Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gras eten

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Gras eten

Ongelezen bericht door Paisley »

Het wordt bij Mayke een beetje irritant. Ze werkt dagelijks zoveel gras naar binnen, dat ze moeite heeft met poepen omdat die grasslierten niet makkelijk meekomen. Eindeloos sleetje rijden, mij moeilijk aankijken omdat ik doorloop, vlak voor mn neus gaan zitten kakken om af te dwingen dat ik op dr wacht. Etc.

Ik heb al geprobeerd om de behoefte tot gras eten te minderen door groente te geven die wel makkelijk verteert. Maar het eten van gras wordt niet minder.
Soms staat ze in de tuin gewoon te maaien :ugh:

Heeft iemand hier ervaring met een oplossing?
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Gras eten

Ongelezen bericht door Hilde »

Heb je al eens veendrenkstof geprobeerd?
Afbeelding
Paisley
Zeer actief

Nee niet geprobeerd. Heb jij daar goede ervaringen mee?
Als ik de werking lees, zou het vooral de stoelgang bevorderen en de eetlust stimuleren. Ik hoop dat ze die hernieuwde eetlust dan niet weer in mn tuin bij elkaar gaat lopen grazen :)
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Paisley schreef:Nee niet geprobeerd. Heb jij daar goede ervaringen mee?
Als ik de werking lees, zou het vooral de stoelgang bevorderen en de eetlust stimuleren. Ik hoop dat ze die hernieuwde eetlust dan niet weer in mn tuin bij elkaar gaat lopen grazen :)
Ja. Elmo stond ook gras te eten. En dan niet dat uitzoekerige, één spriet hier en twee daar, maar echt grazen. Paar weken veendrenkstof bij en het was over. Het zijn mineralen die ook de darmflora wat bevorderen, dus dat zou zeker kunnen helpen. Geen wondermiddel, maar wellicht het proberen waard :)
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ze krijgen hier allebei veendrenkstof, maar er wordt nog gras gevreten bij het leven en ook de kattendrollen gaan er bij Tess nog net zo makkelijk in :ugh:
joline
Zeer actief

Ongelezen bericht door joline »

Hier eten ze momenteel ook veel gras, ik denk dat ze het gewoon lekker vinden. In de winter is het af en toe een sprietje, in het voorjaar en de zomer staan ze te grazen.
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Biko kan ook eindeloos grazen (veendrenkstof helpt voor geen meter trouwens) kon ook van tijd tot tijd hele bossen uit z'n poeperd plukken. Tegenwoordig mag hij best een paar grassprieten eten maar als hij door wil gaan, verbied ik het gewoon.
joline schreef:Hier eten ze momenteel ook veel gras, ik denk dat ze het gewoon lekker vinden. In de winter is het af en toe een sprietje, in het voorjaar en de zomer staan ze te grazen.
Dat denk ik ook. Ik denk ook dat het niks met tekort aan voedingsstoffen heeft te maken.
Afbeelding
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Hier ook drie grazers. Buiten gras is Dora ook nog eens gek op de wortels van rietplanten. Het probleem met poepen ken ik ook.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Domor »

Dankzij de droogte is het gras flink gestresst en dus zoet (de suiker die aangemaakt wordt door de zon wordt normaal gesproken omgezet in het groeien van de plant, maar nu dus niet en hoopt zich dus op).
Willemhond
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Boerboel

Ongelezen bericht door Willemhond »

Mijn vorige hond had veel maag problemen is hier uiteindelijk ook aan overleden maar met mooie leeftijd van 13 jaar.
Hij at altijd gras zodra hij last van zijn maag had, misschien iets om in de gaten te houden.
ik zeg niet dat het zo maar je weet nooit.

Rauw ei geven helpt is goed voor maag en darm werking.
Hastur, The Unspeakable One, Assatur, Xastur, H'aaztre, Him Who Is Not to be Named and Kaiwan.
Hastur the king in yellow, have you seen the sign?
Belle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Belle »

Willemhond schreef:Mijn vorige hond had veel maag problemen is hier uiteindelijk ook aan overleden maar met mooie leeftijd van 13 jaar.
Hij at altijd gras zodra hij last van zijn maag had, misschien iets om in de gaten te houden.
ik zeg niet dat het zo maar je weet nooit.

Rauw ei geven helpt is goed voor maag en darm werking.
mijn honden eten heel soms gras omdat ze misselijk zijn/maagpijn hebben, maar vaak eten ze ook gras omdat ze het lekker vinden. Ik zie duidelijk verschil in de manier waarop ze gras eten. In het geval van misselijk, willen ze heel fanatiek zo snel mogelijk zoveel mogelijk gras naar binnen werken, anders staan ze gewoon een beetje te grazen en eten ze ook niet elk soort gras, dan zijn jonge, verse sprietjes favoriet.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
g.vercoelen
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie

Ongelezen bericht door g.vercoelen »

mijn hond deed het ook mijn dierenarts rade het af zeker als het van dat harde gras is want dat maakt sneetjes in de maag en daarom blijven ze gras eten want daar hebben ze dan weer last van
Afbeelding
Rust zacht lieve Sammy 12-09-2002 - 15-06-2013
Rust zacht lieve Scruffie 03-01-1995 - 21-07-2014
Persistence
Zeer actief

Ongelezen bericht door Persistence »

g.vercoelen schreef:mijn hond deed het ook mijn dierenarts rade het af zeker als het van dat harde gras is want dat maakt sneetjes in de maag en daarom blijven ze gras eten want daar hebben ze dan weer last van
Daar denk ik ook weleens over na want soms wil hij net van dat scherpe gras eten langs te de waterkant...
Paisley
Zeer actief

Tara schreef:Ik zeg er gewoon wat van. Ophouden en doorlopen.
Dat doet de truc ook wel.
Dat kan als ze het doen tijdens een wandeling. Maar mijn honden doen het vooral in de tuin.
Ik moet zeggen dat het minder is geworden, maar ik denk dat het vooral komt omdat het gras nu wel erg droog begint te worden.
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Ik ben hier voorzichtig positief over het geven van een groenteprutje 1x per dag. Het gras eten is verminderd, ze nemen nog wel eens een sprietje mee, maar het grazen en schrap zetten als ik ze meesleur is verdwenen. Nu is er ook iets minder (groen) gras :engel: dus of het echt de oplossing is weet ik nog niet, maar ik ga dit nog een poosje volhouden.
Hakkene
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hakkene »

veertje schreef:Ik ben hier voorzichtig positief over het geven van een groenteprutje 1x per dag. Het gras eten is verminderd, ze nemen nog wel eens een sprietje mee, maar het grazen en schrap zetten als ik ze meesleur is verdwenen. Nu is er ook iets minder (groen) gras :engel: dus of het echt de oplossing is weet ik nog niet, maar ik ga dit nog een poosje volhouden.
Wat voor prutje geef je? Ik hier hier ook een grazer namelijk :)
veertje
Zeer actief

Hakkene schreef:
veertje schreef:Ik ben hier voorzichtig positief over het geven van een groenteprutje 1x per dag. Het gras eten is verminderd, ze nemen nog wel eens een sprietje mee, maar het grazen en schrap zetten als ik ze meesleur is verdwenen. Nu is er ook iets minder (groen) gras :engel: dus of het echt de oplossing is weet ik nog niet, maar ik ga dit nog een poosje volhouden.
Wat voor prutje geef je? Ik hier hier ook een grazer namelijk :)
Ik heb om te proberen gewoon even in de winkel wat dingen bij elkaar geraapt :tongue: Het waren nu een winterpeen, klein blikje mais, potje erwten en een blikje sperziebonen. Alles in de blender met een beetje water en dat heb ik in porties in de diepvries gedaan. Heb daar nu voor iets meer dan een week van gevoerd en heb nog over.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Heavy schreef:Jip kon ook zo grazen . Als hij misselijk was dan was het extreem en pakte hij alles wat hij pakken kon zelfs het onkruid tussen de tegels . Sinds ik hem andere brok gaf was het over . Toen ben ik weer van brok veranderd en nu begint het weer opnieuw en ruikt hij ook weer uit zijn bek . Die brok kan dus weg en ik ga weer op de vorige brok over :wink:
Welke brok ging het goed op en welke brok voer je nu?
semmyboy
Zeer actief
Mijn ras(sen): De duitse herdershond!

Ongelezen bericht door semmyboy »

waarschijnlijk maakt je hond veel gal aan, en het komt vaak doordat honden op vaste tijden eten krijgen.
Hierdoor komt er een soort biologische klok in de maag, de maag maakt zich weer klaar omdat er weer nieuw eten aan komt.

Sem deed dit ook, maar sinds hij op steeds verschillende tijden eten krijgt, is het bijna over.
Geef hem is s'ochtends eten, en de volgende dag opeens weer in de avond, dan weer in de middag.
Ik weet niet hoevaak je hond op een dag eten krijgt. maar hier kan je natuurlijk ook in variëren.
Leer nooit een taal af, die je zelf niet spreekt!
Afbeelding
[/URL]Afbeelding[/url]
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

bij Fred is er heel duidelijk verschil tussen gras eten voor de lekker - her en der een beetje grazen - en gras eten omdat hij misselijk is. Dan is hij onverschillig welk gras en is het echt alles eten wat je pakken kunt.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”