Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tamro vers voer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Tamro vers voer

Ongelezen bericht door Ody »

Het is natuurlijk maar 1 verhaal, maar misschien toch even goed om te checken als je dit voert.

Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Tamro vers voer

Ongelezen bericht door malinois »

Tja het zegt me niet veel... 1 hond die er op kan reageren. Dan zul je t voer moeten laten onderzoeken want dan pas weet je t zeker. Er zijn mensen die dit op fb tegen deze eigenaar gezegd hebben en zelfs aangeboden hebben om wat mee te betalen maar dat werd afgeslagen wat ik begreep.
Die verhalen zijn er ook over Smuldier geweest en daarna over Lotgering. Tot op heden zie ik er geen noodzaak in mijn honden het niet meer te voeren. Ik voer het dus ook naast nog 7 merken.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Fribbel heeft dit ook gehad van een ander merk. Welk merk ga ik bewust niet openbaar op internet gooien, omdat dat niet netjes is :wink:
Ik voerde zelf samengesteld BARF/NRV en had dus zelf de ingrediënten in de hand, toen ik ging verhuizen en een drukke periode had ging ik voor het gemak over op een KVV die makkelijk bij de supermarkt te krijgen was en had toen waarschijnlijk een batch te pakken waar veel nekvlees inzat.

Daarna overgestapt op een combi van zelf samengesteld en diverse merken KVV die ik afwisselde.
Gevarieerd voeren is het sleutelwoord naar mijn mening, je eet toch zelf ook niet iedere dag hetzelfde? Ook gezond eten moet je afwisselen, van elke dag broccoli word je ook ziek :wink:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat Floortje zegt. Ik snap niet waarom mensen zo merkvast zijn. Het is bij mij helaas niet mogelijk om helemaal zelf samen te stellen, dus ik voer verschillende merken KVV. Op dit moment Carnibest, Runner, Daily Meat, Farm Food Fresh, Raw4dogs, Natures Menu en Bandit, afgewisseld met deels BARF. Ik kan ook gemakkelijk aan nog vijf andere merken komen, maar op dit moment kies ik ervoor die niet te geven.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Hilde schreef:Wat Floortje zegt. Ik snap niet waarom mensen zo merkvast zijn. Het is bij mij helaas niet mogelijk om helemaal zelf samen te stellen, dus ik voer verschillende merken KVV. Op dit moment Carnibest, Runner, Daily Meat, Farm Food Fresh, Raw4dogs, Natures Menu en Bandit, afgewisseld met deels BARF. Ik kan ook gemakkelijk aan nog vijf andere merken komen, maar op dit moment kies ik ervoor die niet te geven.
Nou ja zo makkelijk is t niet om aan diverse merken te komen hoor. Of je betaald een godsvermogen (5,- p/kg en meer) of je moet overdag thuis zijn. Laat er nu ook mensen zijn die gewoon fulltime werken. Ik heb de mazzel dat een vriendin van me verkooppunt is van Lotgering, Dogmeat en Degomeat zodat ik al 3 merken heb naast Smuldier van de Jumbo. Maar de rest zit niet in de buurt. Bezorgen is geen optie ivm werk. Laat ze nu maar eens eerst gewoon alles per post bezorgen zodat je t bij een postafleverpunt kan ophalen in je eigen tijd na t werk dat zou al zat schelen. Er was er 1 die t deed maar die is er weer mee gestopt.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

malinois schreef:Er was er 1 die t deed maar die is er weer mee gestopt.
https://www.animalfoodexpress.nl Ik heb hier goede ervaring mee. Ze hebben de Kiezebrink mixen, prima prijs/kwaliteit. Ik bestel wel samen met iemand anders want je betaalt vaste bezorgkosten per bestelling dus hoe meer je bestelt hoe voordeliger in verhouding.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

malinois schreef:
Hilde schreef:Wat Floortje zegt. Ik snap niet waarom mensen zo merkvast zijn. Het is bij mij helaas niet mogelijk om helemaal zelf samen te stellen, dus ik voer verschillende merken KVV. Op dit moment Carnibest, Runner, Daily Meat, Farm Food Fresh, Raw4dogs, Natures Menu en Bandit, afgewisseld met deels BARF. Ik kan ook gemakkelijk aan nog vijf andere merken komen, maar op dit moment kies ik ervoor die niet te geven.
Nou ja zo makkelijk is t niet om aan diverse merken te komen hoor. Of je betaald een godsvermogen (5,- p/kg en meer) of je moet overdag thuis zijn. Laat er nu ook mensen zijn die gewoon fulltime werken. Ik heb de mazzel dat een vriendin van me verkooppunt is van Lotgering, Dogmeat en Degomeat zodat ik al 3 merken heb naast Smuldier van de Jumbo. Maar de rest zit niet in de buurt. Bezorgen is geen optie ivm werk. Laat ze nu maar eens eerst gewoon alles per post bezorgen zodat je t bij een postafleverpunt kan ophalen in je eigen tijd na t werk dat zou al zat schelen. Er was er 1 die t deed maar die is er weer mee gestopt.
Er zijn wel bezorgdiensten die dat soort dingen doen. En vaak genoeg kunnen dierenwinkels ook aan vers vlees komen via hun leveranciers. Nu heb ik het geluk dat ik op een verkooppunt van veel verschillende merken werk dus er makkelijk aan kom, maar ik geloof echt dat er voor veel mensen best mogelijkheden zijn om aan meer dan één merk te komen.

En wat betreft het geld: tja. Ik heb rekening gehouden met het gewicht van het ras wat ik koos qua wat ik aan geld heb om goed te kunnen voeren. Een hond van 40 kilo is nou eenmaal duurder om te voeren dan eentje van twintig. Uitzonderingen daargelaten. En voor vier van de zeven merken die ik standaard voer betaal ik inderdaad meer dan vijf euro per kilo. Dat is een keus of je dat wil of niet. Er zijn genoeg merken die onder de vijf euro zitten waar je ook prima mee kan afwisselen. Ik wil deels biologisch voeren, in smaken afwisselen en ook in merken. Maar het kan ook echt wel goedkoper, dat afwisselen.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

De shop waar ik bestel bezorgt 's avonds. Tegenwoordig starten ze zelfs live-locatie via whatsapp als ze vertrekken naar jouw adres (en dus net wegrijden bij de vorige klant)
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Ik ga dus al nooit €5,- p/kg of meer betalen. Dat betaal ik niet eens voor mn eigen eten laat staan voor de hond. Ik voer nu 7 merken maar makkelijk aan te komen nee... dat zeker niet. Met zoveel merken kun je niet veel tegelijk bestellen dus dan ben je meer aan bezorging dan t vlees zelf kwijt. Ik bestelde overigens bij animalfood dat was diegene die t bezorgen bij post.nl afgeschaft heeft. Ik kan t na mn werk ophalen maar dat doen ze dus niet meer. Alleen thuis bezorgen en dat vind ik niet handig.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”