Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
120 teckels in beslag genomen
Moderator: moderatorteam
- petra1
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Teckel
- Aantal honden: 5
120 teckels in beslag genomen
Deze fokker was kortgeleden ook al op tv:
https://nos.nl/artikel/2236861-nvwa-bre ... gheid.html
https://nos.nl/artikel/2236861-nvwa-bre ... gheid.html
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: 120 teckels in beslag genomen
Zal wel een aanvoer van nieuwe puppen voor de verkoop zijn geweest.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- petra1
- Zeer actief
Ik heb het toen op tv gezien, maar ik had niet het idee dat ze zo ontzettend veel honden hadden.
Daar sta ik echt wel van te kijken zeg.
Daar sta ik echt wel van te kijken zeg.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Jemig... dat zijn flink idiote aantallen...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik was even nieuwsgierig en kwam dit gedrocht tegen...
Maar goed dat ze opgedoekt zijn.

- petra1
- Zeer actief
wolvster schreef:Ik was even nieuwsgierig en kwam dit gedrocht tegen...

-
- Zeer actief
Eh.. ik heb geen verstand van tekkels, maar hier gaat volgens mij iets niet goed ;-(((
Net een Duitse Herder maar dan net ff anders... pffff...
Suzanne
Net een Duitse Herder maar dan net ff anders... pffff...
Suzanne
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Bijna bij elk ras zit er wel zo'n ''fokker'' er tussen hoor, dus verbaasd ben ik er niet over.

- Tineke
- Zeer actief
Ze waren toch ook al in opgelicht te zien een korte tijd terug.
De ntc had ook weleens nav de de veelvuldige klachten eerder actie kunnen ondernemen.
En die teckel op de foto , zijn daar nou echt liefhebbers voor te vinden van zo'n horrormodel die dat mooi vinden. Je loopt er zwaar mee voor l#l lijkt mij.
De ntc had ook weleens nav de de veelvuldige klachten eerder actie kunnen ondernemen.
En die teckel op de foto , zijn daar nou echt liefhebbers voor te vinden van zo'n horrormodel die dat mooi vinden. Je loopt er zwaar mee voor l#l lijkt mij.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Rasverenigingen kunnen ook weinig tot niets doen hoor.Meestal worden ze uit de club gezet en gaat het gewoon door.Tineke schreef:Ze waren toch ook al in opgelicht te zien een korte tijd terug.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Rv daar zitten de meeste ego trippers en dan krijg je zoiets van gevalletje; slager keurt zijn eigen vlees 

-
- Zeer actief
Die zitten er meestal ook om hun eigen dictatoriale inslag en denken dat ze een betere fokker zijn. Raken daardoor dan wel weer vaak hun puppen kwijt dat scheelt ook wel weer.Lizzie. schreef:Rv daar zitten de meeste ego trippers en dan krijg je zoiets van gevalletje; slager keurt zijn eigen vlees

- Tineke
- Zeer actief
Ja dat was in dit geval ook zo. En kopers snap ik ook niet je komt in een teckelfabriek hoeveel duidelijker wil je het hebben dan je daar niet moet wezen.bouvierpoedel schreef:Rasverenigingen kunnen ook weinig tot niets doen hoor.Meestal worden ze uit de club gezet en gaat het gewoon door.Tineke schreef:Ze waren toch ook al in opgelicht te zien een korte tijd terug.

-
- Zeer actief
Mooi vrijstaand huis , netjes ingericht , zien niet veel teckeles lopen , nette moeder en dochter dieTineke schreef:Ja dat was in dit geval ook zo. En kopers snap ik ook niet je komt in een teckelfabriek hoeveel duidelijker wil je het hebben dan je daar niet moet wezen.bouvierpoedel schreef:Rasverenigingen kunnen ook weinig tot niets doen hoor.Meestal worden ze uit de club gezet en gaat het gewoon door.Tineke schreef:Ze waren toch ook al in opgelicht te zien een korte tijd terug.
over kennis en ervaring beschikken . Snap het wel hoor , weten die mensen veel dat ze een broodfokpuppie uit het oostblok kopen.

- Tineke
- Zeer actief
Nou dat vind ik wel meevallen hoor met dat netjes , en je hoort toch dat het een teckelfabriek is .bouvierpoedel schreef:Mooi vrijstaand huis , netjes ingericht , zien niet veel teckeles lopen , nette moeder en dochter dieTineke schreef:Ja dat was in dit geval ook zo. En kopers snap ik ook niet je komt in een teckelfabriek hoeveel duidelijker wil je het hebben dan je daar niet moet wezen.bouvierpoedel schreef:Rasverenigingen kunnen ook weinig tot niets doen hoor.Meestal worden ze uit de club gezet en gaat het gewoon door.Tineke schreef:Ze waren toch ook al in opgelicht te zien een korte tijd terug.
over kennis en ervaring beschikken . Snap het wel hoor , weten die mensen veel dat ze een broodfokpuppie uit het oostblok kopen.
https://opgelicht.avrotros.nl/uitzendin ... ment/2303/

-
- Zeer actief
Vind het er netjes uitzien en je hoeft maar 3 teckels achter een deur te zetten en hebt teringherrie.
Mensen willen gewoon een pupje en gaan veel op hun gevoel af en wat ze weten en dat is niet veel . En hoe moeten ze weten dat ze een broodfok puppie vanuit Hongarije of ??? in hun handen krijgen gedouwd.?
Mensen willen gewoon een pupje en gaan veel op hun gevoel af en wat ze weten en dat is niet veel . En hoe moeten ze weten dat ze een broodfok puppie vanuit Hongarije of ??? in hun handen krijgen gedouwd.?

- Tineke
- Zeer actief
Nee dat het uit Hongarije kwam hadden ze wellicht niet kunnen weten maar een fokker die zo bekend is die stamboomloos en met stamboom aanbied dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen. Sowieso waren er al langere tijd klachten en in de regel vind je daar wel wat over op internet. Maar mensen willen het soms ook gewoon niet zien. Maar wel altijd achteraf gaan lopen zeiken.bouvierpoedel schreef:Vind het er netjes uitzien en je hoeft maar 3 teckels achter een deur te zetten en hebt teringherrie.

-
- Zeer actief
Ja wat is waar en niet waar op internet.Tineke schreef:Nee dat het uit Hongarije kwam hadden ze wellicht niet kunnen weten maar een fokker die zo bekend is die stamboomloos en met stamboom aanbied dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen. Sowieso waren er al langere tijd klachten en in de regel vind je daar wel wat over op internet. Maar mensen willen het soms ook gewoon niet zien. Maar wel altijd achteraf gaan lopen zeiken.bouvierpoedel schreef:Vind het er netjes uitzien en je hoeft maar 3 teckels achter een deur te zetten en hebt teringherrie.
Ook goede fokkers worden afgemaakt .
Kan het mij goed voorstellen dat mensen daar in trappen. Jij bent wat meer op de hoogte maar welke huis tuin en keuken eigenaar wel.?

- dagmar88
- Zeer actief
Wel heel lekker makkelijk, zelf je huiswerk niet doen, negeren dat ze niet buiten komen en vervolgens janken en wijzen.Tineke schreef:Nee dat het uit Hongarije kwam hadden ze wellicht niet kunnen weten maar een fokker die zo bekend is die stamboomloos en met stamboom aanbied dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen. Sowieso waren er al langere tijd klachten en in de regel vind je daar wel wat over op internet. Maar mensen willen het soms ook gewoon niet zien. Maar wel altijd achteraf gaan lopen zeiken.bouvierpoedel schreef:Vind het er netjes uitzien en je hoeft maar 3 teckels achter een deur te zetten en hebt teringherrie.
Raar trouwens, dat ze van dat programma naar de vader vragen. Alsof een normale fokker die zomaar in huis heeft.
- Tineke
- Zeer actief
Ja dat was denk ik omdat hij zo vaak de vader zou zijn van de pups. Ze dachten wellicht dat hij daarom daar woonde.dagmar88 schreef:Wel heel lekker makkelijk, zelf je huiswerk niet doen, negeren dat ze niet buiten komen en vervolgens janken en wijzen.Tineke schreef:Nee dat het uit Hongarije kwam hadden ze wellicht niet kunnen weten maar een fokker die zo bekend is die stamboomloos en met stamboom aanbied dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen. Sowieso waren er al langere tijd klachten en in de regel vind je daar wel wat over op internet. Maar mensen willen het soms ook gewoon niet zien. Maar wel altijd achteraf gaan lopen zeiken.bouvierpoedel schreef:Vind het er netjes uitzien en je hoeft maar 3 teckels achter een deur te zetten en hebt teringherrie.
Raar trouwens, dat ze van dat programma naar de vader vragen. Alsof een normale fokker die zomaar in huis heeft.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
De betreffende fokster. Deed toch rommelen met de stambomen en pasporten enz?
Dat is waar het op tv o.a over ging.
Dus mensen denken een stamboomhond aan te schaffen en leggen daar 1500 euro voor neer.
En dan blijken de pups toch ziek en geeft madame niet thuis.
Maar het zet wel aan tot denken hoe makkelijk paspoorten met chip nummers die dus vals zijn, gewoon door een willekeurig iemand vervalst kan worden. Dat hadden ze ook nog getest. daarnaast stonden ze tot voor kort nog in de lijst van erkende fokkers bij de raad van beheer.
M.i gaat daar ook het e.a mis. Kennelijk is daar totaal geen controle en kan elke fokker zich daar aanmelden. En als mensen opzoek gaan naar een stamboomhond en ze kiezen een fokker uit die lijst omdat ze denken dan een goede te hebben en dat blijkt niet het geval. Dan heeft heel die raad geen zin. En ook rasverenigingen niet.
Dus mensen denken een stamboomhond aan te schaffen en leggen daar 1500 euro voor neer.
Maar het zet wel aan tot denken hoe makkelijk paspoorten met chip nummers die dus vals zijn, gewoon door een willekeurig iemand vervalst kan worden. Dat hadden ze ook nog getest. daarnaast stonden ze tot voor kort nog in de lijst van erkende fokkers bij de raad van beheer.
M.i gaat daar ook het e.a mis. Kennelijk is daar totaal geen controle en kan elke fokker zich daar aanmelden. En als mensen opzoek gaan naar een stamboomhond en ze kiezen een fokker uit die lijst omdat ze denken dan een goede te hebben en dat blijkt niet het geval. Dan heeft heel die raad geen zin. En ook rasverenigingen niet.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 17 jun 2018 16:33, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Tineke schreef:Ja dat was denk ik omdat hij zo vaak de vader zou zijn van de pups. Ze dachten wellicht dat hij daarom daar woonde.dagmar88 schreef:Wel heel lekker makkelijk, zelf je huiswerk niet doen, negeren dat ze niet buiten komen en vervolgens janken en wijzen.Tineke schreef:Nee dat het uit Hongarije kwam hadden ze wellicht niet kunnen weten maar een fokker die zo bekend is die stamboomloos en met stamboom aanbied dan moet er toch wel een belletje gaan rinkelen. Sowieso waren er al langere tijd klachten en in de regel vind je daar wel wat over op internet. Maar mensen willen het soms ook gewoon niet zien. Maar wel altijd achteraf gaan lopen zeiken.bouvierpoedel schreef:Vind het er netjes uitzien en je hoeft maar 3 teckels achter een deur te zetten en hebt teringherrie.
Het bleek toch om een reu te gaan die al jaren dood was. Maar alle hondjes zouden afstamming daarvan zijn?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Er bestaat GEEN lijst van door de Raad v Beheer erkende fokkers, dus daar hebben ze ook nooit op kunnen staan.toots schreef:De betreffende fokster. Deed toch rommelen met de stambomen en pasporten enz?
Maar het zet wel aan tot denken hoe makkelijk paspoorten met chip nummers die dus vals zijn, gewoon door een willekeurig iemand vervalt kan worden. Dat hadden ze ook nog getest. daarnaast stonden ze tot voor kort nog in de lijst van erkende fokkers bij de raad van beheer.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Sorry dat moest rasvereniging zijn.
Maar de raad van beheer werd ook besproken weet even zo niet meer hoe en wat.
Maar de raad van beheer werd ook besproken weet even zo niet meer hoe en wat.
Simpeltjes die 1+1 niet opgeteld krijgen. Groot huis, teringzooi, urinelucht, een hoop pups en verder du moment geen 'moeilijke' vragen stellen. Gelijk met lekkende tieten naar die puppies rennen en "Tja. Ik was gelijk verkocht.".dagmar88 schreef:
Wel heel lekker makkelijk, zelf je huiswerk niet doen, negeren dat ze niet buiten komen en vervolgens janken en wijzen.
En achteraf tóch maar eens op internet kijken en dan achter bepaalde zaken komen. Ja ik heb voor beide kanten 0,0 compassie. Het is allemaal heus niet zo moeilijk om even kritisch te kijken waar je je geld heen brengt.
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja vind ik ook hoor. Zeker tegenwoordig is alles te vinden online. Achteraf googlen is gewoon dom als je het ook vooraf kan doen.Sandra&co schreef:Simpeltjes die 1+1 niet opgeteld krijgen. Groot huis, teringzooi, urinelucht, een hoop pups en verder du moment geen 'moeilijke' vragen stellen. Gelijk met lekkende tieten naar die puppies rennen en "Tja. Ik was gelijk verkocht.".dagmar88 schreef:
Wel heel lekker makkelijk, zelf je huiswerk niet doen, negeren dat ze niet buiten komen en vervolgens janken en wijzen.
En achteraf tóch maar eens op internet kijken en dan achter bepaalde zaken komen. Ja ik heb voor beide kanten 0,0 compassie. Het is allemaal heus niet zo moeilijk om even kritisch te kijken waar je je geld heen brengt.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Volgens mij is lang niet iedereen vaak op internet. Vooral oudere mensen niet. En tot nog niet zo heel lang geleden werd er nog niet zo negatief over de fokker geschreven.
Dan nog is het dom hoor want de fokster verkoopt de hondjes zowel met als zonder stamboom. Dan moet er een belletje rinkelen. En dat de honden continu opgesloten zitten en dat bij elk nest dezelfde reu gebruikt wordt. Echter denk ik dat men bij het zien van een pup verblind wordt. Door de schattigheid van zo'n jonkie. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die dat kunnen weerstaan.
Nu is er wel veel te vinden over de fokster en kun je idd vooraf al weten dat het foute boel is.
Door het programma is meer aan het licht gekomen. En liggen ze onder vuur.
Dan nog is het dom hoor want de fokster verkoopt de hondjes zowel met als zonder stamboom. Dan moet er een belletje rinkelen. En dat de honden continu opgesloten zitten en dat bij elk nest dezelfde reu gebruikt wordt. Echter denk ik dat men bij het zien van een pup verblind wordt. Door de schattigheid van zo'n jonkie. Volgens mij zijn er maar weinig mensen die dat kunnen weerstaan.
Nu is er wel veel te vinden over de fokster en kun je idd vooraf al weten dat het foute boel is.
Door het programma is meer aan het licht gekomen. En liggen ze onder vuur.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ik ben daar begin vorig jaar nog geweest voor een herplaatser. Nee, het is er niet alleen rommelig, maar gewoon echt ronduit smerig. Ik had direct door dat er iets niet klopte en heb die herplaatser dus ook laten zitten. Ik dacht wel dat het een goed aangeschreven fokker was en kon toen niet echt iets negatiefs over ze vinden op internet. Ben er ook op advies van 3 ervaren teckel mensen naar toe gegaan.
Wij waren daar tegelijk met mensen die voor een stamboompup kwamen en toen moesten ze bv al
op gaan zoeken hoe oud die was, en of deze wel gechipt was enz. Er werden ook wat pups gehaald en in een ren gestopt en die mensen kozen er gewoon in 5 minuten 1 uit. 1500 euro. Herplaatser mocht voor 600. Wat ik best had willen betalen als deze in een normale staat was, maar er moest nogal wat medisch onderhoud aan gedaan worden.
Wij waren daar tegelijk met mensen die voor een stamboompup kwamen en toen moesten ze bv al
op gaan zoeken hoe oud die was, en of deze wel gechipt was enz. Er werden ook wat pups gehaald en in een ren gestopt en die mensen kozen er gewoon in 5 minuten 1 uit. 1500 euro. Herplaatser mocht voor 600. Wat ik best had willen betalen als deze in een normale staat was, maar er moest nogal wat medisch onderhoud aan gedaan worden.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Tineke
- Zeer actief

- dagmar88
- Zeer actief
Nee. Er is geen reden om nu op het oog gezonde, weldoorvoede honden in beslag te nemen.alinelaila schreef:Dus er zitten er nog zeker 100. En dan denken ze dat daar wel goed voor gezorgd gaat worden?Tineke schreef:https://woerden.tv/teckelfokkerij-nog-i ... aarlozing/
Wat een rare wereld toch. Ik snap daar echt niks van.
Dus die blijven terugkomen tot er een aantal zit dat ze wel kunnen verzorgen.
Het zal al lastig genoeg zijn om 150 angstige/gestoorde, ondervoede tekkeltjes plaatsen. Allemaal een gezondheidsonderzoek, kosten van operaties, chippen, inenten, op krachten krijgen, gedragstherapie