Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Kent iemand een goeie trimster in de omgeving Hilversum / Bussum / Amersfoort, waar ik een nogal bange Herder haar nageltjes zou kunnen laten knippen? En die niet een wachtlijst van 3 maanden heeft.... ??
Tunja;s nagels zijn echt veel te lang, maar ze heeft een verleden van mishandelingen en ik wil dus haar vertrouwen niet beschadigen door het - met veel geworstel - zelf te doen. Daarbij zou het kunnen dat 'vreemde ogen dwingen' en ze zich dus bij een expert best netjes zou kunnen gedragen...Ik weet het ook niet zeker hoor. Ze is geen bijter oid, maar gewoon paniekerig als je aan d'r nagels wil komen.
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik vind dat je juist met een bange hond het gewoon zelf moet doen. Andere mensen zijn waarschijnlijk eng en als die niet leuke dingen doen, kleur je dat beeld veel minder makkelijk anders in dan dat jij even de beul bent.
Daarbij kan je met koek en geduld een heel eind komen als je nagels wil knippen.
Wat dacht je van als ze lekker bij je ligt , je haar nagels vijlt. Hoef je ook niet bang te zijn om te ver te knippen en als je effe je best doet kan je 2 nagels per avond doen, mits ze dat wel toelaat natuurlijk.
Groetjes Els
hahaha...dan ben ik dus een maandje bezig.....en als ik de achterpootjes klaar heb, kan ik weer van voren-af-aan beginnen....dan wordt het een soort bezigheidstherapie...
Waar vijl je dan mee? Ik hoor wel mensen over een dremel....oid?
Peet2 schreef: Ik hoor wel mensen over een dremel....oid?
ja, met verbijstering heb ik daarvan kennis genomen! een zoemend mini-dremeltje om de nagels van je honden bij te vijlen. levensgevaarlijk! uitschieten, brrrrr. en de honden vinden dat zoem-ding of doodeng of een spannend monster dat vermoord moet worden. niet doen!
maar waar je dan wel mee moet vijlen...................dat weet angelique vast .
Peet2 schreef:hahaha...dan ben ik dus een maandje bezig.....en als ik de achterpootjes klaar heb, kan ik weer van voren-af-aan beginnen....dan wordt het een soort bezigheidstherapie...
Waar vijl je dan mee? Ik hoor wel mensen over een dremel....oid?
Ik heb gewoon een vijl bij een bouwmarkt gekocht , de allerfijnste en kleinste ijzeren doet het perfect.
En een dremel das wel erg drastisch.
Groetjes Els