Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meer dan 5 uur opgesloten en sterven in snikhete auto
Moderator: moderatorteam
meer dan 5 uur opgesloten en sterven in snikhete auto
Drie honden moesten zaterdagavond bevrijd worden uit een snikhete en afgesloten auto op de parkeerplaats van het Sint-Jan-ziekenhuis in Brugge. Twee van hen hebben het uiteindelijk niet gehaald. De honden zaten in totaal 5,5 uur opgesloten. De eigenaars, mensen uit Rochefort (provincie Namen), hadden hun auto nog voor het middaguur achtergelaten op de parkeerplaats.
De politie werd rond 17.30 uur opgeroepen door alerte voorbijgangers maar toen bleek een Berner sennenhond al in de wagen te zijn overleden door uitdroging. De politie schakelde meteen hulporganisatie Blauwe Kruis in en die deden een oproep naar een dierenarts. Intussen werd de autoruit van het voertuig ingeslagen en werden de honden bevrijd
Voor een Berner sennen kon geen hulp meer baten, de andere vocht op dat moment nog voor zijn leven. Een derde hond, een Lhasa apso (een veel kleiner ras uit Tibet) doorstond de hitte veel beter. Leden van het Blauwe Kruis begonnen onmiddellijk de oververhitte Berner sennen af te koelen met natte handdoeken en kregen een zak met ijs van het personeel van het ziekenhuis. Met de hond aan de airco in de auto en de Lhasa Apso op schoot reden ze naar de dierenarts. Om 18 uur gaf de dierenarts het dier liters water, een infuus en medicatie.
,,We hebben gevochten tot de laatste snik maar het mocht niet baten”, reageert het Blauwe Kruis verslagen. ,,Om 18.40 uur blies ook de Berner Sennen van amper 2 jaar oud zijn laatste adem uit. De andere hond was amper 6. Het is een regelrechte schande. Ons hart is gebroken.” De Lhasa Apso had kennelijk door dat zijn twee vrienden het leven lieten want ging nog afscheid nemen door aan hen te snuffelen en luid te blaffen.
De politie kon intussen achterhalen van wie de auto was. De eigenaars uit Rochefort kregen een proces verbaal. Onderzoek bracht aan het licht dat ze nog voor het middaguur hun wagen hadden achtergelaten op de parkeerplaats. De Vlaamse Inspectiedienst voor Dierenwelzijn werd ingelicht.
Ook in Nederland worden honden nog steeds achter gelaten in auto's. Zo was er gisteren nog een viervoeter opgesloten in Zwijndrecht. De politie waarschuwt mensen via twitter dat de temperatuur in auto's snel kan oplopen.
www.AD.nl
De politie werd rond 17.30 uur opgeroepen door alerte voorbijgangers maar toen bleek een Berner sennenhond al in de wagen te zijn overleden door uitdroging. De politie schakelde meteen hulporganisatie Blauwe Kruis in en die deden een oproep naar een dierenarts. Intussen werd de autoruit van het voertuig ingeslagen en werden de honden bevrijd
Voor een Berner sennen kon geen hulp meer baten, de andere vocht op dat moment nog voor zijn leven. Een derde hond, een Lhasa apso (een veel kleiner ras uit Tibet) doorstond de hitte veel beter. Leden van het Blauwe Kruis begonnen onmiddellijk de oververhitte Berner sennen af te koelen met natte handdoeken en kregen een zak met ijs van het personeel van het ziekenhuis. Met de hond aan de airco in de auto en de Lhasa Apso op schoot reden ze naar de dierenarts. Om 18 uur gaf de dierenarts het dier liters water, een infuus en medicatie.
,,We hebben gevochten tot de laatste snik maar het mocht niet baten”, reageert het Blauwe Kruis verslagen. ,,Om 18.40 uur blies ook de Berner Sennen van amper 2 jaar oud zijn laatste adem uit. De andere hond was amper 6. Het is een regelrechte schande. Ons hart is gebroken.” De Lhasa Apso had kennelijk door dat zijn twee vrienden het leven lieten want ging nog afscheid nemen door aan hen te snuffelen en luid te blaffen.
De politie kon intussen achterhalen van wie de auto was. De eigenaars uit Rochefort kregen een proces verbaal. Onderzoek bracht aan het licht dat ze nog voor het middaguur hun wagen hadden achtergelaten op de parkeerplaats. De Vlaamse Inspectiedienst voor Dierenwelzijn werd ingelicht.
Ook in Nederland worden honden nog steeds achter gelaten in auto's. Zo was er gisteren nog een viervoeter opgesloten in Zwijndrecht. De politie waarschuwt mensen via twitter dat de temperatuur in auto's snel kan oplopen.
www.AD.nl
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: meer dan 5 uur opgesloten en sterven in snikhete auto
Wie weet zaten ze binnen met een doodziek kind of stervend familielid. Zou maar zo kunnen dat je de honden even vergeet.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
- Zeer actief
5 uur lang...natuurlijk .... er zou een straf moeten staan op zoveel domheid,...... Nou ja feitelijk staat het er ook op want de honden zijn dood op een na dan wat een kut manier om te stervenbouvierpoedel schreef:Wie weet zaten ze binnen met een doodziek kind of stervend familielid. Zou maar zo kunnen dat je de honden even vergeet.
-
- Zeer actief
Nou dan kun je 100% van de mensheid opsluiten .S@ndr@ schreef:5 uur lang...natuurlijk .... er zou een straf moeten staan op domheidbouvierpoedel schreef:Wie weet zaten ze binnen met een doodziek kind of stervend familielid. Zou maar zo kunnen dat je de honden even vergeet.
Iedereen vergeet wel eens wat.

-
- Zeer actief
ik vergeet ook wel eens wat, maar nooit de levende haven, je laat goddomme niet eens je portemonnee in de auto liggen .... dus waarom wel je honden of je kinderen......bouvierpoedel schreef:Nou dan kun je 100% van de mensheid opsluiten .S@ndr@ schreef:5 uur lang...natuurlijk .... er zou een straf moeten staan op domheidbouvierpoedel schreef:Wie weet zaten ze binnen met een doodziek kind of stervend familielid. Zou maar zo kunnen dat je de honden even vergeet.
Iedereen vergeet wel eens wat.

- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Serieus?bouvierpoedel schreef:Wie weet zaten ze binnen met een doodziek kind of stervend familielid. Zou maar zo kunnen dat je de honden even vergeet.
Dan ben je een hond niet waard, als die vergeten wordt. Ook niet in zo'n situatie.
Met soort gelijk als jij beschrijft, dacht iedereen toch gelijk aan de honden hoor. Zelfs over het avondeten etc van ze. Dus nee, met 30 graden je honden vergeten. Bah.
Desnoods geef je een seintje aan de verpleegkundige of receptie of je belt het asiel ofzo. Zodat iemand de honden opvangt als je geen sociaal netwerk hebt die dat doen.
Maar hier. Nee geen enkel excuus voor. Onnodig en geen honden waard.
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Inderdaad, altijd maar excuses zoeken voor dit soort stomme gedrag , hou toch op.Sulluna schreef:Serieus?bouvierpoedel schreef:Wie weet zaten ze binnen met een doodziek kind of stervend familielid. Zou maar zo kunnen dat je de honden even vergeet.
Dan ben je een hond niet waard, als die vergeten wordt. Ook niet in zo'n situatie.
Met soort gelijk als jij beschrijft, dacht iedereen toch gelijk aan de honden hoor. Zelfs over het avondeten etc van ze. Dus nee, met 30 graden je honden vergeten. Bah.
Desnoods geef je een seintje aan de verpleegkundige of receptie of je belt het asiel ofzo. Zodat iemand de honden opvangt als je geen sociaal netwerk hebt die dat doen.
Maar hier. Nee geen enkel excuus voor. Onnodig en geen honden waard.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
- Zeer actief
Ik laat mijn honden nooit alleen in de auto . maar vergeet wel eens mijn mobiel of geld of andere zaken. Maar dat wil niet zeggen dat het je nooit kan overkomen.
Het gebeurt , net als ieder jaar kinderen die verdrinken in een laagje water of ook in een hete auto aan hun eind komen. Of honden bezwijken van de hitte tijdens het fietsen , wandelen of tijdens het zwemmen of worden dood gereden.
De praktijk wijst uit dat het niet altijd domheid of moedwil is.
Het gebeurt , net als ieder jaar kinderen die verdrinken in een laagje water of ook in een hete auto aan hun eind komen. Of honden bezwijken van de hitte tijdens het fietsen , wandelen of tijdens het zwemmen of worden dood gereden.

-
- Zeer actief
gewoon nooit meer huisdieren als je ze 5 uur kunt vergeten dan vergeet je het maar voorgoed klaar met die onzin..bouvierpoedel schreef:Ik laat mijn honden nooit alleen in de auto . maar vergeet wel eens mijn mobiel of geld of andere zaken. Maar dat wil niet zeggen dat het je nooit kan overkomen.
vraag je je ooit wel eens af waarom je wel je foon vergeet maar nooit je beesten........ want daar zit verschil in namelijk mensen hier beschouwen hun honden en katten als familie..... . vanmorgen op hart van Nederland een stel dat 3 kinderen vergat en de rommelmarkt ( voor een rommelmarkt ja echt.... is dat het leven van je kinderen waard

als jij je telefoon kookt in een auto,... zul je mij niet horen, dat recht heb je, al doe je het 100 keer moet jij weten
Gats ja, ik las het gisteren van die kinderen. 1, 3 en 5 jaar oud. En dan door je ouders in die smoorhitte achtergelaten worden in een auto.
- dagmar88
- Zeer actief
Ken een meisje met een tweeling, waarvan ze er één de hele nacht in de auto heeft laten zitten. Veel stress op dat moment en niet zichzelf, maar ze had niemand die tijdelijk voor ze kon zorgen.bouvierpoedel schreef:Ik laat mijn honden nooit alleen in de auto . maar vergeet wel eens mijn mobiel of geld of andere zaken. Maar dat wil niet zeggen dat het je nooit kan overkomen.
Gelukkig was het niet heel koud (winter in duitsland)

Ze was er zo van overtuigd dat ze het kind wel had meegenomen dat ze dacht dat het zelfstandig de deur uit was gelopen en terug in de auto was gaan zitten. Kind van nog geen twee.
Ze kon het gewoon niet bevatten, jaren later had ze er ondanks de goede afloop nog last van.
Zelf was ze de oudste uit een enorm groot gezin, altijd voor haar broertjes en zusjes gezorgd en beslist niet dom.
- Patricia.
- moderator
- Mijn ras(sen): Whippet x poedel
Spaanse dame
2 Bulgaarse heren - Aantal honden: 4
Als het echt heel ernstigs is, bedenk je na een uur wel dat je honden er nog inzitten, en denk dat als jij in paniek bij een ziekenhuis aan komt omdat je vader, moeder, kind met spoed is binnen gebracht maar jij onder weg was met je honden, er best ienand is die zich over de honden kan ontfermen en anders bel je iemand

-
- Zeer actief
ja de rommelmarkt was blijkbaar leuker zonder kinderenSandra&co schreef:Gats ja, ik las het gisteren van die kinderen. 1, 3 en 5 jaar oud. En dan door je ouders in die smoorhitte achtergelaten worden in een auto.
Alles is leuker zonder kinderen. Maar om ze dan in een auto achter te laten...mwah.
- dagmar88
- Zeer actief
Sandra&co schreef:Alles is leuker zonder kinderen. Maar om ze dan in een auto achter te laten...mwah.

-
- Zeer actief
Daarom laat ik mijn honden ook niet in de auto en zet ze ook niet vast bij de supermark . Maar ik weet ook het ware verhaal hier niet achter net als jij ook niet. Tuurlijk moeten ze gestraft worden of een boete krijgen of de kinderbescherming op en in hun nek . Maar we blijven allemaal mensen die allemaal wel eens achteraf zeggen van OEII als je even je kop bij iets anders hebt gehad. Geloof dat maar heel weinig mensen hun kind of hond in de auto laten zitten gewoon om dat het ze geen reet interesseert of hun kind laten verdrinken of verongelukken.S@ndr@ schreef:gewoon nooit meer huisdieren als je ze 5 uur kunt vergeten dan vergeet je het maar voorgoed klaar met die onzin..bouvierpoedel schreef:Ik laat mijn honden nooit alleen in de auto . maar vergeet wel eens mijn mobiel of geld of andere zaken. Maar dat wil niet zeggen dat het je nooit kan overkomen.
vraag je je ooit wel eens af waarom je wel je foon vergeet maar nooit je beesten........ want daar zit verschil in namelijk mensen hier beschouwen hun honden en katten als familie..... . vanmorgen op hart van Nederland een stel dat 3 kinderen vergat en de rommelmarkt ( voor een rommelmarkt ja echt.... is dat het leven van je kinderen waard![]()
) op ging - die krijgen trouwens een hoop gezeik met jeugd zorg, politie enz en wat mij betreft terecht....... bijna jammer dat er niet zoiets bestaat als je je dieren ( bijna) kookt in een auto.
als jij je telefoon kookt in een auto,... zul je mij niet horen, dat recht heb je, al doe je het 100 keer moet jij weten

-
- Zeer actief
Beetje proppen en wat doorzettingsvermogen en het moet lukken.dagmar88 schreef:Sandra&co schreef:Alles is leuker zonder kinderen. Maar om ze dan in een auto achter te laten...mwah.Op een gegeven moment passen ze niet meer in het doorgeefluikje van het ziekenhuis.

-
- Zeer actief
een ongeluk of verdrinken kun je niet vergelijken met achter laten in een auto,
ongelukken gebeuren door acties, achterlaten door een gebrek daaraan

-
- Zeer actief
Achterlaten in de auto is ook een actie net als er van uitgaan dat je kind niet in 7 sloten tegelijk loopt.S@ndr@ schreef:een ongeluk of verdrinken kun je niet vergelijken met achter laten in een auto,ongelukken gebeuren door acties, achterlaten door een gebrek daaraan
Mensen denken dat het wel goed gaat anders deden ze het niet . Of ze zijn te druk met van alles aan hun hoofd.
Even in de auto laten is net als even naar de plee gaan terwijl je kind in bad zit.
Of je hond los laten lopen die kapot gereden word.

-
- Zeer actief
dat is nu net het punt.. jij doet het niet, je honden in de auto achterlaten als het warm is en ik ook niet....... waarom zou dat nu zijn ....bouvierpoedel schreef:Achterlaten in de auto is ook een actie net als er van uitgaan dat je kind niet in 7 sloten tegelijk loopt.S@ndr@ schreef:een ongeluk of verdrinken kun je niet vergelijken met achter laten in een auto,ongelukken gebeuren door acties, achterlaten door een gebrek daaraan
Mensen denken dat het wel goed gaat anders deden ze het niet . Of ze zijn te druk met van alles aan hun hoofd.
Even in de auto laten is net als even naar de plee gaan terwijl je kind in bad zit.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Maar er zijn ook mensen die denken dat het zo vaart niet loopt. En dat die waarschuwingen overdreven zijn omdat het hen niet overkomt.S@ndr@ schreef:dat is nu net het punt.. jij doet het niet, je honden in de auto achterlaten als het warm is en ik ook niet....... waarom zou dat nu zijn ....bouvierpoedel schreef:Achterlaten in de auto is ook een actie net als er van uitgaan dat je kind niet in 7 sloten tegelijk loopt.S@ndr@ schreef:een ongeluk of verdrinken kun je niet vergelijken met achter laten in een auto,ongelukken gebeuren door acties, achterlaten door een gebrek daaraan
Er zijn genoeg mensen op de wereld die nergens het gevaar van inzien.
Anders zou het echt niet meer gebeuren.
En ik snap ook niet hoe je je hond of je kind kan vergeten in een auto.
Maar die zullen misschien heel erg met hun gedachten ergens anders zijn.
Zo ben ik weleens in gedachten als ik met de honden buiten loop, ben een poos terug twee dagen achter elkaar haast onder de fiets van dezelfde man gelopen.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
- Zeer actief
Gaat erom dat mensen kunnen vergeten of denken dat het zo'n vaart niet loopt. Of dat andere zaken belangrijker zijn en de rest vergeten word ook al is ze het lief . Tuurlijk ben je nog altijd die persoon geweest die zijn hond in de auto heeft gezet maar het zal maar weuinig gebeueren uit totale desinteresse of dat het je geen fuck kan schelen.Angelique. schreef:Even ? 5 uur is niet even, van 5 minuten waren ze vast niet dood gegaanbouvierpoedel schreef:Achterlaten in de auto is ook een actie net als er van uitgaan dat je kind niet in 7 sloten tegelijk loopt.S@ndr@ schreef:een ongeluk of verdrinken kun je niet vergelijken met achter laten in een auto,ongelukken gebeuren door acties, achterlaten door een gebrek daaraan
Zoiets als te vergelijken met je kind naar school laten lopen of fietsen en er gewoon vanuit gaan dat het goed gaat. Dat ze geen ongeluk krijgen , niet gepest worden , niet onder de bus geduwd worden , niet van straat geplukt en verkracht en/of vermoord en dat ze netjes voor de stoplichten wachten.
Want het gebeurt altijd die andere kinderen.