Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gedroogde snacks
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Gedroogde snacks
Geinspireerd door het tandentopic van een paar dagen geleden heb ik gedroogde snacks gekocht, runderoren en van die repen gedroogde pens om precies te zijn. Lily is nu net 2 jaar en ze begint op haar kiezen al een beetje bruine aanslag te krijgen. Ze vreet alles, maar rauwe kip blieft ze niet, dus ik wil dit eens proberen aangezien ik altijd lees dat het goed voor de tanden is.
Nou is mijn vraag: hoe vaak geven jullie zoiets? Elke dag? En minderen jullie dan op het voer of zit er nauwelijks energie in? Ik moet bij haar namelijk best op haar gewicht letten.
Nou is mijn vraag: hoe vaak geven jullie zoiets? Elke dag? En minderen jullie dan op het voer of zit er nauwelijks energie in? Ik moet bij haar namelijk best op haar gewicht letten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Gedroogde snacks
Hier krijgen ze elke avond 2 snacks, een oor + pensstaaf, of een looppootje + pensstaaf. Daarnaast ligt de kauwplaat er ook. Ik minder niets in eten maar voer op t oog...Alfilillo schreef:Geinspireerd door het tandentopic van een paar dagen geleden heb ik gedroogde snacks gekocht, runderoren en van die repen gedroogde pens om precies te zijn. Lily is nu net 2 jaar en ze begint op haar kiezen al een beetje bruine aanslag te krijgen. Ze vreet alles, maar rauwe kip blieft ze niet, dus ik wil dit eens proberen aangezien ik altijd lees dat het goed voor de tanden is.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
Ik geef zoiets om de paar dagen, zeker niet elke dag. En indien nodig idd minderen op het voer. Bedenk wel dat van zo'n pensstaafje de ontlasting doorgaans wat vlotter komt. Dat kan nou net de bedoeling zijn
of net niet 
Suzanne

Suzanne
- Tineke
- Zeer actief
Hier ook practisch dagelijks een snack. Geelhaar en luchtpijp zijn hier favoriet.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Ik geef kauwsnacks ongeveer een keer of 4-5 per week. Ze kauwen hier ook graag op nylabones en die liggen er altijd.
Volgens mij valt het qua energie met de meeste kauwsnacks wel mee, ik houd er met de hoeveelheid voer verder geen rekening mee. Ze vallen in ieder geval niet ineens af als ze eens een weekje minder kauwsnacks krijgen of zo
Volgens mij valt het qua energie met de meeste kauwsnacks wel mee, ik houd er met de hoeveelheid voer verder geen rekening mee. Ze vallen in ieder geval niet ineens af als ze eens een weekje minder kauwsnacks krijgen of zo

-
- Zeer actief
Dank voor de reacties!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
Er ligt altijd een buffel huid been (piiri heeft 's morgens een kauw behoefte na het uitlaten)
Gedroogde snacks een paar keer per week, die zijn altijd direct op dus echt om te kauwen is het niet.
Gedroogde snacks een paar keer per week, die zijn altijd direct op dus echt om te kauwen is het niet.
-
- Zeer actief
de groters willen nog wel vaak op een nylabone knagen, .. heb voor hun echt die hele grote maar die dingen werken ook wel voor knaagbehoefte en gaan eeuwig mee
-
- Zeer actief
Ja, nylabone heb ik inderdaad ook, maar ik heb niet het idee dat de tanden daar schoner van worden.S@ndr@ schreef:de groters willen nog wel vaak op een nylabone knagen, .. heb voor hun echt die hele grote maar die dingen werken ook wel voor knaagbehoefte en gaan eeuwig mee
-
- Zeer actief
ja dat kan, die van hun is behoorlijk ruw geworden en ze knagen er echt op, dus dat werkt wel redelijk,,,, dat Zuri hier kwam had ze echt aanslag op die tandjes.. en dat is nu zo goed als weg..
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Nee, ik ook niet. Maar ik heb hier een paar fanatieke kluivers die zo een paar uur per dag kluiven, en daar zijn die nylabones ideaal voor. Meer dus als tijdverdrijf en om in de kauwbehoefte te voorzien dan als gebitsverzorging.Alfilillo schreef:Ja, nylabone heb ik inderdaad ook, maar ik heb niet het idee dat de tanden daar schoner van worden.S@ndr@ schreef:de groters willen nog wel vaak op een nylabone knagen, .. heb voor hun echt die hele grote maar die dingen werken ook wel voor knaagbehoefte en gaan eeuwig mee
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hier krijgen ze dagelijks pensstaafjes. Bij de eerste koffie die wij drinken na het avondeten, krijgen zij hun staafjes.
Sam krijgt de grootste en hardste, Pepe de kleinere en zachtere.
Sam krijgt de grootste en hardste, Pepe de kleinere en zachtere.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Crescent
- Zeer actief
Een paar keer per week. Bij veel pensstaafjes even opletten dat ze er niet op reageren (aan de dunne gaan). Lekker taaie, wat grotere stukken versvlees en vissenkoppen hebben ook een poetsende werking.
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
-Nothing but the rain…
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier krijgen ze iedere avond een stuk runderkophuid of een gedroogd oor. Ik heb niet het idee dat er veel energie inzit, te dikke opvangers krijgen het ook altijd. De tanden van mijn honden zijn heel erg schoon,
- EllaBellaah
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
De tanden van mijn hond waren al vies toen hij met 5 maanden bij ons kwam. Hij krijgt elke dag een gedroogde snack, waarvan een paar keer in de week een wat grotere snack zoals ren stuk bullepees of kophuid. Ik moet zeggen dat zijn gebit er steeds beter uit gaat zien dankzij de snacks.
Groetjes Ella & Cooper 

-
- Zeer actief
Grote harde snacks ben ik vanaf gestapt toen ik merkte dat Lut hele kalfshoeven doorslikte. Ben als de dood dat ze erin stikt als ik een keer niet in de buurt ben. Ik geef alleen nog maar dingen als geelhaar, zalmhuid, gedroogde vleesbrokjes en konijnenoren. Verder krijgen ze een goede kwaliteit brokken die de tanden wit houdt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
- Jackira
- Zeer actief
Ze krijgen 2 keer per dag een pensstaafje en regelmatig iets om wat langer op te kluiven, ik minder niet op het voer.
-
- Zeer actief
Nou, het is een groot succes. Lily sloop er meteen als een dief in de nacht mee weg. Alfil had een paar dagen nodig om erachter te komen dat het eetbaar was. De eerste dagen heeft hij alleen maar spelbogen om zijn oor gemaakt, wild met zijn kop schuddend en het ding door de kamer smijtend. Nu heeft hij het inmiddels geproefd.
Hopelijk worden Lily's kiezen er schoon van.
Hopelijk worden Lily's kiezen er schoon van.