Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ikea ’bedroefd’ na dood van twee honden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ikea ’bedroefd’ na dood van twee honden

Ongelezen bericht door Lizzie. »

AMSTERDAM - Ikea is ’bedroefd’ dat twee honden een verschrikkelijke dood zijn gestorven. De twee viervoeters overleden nadat zij met de kop klem kwamen te zitten in de Lurvig-waterdispenser.

„Het doorzichtige deel van de waterdispenser was niet op een veilige manier aan de waterbak bevestigd”, zegt Sabine Kaars Sijpesteijn van Ikea Nederland.„Zodoende kan deze loslaten als een hond of kat ertegen duwt. Het is mogelijk dat de kop van een hond of kat klem komt te zitten, met verstikkingsgevaar als gevolg.”

In twee gevallen is dit daadwerkelijk gebeurd en hebben eigenaren hun geliefde huisdier levenloos aangetroffen in een Ikea-product.

„We weten dat huisdieren een belangrijk en geliefd gezinslid zijn voor veel van onze klanten”, laat Petra Axdorf van Ikea Zweden in een schrijven weten. „We zijn dan ook bedroefd door de gebeurtenissen. Bij Ikea komt de veiligheid altijd op de eerste plaats. Daarom hebben we besloten om de Lurvig waterdispenser meteen terug te roepen.”

De twee honden die overleden waren Amerikaans en Frans, vertelt Sabine Kaars Sijpesteijn. Het is niet bekend of er ook in Nederland incidenten zijn geweest. Ook is niet duidelijk of, en zo ja hoe, de baasjes zijn gecompenseerd voor hun verlies.

Afbeelding
Afbeelding
Willemhond
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerboel
Aantal honden: 1

Re: Ikea ’bedroefd’ na dood van twee honden

Ongelezen bericht door Willemhond »

Lekker dan.. zie sowieso het nut van een waterdispenser niet, geef hem meerdere keren per dag een schone bak water.
Hastur, The Unspeakable One, Assatur, Xastur, H'aaztre, Him Who Is Not to be Named and Kaiwan.
Hastur the king in yellow, have you seen the sign?
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Willemhond schreef:Lekker dan.. zie sowieso het nut van een waterdispenser niet, geef hem meerdere keren per dag een schone bak water.
Of gewoon een grote bak water als dat nodig is.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Willemhond schreef:Lekker dan.. zie sowieso het nut van een waterdispenser niet, geef hem meerdere keren per dag een schone bak water.
Ja, dat lijkt mij ook een betere optie. Dit ding is in mijn ogen bedoeld voor erg luie baasjes en/of honden die veel te lang alleen thuis moeten zijn.
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

Zijn ze dan gestikt omdat ze hun kop in de dispenser hadden gestoken en hier niet meer uitkwamen? :scratch:

Las laatst een verhaal van een hond die zichzelf met de halsband aan de deurkruk had opgehangen. Baasje zag hem voor het raam hangen toen ze thuiskwam. :cry: vreselijk lijkt me zo'n ongeluk.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Persistence schreef:Zijn ze dan gestikt omdat ze hun kop in de dispenser hadden gestoken en hier niet meer uitkwamen? :scratch:
Dat vraag ik me dus ook af, hoe dan?

Ik heb gewoon meerdere bakken water staan in huis die ik twee keer per dag ververs. Ik zou niet weten waarom je zo'n dispenser nodig hebt.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Blijkbaar kunnen honden het witte reservoir eraf duren met hun neus en dan hun kop erin steken om niet meer los te komen. Zoveel zuurstof zit er dan niet meer in...
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Fotogravinnetje schreef:Blijkbaar kunnen honden het witte reservoir eraf duren met hun neus en dan hun kop erin steken om niet meer los te komen. Zoveel zuurstof zit er dan niet meer in...
Klein bakje wat je zo meeneemt en van je afschud ook al zit je vast met je bek in dat ding.
Triest maar kan gebeuren. In principe lijkt mij de fabrikant ook niet schuldig.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:
Fotogravinnetje schreef:Blijkbaar kunnen honden het witte reservoir eraf duren met hun neus en dan hun kop erin steken om niet meer los te komen. Zoveel zuurstof zit er dan niet meer in...
Klein bakje wat je zo meeneemt en van je afschud ook al zit je vast met je bek in dat ding.
Vind ik ook, bij alles wat ik koop voor Vusi denk aan alles, gaat ze het stukbijten? kan ze iets doorslikken? heeft ze het nodig?
En een rvs-waterbak is wel zo handig, 's morgens goed schoonmaken en bak vullen :ok:
bouvierpoedel
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
bouvierpoedel schreef:
Vind ik ook, bij alles wat ik koop voor Vusi denk aan alles, gaat ze het stukbijten? kan ze iets doorslikken? heeft ze het nodig?
En een rvs-waterbak is wel zo handig, 's morgens goed schoonmaken en bak vullen :ok:
Waarom er nu een bak uit de handel genomen word vind ik ook gek alleen om 2 dode honden.
Realisme is vaak ver te zoeken.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

bouvierpoedel schreef: Waarom er nu een bak uit de handel genomen word vind ik ook gek alleen om 2 dode honden.
Ja, dat krijg je met procesziek amerika.
Die dingen bestaan toch ook al god weet hoe lang. Mijn eerste hond had er ook één. Voersilo in de schuur, cementkuip met water in de tuin.
Daar pakte hij gedurende de dag van en 's avonds van dat konijnenvoer diner met blik :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief

dagmar88 schreef:
bouvierpoedel schreef: Waarom er nu een bak uit de handel genomen word vind ik ook gek alleen om 2 dode honden.
Die dingen bestaan toch ook al god weet hoe lang. Mijn eerste hond had er ook één. Voersilo in de schuur, cementkuip met water in de tuin.
Daar pakte hij gedurende de dag van en 's avonds van dat konijnenvoer diner met blik :mrgreen:
Ja en toen verzoop er 1 pup in een grote waterbak of cementkuip en dus werden die ook uit de handel genomen.
Vind ook wel dat de merken auto's die de meeste honden dood rijden ook uit de handel genomen worden.
En honden die van de trap flikkeren ook zo iets. :cry:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:
Ja en toen verzoop er 1 pup in een grote waterbak of cementkuip en dus werden die ook uit de handel genomen.
Vind ook wel dat de merken auto's die de meeste honden dood rijden ook uit de handel genomen worden.
In Zuid Afrika verdrinken best veel honden in de zwembaden die veel mensen in de tuin hebben, zwembaden fabrikant aanklagen? :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

mosquito1980 schreef:
bouvierpoedel schreef:
dagmar88 schreef:
In Zuid Afrika verdrinken best veel honden in de zwembaden die veel mensen in de tuin hebben, zwembaden fabrikant aanklagen? :engel:
Wat...? Afrika aanklagen.
Dat gebeurt in andere landen niet hoor ech nie.
Nouja heel soms een gevalletje van dood in de oververhitte auto . Kut …... maar die waren dan weer blij geweest met een zwembad.
Het is overal wat.
Maar heb het opgeslagen , geen auto , geen zwembad , geen waterbakjes van IKEA oh en een trap kun je van afvallen maar ook HD krijgen dus die flikkeren we ook de deur uit.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”