Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik neem er echt geen hond meer bij, maar had ik er nog geen gehad, dan had je me voor zoiets per direct mogen opschrijven. Het zijn echt mijn droomhondjes.
Nanna schreef:Dan denken ze allemaal dat die vast heel oud zijn. Dat dachten ze van Charles ook altijd. Daar werd trouwens van alles van gevonden; natuurlijk dat ie op een ezel leek en dat het net een mierenvreter was
Ik ben in zijn hele leven maar 1x iemand tegengekomen die hem serieus mooi vond.
Nou is Raaf vrij zwart maar over hem heb ik ook al de opmerking gekregen dat hij zeker al heel oud was naar aanleiding van zijn vacht .
Mijn zus heeft een intacte tricolor sheltiereu
Geweldige hond: luistert perfect, rustig, speels als het uitkomt en geen enkel probleem met andere honden. Daarbij is hij ook nog eens ontzettend mooi.
Hij heeft een boom, maar kan niet meedoen met het sheltiereu fokprogramma, omdat hij een kies mist.
Ik zie het voor me: een iets robuustere Mira met tricolor 'bevedering'.
Ik voel me net Celestina...
alfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]
Cleva schreef:....en komen de pups dan eind 2019. Dat vind ik vroeg genoeg.
Dat wordt een laaaaaang topic!
Wordt het ook.
Ik heb echt geen haast. Ik wil nu zelfs nog helemaal geen pup hebben.
Ik vind een interval van 3, 4 jaar tussen de honden ideaal. Dan heb je er nooit meer dan 4 (wat ik al vreselijk veel vind) en kunnen ze toch nog iets met elkaar.
Geeft niks. Volgens mij denkt iedereen graag met je mee.
laeken schreef:Wat vindt jij ervan om Mira zelf te laten kiezen? Dus lekker naar hondenveldjes gaan en rondkijken. Ik zie ineens her en der honden waardoor ik Mira best zou laten dekken als ze van mij was. Dus dan ga je echt wild. Immers, pa is totaal onbekend kwa achtergrond.
Als ik Mira zou laten dekken zou ik heel misschien wel op een dalmaat uitkomen...
Dalmaat is wel groot hé. Sowieso voorbij de 60 cm schoft. Elmo is uit mijn hoofd 63 cm.
Ze zijn niet allemaal voorbij de 60 hoor!
De reu die ik voor liz gebruikt heb was 58 en de reu die ik ga gebruiken 59. Ik wil ook echt niet groter. Ik wil absoluut niet naar dat groot groter gootst toe. Gewoon een normaal maatje...
Ze mogen max 62 cm zijn staat in de standaard.
sjm schreef:Die 2 cm maakt voor een klein Whippet dametje ook niet meer uit denk ik
55 centimeter is het maximum. En natuurlijk mag 56 dan ook maar dan houdt het op.
Ik moet de dracht ook overleven en het is zowel haar als mijn eerste nest.
Ik heb echt geen zin om een sidoniatoeval te beleven elke keer dat ze de laatste maand moeilijk kijkt.
Ik weet best dat kleinere honden doorgaans prima werpen na een dekking met een grote reu maar nu is het mijn hond en moet ik het zelf aandurven en dat is gewoon anders.
Daarnaast moet ik de dekking ook nog maar zien gebeuren met zo'n kanon van een reu. Ik zie me al naar noord-groningen rijden en dan terugkomen met een teef met een kleverige nek. Geen zin.
Ik zou dat ook niet doen hoor. Het moet wel dragelijk (letterlijk ) zijn voor Mira. De reu moet niet echt een enorme slag groter zijn. Dan zit je zelf niet lekker idd. Hoe hoog is Mira eigenlijk?
sjm schreef:
Ik zou dat ook niet doen hoor. Het moet wel dragelijk (letterlijk ) zijn voor Mira. De reu moet niet echt een enorme slag groter zijn. Dan zit je zelf niet lekker idd. Hoe hoog is Mira eigenlijk?
45 centimeter en dan dus op stelten. Een klein hondje.
Net onderaan de grens van een whippet en dat is behoorlijk petit.
Iets groter mag echt wel maar het moet realistisch blijven.
Ja precies. Kleine hondjes idd.
Ik vind Zahra ondanks haar bijna 70cm ook echt geen grote hond.
sjm schreef:
45 centimeter en dan dus op stelten. Een klein hondje.
Net onderaan de grens van een whippet en dat is behoorlijk petit.
Iets groter mag echt wel maar het moet realistisch blijven.
Dan is ze net zo groot als mijn Yara. Is makkelijker nu om me voor te stellen hoe groot Mira is
Maar Yara is natuurlijk heel anders qua bouw. Meer half/half qua verhouding poot/lijf.
Een leuke sheltie bv is dan een leuk formaat voor Mira...
maitestar schreef:Jeetje dat gemak ook waarmee ze over die roosters vliegt, springen kun je dat haast niet noemen.
Zahra heeft gister een complete brug gemist, ze vloog er zo overheen en heeft geen brug geraakt. Mijn hart maakte wel even een sprongetje m’n keel in voor 1 sec.
Cleva schreef:
Waarschijnlijk wordt ze jaarlijks loops (het schijnt zo te zijn dat whippets die laat loops worden ook jaarlijks in plaats van twee keer per jaar loops worden.
Geen idee van whippets, maar bij Cyntha klopte dat wel. Die was 21 maanden bij haar eerste loopsheid en werd daarna iedere 12 maanden loops.
Groetjes van Tamara en een pootje van Cody In liefdevolle herinnering: Bayko *06-01-2002 +08-09-2012 Cyntha *20-04-2003 +02-05-2017
Ik heb misschien wel een leuke border collie reu. Zwarte driekleur, korthaar (werklijn). Niet neurotisch, geen epilepsie in lijn. Baasgericht, zonder knuffelig (soms wel). In huis een haardkleedje, maar als je hem vraagt wil hij altijd spelen. Geen jachtpassie.
Ik weet niet hoe ik een foto van de hond hier neer kan zetten vanaf mijn laptop.
Pups zouden er misschien zo uit kunnen komen te zien
Groetjes, Linda Pootje van Diesel, Gizmo, Jack, Roy, Rose en Finn
In Gedachten: Tybo, Friese Stabij (05-05-1992 - 14-08-2004) Spike, x Keeshond (01-09-2002 - 17-03-2011) Bowie, Jack Russell (15-10-2004 - 01-05-2018)
Er staan twee cattle dogs ter dekking op MP. Ongetest en 1 jaar oud. De bruine platenhond is erg mooi. En de miksen met cattle zijn super speciaal om te zien.
Die zijn een soort bijzonder vreemd merle spotted god weet wat genetisch en de pups spetteren kwa kleuren alle kanten op als je ze kruist want dan bleken ze meestal niet op.
Nanna schreef:Denk dat je meteen goed uitgezochte BC ook wel leuke pups kunt krijgen. Als je loert op het internet wordt de combi nogal eens gedaan om speed & brains te krijgen.
Ik ben echt benieuwd wat je keuze wordt. Qua uiterlijk wordt het volgens mij allemaal mooi.
Whippet x BC vind ik ook allemaal hele leuke en mooie honden. En een BC reu hoeft niet zo groot te zijn. Onder de 55 cm moeten er makkelijk te vinden zijn.
Oh wat leuk! Mira is echt heel schattig, en die foto helemaal, mijn Jamie ligt vaak exact zo hahahaha, dan smelt je toch! Zou je die er op zetten krijg je echt honden met van die smeekogen hahahaha Ben heel benieuwd waar je tzt op uit komt