Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zwerfers en honden

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

zwerfers en honden

Ongelezen bericht door twinkeltje »

halloa kom net buiten een zwefer tegen die loop hier al maanden rond met zijn grote langharige herder
hij vroeg me om geld maar ik had niks bij me
de man zach er niet uit vies en onverzorgt maar de hond zach er verzorgt en gezond gevoed uit
wat vinden jullie nou is het zieleg voor zo hond zo leven met je baas op straat
of denken jullie juist dat beest heeft een goud leven heerlijk altijd buiten met je baas op pad :roll:
Afbeelding
Mario
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Mario »

Ik denk dat zo'n hond best gelukkig kan zijn, hij krijgt vast heel veel aandacht van zijn baas aangezien die niet naar zijn werk moet van 9 tot 5 :mrgreen:
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Zolang de man trouw is aan zijn hond vind ik er niet zoveel van. Ik denk dat een mens zich moeilijker aanpast aan een leven op straat dan een hond. Als ik het dus met iemand te doen heb is het met de man en niet met de hond. ;)
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik heb zo het idee dat de man liever eten voor de hond koopt van het bij elkaar gebedelde geld dan iets fatsoenlijks voor zichzelf. Tenminste......zolang ie geen drugs gebruikt.
Dus misschien heeft die hond best een goed leven,ja.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
twinkeltje
moderator

de man gebruikt denk geen drugs aan zijn ogen te zien maar lust wel een biertje
en ja zijn hond moet wel eten krijgen wand die was er echt goed aan toe zelfs geborstelt
ik vind het zelf wel mooi denk dat die man bewust voor het buiten leven kiest hoor hij straalt het gewoon uit alleen een wasbeurd zou geen kwaad kunnen zou hem aan kunnen bieden eens in de week hier een douche te nemen
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik heb er ooit 1 gekend (nou ja, zag hem regelmatig), had alles voor z'n hond over en gaf liever het eten aan de hond dan aan zichzelf als hij te weinig had...
Die hond zag er goed uit, kreeg van gulle mensen uit de stad af een toe een vlooienmiddel voor de hond enz.
Toen die hond dood ging, was de ramp niet te overzien voor die man.... tranen met tuiten, maandenlang... niet lang daarna was hij zelf ook dood... (of het zelfmoord was of gewoon dood van heimwee weet ik niet..)
Een dier kan heel veel betekenen voor een mens....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

Ik ken via mijn werk ook een aantal zwervers al dan niet aan de drugs met hond. Over het algemeen hebben die honden een prima bestaan.
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

ik had verleden jaar nog een zwerfjongen tegen gekomen in de trein naar amsterdam van een jaar of 22 zeg maar en die liep met een amerikaanse buldog .
dus wij aaiden de hond en ja toen vroeg die om geld dus ik had hem wat gegeven en me man ook met de mededeling dat tie wel als eerste eten voor die hond moest kopen.
hond zag er overigens perfect uit die kwam niks te kort.
toen die jongen gelijk op het station ging die ook gelijk de AH in en kwam met eten voor de hond dat vond ik toch wel goed om te zien dat tie dat haalde.
Dingo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Dingo »

baloutjuh schreef:ik had verleden jaar nog een zwerfjongen tegen gekomen in de trein naar amsterdam van een jaar of 22 zeg maar en die liep met een amerikaanse buldog .
dus wij aaiden de hond en ja toen vroeg die om geld dus ik had hem wat gegeven en me man ook met de mededeling dat tie wel als eerste eten voor die hond moest kopen.
hond zag er overigens perfect uit die kwam niks te kort.
toen die jongen gelijk op het station ging die ook gelijk de AH in en kwam met eten voor de hond dat vond ik toch wel goed om te zien dat tie dat haalde.
en toen aten ze het samen op :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding
Who finds a faithful friend, finds a treasure.
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

Ik zie niet hoe een zwerver een hond goed te eten kan geven. Als je dat goed wilt doen ben je toch wel een bedrag kwijt wat een zwerver niet snel op kan hoesten. Het ligt er ook aan wat voor hond het is.. niet elke hond is er op gebouwd om in alle weersomstandigheden buiten te slapen.
Groetjes Rob
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Tarz schreef:Ik zie niet hoe een zwerver een hond goed te eten kan geven. Als je dat goed wilt doen ben je toch wel een bedrag kwijt wat een zwerver niet snel op kan hoesten. Het ligt er ook aan wat voor hond het is.. niet elke hond is er op gebouwd om in alle weersomstandigheden buiten te slapen.
Ik heb zo'n idee dat veel zwervers meer geld ophalen dan je denkt :mrgreen:
Velen hebben waarschijnlijk wel een postadres zodat ze een uitkering kunnen krijgen en daar zichzelf redelijk van kunnen bedruipen ( een vetpot is het natuurlijk niet) zodat ze het bedelgeld inderdaad voor een deel aan de hond kunnen besteden.
En inderdaad heb ik bij de dierenspeciaalzaak hier eens een zwerver met smaak een blikje kattenvoer zien verorberen :kotz:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Tarz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel

Ongelezen bericht door Tarz »

maxcola schreef: Ik heb zo'n idee dat veel zwervers meer geld ophalen dan je denkt :mrgreen:
Velen hebben waarschijnlijk wel een postadres zodat ze een uitkering kunnen krijgen en daar zichzelf redelijk van kunnen bedruipen ( een vetpot is het natuurlijk niet) zodat ze het bedelgeld inderdaad voor een deel aan de hond kunnen besteden.
En inderdaad heb ik bij de dierenspeciaalzaak hier eens een zwerver met smaak een blikje kattenvoer zien verorberen :kotz:
Als ze genoeg geld zouden hebben, zouden ze geen kattenvoer eten.
Daarnaast zijn veel zwervers verslaafd, en daar gaat hun geld naast. Het lijkt me sterk dat ze hun geld grotendeels aan de verzorging van hun hond gaan besteden.
Groetjes Rob
*Silvia*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Silvia* »

denk ook dat je zwervers heb en zwervers.
de een die bedelt ze eigen de zenuwen en steelt alles wat los en vast zit en de ander ligt heel de dag voor dood te slapen in een doos :mrgreen:
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Ik ken deze bepaalde situatie niet maar hier in de buurt is er ook zo een. En zo te zien heeft de hond het beter dan de baas. ;)
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
qyan

Ongelezen bericht door qyan »

in den haag liep ook altijd een zwerver met een AmmStaff.
verschrikkelijk mooi beest, goed verzorgt, altijd eten.
is al wel een jaar of 2 terug.
ipv geld geven kocht ik weleens een zakje hondenvoer voor hem.
tja, wat ik ervan vindt.
sommige zwervers vinden zo'n hond op straat en ontfermen zich erover.
anderen zijn met hond en al hun huis uit gezet om welke reden dan ook.
zolang de hond het goed heeft en niets tekort komt en de zwerver en de hond zich samen prima vermaken.
moeilijk onderwerp, hangt ook ene beetje van de staat van de hond uit denk ik, verwaarloosd en mager of juist helemaal niet.
little-wolf
Zeer actief

Ongelezen bericht door little-wolf »

Tarz schreef:
maxcola schreef: Ik heb zo'n idee dat veel zwervers meer geld ophalen dan je denkt :mrgreen:
Als ze genoeg geld zouden hebben, zouden ze geen kattenvoer eten.
Daarnaast zijn veel zwervers verslaafd, en daar gaat hun geld naast. Het lijkt me sterk dat ze hun geld grotendeels aan de verzorging van hun hond gaan besteden.
misschien dat de mensen aan zwerbers met honden eerder wat geven. voor het beestje?

ik heb 1x een zwerver in rotterdam geld gegeven. kwam met mn vriend uit de bios en we kwamen hem tegen. ging die een gedicht/rijmpje opzeggen. klinkt nu zoals ik het zet kinderachtig, maar dat was t niet.
vond dat zo leuk dat ik hem geld heb gegeven.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Tarz schreef:Ik zie niet hoe een zwerver een hond goed te eten kan geven.
vroeger aten honden ook met de pot mee... dus waarom zou dat nu niet meer kunnen dan... nee ze zullen geen diepvriesmaaltijden krijgen of de duurste brokken... maar wie zegt dat dat nodig is? Zo'n hond is vaak nooit brokken ofzo gewend, kent alleen maar menseneten... en lust dat vaak dus ook alleen maar... wil niet zeggen dat zo'n hond geen 10 kan worden :?
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

malinois schreef:
Tarz schreef:Ik zie niet hoe een zwerver een hond goed te eten kan geven.
vroeger aten honden ook met de pot mee... dus waarom zou dat nu niet meer kunnen dan... nee ze zullen geen diepvriesmaaltijden krijgen of de duurste brokken... maar wie zegt dat dat nodig is? Zo'n hond is vaak nooit brokken ofzo gewend, kent alleen maar menseneten... en lust dat vaak dus ook alleen maar... wil niet zeggen dat zo'n hond geen 10 kan worden :?
Een zwerver wordt ook geen 80 meestal, dus ach...
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
twinkeltje
moderator

ben er eigelijk zeker van aan de hond te zien dat hij goed gezond eet hoor
en tegen buiten kan hij denk best hij heeft een hele mooie dichte langharige vacht als ik hem weer eens tegen kom en ik raak aan de praat zal ik zeker vragen wat de hond voor eten eet
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

twinkeltje schreef:ben er eigelijk zeker van aan de hond te zien dat hij goed gezond eet hoor
en tegen buiten kan hij denk best hij heeft een hele mooie dichte langharige vacht als ik hem weer eens tegen kom en ik raak aan de praat zal ik zeker vragen wat de hond voor eten eet
Vraag dan gelijk ook even wat voor eten de man zelf eet.
twinkeltje
moderator

Wil de hond schreef:
twinkeltje schreef:ben er eigelijk zeker van aan de hond te zien dat hij goed gezond eet hoor
Vraag dan gelijk ook even wat voor eten de man zelf eet.
ik zal het doen ben bang dat die op bier leeft
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

in nijmegen lopen er ook best veel met honden. ik moet zeggen dat die honden er stuk voor stuk beter uitzien dan hun baasjes.
Afbeelding
eliza
Actief

Ongelezen bericht door eliza »

Kom er hier tijdens het werk een paar regelmatig tegen. "vaste klantjes" noemen we ze. De honden eten mee met de pot dus gewoon uit de prullenbakken van de mac's en de burger kings! Sommige hebben ook een paar adresjes waar ze hondenvoer en zelf wat te eten krijgen aan de eind van de dag (dat wat ze niet meer verkopen) maar het is voornamelijk wat voor de kiezen komt en eetbaar is. De meeste zwervers hebben een gestel en weerstand waar menigeen jaloers op kan zijn, zo sterk! Ik heb het dan niet over de junkies.
Meestal worden die honden goud behandeld, het is het enige wat ze nog vertrouwen.
:zwaai:
Met vriendelijke groet van een Hollandse Herderfan
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
DigitalT

Ongelezen bericht door DigitalT »

Iedere zwerver natuurlijk zijn/haar eigen reden maar als een zwerver troost bij een dier kan vinden omdat hij teleurgesteld is in de mensheid waarom zouden we dit hem/haar afnemen :evil:.

Tevens over die zwerver die na zijn beest dood ging, kan me er erg in inleven, want hij kon zoiezo geen nieuw hondje meer kopen. Dus als hij dan teleurgesteld is in de mens heeft hij toch niks meer?!?!?
Femia
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Femia »

Ik vraag me al jaren af, waar de honden van de daklozen slapen als de dakloze zelf in een overnachtingshuis in een bed liggen?
Volgens mij mogen daar geen honden mee naar binnen.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

nou ik weet waar er veel slapen hoor niet in opvang huizen er zijn veel meer dakloze dan opvang huizen
op het werk komen we ze vaak tegen in trappenhuizen en in gemeenschappelijke ruimtes bij studenten flats potieken
enz enz
en ze maken zelf het onderscheid tussen dakoze en zwerfer
ik vroeg ooit aan 1 van hun ben u een zwerfer of woond u hier werd hij toch boos en zei ik ben geen zwerfer maar een dakloze
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

Hier is het in 1 opvang nu toegestaan om de hond mee te nemen.
Maar wel met een maximum van ik meen 3 honden per nacht.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

o dat vind ik mooi en :ok: zwerfers met meer dan 1 hond ben ik eigelijk nog nooit tegen gekomen
Afbeelding
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

twinkeltje schreef:o dat vind ik mooi en :ok: zwerfers met meer dan 1 hond ben ik eigelijk nog nooit tegen gekomen
Ik bedoel een maximum van het totaal aan honden binnen de opvang. ;)
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
twinkeltje
moderator

M@ri@nne schreef:
twinkeltje schreef:o dat vind ik mooi en :ok: zwerfers met meer dan 1 hond ben ik eigelijk nog nooit tegen gekomen
Ik bedoel een maximum van het totaal aan honden binnen de opvang. ;)
ja ik snapte hem
alleen de eerste zwerfer met meer dan 1 moet ik nog tegen komen
maar ze zouden overal versprijt door het land van die opvangen moeten maken vind ik
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”