benieuwd wat ze er van vinden.
Heb je eigenlijk een beetje ruimte om de obstakels te doen of zitten alle honden dicht op elkaar?
Als je in de recreantenklasse zit, zit je best wel regelmatig dicht op andere honden.
Wij zijn er zaterdagochtend. Mijn vriend start met Manu
Nath schreef:Mijn vriend doet mee met onze hond in Zeewolde. Eerste keer voor beide, ben heel benieuwd wat ze er van vinden.
Als je in de recreantenklasse zit, zit je best wel regelmatig dicht op andere honden.
Wij zijn er zaterdagochtend. Mijn vriend start met Manu
Mwa daar ben je wel zelf bij. Ik heb 3x meegedaan met Xavi en dat is geen hond voor bij vreemde honden maar mensen bleven prima op afstand en als ze dat niet deden vroeg ik t en was t geen probleem.
Je staat regelmatig te wachten bij een hindernis en dan sta je dus met meerdere honden die zijn dan echt wel binnen een meter afstand. Dat ga je niet simpel uit de weg kunnen want je wacht tenslotte voor de hindernis. Ook het rondlopen rond de start en finish is druk met honden.
Je kan je hond zelf bij je houden en het aangeven maar heel lekker zal het niet lopen als je hond er echt niet goed tegenkan.
Manu liep laatste keer ook met een geel lint, dat had maar weinig effect. Die honden worden maar vrij gelaten aan hun elastieken riemen. Gelukkig heeft hij een redelijk lang lontje maar als je hond dat niet heeft moet je wel echt actief op blijven letten in de drukte.
In de atletenklasse is dat al een stuk minder overigens. Bijna niet eigenlijk.
Bedankt voor de reacties het blijft gewoon even opletten. Ze is niet heel erg en vooral met veel honden de hele tijd went ze wel snel meestal. Tot zaterdag dan!
Gimmick schreef:Heeft iemand enig idee hoe lang je er om en nabij over doet in Zeewolde in de recreanten klasse...
Ik heb er vorig jaar 1:09 over gedaan en was 17e van de 141 zie ik nu De beste deed er 37 minuten over Maar die is altijd retesnel en doet alleen de recreantenklasse mee omdat ze met een andere hond al in de atletenklasse start.
Ik denk dus rond een uurtje!
Manuma schreef:Je staat regelmatig te wachten bij een hindernis en dan sta je dus met meerdere honden die zijn dan echt wel binnen een meter afstand. Dat ga je niet simpel uit de weg kunnen want je wacht tenslotte voor de hindernis. Ook het rondlopen rond de start en finish is druk met honden.
Je kan je hond zelf bij je houden en het aangeven maar heel lekker zal het niet lopen als je hond er echt niet goed tegenkan.
Manu liep laatste keer ook met een geel lint, dat had maar weinig effect. Die honden worden maar vrij gelaten aan hun elastieken riemen. Gelukkig heeft hij een redelijk lang lontje maar als je hond dat niet heeft moet je wel echt actief op blijven letten in de drukte.
In de atletenklasse is dat al een stuk minder overigens. Bijna niet eigenlijk.
Nou ja dan zal ie respect afgedwongen hebben dat heb ik nog nooit meegemaakt... alles deed t op zn gemakje.
Ja keek ik ook naar! Das een best endje rijden maar op zich heb ik dat er wel voor over.
Gaat iemand van jullie ook naar Dordrecht?
Heb me ingeschreven! Hebben jullie tips voor welke heupgordel handig is? Ik zag er eentje bij Action voor een paar centen maar dat is vast een slap ding.
Fijn Malinois! Ik heb bij twee zelfs door groepen mensen moeten rennen. Die waren zo druk aan het kletsen dat ze me niet hoorde roepen
Manu is op zo'n moment heel serieus met zijn werk bezig en uitvallende honden zijn dan gewoon niet fijn. Je hebt ook een hindernis waarbij je lang wacht en vlak naast elkaar de oefening uit moet voeren. Manu vindt die oefening nog wat spannend en heb dus al een aantal keer uitvallers gehad waardoor ik opnieuw kon beginnen. Ik ga dit jaar voor het eerst bij de atleten starten, dat is lekker vroeg en zonder kletsgroepjes dus ik hoop dat we dan lekker door kunnen
Wat leuk Persistence! Ik ben zelf erg blij met de Zero DC running pants. Ooit heb ik een D&D gordel gekocht in de dierenwinkel, van 20 euro, die heeft niet eens het warmlopen overleeft. Bij Zooplus hebben ze een gordel van Neewa, die is ook wel fijn. Al zit er een verstelpunt aan de riem waaraan je hond bevestigd zit en kan de hond niet aan beide kanten van jou lopen zonder je gordel scheef te trekken. Maar om te beginnen is dat een prima gordel
Manuma schreef:
Wat leuk Persistence! Ik ben zelf erg blij met de Zero DC running pants. Ooit heb ik een D&D gordel gekocht in de dierenwinkel, van 20 euro, die heeft niet eens het warmlopen overleeft. Bij Zooplus hebben ze een gordel van Neewa, die is ook wel fijn. Al zit er een verstelpunt aan de riem waaraan je hond bevestigd zit en kan de hond niet aan beide kanten van jou lopen zonder je gordel scheef te trekken. Maar om te beginnen is dat een prima gordel
Die jij hebt is echt een broekje! Ik kan me voorstellen dat dat prettig zit, maar ziet het er niet een beetje... gek uit?
Denk dat ik maar voor de Neewa ga, moet toch nog wel even oefenen van te voren!
Haha ja Maar de meeste hebben zo'n gordel om hun kont en dat broekje valt niet zo op gelukkig. Ik heb ook de Zero DC Canicross belt maar die wordt vrij zwaar eenmaal nat. Die stof is ook wat dikker. De running pants zit heel stabiel en vind ik echt heerlijk zitten.
Bah, wilde inschrijven voor Dordt. Sterker nog, had het al gedaan. Is daar nu ook de Weil enting verplicht
Nou ik vertik het om daarvoor mijn hond die zooi te geven. Hoe leuk ook. Maar jammer vind ik het wel.
sirene schreef:Bah, wilde inschrijven voor Dordt. Sterker nog, had het al gedaan. Is daar nu ook de Weil enting verplicht
Nou ik vertik het om daarvoor mijn hond die zooi te geven. Hoe leuk ook. Maar jammer vind ik het wel.
Echt? Ik dacht dat ik dat gister voor Dordrecht niet had zien staan, ik dacht dat ze alleen kennelhoest wel aanraadden. Maar de site ligt nu plat dus kan ook niet even checken.
sirene schreef:Bah, wilde inschrijven voor Dordt. Sterker nog, had het al gedaan. Is daar nu ook de Weil enting verplicht
Echt? Ik dacht dat ik dat gister voor Dordrecht niet had zien staan, ik dacht dat ze alleen kennelhoest wel aanraadden. Maar de site ligt nu plat dus kan ook niet even checken.
Ik heb het nagevraagd omdat ik geen zin heb in gedoe daar. Er stond regulier geënt.
Ik heb andere jaren altijd meegedaan zonder die enting. Toen werd hij aanbevolen maar was niet verplicht.
Ik heb het nagevraagd omdat ik geen zin heb in gedoe daar. Er stond regulier geënt.
Ik heb andere jaren altijd meegedaan zonder die enting. Toen werd hij aanbevolen maar was niet verplicht.
Nou, dan vind ik dat ze dat er wel specifiek bij mogen zetten dat enting tegen Weil verplicht is. Vic heeft hem wel.
Ze werken toch met steekproeven om paspoorten te laten zien? Als je niet zo ver weg woont, zou ik het gewoon proberen.