Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dieren levend gekookt en gevild in Nederlandse slachthuizen
Moderator: moderatorteam
Re: Dieren levend gekookt en gevild in Nederlandse slachthui
Sorry Kooi maar ik kan je niet volgen. Fijne avond verder.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
- Aantal honden: 2
S@ndr@ schreef:Ik vind het zo idioot dat we in dit tijdperk dieren niet pijnloos aan hun einde kunnen helpen... dat leed is compleet onnodig.. en ik eet ook steeds minder vlees.... en al helemaal niet meer van zoogdieren zeg maar, maar vlees willen eten, zegt nog niet van,-- laat maar lijden, dat kan niet goed gepraat worden..... Productie, tijd is geld, ,prima.... maar niet ten kostte van lijden....... nooit, dat is de basis van je beschaving.. zo min mogelijk lijden willen ( wat mij betreft)
Vissen en kippen hebben het echt niet beter dan die varkens hoor.
Als je geen vlees eet ivm het onnodig lijden dan laat je dat ook achterwegen.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
-
- Zeer actief
hee ik ben al heftig geminderd, en ik ben nog niet waar ik zijn wil maar ik ga wel de goede kant op, nu niet gelijk iedere goed ding afbranden... verder eet ik geen plof kip,,, maar gewoon van de boerderij en t wordt netjes geslacht.. en vis, t is niet ideaal.. maar dat is t feit dat ik eten nodig heb op deze planeer ook al niet er zijn gewoon teveel mensen die gevoed moeten worden en dat laat een voetprint achter. dat ik er nu veel bewuster mee bezig ben is een pre.....
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Eigenlijk zouden ze gewoon de namen van die slachterijen openbaar moeten maken en ook aan welke ketens ze leveren....
Dan kun je als consument gericht boycotten....
- dagmar88
- Zeer actief
Eigenlijk is het debiel dat er in deze tijd niet gewoon een QR code op ieder pakje vlees zit.stoffeltje schreef:Eigenlijk zouden ze gewoon de namen van die slachterijen openbaar moeten maken en ook aan welke ketens ze leveren....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Ja BV deze is op een verschrikkelijke manier dood gegaan of deze is echt hemels de pijp uit gegaan. Ook misschien een sticker onder welke regels van welke god er geslacht is of dat het de duivel was.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
S@ndr@ schreef:hee ik ben al heftig geminderd, en ik ben nog niet waar ik zijn wil maar ik ga wel de goede kant op, nu niet gelijk iedere goed ding afbranden... verder eet ik geen plof kip,,, maar gewoon van de boerderij en t wordt netjes geslacht.. en vis, t is niet ideaal.. maar dat is t feit dat ik eten nodig heb op deze planeer ook al niet er zijn gewoon teveel mensen die gevoed moeten worden en dat laat een voetprint achter. dat ik er nu veel bewuster mee bezig ben is een pre.....
Absoluut. Maar hoe vissen gevangen en gedood worden is een gruwel. En dat kan er bij mij dan niet in, dat iemand aan de ene kant roept hoe zielig het allemaal is. Hoe het eraantoe gaat bij sommige NL slachthuizen, en daardoor geen of veel minder vlees eet. Vervolgens wel vis of kip eet. Een beetje zoals die lui die zo lopen te roepen over ritueel slachten dus.
-
- Zeer actief
waar ik naar toe wil staat me duidelijk voor ogen, en gelijk een omslag maken is gedoemd te mislukken dat ga ik dus niet doen- ik ben slimmer dan dat( dat is waarom diëten mislukken en heel veel mensen dik en ongezond blijven) .... maar mensen die andere op de vingers tikken omdat het in hun ogen waardeloos is en daarmee mensen proberen te demotiveren dat vind ik wel kwalijk. Ik weet waar ik heen wil en ik onderneem actie, ik verdien een schouderklopje niet de scepsistoots schreef:S@ndr@ schreef:hee ik ben al heftig geminderd, en ik ben nog niet waar ik zijn wil maar ik ga wel de goede kant op, nu niet gelijk iedere goed ding afbranden... verder eet ik geen plof kip,,, maar gewoon van de boerderij en t wordt netjes geslacht.. en vis, t is niet ideaal.. maar dat is t feit dat ik eten nodig heb op deze planeer ook al niet er zijn gewoon teveel mensen die gevoed moeten worden en dat laat een voetprint achter. dat ik er nu veel bewuster mee bezig ben is een pre.....
Absoluut. Maar hoe vissen gevangen en gedood worden is een gruwel. En dat kan er bij mij dan niet in, dat iemand aan de ene kant roept hoe zielig het allemaal is. Hoe het eraantoe gaat bij sommige NL slachthuizen, en daardoor geen of veel minder vlees eet. Vervolgens wel vis of kip eet. Een beetje zoals die lui die zo lopen te roepen over ritueel slachten dus.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Ik wil jou helemaal niet demotiveren. Ik wist niet dat je bezig was met een anti vlees dieet. Als je over een jaar zover bent dat je alle vlees en vis soorten kan laten liggen. Dan vind ik dat knap en dan heb je voor jezelf daarmee idd heel veel bereikt..
Maar je vind het dus zielig hoe dieren aan hun eind zijn gekomen. Hoe ga je dat dan doen met je honden? Die eten ook vlees. Ga je dat zelf slachten. Of gaan de honden zelf hun prooi vangen? Of ga je dat wel blijven kopen? Want ook die dieren kunnen een lijdensweg gehad hebben voordat ze verwerkt zijn tot hondenvoer.
Maar je vind het dus zielig hoe dieren aan hun eind zijn gekomen. Hoe ga je dat dan doen met je honden? Die eten ook vlees. Ga je dat zelf slachten. Of gaan de honden zelf hun prooi vangen? Of ga je dat wel blijven kopen? Want ook die dieren kunnen een lijdensweg gehad hebben voordat ze verwerkt zijn tot hondenvoer.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 21 jun 2018 09:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Je werkt toch in de food/vlees industrie. ?S@ndr@ schreef:waar ik naar toe wil staat me duidelijk voor ogen, en gelijk een omslag maken is gedoemd te mislukken dat ga ik dus niet doen- ik ben slimmer dan dat( dat is waarom diëten mislukken en heel veel mensen dik en ongezond blijven) .... maar mensen die andere op de vingers tikken omdat het in hun ogen waardeloos is en daarmee mensen proberen te demotiveren dat vind ik wel kwalijk. Ik weet waar ik heen wil en ik onderneem actie, ik verdien een schouderklopje niet de scepsistoots schreef:S@ndr@ schreef:hee ik ben al heftig geminderd, en ik ben nog niet waar ik zijn wil maar ik ga wel de goede kant op, nu niet gelijk iedere goed ding afbranden... verder eet ik geen plof kip,,, maar gewoon van de boerderij en t wordt netjes geslacht.. en vis, t is niet ideaal.. maar dat is t feit dat ik eten nodig heb op deze planeer ook al niet er zijn gewoon teveel mensen die gevoed moeten worden en dat laat een voetprint achter. dat ik er nu veel bewuster mee bezig ben is een pre.....
Absoluut. Maar hoe vissen gevangen en gedood worden is een gruwel. En dat kan er bij mij dan niet in, dat iemand aan de ene kant roept hoe zielig het allemaal is. Hoe het eraantoe gaat bij sommige NL slachthuizen, en daardoor geen of veel minder vlees eet. Vervolgens wel vis of kip eet. Een beetje zoals die lui die zo lopen te roepen over ritueel slachten dus.![]()
. en over een paar maanden tot een jaar ben ik waar ik zijn wil.... ( wat dus niet goed wil praten wat we normaal met kippen of vissen doen- maar ik ben onderweg ) en ik ben goed bezig wat je daar verder ook van vind
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
mijn honden staan sowieso op brok........ en daar zit al een stuk minder vlees in als dat je vers geeft, ( en heel eerlijk ze doen het er super op ) helemaal zonder vlees zal denk ik wat hun betreft niet gaan, ga ik ze ook niet aan doen, maar ik kan wel mijn eigen voetafdruk op deze planeet veranderen( ik ben alleen verantwoordelijk voor wat ik doe en beslis) ..... en dat ben ik aan het doen.. ook al omdat ik dieren leed voor mijn leven. eten niet acceptabel vind.... en wat ik nu nog eet komt echt van een goed leven, en laten we eerlijk zijn dood gaan we allemaal en oud en krakkemikkig worden heeft niet zo heel veel charme...... maar iets dood maken moet wat mij betreft wel zo pijnloos en snel mogelijk..
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
De laatste regel daar ben ik het volledig mee eens.
Ik geef mijn hond wel kvv, en we eten zelf regelmatig een lekker goed stukje vlees.
Dat moet kunnen.
Ik geef mijn hond wel kvv, en we eten zelf regelmatig een lekker goed stukje vlees.
Dat moet kunnen.
-
- Zeer actief
kijk dit is een boer bij ons in het dorp... en de laatste jaren laat deze boer het kalf bij de koe... ze groeien beter en sneller en er is niet mooier om te zien..... ik heb groot respect voor deze boer.... De stier loopt trouwens ook in de wei daar gewoon een complete kudde( en dit is melkvee!
en als deze dieren ooit geslacht moeten worden is dat naar, maar dan hebben ze in ieder geval een geweldig leven gehad,..... want laten we eerlijk zijn het enige wat zeker is en belangrijk is... is het nu.

en als deze dieren ooit geslacht moeten worden is dat naar, maar dan hebben ze in ieder geval een geweldig leven gehad,..... want laten we eerlijk zijn het enige wat zeker is en belangrijk is... is het nu.

Draaf je nou niet een beetje door? Dat die dieren zo vreselijk aan hun einde zijn gekomen, ligt niet aan Sandra, maar aan de betreffende slachthuizen, die keer op keer wetten en regels aan hun laars lappen. Die zijn verantwoordelijk voor deze ellende, niet de consument, en ik vind dat ze dat moeten gaan voelen zodat het écht pijn doet, want die eindeloze waarschuwingen die belachelijk lage boetes helpen geen zier, daar lachen ze alleen maar om. Laten we alsjeblieft de verantwoordelijkheid daar laten waar die hoort. Als er ergens mensen overlijden door e-coli, ben ik ook niet verantwoordelijk omdat ik toevallig ook een krop sla heb gekocht van diezelfde kweker.toots schreef:Ik wil jou helemaal niet demotiveren. Ik wist niet dat je bezig was met een anti vlees dieet. Als je over een jaar zover bent dat je alle vlees en vis soorten kan laten liggen. Dan vind ik dat knap en dan heb je voor jezelf daarmee idd heel veel bereikt..
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Het is natuurlijk wel zo dat ritueel slachten nergens voor nodig is.toots schreef:S@ndr@ schreef:hee ik ben al heftig geminderd, en ik ben nog niet waar ik zijn wil maar ik ga wel de goede kant op, nu niet gelijk iedere goed ding afbranden... verder eet ik geen plof kip,,, maar gewoon van de boerderij en t wordt netjes geslacht.. en vis, t is niet ideaal.. maar dat is t feit dat ik eten nodig heb op deze planeer ook al niet er zijn gewoon teveel mensen die gevoed moeten worden en dat laat een voetprint achter. dat ik er nu veel bewuster mee bezig ben is een pre.....
De mens is een omnivoor, dat is een gegeven. Dieren sterven om andere wezens te voeden, dat is ook een gegeven. Het verschil tussen mensen en roofdieren is echter dat wij erover na kunnen denken en met elkaar kunnen afspreken om het lijden van dieren tot een minimum te beperken. En het leven dat ze leiden tot hun slacht zo optimaal mogelijk te laten zijn.
Daar kunnen en moeten we afspraken over maken.
In dat kader slaat het ritueel slachten helemaal nergens op. Dat je besluit om van die afspraken af te wijken om zoiets vaags als voorschriften uit de Koran of Tenach. Mogelijk paste dit in de tijd dat die boeken werden geschreven, maar nu niet meer.
In Nederland hebben we afgesproken dat we het lijden van dieren tot een minimum beperken. Dat dat niet te allen tijde gebeurt is te betreuren. Maar het blijft nog steeds de intentie. En daarvoor hebben we die inspectiedienst in het leven geroepen. En nu blijkt dat de consument wellicht wat te goed van vertrouwen is. En dat wordt aan het licht gebracht, waardoor de controle zal verscherpen. Want de consument wil dit soort praktijken niet.
Mensen die ritueel slachten willen handhaven, willen dit lijden wel. Die willen die religieuze voorschriften doelbewust voorrang geven op het lijden van de dieren.
En voor mezelf sprekend: ik wil dat de wetgever in mijn land er alles aan doet om het lijden van slachtdieren tot het uiterste minimum te beperken. En dat betekent dus ook het verbieden van ritueel slachten.
En zelf doe ik er ook alles aan wat in mijn vermogen ligt om het lijden tot een minimum te beperken.
Ik vind het raar dat als dit soort toestanden aan het licht komen en mensen zijn terecht verontwaardigd en geschokt en willen dat er maatregelen worden getroffen, mensen daar dat rituele slachten weer bij slepen en brullen dat je je daar niet aan mag storen omdat er ook in 'gewone' slachthuizen weleens misstanden voor komen.
Dan is het net alsof je niet mag protesteren tegen moord omdat er elders ook doodslag plaats vindt. En dat slaat als een tang op een varken. ( sic)
Overigens: nog even en we zitten allemaal aan de insecten of aan het kweekvlees. Daar wordt hard aan gewerkt!
-
- Zeer actief
Dat wel eens is meer dan eens zullen we t niet
kleiner maken dat het is
.. maar het gaat niet over de discussie of halal slachten niet erg is.... maar de vergelijking, als je dan toch je grote bek opentrekt van wij doen het zoveel beter..... doe het dan ook en anders kop houden....... we doen het helemaal niet zoveel beter sterker nog dieren levend koken of villen is gewoon domweg wreed en mishandeling van de bovenste plank 
kleiner maken dat het is

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
@Sandra, ik ben al jaren veganist en inderdaad dat is een proces. Van de een op de andere dag van een steak naar sojamelk dat werkt niet en dat hou je ook niet vol. Mijn honden (en katten) eten overigens wel vlees en mijn zoon ook. Hij maakt nu zijn eigen keuzes in het leven en ik geef alleen advies
Ik had al helemaal niet het idee dat het in Nederland anders zou gaan dan hier in Belgie, ze zouden de slachthuizen van glas moeten maken om deze misstanden te stoppen. Dan zie je elke dag waar je voedsel vandaan komt, we staan er nu heel ver vanaf.

Ik had al helemaal niet het idee dat het in Nederland anders zou gaan dan hier in Belgie, ze zouden de slachthuizen van glas moeten maken om deze misstanden te stoppen. Dan zie je elke dag waar je voedsel vandaan komt, we staan er nu heel ver vanaf.
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
ja inderdaad plaats maar camera``s.. dan kan de consument zien hoe zijn speklap geoogst wordt,
... maar dan kunnen we ook gelijk ingrijpen( de mensen die er voor opgeleid zijn) als t mis gaat... we moeten dat gewoon niet willen, die beesten hebben ons niets misdaan en zullen ons ook nooit iets misdoen.... vaak hebben ze een K leven op een postzegel en dan ook nog doodmartelen om hun vlees te kunnen eten, WHUT... t klopt van geen kanten..... En ik denk juist als je vlees eet dat je daar tegen moet zijn

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Waar draaf ik in door?jvanringen schreef:Draaf je nou niet een beetje door? Dat die dieren zo vreselijk aan hun einde zijn gekomen, ligt niet aan Sandra, maar aan de betreffende slachthuizen, die keer op keer wetten en regels aan hun laars lappen. Die zijn verantwoordelijk voor deze ellende, niet de consument, en ik vind dat ze dat moeten gaan voelen zodat het écht pijn doet, want die eindeloze waarschuwingen die belachelijk lage boetes helpen geen zier, daar lachen ze alleen maar om. Laten we alsjeblieft de verantwoordelijkheid daar laten waar die hoort. Als er ergens mensen overlijden door e-coli, ben ik ook niet verantwoordelijk omdat ik toevallig ook een krop sla heb gekocht van diezelfde kweker.toots schreef:Ik wil jou helemaal niet demotiveren. Ik wist niet dat je bezig was met een anti vlees dieet. Als je over een jaar zover bent dat je alle vlees en vis soorten kan laten liggen. Dan vind ik dat knap en dan heb je voor jezelf daarmee idd heel veel bereikt..
Waar geef ik S@ndra de schuld van?
Ik eet ook vlees hé

Verder ben ik het met je eens.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Verder vind ik onnodig lijden gewoon niet OK. Als het nou om ritueel slachten of het levend koken van dieren gaat. Dat maakt voor mij werkelijk geen zak uit.
Moet een dier zo nodig dood, zorg dan gewoon dat het snel en pijnloos gebeurd.
Moet een dier zo nodig dood, zorg dan gewoon dat het snel en pijnloos gebeurd.
- Rataplan
- Zeer actief
Ik weet ook niet hoe dat beter zou kunnen, ik heb geen verstand van slachttechnieken en of dat echt helemaal zonder stress en pijn kan. Ik weet wel dat heel veel mensen zo goedkoop mogelijk willen eten en dan kan niet samen gaan met lachende varkentjes in de wei. Nu ik zelf niet meer bij de "vleeseters" hoor, is dat voor mij ook een hele andere wereld geworden. Niet dat ik mijn manier van leven op wil leggen aan anderen, als een gestopte roker
maar ik hoor er ook niet meer bij
Ja eigenlijk net zoals je niet meer bij de rokers hoort als je gestopt bent.

Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 airedale terrier
Het kalf is wel van een vleeskoe. Belgische blauwe waarschijnlijk.S@ndr@ schreef:kijk dit is een boer bij ons in het dorp... en de laatste jaren laat deze boer het kalf bij de koe... ze groeien beter en sneller en er is niet mooier om te zien..... ik heb groot respect voor deze boer.... De stier loopt trouwens ook in de wei daar gewoon een complete kudde( en dit is melkvee!
Door de vragen die je stelt, hoe ze dat dan gaat doen met de honden enz. Als je besluit om te minderen met vlees en zuivel, of zelfs helemaal te stoppen, gaan mensen je vaak allerlei vragen stellen over hoe je dan allerlei andere dingen gaat aanpakken. Apart vind ik dat.toots schreef:Waar draaf ik in door?jvanringen schreef:Draaf je nou niet een beetje door? Dat die dieren zo vreselijk aan hun einde zijn gekomen, ligt niet aan Sandra, maar aan de betreffende slachthuizen, die keer op keer wetten en regels aan hun laars lappen. Die zijn verantwoordelijk voor deze ellende, niet de consument, en ik vind dat ze dat moeten gaan voelen zodat het écht pijn doet, want die eindeloze waarschuwingen die belachelijk lage boetes helpen geen zier, daar lachen ze alleen maar om. Laten we alsjeblieft de verantwoordelijkheid daar laten waar die hoort. Als er ergens mensen overlijden door e-coli, ben ik ook niet verantwoordelijk omdat ik toevallig ook een krop sla heb gekocht van diezelfde kweker.toots schreef:Ik wil jou helemaal niet demotiveren. Ik wist niet dat je bezig was met een anti vlees dieet. Als je over een jaar zover bent dat je alle vlees en vis soorten kan laten liggen. Dan vind ik dat knap en dan heb je voor jezelf daarmee idd heel veel bereikt..
Waar geef ik S@ndra de schuld van?
Ik eet ook vlees hé![]()
Verder ben ik het met je eens.
-
- Zeer actief
het is in ieder geval geen dikbil vleeskoe en geboren uit een melkkoe... dan is het voor mij geen vleeskoe.nyckle schreef:Het kalf is wel van een vleeskoe. Belgische blauwe waarschijnlijk.S@ndr@ schreef:kijk dit is een boer bij ons in het dorp... en de laatste jaren laat deze boer het kalf bij de koe... ze groeien beter en sneller en er is niet mooier om te zien..... ik heb groot respect voor deze boer.... De stier loopt trouwens ook in de wei daar gewoon een complete kudde( en dit is melkvee!

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
Ik maak het niet kleiner dan het is, zeker niet in relatie tot het ritueel slachten. Ergens boven is de relatie tussen gevonden misstanden en slachthuizen die het wel goed doen al genoemd, ik ga dat dus niet herhalen.S@ndr@ schreef:Dat wel eens is meer dan eens zullen we t niet
kleiner maken dat het is.. maar het gaat niet over de discussie of halal slachten niet erg is.... maar de vergelijking, als je dan toch je grote bek opentrekt van wij doen het zoveel beter..... doe het dan ook en anders kop houden....... we doen het helemaal niet zoveel beter sterker nog dieren levend koken of villen is gewoon domweg wreed en mishandeling van de bovenste plank
Het gaat inderdaad niet over de discussie of halal slachten niet erg is, want dat staat buiten kijf. Daarnaast is het beslist niet noodzakelijk, dat is wat het zo kwalijk maakt.
Wie is dan die 'je' van jou die diens grote bek open trekt van 'wij' doen het allemaal beter? Wat is beter? En welke mensen moeten er precies hun kop houden? wie zijn die 'we', die het helemaal niet zoveel beter doen? En erger: wie zijn die 'we' die dieren levend koken?

Heb je dan echt niet door dat je ongenuanceerd om je heen aan het meppen bent op deze manier en er iets bij sleept wat er niets mee te maken heeft?

Alsof de doorsnee Nederlander thuis een biggetje levend staat kokend, al brullend dat ritueel slachten toch zo slecht is.
Geen weldenkend mens keurt het levend koken van varkens goed, hele volksstammen keuren het ritueel slachten goed.
- Rataplan
- Zeer actief
Ja dat klopt, je wordt ook met argusogen bekeken door mensen. Ik heb daar geen last van, je kijkt maar, je lult maar. Wij hebben allemaal onze eigen beslissingen te nemen in het leven en ik kies heel bewust hiervoor. Mijn dochter heeft daar soms wel moeite mee, ze proberen je op van alles te "pakken". Is dat een leer over
een jas of schoenen of je eet toch wel ei daar gaat een kip niet dood van hoor. Ze is op de basisschool bewust veganist geworden en zelfs door volwassenen op van alles gewezen. Tja....
een jas of schoenen of je eet toch wel ei daar gaat een kip niet dood van hoor. Ze is op de basisschool bewust veganist geworden en zelfs door volwassenen op van alles gewezen. Tja....
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
Het gaat me helemaal niet om dat zij minder vlees eet of vegetariër is. Als je mijn posts echt gelezen had. Had je dat kunnen weten.
Het ging me om het feit dat ze aangaf het zielig te vinden. Wat ook absoluut zo is. Maar dat geld niet alleen voor de varkens vlees industrie. En daardoor dat ik die vragen stelde. Vooral ook wat ze schreef over hoe er gesproken wordt over ritueel slachten. Wij vinden dat niet OK. Maar in onze slachthuizen gebeuren weer dit soort dingen. Dat is ook niet OK en daarom zouden we niets over het ritueel slachten kunnen zeggen. Maar dan moet je het wel breeder gaan bekijken en ook kijken naar de vis en kip industrie. Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb.
Ik denk dat ieder moet doen wat voor hem/haar goed voelt verder.
Het ging me om het feit dat ze aangaf het zielig te vinden. Wat ook absoluut zo is. Maar dat geld niet alleen voor de varkens vlees industrie. En daardoor dat ik die vragen stelde. Vooral ook wat ze schreef over hoe er gesproken wordt over ritueel slachten. Wij vinden dat niet OK. Maar in onze slachthuizen gebeuren weer dit soort dingen. Dat is ook niet OK en daarom zouden we niets over het ritueel slachten kunnen zeggen. Maar dan moet je het wel breeder gaan bekijken en ook kijken naar de vis en kip industrie. Ik hoop dat ik het nu duidelijk heb.
Ik denk dat ieder moet doen wat voor hem/haar goed voelt verder.
-
- Zeer actief
dat is t zelfde als je op dieet gaat, de eerste 5 kilo accepteren ze nog wel daarna gaan ze komen met zorg je wel dat je niet ziek wordt, straks heb je dit of dat.... stel je voor dat een ander een beslissing neemt en nog succes heeft ook......Rataplan schreef:Ja dat klopt, je wordt ook met argusogen bekeken door mensen. Ik heb daar geen last van, je kijkt maar, je lult maar. Wij hebben allemaal onze eigen beslissingen te nemen in het leven en ik kies heel bewust hiervoor. Mijn dochter heeft daar soms wel moeite mee, ze proberen je op van alles te "pakken". Is dat een leer over

-
- Zeer actief
In mijn jeugd kregen we niet eens elke dag vlees...dat was heel normaal. maar ja toen was iemand met meer dan 10 koeien en een paar varkens een grote boer...
Pas later kwamen de megastallen....mede op aandringen van de regering..
- Rataplan
- Zeer actief
Ja dat klopt maar de bevolking is ook behoorlijk gegroeid en van een luxeproduct (alleen op zondag een klein stukje vlees) is het een basisbehoefte geworden. Net als wit broodstoffeltje schreef:In mijn jeugd kregen we niet eens elke dag vlees...dat was heel normaal. maar ja toen was iemand met meer dan 10 koeien en een paar varkens een grote boer...