Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

G7

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: G7

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

zolang er mensen zijn is er leed, ... tja iets doen aan mislukte/wrede en /of gefrustreerde mensen is iets lastiger.. daar heb ik ook geen sociaal geaccepteerde oplossing voor :mann:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

S@ndr@ schreef:zolang er mensen zijn is er leed, ... tja iets doen aan mislukte/wrede en /of gefrustreerde mensen is iets lastiger.. daar heb ik ook geen sociaal geaccepteerde oplossing voor :mann:
Ja die kun je ook allemaal wel castreren maar er komen er toch iedere keer weer bij. En diegeen die gecastreerd zijn blijven ook ellende veroorzaken.

In Amerika krijgen de ergste gevallen de doodstraf en daar is het probleem ook nog steeds niet mee opgelost.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Nee precies, met dood maken los je niets op..... dat is dweilen met een open kraan
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Domor schreef:
Alfilillo schreef:Dit is zo ontzettend sneu. Het feit dat er zoveel pitbulls in de asiels zitten is uberhaupt vreselijk sneu.
Hier ook. De asiels zitten overvol, hoofdzakelijk met pitbulls, staffs of kruisingen daarvan.
In de vs zitten asiels inderdaad overvol. In Nederland absoluut niet. Er zijn 500 officiële opvangen en er moeten 5000 honden herplaatst worden. Als een asiel dan overvol zit, dan komt dat doordat ze nog maar net aan 4 kemels hebben. Al jaren worden er minder honden gebracht/ gevonden dan herplaatst. Niet zelden is er voor gezelschapshonden een wachtlijst en ook spa's worden vaak binnen 3 maanden geplaatst. Wat er aan langzitters zit is wel vaak spa, maar dat maakt onze asiels niet overvol. Er zijn zelfs asiels die zwerfhonden uit het buitenland importeren om l maar enigszins aan de vraag te voldoen.

Wat betreft de op, dat kan ik alleen maar walgelijk vinden. Dik in de hormonen is karakter sowieso niet te beoordelen, al helemaal niet door vreemden.
Ik had het over Spanje.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

bouvierpoedel schreef:
S@ndr@ schreef:zolang er mensen zijn is er leed, ... tja iets doen aan mislukte/wrede en /of gefrustreerde mensen is iets lastiger.. daar heb ik ook geen sociaal geaccepteerde oplossing voor :mann:
Ja die kun je ook allemaal wel castreren maar er komen er toch iedere keer weer bij. En diegeen die gecastreerd zijn blijven ook ellende veroorzaken.

In Amerika krijgen de ergste gevallen de doodstraf en daar is het probleem ook nog steeds niet mee opgelost.
Waar je mee moet stoppen is denken dat de Verenigde Staten hetzelfde is als Nederland. Het is niet te vergelijken en voor wat betreft het houden van honden ook niet. Als ze die 3 miljoen honden niet afspuiten, wat moeten ze er dan mee? Waar gaan ze die laten? Over 10 jaar zijn het er 30 miljoen?? En dat is dit nog exclusief de honden die wel worden opgevangen en waar wel een nieuw thuis voor wordt gezocht. Dat zullen er waarschijnlijk nog veel meer zijn dan die 3 miljoen. En ja, dan heb ik een kille vraag: wie gaat dat betalen als al die honden moeten blijven zitten?? Want zonder geld zitten ze er ook te kreperen. Zoals hierboven iemand schreef, in Nederland zitten er ongeveer 5000 honden in het asiel.... dat is toch niet te vergelijken.
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:Nee precies, met dood maken los je niets op..... dat is dweilen met een open kraan
Nou je lost in ieder geval het dan bestaande probleem op want waar moet je er mee heen.? En je verlost veel honden uit hun ellende .
Want het is al jarenlang dat er miljoenen honden worden afgespoten worden . De enige vraag die er is komt vanuit de groep die ze ook dumpt. In dit geval is het alleen maar een probleem levend houden.
bouvierpoedel
Zeer actief

Neeltje schreef:
bouvierpoedel schreef:

Waar je mee moet stoppen is denken dat de Verenigde Staten hetzelfde is als Nederland. Het is niet te vergelijken en voor wat betreft het houden van honden ook niet. Als ze die 3 miljoen honden niet afspuiten, wat moeten ze er dan mee? Waar gaan ze die laten? Over 10 jaar zijn het er 30 miljoen?? En dat is dit nog exclusief de honden die wel worden opgevangen en waar wel een nieuw thuis voor wordt gezocht. Dat zullen er waarschijnlijk nog veel meer zijn dan die 3 miljoen. En ja, dan heb ik een kille vraag: wie gaat dat betalen als al die honden moeten blijven zitten?? Want zonder geld zitten ze er ook te kreperen. Zoals hierboven iemand schreef, in Nederland zitten er ongeveer 5000 honden in het asiel.... dat is toch niet te vergelijken.
Van de nood een deugd maken , slachten en naar landen exporteren waar hondenvlees gegeten word. :engel:
S@ndr@
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:
S@ndr@ schreef:Nee precies, met dood maken los je niets op..... dat is dweilen met een open kraan
Nou je lost in ieder geval het dan bestaande probleem op want waar moet je er mee heen.? En je verlost veel honden uit hun ellende .
Want het is al jarenlang dat er miljoenen honden worden afgespoten worden . De enige vraag die er is komt vanuit de groep die ze ook dumpt. In dit geval is het alleen maar een probleem levend houden.
en dus zul je aan educatie moeten doen.. ( zodat het probleem niet ontstaat..... iets wat er niet is hoeft je niet te regelen) de meeste mensen zijn namelijk van huis uit te stom om voor de duvel te dansen.. denken niet verder dan hun eigen bekrompen wereld. en dat zijn miljoenen bekrompen wereldjes die allemaal uit zijn op hun eigen gemak en gewin..
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
bouvierpoedel schreef:
en dus zul je aan educatie moeten doen.. ( zodat het probleem niet ontstaat..... iets wat er niet is hoeft je niet te regelen) de meeste mensen zijn namelijk van huis uit te stom om voor de duvel te dansen.. denken niet verder dan hun eigen bekrompen wereld. en dat zijn miljoenen bekrompen wereldjes die allemaal uit zijn op hun eigen gemak en gewin..
Ze zijn te stom om voor de duvel te dansen en daar van denk jij dat ze wat te leren is.? :engel: Je zit ook een beetje teveel in je eigen wereldje of niet. :pffff:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Lothian schreef:Afschuwelijk ja en als ik dit soort dingen lees:
Haar laatste momenten, terwijl ze op sterven lag, was de hond nog steeds aan het proberen om haar net geboren puppy's schoon te likken.
kan ik wel janken. Dan ben ik maar de stomste Libellesoftie van het forum. Het is nog steeds een hond en ik ben raar genoeg heel erg gek op honden dus dit grijpt me aan. Maar volgens mij voelen de meesten op dit forum zich ook wel zo.

Die teef is ook maar een product van de mislukte wereld waarin ze gefokt is.

"Wat hadden ze dan moeten doen?" Daar heeft niemand een goed antwoord op maar dat betekent nog niet dat dit je koud zou moeten laten. Dat pitbulloverschot is volgens mij éen van de ergste hondenwelzijnsproblemen.
:wink: Ik denk dan dat ze alleen maar met die pupjes bezig is geweest en weinig tot niets heeft meegekregen van wat er om haar heen gaande was.
Er is geen goed moment. Het wordt alleen maar moeilijker wanneer je haar een paar dagen laat moederen, die pups het goed doen en ze alsnog allemaal afgemaakt moeten worden.
Gelukkig totaal niet vergelijkbaar met hier :schrik:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Neeltje schreef:
S@ndr@ schreef:
Nanna schreef:
Zinodo schreef:Nou dat is echt geen manier hoor :ugh:
Het zal de hond verder geen fuck uitmaken wanneer ze de finalespuit krijgt hoor. Misschien dachten ze op deze manier ook meteen even de nog ongeboren pups mee te pakken.
Maar toch stuit het op één of andere manier tegen de borst.
het zegt heel erg iets over die mensen. hechten compleet nergens waarde aan..... stom bot en afgestompt en leg de schuld maar bij een ander zijn hadden niet op dat moment hoeven in grijpen, op die manier.
Iemand zal het moeten doen en of het dan gebeurt of 5 minuten later, wat maakt het verschil? Heeft totaal niets met 'hechten compleet nergens waarde aan'? Het werk moet gewoon gedaan worden. Of moeten ze al die miljoenen honden maar jaren en jaren in een kennel laten zitten? Wie gaat dat betalen?
Ja hoor iemand moet het doen een bevallige teef de spuit geven :U:

De eigenaar die de teefje hoogzwanger in het asiel gedumpt heeft snap ik niets van. Net als die gene die de spuit heeft laten zetten. Als die zo bang voor haar was omdat ze "gevaarlijk was had hij beter die vrijwilligster met het hart op de juiste plaats om assistentie kunnen vragen.

Of ze hadden de dag ervoor voordat ze ging bevallen die spuit moeten geven als het echt om een agressieve hond zou gaan. Dan had heel de bevalling haar bespaard gebleven..
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
bouvierpoedel
Zeer actief

Bevallig is wat anders dan aan het bevallen zijn Toots. :zweep:
S@ndr@
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Ze zijn te stom om voor de duvel te dansen en daar van denk jij dat ze wat te leren is.? :engel: Je zit ook een beetje teveel in je eigen wereldje of niet. :pffff:
je hebt gelijk :lol1: :thumleft: ikvunutgoedhoor gewoon van tevoren al zeggen "geen kans" net als daar in Amerika :ok: alleen in mijn eigen wereldje kunnen er dingen veranderen, god zij dank wel.. ik denk ook dat ik daar maar blijf, negatieve figuren flikker ik er dan ook zo uit, niet welkom in mijn persoonlijke wereld :pffff:
bouvierpoedel
Zeer actief

S@ndr@ schreef:
bouvierpoedel schreef: Ze zijn te stom om voor de duvel te dansen en daar van denk jij dat ze wat te leren is.? :engel: Je zit ook een beetje teveel in je eigen wereldje of niet. :pffff:
je hebt gelijk :lol1: :thumleft: ikvunutgoedhoor gewoon van tevoren al zeggen "geen kans" net als daar in Amerika :ok: alleen in mijn eigen wereldje kunnen er dingen veranderen, god zij dank wel.. ik denk ook dat ik daar maar blijf, negatieve figuren flikker ik er dan ook zo uit, niet welkom in mijn persoonlijke wereld :pffff:
Dat probleem kan niemand oplossen op een nette manier.
Laten we het maar zelf beter proberen te doen .
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Tineke schreef: Heb eerder deze week hier een stukje van zitten kijken , in het weekend kijk ik het even af maar het is echt totaal onvergelijkbaar met hier en niet in positieve zin.

https://www.npostart.nl/louis-theroux-l ... ON_1284024
Ik heb het van de week ook zitten kijken, wilde het hier nog plaatsen.
Hele ehhh bijzondere mensen. Dieptrieste omstandigheden.
Waarschuwing: Niet kijken als je van plan was om de rest van de dag een goed humeur te hebben :blauwoog:
hewi
Zeer actief

Ongelezen bericht door hewi »

Lothian schreef:Afschuwelijk ja en als ik dit soort dingen lees:
Haar laatste momenten, terwijl ze op sterven lag, was de hond nog steeds aan het proberen om haar net geboren puppy's schoon te likken.
kan ik wel janken. Dan ben ik maar de stomste Libellesoftie van het forum. Het is nog steeds een hond en ik ben raar genoeg heel erg gek op honden dus dit grijpt me aan. Maar volgens mij voelen de meesten op dit forum zich ook wel zo.

Die teef is ook maar een product van de mislukte wereld waarin ze gefokt is.

"Wat hadden ze dan moeten doen?" Daar heeft niemand een goed antwoord op maar dat betekent nog niet dat dit je koud zou moeten laten. Dat pitbulloverschot is volgens mij éen van de ergste hondenwelzijnsproblemen.

Ik ook, geen oplossing maar ik vind het triest
Groetjes Heidi
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Wat hadden ze dan moeten doen? Niets bijvoorbeeld. Je slacht toch ook geen drachtige koeien en varkens? Er zijn grenzen aan hoever je mag gaan. Een daarvan is dat een dier niet gedood hoeft te worden terwijl ze zwanger is en elk moment gaat werpen in geval van een hond. Je kan dus gewoon niks doen en een bak voer neerzetten en een werpkist.

Het hele larieverhaal wat hier gehouden wordt gaat totaal niet op. Dit was geen hond die hoe dan ook een spuit zou krijgen. Ze wilden een werpkist maken en de hond dit nest gewoon laten krijgen. En dan horen ze dat de hond levensgevaarlijk is en moet ze direct en nu dood. Allemaal onzin dus.

Het hele verhaal dat pitbulls daar onplaatsbaar zijn is ook onzin. Er zijn genoeg opvangen die alleen pitbulls opvangen en er zijn genoeg asielen die ze helemaal niet direct inslapen.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Wat hadden ze dan moeten doen? Niets bijvoorbeeld. Je slacht toch ook geen drachtige koeien en varkens? Er zijn grenzen aan hoever je mag gaan. Een daarvan is dat een dier niet gedood hoeft te worden terwijl ze zwanger is en elk moment gaat werpen in geval van een hond. Je kan dus gewoon niks doen en een bak voer neerzetten en een werpkist.

Het hele larieverhaal wat hier gehouden wordt gaat totaal niet op. Dit was geen hond die hoe dan ook een spuit zou krijgen. Ze wilden een werpkist maken en de hond dit nest gewoon laten krijgen. En dan horen ze dat de hond levensgevaarlijk is en moet ze direct en nu dood. Allemaal onzin dus.

Het hele verhaal dat pitbulls daar onplaatsbaar zijn is ook onzin. Er zijn genoeg opvangen die alleen pitbulls opvangen en er zijn genoeg asielen die ze helemaal niet direct inslapen.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

er worden hier in Nederland wel degelijk drachtige koeien geslacht, we zijn echt niet beter dan daar hoor.. t is gewoon echt niet normaal maar t gebeurt,..... niet lezen of op klikken als je een goede dag wilt.. ook misselijk makend en erger
https://vatdblog.wordpress.com/2016/04/ ... e-kalfjes/
https://www.ad.nl/economie/honderden-ho ... ~a738b17a/
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 08 jun 2018 10:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

laeken schreef:
S@ndr@ schreef:ze hadden het een kans kunnen geven zoek een tehuis voor de puppen, steriliseer de teef en geef het een kans - dood maken kan altijd nog........ er zijn teveel mensen .. en daar doen we niets aan, waarom moet al het andere wel het veld ruimen.. waarom is het enige antwoord wat we hebben dood en destructie..
Het is sowieso de grootste lariekoek om een hond als levensgevaarlijk te gaan bestempelen op het moment dat ze in handen is van professionals. Het is een hond....kom op!
Wat gaat zo'n hondje in vredesnaam doen achter tralies?
Als je ook maar iets van gevoel in je donder hebt laat je dat teefje haar pups grootbrengen en kijk je dan wat er met dat hondje aan de hand is. Sinds wanneer gaan we in dit soort gevallen klakkeloos op het verhaal van de eigenaar af? Als die zegt ik ben allergisch dan geloven we er niks van maar als een pitbullteefje met weeen in een asiel gedumpt wordt spuiten we het af omdat de eigenaar zegt dat het gevaarlijk is? En dan laten we de pups moederloos achter en een deel sterven in hun dode moeder. Mensen zijn toch eigenlijk wel de meest gevaarlijke vieze wezens die er rondlopen.... :kotz:
Nou inderdaad... wat een in- en intriest verhaal is dit zeg :(:
Een teef die aan het werpen is afspuiten, hoe grof en walgelijk moet het worden?

Het beestje was koud 1 dag in het asiel, geef het een kans om te zien wat haar karakter is en bekijk dan hoe of wat. Als ze agressief is, oké dan snap
ik dat het echt einde verhaal moet zijn, maar een werpende teef afspuiten? nee, dat gaat alle grenzen ver te buiten! :jank:

Of er nu 3 miljoen 'overschot' honden zijn of niet, op dat moment heb je met dat beestje te maken en als je dit soort dingen doet, dan hoor
je niet in die wereld thuis.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
laeken
Zeer actief

Caro. schreef:
laeken schreef:
S@ndr@ schreef:ze hadden het een kans kunnen geven zoek een tehuis voor de puppen, steriliseer de teef en geef het een kans - dood maken kan altijd nog........ er zijn teveel mensen .. en daar doen we niets aan, waarom moet al het andere wel het veld ruimen.. waarom is het enige antwoord wat we hebben dood en destructie..
Het is sowieso de grootste lariekoek om een hond als levensgevaarlijk te gaan bestempelen op het moment dat ze in handen is van professionals. Het is een hond....kom op!
Wat gaat zo'n hondje in vredesnaam doen achter tralies?
Als je ook maar iets van gevoel in je donder hebt laat je dat teefje haar pups grootbrengen en kijk je dan wat er met dat hondje aan de hand is. Sinds wanneer gaan we in dit soort gevallen klakkeloos op het verhaal van de eigenaar af? Als die zegt ik ben allergisch dan geloven we er niks van maar als een pitbullteefje met weeen in een asiel gedumpt wordt spuiten we het af omdat de eigenaar zegt dat het gevaarlijk is? En dan laten we de pups moederloos achter en een deel sterven in hun dode moeder. Mensen zijn toch eigenlijk wel de meest gevaarlijke vieze wezens die er rondlopen.... :kotz:
Nou inderdaad... wat een in- en intriest verhaal is dit zeg :(:
Een teef die aan het werpen is afspuiten, hoe grof en walgelijk moet het worden?

Het beestje was koud 1 dag in het asiel, geef het een kans om te zien wat haar karakter is en bekijk dan hoe of wat. Als ze agressief is, oké dan snap
ik dat het echt einde verhaal moet zijn, maar een werpende teef afspuiten? nee, dat gaat alle grenzen ver te buiten! :jank:

Of er nu 3 miljoen 'overschot' honden zijn of niet, op dat moment heb je met dat beestje te maken en als je dit soort dingen doet, dan hoor
je niet in die wereld thuis.

Je kan ook gewoon wachten en die teef haar pups laten krijgen. Het net een tikje netter houden en net een stukje minder beestachtig omgaan met je omgeving.
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Nanna schreef:
laeken schreef: Het hele verhaal dat pitbulls daar onplaatsbaar zijn is ook onzin. Er zijn genoeg opvangen die alleen pitbulls opvangen en er zijn genoeg asielen die ze helemaal niet direct inslapen.
Er zullen er heus ook wel geplaatst worden. Maar DRIE MILJOEN? Dat speel je echt niet klaar. Dan blijft er niets anders over dan euthanasie.

Dat klopt en kan. Maar het hangt erg van de staat af en de lokatie. Amerika is niet 1 land met 1 beleid. Er zijn genoeg staten waar pitbulls gewoon verboden zijn. En er zijn ook staten waar ze gewoon herplaatst worden. Een teefje dat een nest krijgt daarvan weet je niet eens of de pups wel pitbulls zijn en niet geschoten lijkt me altijd mis als je het teefje doodmaakt tijdens de bevalling.

Maar het maakt me helemaal niet uit wat de cijfers zijn. Je kan domweg een bak voer en een werpkist neerzetten en even kijken wat je kan doen. Je hoeft zo'n hond niet tijdens het werpen dood te maken als ze haar pups af likt. Wat wil je ermee bereiken? Mensen die het zien traumatiseren? Er is echt GEEN ENKELE REDEN om dit te doen. Van mijn part slaap je moeder en pups een paar dagen later humaan en rustig in.
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Wat een heerlijk onrealistische 'oplossingen' zie ik hier voorbij komen. Naar mensen sturen die wel hart voor de zaak hebben? Vrijwilligers zoeken? Herplaatsen naar iemand die wel van pitbulls houdt? Het gaat om 3 fucking MILJOEN pitbulls per jaar alleen al. Denken jullie nou serieus dat daar allemaal huisjes voor zijn, of uberhaupt voldoende vrijwilligers om die dieren te verzorgen terwijl ze in het asiel zitten? Laat stáán een nest puppies er bij en iemand die het karakter gaat beoordelen? Ga toch heen. Ik snap dat in de ideale wereld je elke hond een kans geeft maar met zulke getallen kan dat nu eenmaal niet. En ja dan kun je gaan lopen huilen bij elke hond die wordt afgemaakt en laten zien hoe vreselijk menselijk en empathisch en moreel verantwoord je wel niet bent maar dat gaat die hele handel er echt niet beter op maken. Jullie zien dit als een ethisch probleem maar als je zoveel honden per jaar te verstouwen hebt waar gewoon echt helemaal géén plek voor is in de maatschappij dan wordt het gewoon heel erg snel een doodsimpel praktisch probleem. Dat kun je lelijk vinden of wat dan ook maar zo is het nu eenmaal. En ja dat is erg. Maar dat is niet erg op de plek waar het wordt 'opgeruimd', het is vooral erg op de plekken daarvóór, namelijk bij de wildgroei aan fokkerij en idioten die niet weten wat ze in huis halen en alle andere mensen die dat overschot aan niet passende honden creëeren. Ga daar dan op lopen bitchen ipv op de mensen die een waterval aan onplaatsbare honden over zich heen krijgen en daar ook maar mee moeten zien te dealen op de best mogelijke manier.

Bovendien zijn die asielen daar niet echt hetzelfde als hier. Er is een heel sterk ethisch argument te maken als je zegt dat dood zijn in veel gevallen beter is voor die honden dan in zo'n asiel zijn dagen slijten.
S@ndr@
Zeer actief

En dus moet je inzetten op voorlichting en desnoods geef mensen maar een kleine bonus als ze hun pitt laten castreren als hij 6 maanden is.., en een boete als hij met een jaar nog niet geholpen is, ( kun je daarmee de vroeg castreerders weer betalen) moet je kijken hoe rap het de goede kant op gaat. dit zou gewoon gerealiseerd moeten worden, mensen hebben alleen een motivatie nodig om iets te doen :wink:
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

S@ndr@ schreef:En dus moet je inzetten op voorlichting en desnoods geef mensen maar een kleine bonus als ze hun pitt laten castreren als hij 6 maanden is.., en een boete als hij met een jaar nog niet geholpen is, ( kun je daarmee de vroeg castreerders weer betalen) moet je kijken hoe rap het de goede kant op gaat. dit zou gewoon gerealiseerd moeten worden, mensen hebben alleen een motivatie nodig om iets te doen :wink:
Zou een goed begin zijn maar ik gok zomaar dat de gemiddelde gangster/redneck/whateva daar weinig boodschap aan heeft, als dat soort voorlichting uberhaupt al bij hen terecht komt. Voorlichting klinkt allemaal prachtig maar het werkt alleen als iedereen denkt 'hey ik voel me voorgelicht en ik ga direct andere keuzes maken en precies zo doen zoals de overheid dat wil!'. En we weten allemaal dat dat bij de meeste mensen niet zo werkt.
S@ndr@
Zeer actief

al zou de helft ( liever meer) van de mensen die zo`n apparaat bezitten het maar doen.. dat scheelt heel veel denk ik .. geld is een prachtige energie, t motiveert mensen die niet zoveel hebben
laeken
Zeer actief

mijke schreef:Wat een heerlijk onrealistische 'oplossingen' zie ik hier voorbij komen. Naar mensen sturen die wel hart voor de zaak hebben? Vrijwilligers zoeken? Herplaatsen naar iemand die wel van pitbulls houdt? Het gaat om 3 fucking MILJOEN pitbulls per jaar alleen al. Denken jullie nou serieus dat daar allemaal huisjes voor zijn, of uberhaupt voldoende vrijwilligers om die dieren te verzorgen terwijl ze in het asiel zitten? Laat stáán een nest puppies er bij en iemand die het karakter gaat beoordelen? Ga toch heen. Ik snap dat in de ideale wereld je elke hond een kans geeft maar met zulke getallen kan dat nu eenmaal niet. En ja dan kun je gaan lopen huilen bij elke hond die wordt afgemaakt en laten zien hoe vreselijk menselijk en empathisch en moreel verantwoord je wel niet bent maar dat gaat die hele handel er echt niet beter op maken. Jullie zien dit als een ethisch probleem maar als je zoveel honden per jaar te verstouwen hebt waar gewoon echt helemaal géén plek voor is in de maatschappij dan wordt het gewoon heel erg snel een doodsimpel praktisch probleem. Dat kun je lelijk vinden of wat dan ook maar zo is het nu eenmaal. En ja dat is erg. Maar dat is niet erg op de plek waar het wordt 'opgeruimd', het is vooral erg op de plekken daarvóór, namelijk bij de wildgroei aan fokkerij en idioten die niet weten wat ze in huis halen en alle andere mensen die dat overschot aan niet passende honden creëeren. Ga daar dan op lopen bitchen ipv op de mensen die een waterval aan onplaatsbare honden over zich heen krijgen en daar ook maar mee moeten zien te dealen op de best mogelijke manier.

Bovendien zijn die asielen daar niet echt hetzelfde als hier. Er is een heel sterk ethisch argument te maken als je zegt dat dood zijn in veel gevallen beter is voor die honden dan in zo'n asiel zijn dagen slijten.
Wat heeft je verhaal met het inslapen van een hond te maken die aan het werpen is? Als er teveel herten in de Waterleiding duinen rondlopen betekent dat toch ook niet dat je de kalfjes gaat doodknuppelen? Niemand hier zegt dat ze daar alle honden in leven moeten laten. Dus ik snap je hele verhaal niet. De vraag is, waarom moet je op dat moment die hond inslapen? Ze wilden die hond gewoon laten werpen in een werpkist. Dus het hele verhaal dat dit het beleid is klopt al niet. Het is een KEUZE!!! En daar hebben we het over. Verder nergens over.

Dat iedereen hier gaat roepen dat er 3 miljoen pitbulls per jaar doodgemaakt worden heeft NIETS te maken met het afspuiten van een werpende hond. Nada noppes. Dus waarom een overschot een argument wordt voor inhumaan gedrag mag je mij eens uitleggen.
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

S@ndr@ schreef:En dus moet je inzetten op voorlichting en desnoods geef mensen maar een kleine bonus als ze hun pitt laten castreren als hij 6 maanden is.., en een boete als hij met een jaar nog niet geholpen is, ( kun je daarmee de vroeg castreerders weer betalen) moet je kijken hoe rap het de goede kant op gaat. dit zou gewoon gerealiseerd moeten worden, mensen hebben alleen een motivatie nodig om iets te doen :wink:
Er zijn al staten die werken aan een wetgeving dat alle honden ouder dan 6 maanden gecastreerd moeten zijn.
Logisch te zeggen dat dat er nog niet door is en niet door komt.
S@ndr@
Zeer actief

crutz schreef:
Er zijn al staten die werken aan een wetgeving dat alle honden ouder dan 6 maanden gecastreerd moeten zijn.
Logisch te zeggen dat dat er nog niet door is en niet door komt.
het zou in een Land als dat zoveel leed schelen, ongeloofeloos en ik ga juigen als t er door komt..
laeken
Zeer actief

Catho schreef:Volgens mij worden er ook genoeg posts geplaatst waarin duidelijk wordt gezegd dat het probleem ligt bij het totale systeem (gebrek aan gezondheidszorg, scholing, kansen enzovoorts). Ook staan er genoeg posts die duidelijk maken dat mensen deze specifieke afhandeling lelijk vinden maar dondersgoed begrijpen hoe groot het probleem in Amerika is. Ja, ik vind het overschot een ethisch probleem. Veroorzaakt door een veel groter nog veel heftiger probleem namelijk de enorme scheefheid en ongelijkheid in Amerika.

En dan nog zit er echt wel een wezenlijk verschil tussen zo afmaken en later in alle rust. In beide gevallen is het triest en zou je wensen dat het niet nodig was, maar het eerste geval is een totale afgestomptheid zonder enig respect voor leven. Mág men daar eens niet op de Hondenforum manier over vallen?

edit: Ik zal wel een softe hippie zijn maar het zij zo. Ik ben blij dat ik hier verontwaardiging over kan voelen.
Ik ook hoor. En ik vind het beangstigend dat mensen dit goedkeuren onder het mom overschot. Een teveel betekent nooit dat je onethisch MOET handelen. Keuzes....

Als ik mijn slangen muizen voer hoef ik ze ook niet tijdens de bevalling te vergassen. Beter gezegd, als ik dat doe dan krijg ik half Nederland over me heen. En ineens is het bij een pitbull in de VS wel prima want daar zijn er teveel van? En wat moeten de asielen anders?

Wat dacht je van een 3 tal dagen wachten? Effe normaal doen? Want wie van de mensen die dit gedaan heeft komt hier beter uit? En wat zegt dit over de houding van die mensen naar honden terwijl dat hun werk is.....BRRRRR krijg er de kriebels van.

Gelukkig ken ik niemand die dit gewoon zou doen. Nooit. Het is ook nergens voor nodig.

Deze hond is trouwens afgespoten omdat ze gevaarlijk was. Niet omdat ze een pitbull was. Nogmaals, ze had gewoon een werpkist in eerste instantie.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”