Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

help! dringend! NU!!!

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

help! dringend! NU!!!

Ongelezen bericht door M@scha »

ik heb eerder al verteld over mijn overburen die zonder na te denken een veel te jonge golden retriever gekocht...

beestje is nu 10/11 weken en ze kunnen hem nu al niet meer aan..

hij pist en poept waar ie wil, de oudere teef die ze hadden was al heel bang en durft nu helemaal niks meer enzenz..

ik kreeg net telefoon dat ze haar naar het asiel doen.. ik wil dit niet en wil haar eigenlijk tijdelijk in huis nemen en "africhten"

mijn idee van wat fout is gegaan:

veel te vroeg uit het nest dus geen "hondentaal" geleerd.
een veel te onderdanige teef die haar ook niet corrigeerd in haar overdreven gedrag
veel te weinig beweging waardoor ze hyperdehyper is
veel te inconsequente baasjes.

help me met de eerste tips aub!!

wel graag snel; want als het doorgaat is ze over een paar uur al hier!
Afbeelding
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

Voor een hondje van 10/11 weken is het volgens mij niet raar dat ie nog niet zindelijk is.
Ik vind het wel een nobel streven van je dat je het hondje in huis wilt halen.
Volgens mij kun je het beste de eerste paar dagen eerst even afwachten hoe het beestje is. Ik denk dat je dan een beter beeld hebt van zijn/haar gedragingen.

Heel veel succes ermee. :ok:
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

waar wil je mee geholpen worden dan, wees eens specifiek in je vragen?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Ik weet niet of je werkt? Als dat zo is dan kan ik je in elk geval al één tip geven.

Neem akuut 3 weken vrij.
chrico
Zeer actief

Okee mijn hersens zijn even op volle toeren blijven werken na je berichtje gelezen te hebben maar ik vind het berichtje aardig paniekerig overkomen.
Wat zijn je verwachtingen van een pup van 11 weken?
Als je het niet aandurft mag het beessie voorlopig wel hier bij ons tot we een adres gevonden hebben waar het beessie op zijn plek is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

Wat zou er dan aan de situatie van de baasjes veranderen dat ze dan de hond opeens wel willen/aankunnen?
Opvoeden doe je niet even een paar weekjes maar een heel hondenleven.
Wat is voor de hond dan beter een weekje asiel/opvanggezin en dan een baasje voor heel zijn leven? Of tijdelijk bij jou en dan weer naar die mensen die er eigenlijk nu al geen zin in hebben?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
M@scha
Zeer actief

ze gaat zowiezo niet terug. dat willen ze niet. hun eerste hond gaat voor en die is nu doodsbang omdat die kleine de baas is.

onze bedoeling is haar "hond" te maken en dan een plek voor haar te vinden die geschikt is.

het gaat mij er vooral om dat het NIET via het asiel gaat onmdat ik er dan van overtuigd ben dat ze keer op keer terug zal komen in het asiel.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Maar heb je de tijd voor een pup dan om te opvoeden? Moet je niet werken enz enz.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief

ik wel, maar mijn vriend is thuis dus dat is geen probleem

ik ben trouwens bang dat ze haar toch naar het asiel gaan brengen. hij wil liever niet dat "zijn" hondje opgroeid bij de overburen. ik doe mijn best om ze om te praten, maar jullie horen snel van me.
alvast bedankt voor de info! meer is altijd welkom natuurlijk :ok:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Zeg ze anders dat je een adres weet ver weg bij jullie. Als het hondje eenmaal hier is een een beetje tot rust gekomen is dan kan er een baasje gezocht worden waar het groot kan worden.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
kirsten
Actief

Ongelezen bericht door kirsten »

massam schreef:ik wel, maar mijn vriend is thuis dus dat is geen probleem

ik ben trouwens bang dat ze haar toch naar het asiel gaan brengen. hij wil liever niet dat "zijn" hondje opgroeid bij de overburen. ik doe mijn best om ze om te praten, maar jullie horen snel van me.
hoi hoe is het afgelopen!!
jidde

Ongelezen bericht door jidde »

massam schreef:ik wel, maar mijn vriend is thuis dus dat is geen probleem

Zeg dat ze hem eventueel altijd op kunnen zoeken, misschien stelt dat ze gerust. ik zou ervoor zorgen dat je de pup "klaarmaakt" om herplaatst te worden, en houd haar niet al te lang, afscheid wordt alleen dan maar moeilijker... Heel veel succes!
Rataplan
Zeer actief
Mijn ras(sen): asielhonden!

Ongelezen bericht door Rataplan »

massam schreef:het gaat mij er vooral om dat het NIET via het asiel gaat onmdat ik er dan van overtuigd ben dat ze keer op keer terug zal komen in het asiel.
Mag ik vragen waar je dit op baseert?
En wat gebeurt er dan als de mensen waar je de hond uiteindelijk gaat plaatsen, na een intensieve selectie, toch de hond na een jaar of misschien twee jaar niet zien zitten?
Heb jij een waterdicht contract dat hij dan naar jou terugkomt? En heb je nagedacht dat er misschien dan over 7 jaar een hond op de stoep kan staan die toevallig dan even niet in jouw leven past?
Ben je ook op de hoogte van de kosten die de mensen uitsparen als ze in plaats van asiel kiezen voor jouw oplossing?
Heb je een afstandsverklaring?(Niets zo veranderlijks als een mens,de volgende week denken ze er misschien heel anders over) Heeft de hond een entboekje/stamboom? Op wiens naam komt die dan te staan?
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
Rossi
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rossi »

In tussentijd heeft je verhaal me ook nog bezig gehouden.
Misschien is het inderdaad beter dat iemand anders de pup opvoed, dan kunnen de buren zich minder makkelijk bedenken.
Groeten van Angel en Rossi.

Afbeelding
M@scha
Zeer actief

het gaat niet door...

zelf hebben ze besloten dat ze de hond niet zo dichtbij willen plaatsen en ik heb na overleg met mensen besloten het niet te doen omdat het een hele grote invloed (lees: negatief) op sam kan hebben.. misschien heel egoistisch, maar dat is voor mij de belangrijkste.

ik heb me erbij neergelegd en ben des te meer vastbesloten om mijn tweede hond als ze komt als het kan nog beter te begeleiden als dat ik bij sam heb gedaan!

bedankt voor jullie reacties!
Afbeelding
chrico
Zeer actief

8O 8O 8O
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief

ik kan ze niet dwingen he :roll:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Nee mar je had die pup wel weg kunnen halen daar en hem hier brengen of dat ik hem zou halen. Dan had je de hond geholpen.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
M@scha
Zeer actief

chrico schreef:Nee mar je had die pup wel weg kunnen halen daar en hem hier brengen of dat ik hem zou halen. Dan had je de hond geholpen.
en was ik hele goede vrienden kwijt geweest..

het is verschrikkelijk hoe het allemaal gegaan is, maar mijn vrienden staan boven een pup die nu op zoek gaat naar een beter leven.
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Hier snap ik dus weinig van.
Eerst een paniektopic, met uitleg dat die hond wegmoet en dan staan je vrienden (neem aan de puppenmensen) boven de pup.
Als je had aangegeven dat je ipv het asiel een ander plekje had gevonden moet dat die vriendschap toch niet in de weg staan of ben ik nu simpel 8O

Maar goed, laat het zoals het is.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

massam schreef:en was ik hele goede vrienden kwijt geweest..

het is verschrikkelijk hoe het allemaal gegaan is, maar mijn vrienden staan boven een pup die nu op zoek gaat naar een beter leven.
Hoezo was jij vrienden kwijt geweest? Dit gaat mijn pet even te boven..
Als je een oplossing kan bieden zodat de pup niet naar het asiel hoeft maar terecht kan bij een liefdevolle en kundige baas die hem tijdelijk onder de hoede wil nemen kan je daar toch met geen mogelijkheid ruzie over krijgen? En zo wel vraag ik me oprecht af welke band jij het predikaat vriendschap geeft.. :roll:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
linlin

Ongelezen bericht door linlin »

massam schreef: een pup die nu op zoek gaat naar een beter leven.
correctie. een pup (die nu in een asiel zit??) waar we van hopen dat een goed baasje het verknipte beessie onderdak zal geven.

ik had er wel een stevige ruzie met vrienden voor over gehad. ruzie kan je namelijk bijleggen, met goede vrienden.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

ja chrico woond toch ook niet in de zelfde buurd neem ik aan daar had de pup denk wel goed terecht gekomen vind het een lief gebaar ieder geval van chrico :ok:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Maar als het vrienden zijn kun je zoiets toch normaal bespreken, dat je misschien wel iemand weet die een hond wil, zodat hij niet naar het asiel hoeft? Als het goede vrienden zijn, dan kun je toch samen een oplossing vinden. Ze komen hier zo vaak vragen wat te doen met een dier die ze niet meer willen.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Hier snap ik dus niets van, ik begin met goede moed dit topic te lezen omdat je je wilt inzetten om een goede baas voor het beestje te zoeken. Hier vanuit het forum wordt aangeboden om hem voorlopig onderdak te geven, en uiteindelijk gaat het beestje toch naar het asiel en zijn die mensen plotseling je allerbeste vrienden? :piew
M@scha
Zeer actief

die mensen zijn nooit anders geweest dan hele goede vrienden.. dat ik het niet met hun manier van met dieren omgaan eens ben doet daar niks aan af!

zij hebben uiteindelijk na echt uren praten besloten dat ze het niet willen doen. dan is het klaar voor mij. daarbij wilden ze de hond zo snel mogelijk weg. ik heb aangeboden om bij jullie of op doggy.net te zoeken naar een goede herplaatsplek, maar ze durfden er gewoon niet aan.

de stress is bij hun de laatste dagen zo opgeklommen en ze hebben hun oudere teef er steeds meer onder zien lijden dat ze alleen nog maar wilden dat de pup z.s.m. wegging.

helaas op deze manier, maar ik ben niet degene die daarover beslist
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Klinkt als kiezen voor de makkelijkste weg. Eerst wil je je er graag mee bemoeien en heb je commentaar op hun manier van omgaan met hun hond. Dan plotseling verander je van mening en haal je je handen ervan af omdat je geen ruzie wilt maken. Volgens mij had je van het begin af aan gewoon moeten zeggen wat jij van hun keuze's vond. Niet om je gelijk te halen, niet om ruzie te maken, maar in het belang van de hond. En ook nu ze hem weg doen en het jou in de eerste instantie aan het hart ging maar je nu ineens je handen ervan af trekt. Zet iets voor 100% door of bemoei je er vanaf het begin niet mee. Want hier schiet je toch eigenlijk niets mee op...
tbeast
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cane Corso, Friese Stabij,chihuahua
Aantal honden: 10

Ongelezen bericht door tbeast »

Ik snap het ook niet helemaal. Als die mensen dat beestje naar het asiel brengen, weten ze toch helemaal niet wat er van terecht komt? Wat is dan het bezwaar om hem naar iemand van dit forum te doen?
AfbeeldingAfbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Het ontgaat mij ook een beetje hoor..of de auto nou richting het asiel tuft of richting Ijmuiden.. :roll:
Maar goed, weinig verantwoordelijke mensen dus, maar dat bleek al.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Hugo
Actief

Ongelezen bericht door Hugo »

Eline* schreef:Het ontgaat mij ook een beetje hoor..of de auto nou richting het asiel tuft of richting Ijmuiden.. :roll:
Maar goed, weinig verantwoordelijke mensen dus, maar dat bleek al.
Sluit me hier helemaal bij aan, snap er werkelijk niets meer van. Mochten die vrienden van jou nog een hond nemen, adviseer ze dan om een opblaas hond te nemen, als hij lastig wordt of in de weg ligt kunnen ze hem leeg laten lopen :evil:
Afbeelding
U wilt werkruimte.....geen probleem, vast!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”