Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Jerry weer aangevallen
Moderator: moderatorteam
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Re: Jerry weer aangevallen
Met je eens hoor Dagmar.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik zou eerlijk gezegd, dit topic teruglezend, ook niet de vraag gesteld hebben of mijn hond het had 'uitgelokt'. Want hier wordt in verreweg de meeste gevallen gewoon 'ja' op geantwoord. 'Ja', want hij keek naar links of naar rechts of juist naar de hond, 'Ja' want zijn staart staat zus-of-zo...
In deze maatschappij werkt t blijkbaar zo, bij mens EN hond, dat de 'schuld' hoe dan ook deels bij de aangevallen hond wordt neergelegd. Maar het doet er werkelijk niet toe wat jouw hond deed, als danste hij de hoelahoela aan de lijn. De agressor was niet onder controle want deze ging over tot fysiek geweld. En helaas is het inderdaad zo dat weinig mensen een agressieve hond onder controle hebben, dus is het enige dat je zelf kan doen is het vermijden van deze honden.
In deze maatschappij werkt t blijkbaar zo, bij mens EN hond, dat de 'schuld' hoe dan ook deels bij de aangevallen hond wordt neergelegd. Maar het doet er werkelijk niet toe wat jouw hond deed, als danste hij de hoelahoela aan de lijn. De agressor was niet onder controle want deze ging over tot fysiek geweld. En helaas is het inderdaad zo dat weinig mensen een agressieve hond onder controle hebben, dus is het enige dat je zelf kan doen is het vermijden van deze honden.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Echt helemaal mee eens.Tara schreef:Een dominante hond klapt niet op een onzekere hond, dat doen alleen vervelende types die het zelf niet kunnen waarmaken en het ten koste van andere honden proberen. Een dominante hond heeft dat namelijk niet nodig, die ziet, begrijpt, doet niks en regeert.Paisley schreef:Ik noem het niet normaal of geaccepteerd dat dominante honden op onzekere honden klappen.
Zo'n hond heb ik gehad en dat was een Godsgeschenk.
Luna is een echt dominante teef, een leider een alpha. Maar zij is zeer duidelijk en zeer stabiel. Dus zij vecht niet,gewoon nooit. Honden zoeken haar trouwens ook niet echt op, ik denk dat zij van verre al een soort duidelijkheid uitstraalt.
Mensen zeggen vaak dat hun hond stabiel dominant is,maar ik denk dat als jouw hond toch nog soms gepakt wordt of zelf dingen gaat regelen en soms opzoeken.. Dat die hond dan helemaal niet zo stabiel is.
In al die jaren dat Luna bij mij is, heeft zij pas 2 keer een discussie gehad. Beide keren met Goldy, de labrador hier en beide keren omdat Goldy (fixatie op voer) eten van Luna ging afpakken. En dat ging trouwens ook zonder verwondingen hoor.
En inderdaad, zo'n hond is goud waard. Ze lost de onhandigheden van de andere in haar roedel ook vaak op. Ideaal! Nooit gedoe.
-
Floortje
- Zeer actief
Wat me vooral verbaasd aan de hele situatie (en daar erger ik me plaatsvervangend kapot aan) is de lakse houding van de Duitse herder eigenaar.
De cursusleider en de eigenaar van de dog springen erbovenop, eigenaar van de dog maakt excuses. De eigenaar van de herder doet niks. Ongelukje kan gebeuren, maar zo'n achterlijke houding achteraf is een gebrek aan fatsoen.
Maar ik vind dat de cursusleider ook wat laat liggen hoor, waarom wordt die herder niet weggestuurd?
Net als voetbal, rode kaart als je je niet kunt gedragen. Dan wordt ook je contributie niet terugbetaald. Ga maar lekker nadenken in de kleedkamer.
De cursusleider en de eigenaar van de dog springen erbovenop, eigenaar van de dog maakt excuses. De eigenaar van de herder doet niks. Ongelukje kan gebeuren, maar zo'n achterlijke houding achteraf is een gebrek aan fatsoen.
Maar ik vind dat de cursusleider ook wat laat liggen hoor, waarom wordt die herder niet weggestuurd?
Net als voetbal, rode kaart als je je niet kunt gedragen. Dan wordt ook je contributie niet terugbetaald. Ga maar lekker nadenken in de kleedkamer.
-
Alfilillo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Los van of Jerry het over zich afroept, is het niet ook een beetje een herderdingetje? Gewoon niemand dulden in een straal van 100 meter om zijn baas. Niet dat alle herders zo zijn hoor, maar in de weinige gevallen dat er een andere hond op mijn honden klapte was het elke keer een herder. Van achteren vanuit het niets. Zonder een schrammetje overigens, maar met heel veel kabaal.
-
Manuma
- Zeer actief
Ik zeg dat vrijwel letterlijk, bedoel je dat?Sulluna schreef: Mensen zeggen vaak dat hun hond stabiel dominant is,maar ik denk dat als jouw hond toch nog soms gepakt wordt of zelf dingen gaat regelen en soms opzoeken.. Dat die hond dan helemaal niet zo stabiel is.
Ik zoek zelf ook graag verklaringen voor gebeurtenissen rondom de honden dus ik snap TS wel.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Nee, ik had het over Luna en het voorbeeld ging over 2 honden van mensen bij mij op stal. Herders zijn dat en die meiden hebben het altijd erover dat hun honden zo stabiel zijn. Terwijl ze dat niet zijn,geeft niet. Maar herkende dat in de opmerking die ik quotte.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ik zoek ook verklaringen.Manuma schreef: Ik zoek zelf ook graag verklaringen voor gebeurtenissen rondom de honden dus ik snap TS wel.
Niet als excuus, maar om te kunnen bepalen hoe ik het aan moet pakken als ik iets moet veranderen.