Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rottweiler grijpt driejarig kind

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Rottweiler grijpt driejarig kind

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ugh: Arm kind.

Wat moet je met zo'n debiel beest.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Dat verwarde spul dient gewoon uit het straatbeeld te verdwijnen, andere oplossingen zijn er gewoon niet. Ze zijn een gevaar voor de samenleving en dat moeten we als maatschappij niet willen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Wolfsblut schreef:Dat verwarde spul dient gewoon uit het straatbeeld te verdwijnen, andere oplossingen zijn er gewoon niet. Ze zijn een gevaar voor de samenleving en dat moeten we als maatschappij niet willen.
De overheid houdt er kennelijk een iets minder geweldige visie op na.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Ja jeetje, dat is hier. Er lopen hier twee achterlijke rottweilers ben benieuwd welke het is. Serieus, hoe kan dat nou gebeuren.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Ik ken geen enkele rottweiler die normaal doet. Ze vallen uit naar auto’s. Wandelen rustig en hangen ineens in de riem of arm van de baas. In mijn ogen stuk voor stuk koekie.

Ik hoorde dit verhaal vanmiddag van mijn collega die daar in de wijk woont. Mensen zijn echt in paniek. Arm jongetje.
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat vreselijk voor dat jochie en zijn moeder.

Ik heb trouwens wel prima betrouwbare rottweilers gekend, inmiddels allemaal dood van ouderdom of aan kanker. Wat er nu op straat loopt, daar loop ik ook voor om.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Wat een vreselijk verhaal. :(:
(ik had trouwens wel een betrouwbare Rottweiler)
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Nanna schreef:
dagmar88 schreef::ugh: Arm kind.

Wat moet je met zo'n debiel beest.
Om te beginnen zo'n idioot niet aan een ander mee te geven. Douw maar een spuit in die klapjosti.
jakkes waarom laat je een onbekwaam iemand lopen met zo`n grote hond en rotties kunnen nogal reactief zijn, zelfs als ik zonder hond loop ga ik er vaak met een flinke boog omheen..

Ik denk ook dat mensen dat moeten weten dat zelfs aan de lijn, je de hond nog veel ruimte moet geven als je passeert, maar t is natuurlijk te triest voor woorden, arm arm kind, :jank:

ik vertrouw tegenwoordig geen enkele hond meer t is triest, heel erg triest wat er allemaal gebeurt :kotz:
S@ndr@
Zeer actief

Cleva schreef:
Nanna schreef: Om te beginnen zo'n idioot niet aan een ander mee te geven.
Ik geef mijn honden sowieso niet mee aan niet-hondenmensen.
Mijn vader moest hier vandaag iets ophalen terwijl ik op mijn werk was.
"Laat ik gelijk even de honden uit."

Nou, echt niet.

Ik vertrouw hem wel maar ik ga dan wel heel exact uitstippelen hoe dat dient te gebeuren en dan heeft hij allang geen zin meer. Hij wil freewheelen en dat dacht ik even van niet.
precies dat ik hou van mijn honden, en niemand laat ze uit juist omdat ik van ze hou.... laat ze dan maar even plassen in de tuin, ook goed... maar je gaat er niet, ik herhaal niet mee aan de loop.... de enige die ik dat toevertrouw is mijn dochter- je zult als onbekwaam iemand maar even het verkeerde signaal geven, .... zonder dat je je er van bewust bent
Laatst gewijzigd door S@ndr@ op 26 jun 2018 07:53, 1 keer totaal gewijzigd.
yodi
Zeer actief
Mijn ras(sen): rottweiler

Ongelezen bericht door yodi »

Echt verschrikkelijk wat er is gebeurt, hier loopt ook niemand met Yodi alleen wijzelf.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Hier moet gewoon gelijk de spuit in. Sommige honden hebben op deze bol niks te zoeken.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Vroeger waren Rotties gewoon waak en verdedigingshonden, net als de bouvier :wink:
Tegenwoordig zijn ze allemaal rete agressief, ik heb hier in de buurt best veel rottweilers en er is maar 1 normale, de rest zijn zonder uitzondering uitvallende schuimbekkende mongolen :ugh: Hoe dat komt geen idee :19:
Afbeelding
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Waarom laten mensen ook hun honden door andere mensen uitlaten. Ik snap dat niet hoor. Als het nou een ervaren hondenmens is, oke.. Maar dan nog. die kent de hond niet over het algemeen. Maar dit... Pffff.. het arme, arme kind!

En nu ik zelf een kind heb krijg ik hier helemaaaaaaal een beroerte van.
thom
Zeer actief
Contacteer:

De enige die Yla uitlieten waren Ria en ik, wij konden haar heel goed lezen.
Mocht zij zoiets vreselijks gedaan hebben, dan was het toch echt een enkeltje dierenarts. Zulk gedrag kan natuurlijk nooit.
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

billy schreef:Vroeger waren Rotties gewoon waak en verdedigingshonden, net als de bouvier :wink:
Tegenwoordig zijn ze allemaal rete agressief, ik heb hier in de buurt best veel rottweilers en er is maar 1 normale, de rest zijn zonder uitzondering uitvallende schuimbekkende mongolen :ugh: Hoe dat komt geen idee :19:
Nou vroeger was het ook niet zo mooi. Er is toen niet voor niets actie ondernomen bij de RV met regels aangaande fok.
Alleen is het weer terug. Misschien toch een beetje foute genen binnen de populatie waardoor het probleem terug blijft komen.
Kennissen hebben ook zo'n joekel lopen waar je weinig goeds van kan verwachten. Een vriendin is jaren geleden al gestopt wegens de onbetrouwbare kutkarakters.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
billy
Erelid

Cleva schreef:
billy schreef:Vroeger waren Rotties gewoon waak en verdedigingshonden, net als de bouvier :wink:

Nou ja, in feite zijn het nog steeds waak en verdedigingshonden. Pur sang.
Dus niet geschikt als huishond.
Als je er niet mee de boer op gaat en thuis zit te genieten van je superachterdochtige bijtsekreet dan moet je er vooral een nemen maar ik wens het niet tegen te komen.
Ik heb gewoon niet zoveel behoeften aan snoeken als ik mijn goudvisjes aan het uitlaten ben. :wink:

Het zijn echt onfuckingtieglijke Kuthonden en ik wens dat hun bazen zorgen dat ze bij me uit de buurt blijven want ze weten het zelf ook. Gewoon je eigen kruis even dragen en dan graag de andere kant op.
Het is jouw denkfout dat het leuk is om zo'n imbeciel beest in huis te halen dus je regelt het maar.
Welja :tongue: vroeger ahum ik wordt oud :mrgreen: had je nog gewone rottweilers net als je eerlijke bouviers had, bij de juiste mensen goede en gouden honden.
Nu zijn het inderdaad bijtjoekels die alles willen kielhalen, en ik loop ook om heel erg om.
Vanmiddag zag ik in de verte het gemuilkorfde joekel van de buurt en we hebben nog maar een extra paar keer een balletje in het water gegooid voor we onze weg vervolgden :mrgreen:
Afbeelding
thom
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:
thom schreef:De enige die Yla uitlieten waren Ria en ik, wij konden haar heel goed lezen.
Mocht zij zoiets vreselijks gedaan hebben, dan was het toch echt een enkeltje dierenarts. Zulk gedrag kan natuurlijk nooit.
Ja, maar dan is het al gebeurt.
Ik had eigenlijk liever dat je het gewoon voorkwam, hoor. :wink:
Uiteraard. Daarom waren wij de enige die haar uitlieten en is zoiets gelukkig nooit voorgekomen. (bovendien was ze idolaat van kinderen, groot en klein)
Afbeelding
billy
Erelid

bouvierpoedel schreef:
Nou vroeger was het ook niet zo mooi. Er is toen niet voor niets actie ondernomen bij de RV met regels aangaande fok.
Alleen is het weer terug. Misschien toch een beetje foute genen binnen de populatie waardoor het probleem terug blijft komen.
Kennissen hebben ook zo'n joekel lopen waar je weinig goeds van kan verwachten. Een vriendin is jaren geleden al gestopt wegens de onbetrouwbare kutkarakters.
Oke dat weet ik dan weer niet, maar toen had je er nog normale tussen, nu dus niet en het is geen uitzondering :hmmm:
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef:In de Gelderlander staat dat de politie de hond op wilde halen voor onderzoek maar de eigenaar heeft het beest elders ondergebracht en wil niet zeggen waar. Dat is trouwens strafbaar.
Heel bijzonder dat je een hond in leven wilt houden die dermate onbetrouwbaar is maar toe maar.
Nou best. Dan ga je toch lekker net zo lang de bak in tot je je weer voor de geest kunt halen waar je dat joekel geparkeerd hebt?
billy
Erelid

Sandra&co schreef:
Nanna schreef:In de Gelderlander staat dat de politie de hond op wilde halen voor onderzoek maar de eigenaar heeft het beest elders ondergebracht en wil niet zeggen waar. Dat is trouwens strafbaar.
Heel bijzonder dat je een hond in leven wilt houden die dermate onbetrouwbaar is maar toe maar.
Nou best. Dan ga je toch lekker net zo lang de bak in tot je je weer voor de geest kunt halen waar je dat joekel geparkeerd hebt?
En dan meteen met een boete van 1000 euro per dag dat je je smoel houdt, het wordt tijd dat ze eens iets gaan doen hier, slap gelul allemaal.
Eigenlijk komt er hier ook nooit iets van de grond op dat gebied, als dit al kan ik vindt het bizar, je kind is serieus aangevallen en de hond wordt weggemoffeld, en lees ook dat hij nog maar 1.5 jaar oud is, compleet gestoord dus.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Eigenaar in de cel. Geen eten of drinken geven en niet vragen waar de hond is. Bij honger of dorst meldt hij zich wel om te zeggen waar de hond is. Wat klapjes met de gummiknuppel kan het proces overigens behoorlijk versnellen. Hier en daar wat noodwetjes doorvoeren. Dat alles moet kunnen en mogen is wat mij betreft een gepasseerd station.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Typeert ook al wat voor volk ermee loopt . Die hond had bij ieder fatsoenlijk mens gelijk al een spuit gehad zonder dat de politie of wie dan ook op je stoep staat. Beetje inlevingsvermogen naar het slachtoffer toe in dit geval een peuter is ze vaak ook niet eigen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Tineke
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Tineke »

De honden trainster die de hond intern had en er zomaar iemand anders mee liet lopen vind ik ook wel verwijtbaar. Hond zat daar wellicht niet voor niets en daar stuur je een ander niet mee op pad. Het enge aan dit soort situaties vind ik dat de begeleider klaarblijkelijk niets kan uitrichten als zo'n hond los gaat. Dat was bij de Rottie die Rio ooit verwondde ook zo. Had zo'n plastic muilkorf om wat niets hielp, al helemaal niet om er niet op te klappen. Beest deed zijn bek open en dat ding was stuk. Eigenaren stonden er met open mond naast. Nu was Rio niet zo snel stuk al hield hij er wel een fikse bijtwond aan over maar voor Micron zouden de gevolgen bij zo'n incident weleens veel ernstiger kunnen zijn.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ja, zo'n zelfbenoemde hondentrainer die niet in de gaten heeft dat die hond een tikkende tijdbom is (zie interview).
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

DeDiana schreef:Ja, zo'n zelfbenoemde hondentrainer die niet in de gaten heeft dat die hond een tikkende tijdbom is (zie interview).
Ja dat had ik ook gelezen, wat een dombo.
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

DeDiana schreef:Ja, zo'n zelfbenoemde hondentrainer die niet in de gaten heeft dat die hond een tikkende tijdbom is (zie interview).

"Vanwege die gehoorzaamheidstrainingen logeerde een rottweiler enkele weken op haar advocatenkantoor Waalsprong in Nijmegen" :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
S@ndr@
Zeer actief

nou dat is een leuke reclame dan, je kunt dus ook niet meer vertrouwen op dat soort mensen
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wat een onzin weer allemaal Hier zijn al twee honden na een eerste (mild) incident in beslag genomen.
Maar bij een hond die kinderkopjes vernield moet je eerst afwachten tot het structureel is?

Jammer ook hoe de wet wordt geïnterpreteerd. Ook de eigenaar en begeleidster hebben beiden "niet voldoende zorg gedragen voor het onschadelijk houden".
Je brengt zo'n hond niet naar een ander en schuift hem al helemaal niet (zonder muilkorf) door naar één of andere buurvrouw.

T is een puinhoop.
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

S@ndr@ schreef:nou dat is een leuke reclame dan, je kunt dus ook niet meer vertrouwen op dat soort mensen
Nee, dat soort mensen zonder enige relevante opleiding, daar zou ik sowieso ver weg van blijven.
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

DeDiana schreef:
S@ndr@ schreef:nou dat is een leuke reclame dan, je kunt dus ook niet meer vertrouwen op dat soort mensen
Nee, dat soort mensen zonder enige relevante opleiding, daar zou ik sowieso ver weg van blijven.
Deze mevrouw schijnt trainster te zijn op een club in Arnhem waar ze gebruik maken van onvriendelijke methodes. Dan heb ik alweer gegeten en gedronken. Dom volk.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”