Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mira, een tweede ronde?

Dit forum is voor al uw vragen, ervaringen en weetjes over het fokken van honden.

Moderator: moderatorteam

Arline
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Mira

Ongelezen bericht door Arline »

Oh kom ik nog aangehobbeld... Een cocker wilde ik zeggen, maar dat is al geopperd.
Ik heb ze de laatste tijd leren kennen en ben er zeer van gecharmeerd geraakt. Vrolijk, zin om wat te ondernemen en baasgericht. En dan gecombineerd met dat prachtige racelijf van Mira. Doe mij die maar :I:
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Arline
Zeer actief

Naast een mooie kleur en bling uiterlijk heurt er natuurlijk ook een designernaampje bij :pffff: :mrgreen:
Of whipco nou zo aantrekkelijk klinkt.. :denken: :goeie:
Afbeelding
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Arline schreef:Naast een mooie kleur en bling uiterlijk heurt er natuurlijk ook een designernaampje bij :pffff: :mrgreen:
Of whipco nou zo aantrekkelijk klinkt.. :denken: :goeie:
Copet ;)
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Of, peer is toch een Engelse cocker, ecopet :LOL:
Arline
Zeer actief

crutz schreef:Of, peer is toch een Engelse cocker, ecopet :LOL:
:goeie: :LOL:
Een ecofriendly huisdier is absoluut hip! :lol1:
Afbeelding
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan

Ongelezen bericht door twinkeltje »

Ik blijf ook de ruwhaar black and tan de leukste keus vinden, maarja smaken verschillen
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

laeken schreef:Ik vind alles mooi maar ik hou het meest van effen. Ik heb dus van mijn leven nog nooit een hond met wit gehad. Ja borst en tenen maar dat telt niet. Doe me zwart bruin b&t en alle vormen van grauw.

Gek is dat. Smaken verschillen maar ik valt echt op honden zonder vlekken en besjes. Bij een hele leuke rashond of een bepaald karakter maak ik gerust een uitzondering. Een terrier of windhond mag met wit. Maar dan meteen veel wit met kop vlekken ofzo.

De allermooiste honden vind ik korthaar black and tan. Of ruwhaar black and tan of bruin. :I:
Vind ik ook het mooist, een effen vacht of Black and Tan of rood.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
lonneke
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door lonneke »

Cleva schreef:
Bonnie F schreef:
Cleva schreef:
Bonnie F schreef: Hadden ze maar zwarte witte herders....

Haha. Die bestaan, hoor. Ze heten border collies. :mrgreen:
Oh. Heel erg nee. Ik word echt iebelig van die gedrevenheid van bordercollies.
Ja, maar het is maar een halve. De helft van het gedrag dus. Dan heb je gewoon een enorm vrolijke hond die graag iets doet.

Maar border collies zijn gewoon te groot voor Mira. Dat moet dan een heel kleine worden, met een uitgelezen karakter en dan ook nog een heel goed gezonde.
Realistischerwijs gaat dat hem gewoon niet worden en ik neig zelf ook meer naar de vrolijke huisklojo's die gewoon blij zijn met een flinke wandeling en een avond bankhangen. Dan gewoon een sheltie dus.
Dan had je Cooper en cody al niet willen gebruiken dat zijn geen huisklojo's maar werkers. :mrgreen:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
Afbeelding
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
grover
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door grover »

Cleva schreef: Mira was de enige beschikbare bonte in het nest. Ze had ook zwarte en effen sable broers en zus. Net zo goed en net zo leuk maar aftekeningen maken een hond uniek en daarmee zijn ze meteen niet meer een van de velen.
Ik vind honden met aftekeningen ook niet per definitie mooier, wel leuker om te zien en opvallender tussen de rest.
Mijn ervaring ook. Of honden "met een bijzondere aftekening". Ollie heeft in een van z'n nestjes een pup gegeven met heel weinig rood op het hoofd. Ik vind het lélijk :LOL: Maar ze was wél de pup waar alle pupkopers naartoe trokken, juist omdat het opviel in het nest met verder heel gelijkmatige mooie blesjes. Ook de pups met weinig of juist veel rood, die met een scheve of juist met een heel smalle bles zijn vaak de pups waar "huishondenmensen" (ok dit klinkt zó denigrerend maar ik bedoel er echt niks mee) het sterkst naar trekken merk ik :) Want het maakt ze herkenbaar. Dus ik kan me onwijs goed voorstellen dat je liever iets zoekt wat opvalt, iets unieks zeg maar :)
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Dat wordt dus kennismaken met Gait ;)
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Tsja zwart is minder herkenbaar. Fiji komt uit een nest van 6 zwartjoekels en het enige wat ze anders van elkaar maakte was het kleurtje halsband. Op 1 na, die had een mini staartje ;)
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Mizzsylver schreef:misschien is een havanezer wel een optie, een bonte. Dat lange haar krijg je niet in de pups, maar wel de kekke kleurtjes. Van karakter zijn ze wel zo ongeveer wat je zoekt volgens mij.
ik heb een havanezer en gek genoeg vind ik dat geen goede combi. Vraag me niet waarom hoor daar kan ik je geen antwoord op geven niet anders als dat ik het een hele rare combinatie zou vinden. Ik zou geen kortbenig ras nemen (havanezers zijn dat toch ook) als ik dan voor het zelfde idee zou willen gaan als een havanezer dan ging ik voor het leeuwhondje of gewoon zo'n heerlijke bichon frisé.
Afbeelding
gevni havanezers
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

blacky schreef:
Mizzsylver schreef:misschien is een havanezer wel een optie, een bonte. Dat lange haar krijg je niet in de pups, maar wel de kekke kleurtjes. Van karakter zijn ze wel zo ongeveer wat je zoekt volgens mij.
ik heb een havanezer en gek genoeg vind ik dat geen goede combi. Vraag me niet waarom hoor daar kan ik je geen antwoord op geven niet anders als dat ik het een hele rare combinatie zou vinden. Ik zou geen kortbenig ras nemen (havanezers zijn dat toch ook) als ik dan voor het zelfde idee zou willen gaan als een havanezer dan ging ik voor het leeuwhondje of gewoon zo'n heerlijke bichon frisé.
Een achondroplast lijkt me ook niets nee.
dagmar88
Zeer actief

Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Als je natuurlijk echt exclusief wil ga je voor pups met blauwe ogen én bonte vacht :mann: Dan wordt Mira wel even geplet maar Manu kennende mag het ook liggend.

Nee grapje natuurlijk.

Ik snap wat je zegt over kleurtjes. Ik ben heel benieuwd waar je op uit gaat komen :D
dagmar88
Zeer actief

Manuma schreef:Als je natuurlijk echt exclusief wil ga je voor pups met blauwe ogen én bonte vacht :mann: Dan wordt Mira wel even geplet maar Manu kennende mag het ook liggend.

Nee grapje natuurlijk.

Ik snap wat je zegt over kleurtjes. Ik ben heel benieuwd waar je op uit gaat komen :D
:engel: :I: Regel je even een KI

Afbeelding
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

dagmar88 schreef:
Manuma schreef:Als je natuurlijk echt exclusief wil ga je voor pups met blauwe ogen én bonte vacht :mann: Dan wordt Mira wel even geplet maar Manu kennende mag het ook liggend.

Nee grapje natuurlijk.

:engel: :I: Regel je even een KI

Afbeelding
Oh dat is knap :I:
Het zal qua karakter wel een uitdaging worden gok ik zo Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Manuma schreef: Het zal qua karakter wel een uitdaging worden gok ik zo Afbeelding
Die zie je nooit meer terug. Kun je wel elke negen maanden een nieuwe kopen :mann:
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Had ik ook al geopperd want als ik het zo lees verschilt bijv onze Jip niet veel van karakter.
Altijd vrolijk, ligt al vanaf jongs af aan los in het winkelcentrum en actief wanneer jij het wil. En ze zijn er in een hoop leuke kleurtjes!
Groetjes,
Wendy
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Taxi past perfect in t plaatje.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die heb niet leuk en makkelijk in zijn karakter vind. En leuke kleurtjes

Maar je hebt t aanbod liggen.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Gimmick schreef:Taxi past perfect in t plaatje.
Ik ben nog niemand tegen gekomen die heb niet leuk en makkelijk in zijn karakter vind. En leuke kleurtjes

Dan ga ik ook een wachtlijstplaats aanvragen, denk ik.
Gimmick
Zeer actief

Floortje schreef:

Oh joh... dat lijkt je wel wat...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Het lijkt me ook een hele leuke combinatie. Jammer dat ze niet naakt worden, dan had ik ook gesolliciteerd :wink:
Bij windhonden in het algemeen komt de naaktmutatie wel vaker voor dan bij andere rassen, dus als wel er naakte puppies geboren worden....
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Gimmick schreef:
Floortje schreef:

Nou het is natuurlijk in de verre toekomst en je weet niet hoe het gaat lopen, maar wij hebben hier 2 bejaarden (allebei van mijn vriend), die hebben natuurlijk niet het eeuwige leven.
Een terriër staat op de planning voor mij en mijn vriend wil ook graag een nieuwe hond als deze er niet meer zijn.
Wij zijn beide erg gecharmeerd van whippets, maar of een volbloed helemaal bij onze situatie past twijfelen we over. Mijn vriend zoekt een hond precies zoals Cleva omschrijft.
Ik ben helemaal niet thuis in de haarloze terriër, maar zoals jij ze omschrijft zijn ze erg leuk.

Ach, ik volg dit topic gewoon, dat is al leuk zat. We zien over 2 of 3 jaar wel wat er gaat gebeuren. Als de reu/kruising ons aanspreekt laat ik dat weten en dan maar kijken of we door de ballotagecommissie komen.
Gimmick
Zeer actief

Floortje schreef:
Gimmick schreef:
Floortje schreef:

Nou het is natuurlijk in de verre toekomst en je weet niet hoe het gaat lopen, maar wij hebben hier 2 bejaarden (allebei van mijn vriend), die hebben natuurlijk niet het eeuwige leven.
Een terriër staat op de planning voor mij en mijn vriend wil ook graag een nieuwe hond als deze er niet meer zijn.
Wij zijn beide erg gecharmeerd van whippets, maar of een volbloed helemaal bij onze situatie past twijfelen we over. Mijn vriend zoekt een hond precies zoals Cleva omschrijft.
Ik ben helemaal niet thuis in de haarloze terriër, maar zoals jij ze omschrijft zijn ze erg leuk.

Ach, ik volg dit topic gewoon, dat is al leuk zat. We zien over 2 of 3 jaar wel wat er gaat gebeuren. Als de reu/kruising ons aanspreekt laat ik dat weten en dan maar kijken of we door de ballotagecommissie komen.
Ik ben ook enorm.enthousiast over de AHT.
Taxi is een reu die dolgraag keihard voor je wil werken, maar als hij 2 weken niks doet dan is het ook prima.
Hij is van alle markten thuis agility, hoopers, detectie, mantrailen, boscrossen, survivals, apporteren.

Maar hij is ook tevreden met een boswandeling.
Het is een enorm baasgericht hondje zonder slaafse instelling met wel een klein terriër randje erop.
Heeft genoeg aan een vingerknip of een blik van mijn kant en voegt zich dan (meestal) zonder veel protest naar wat ik wil.
Kan met alle honden opschieten en spelen maar als ze niet willen dan is het hem ook prima en vermaakt hij zichzelf heel goed.
Blijft niet hangen in zijn gedrag en hersteld heel makkelijk en snel weer van situaties die hij niet verwacht had.
twinkeltje
moderator

Ik vind kleuren heel leuk hoor maar ik heb er eigenlijk nog nooit een hond op uitgekozen, eigenlijk niet eens op uiterlijk en ik denk dat heel veel mensen zo denken.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

twinkeltje schreef:Ik vind kleuren heel leuk hoor maar ik heb er eigenlijk nog nooit een hond op uitgekozen, eigenlijk niet eens op uiterlijk en ik denk dat heel veel mensen zo denken.
Zwarte honden en katten ben je echt minder snel kwijt, dus in de praktijk werkt dat niet zo.
Zelf heb ik ook sterke voorkeuren qua kleur, al is die afhankelijk van het ras/type.
Effen zwart staat in ieder geval niet op het verlanglijstje.
dagmar88
Zeer actief

Mocht je de border nog overwegen.

https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Op zich niet mooi als border, maar lijkt me wel pups met een lekker windhondenlijf opleveren.
twinkeltje
moderator

dagmar88 schreef:
twinkeltje schreef:Ik vind kleuren heel leuk hoor maar ik heb er eigenlijk nog nooit een hond op uitgekozen, eigenlijk niet eens op uiterlijk en ik denk dat heel veel mensen zo denken.
Zwarte honden en katten ben je echt minder snel kwijt, dus in de praktijk werkt dat niet zo.
Zelf heb ik ook sterke voorkeuren qua kleur, al is die afhankelijk van het ras/type.
Effen zwart staat in ieder geval niet op het verlanglijstje.
Hier lopen juist zoveel zwarte honden dat ik dat ik dat niet had verwacht
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:Ik vind zwart juist wel heel mooi. Heb zelf twee zwarte donders ;-)
Je kunt prachtig de outline zien en het heeft vaak iets mysterieus.
Welke outline? :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Fokken van honden”