Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Brok zonder kip en zalmolie

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

GalgoMara
Actief
Mijn ras(sen): Kruising Galgo
Aantal honden: 1

Brok zonder kip en zalmolie

Ongelezen bericht door GalgoMara »

Mara heeft gevoelige maag en darmen, hier zijn we al een tijdje mee bezig. Vandaag ben ik naar een holistisch dierenarts geweest, Mara's voeding is uitgemeten en ze heeft gekeken naar welke diersoorten Mara wel en niet kan hebben. Mara reageert slecht op o.a. kip en zalm. Laat dat nu net praktisch overal in zitten. Weet iemand een geschikte brok (graanvrij)?

Voor de volledigheid een overzichtje van de resultaten van vandaag:

Wat mag wel:
eend
rund
Geitenhart
Geitenpens
haas
Lam
Lamshart
Lamspens
Wilde eend
Eend
Wilde gans
Bosduif
Haring

Wat niet:
Konijn
Zalm
Kip
Geit
Fazant
Parelhoen
Kalkoen
Heek
Rode poon
Koolvis
Paard

Kvv is geen optie. Ik heb lamspens meegenomen voor af en toe, maar volledig kvv gaat hem niet worden.
Wolfsblut
Zeer actief

Re: Brok zonder kip en zalmolie

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Zelf voer ik Wolfsblut waar ik tevreden over ben. Er is veel variatie in vleessoorten.
Ik zou me ook eens verdiepen in o.a. deze A-merken: Orijen, Acana, en Taste of the Wild.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
GalgoMara
Actief

Kvv past inderdaad niet. Ik heb het de katten een tijd gegeven dus ik weet hoe het werkt. Daarbij krijgt Mara haar eten nooit in een bak, maar verdeeld over de dag tijdens trainingsmomentjes, verstopt in de tuin, speurtocht door de kamer, in haar Kong of snuffelmat...dit vind ik belangrijk, ze moet mentaal gestimuleerd worden en vindt dit ook leuk. Ik moet dus echt een brok hebben n. Kvv een aantal keer per week is overigens wel een optie.

De Wolfsblut African Dog is inderdaad een optie. Die opperde de holistisch dierenarts ook, maar die verkoopt ze zelf dus ik kijk eerst naar alternatieven. Ik ga nooit blindelings af op iemand die een bepaald merk verkoopt, daarvoor ben ik te eigenwijs. Wolfsblut vind ik ook an de prijs, dus ik ben benieuwd of er meer betaalbare opties zijn.

Taste of the wild heb ik inmiddels bestudeerd, 1 variant ervan is geschikt dus dat is een kanshebber. Orijen heeft volgens mij overal zalmolie in zitten maar dat ga ik zeker nakijken. Acana had ik nog niet bekeken, ga ik doen. Merci!
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Heb je al op zooplus gekeken? Veel verschillende brokken. Daar kun je kiezen op graanvrij en alle ingrediënten lijsten staan erop.

Geen kvv willen voeren is een keuze, maar wel kvv voeren zou het leven een stuk makkelijker maken bij allergie.

Waarom wel geitenhart en pens, maar geen geit??? De allergenen zijn hetzelfde.

Ik zou eens op FB neuzen. Er zijn vast wel sites voor honden met allergie waar ze precies alle brokken kennen.
Afbeelding
GalgoMara
Actief

Wel geitenhart en -pens vond ik ook vreemd. Ze reageert wss op bot, spier of andere organen waardoor 100% geit niet aan te raden is.

Ik zal eens op FB zoeken, daar had ik nog niet aan gedacht. Zooplus ben ik idd mee bezig, het kost nogal wat tijd om zo veel ingrediënten lijsten te bestuderen, vanmiddag weer verder :)
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik heb een hele tijd een brok gevoerd die was van varken aardappel, genaamd Burns, bij zooplus vandaan, ik was daar heel erg tevreden over. zit in ieder geval geen zalmolie in, wel zeewier, ik weet niet of dat nog problemen geeft
GalgoMara
Actief

Dank je wel, ga ik naar kijken! Zeewier is niet getest, maar ik ben van plan om van de merken die ik kan vinden kleine zakjes te bestellen en dan weer terug te gaan om alles door te laten meten
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Voor onze gevoelige hond voeren wij sinds een paar maanden deze brok, op basis van insectenmeel: https://www.bugsforpets.nl/ afgewisseld met deze: https://www.alsa-nature.nl/insectum-rijst-hondenbrokken en daar is ook een versie van met aardappel ipv rijst.
Tot nu toe vind ik de laastgenoemde 'beter' als ik kijk naar de ontlasting van alle drie de honden.
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Renske super premium
Celtic Connection
Acana

Deze merken hebben sowieso 1 of meerdere soorten voeding die voldoen aan je lijstje.

Wat je keuze om geen kvv te voeren betreft; Lou is ook een lastige met voer en krijgt haar kvv standaard in slowfeeders, Kong, etc. Daarnaast doen we veel hersenwerk en spelletjes enzo en daarvoor heb ik standaard een zak brok in huis en droog ik zelf snackjes en trainers. Haar kvv is qua hoeveelheid standaard aangepast op het feit dat ze door de dag heen nog een hoop extra dingen krijgt.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
joyce83
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boxer en Engelse Springer Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door joyce83 »

Simpsons premium bij zooplus misschien ook een optie?
those we loved don't go away they walk beside us everyday
unseen, unheard, but always there still loved still missed still very dear
Charlie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Charlie »

Deze brok heb ik voor onze gevoelige "maag/darm-hond". Het is wel wat duurder dan gemiddeld, maar ze hoeven er ook niet zo veel van te eten. Het vult goed bedoel ik hiermee. Er zit GEEN zalmolie in

https://www.natuurlijkvoordehond.nl/a-5 ... -lamspens/

Deze brok krijgt hij 's ochtends, 's avonds krijgt hij dieet kvv
Laatst gewijzigd door Charlie op 25 jul 2018 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Charlie

Afbeelding
GalgoMara
Actief

runninggirl schreef:Voor onze gevoelige hond voeren wij sinds een paar maanden deze brok, op basis van insectenmeel: https://www.bugsforpets.nl/ afgewisseld met deze: https://www.alsa-nature.nl/insectum-rijst-hondenbrokken en daar is ook een versie van met aardappel ipv rijst.
Tot nu toe vind ik de laastgenoemde 'beter' als ik kijk naar de ontlasting van alle drie de honden.
Die kende ik nog niet. Bugs for pets bevat zalmolie. En dierlijk vet, niet gespecificeerd welk dier dus dat vind ik tricky. Alsa Nature lijkt inderdaad wel te kunnen. Daar zit heel veel rijst in, bijna 50%, heeft een hond daar wel wat aan?
De variant met aardappelen ziet er ook veelbelovend uit.
GalgoMara
Actief

Heavy schreef:Jip is enorm opgeknapt van de pensstaafjes . Het klinkt raar maar sindsdien zie ik een omslag bij hem . Elke dag een staafje daarna heel voorzichtig op kvv en nu eet hij volledig kvv met een beetje brok per dag . Het gaat bij hem mis als hij teveel brok krijgt . Dat zou je ook kunnen proberen . Om en om brok en kvv of 2 dagen brok en 2 dagen kvv enz
Pensstaafjes krijgt Mara inmiddels ook regelmatig. Ze testte er goed op, maar de ontlasting is nog wat aan de zachte kant wanneer ze er een heeft gehad. Misschien heeft dat wat tijd nodig, ze krijgt nog niet zo lang pensstaafjes. Zou mooi zijn als ze er net zo goed op reageert als Jip :)
kvv kunnen we er een paar keer per week wel bij geven, als extra, maar niet als basisvoeding. Als het uiteindelijk echt niet lukt met brok, dan zullen we wel moeten, maar zover zijn we nog niet.
klaproos
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse boxermix

Ongelezen bericht door klaproos »

Ziwipeak beef, of Acana Grass fed Lamb
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

GalgoMara schreef:
runninggirl schreef:Voor onze gevoelige hond voeren wij sinds een paar maanden deze brok, op basis van insectenmeel: https://www.bugsforpets.nl/ afgewisseld met deze: https://www.alsa-nature.nl/insectum-rijst-hondenbrokken en daar is ook een versie van met aardappel ipv rijst.
Die kende ik nog niet. Bugs for pets bevat zalmolie. En dierlijk vet, niet gespecificeerd welk dier dus dat vind ik tricky. Alsa Nature lijkt inderdaad wel te kunnen. Daar zit heel veel rijst in, bijna 50%, heeft een hond daar wel wat aan?
De variant met aardappelen ziet er ook veelbelovend uit.
Ik ben geen voedingsdeskundige. Maar ik heb zowel barf als kvv gevoerd aan deze zelfde honden. En op de brokken van Alsa doen ze het net zo goed, als niet beter. Nooit te harde ontlasting maar mooie drollen. En onze jongste hond die darmverklevingen heeft en daarom echt licht verteerbaar en veel vezels nodig hebt doet het er ook heel goed op. En alledrie vinden ze het lekker. :lol1:
Ze zijn alle drie heel actief en blijven mooi op gewicht terwijl ze met vlees wel eens wat te dik werden. Maar dat kan ook aan mij liggen hoor, ik voer op het oog dus zeker niet precieze hoeveelheden.
GalgoMara
Actief

Shibby schreef:Renske super premium
Celtic Connection
Acana

Deze merken hebben sowieso 1 of meerdere soorten voeding die voldoen aan je lijstje.

Wat je keuze om geen kvv te voeren betreft; Lou is ook een lastige met voer en krijgt haar kvv standaard in slowfeeders, Kong, etc. Daarnaast doen we veel hersenwerk en spelletjes enzo en daarvoor heb ik standaard een zak brok in huis en droog ik zelf snackjes en trainers. Haar kvv is qua hoeveelheid standaard aangepast op het feit dat ze door de dag heen nog een hoop extra dingen krijgt.
Ben ze meteen gaan bekijken. Renske droog adult lam kan inderdaad, mits ze zeewier kan hebben. Dat moeten we nog testen. De vers variant met lam ziet er qua ingredienten ook geschikt uit, dus die zouden we kunnen combineren.
Celtic Connection eend en gans zou moeten kunnen qua ingredienten. Acana Classic Red en Acana Lam ook, dus dat zijn zeker opties, dank je wel!
GalgoMara
Actief

joyce83 schreef:Simpsons premium bij zooplus misschien ook een optie?
Die had ik inderdaad al gevonden, helaas zit daar zalmolie in.
GalgoMara
Actief

Charlie schreef:Deze brok heb ik voor onze gevoelige "maag/darm-hond". Het is wel wat duurder dan gemiddeld, maar ze hoeven er ook niet zo veel van te eten. Het vult goed bedoel ik hiermee.

Die ziet er qua ingredienten zeker goed uit, maar inderdaad wel prijzig. Weet jij de dosering?
GalgoMara
Actief

Emmalinde schreef:Ziwipeak beef, of Acana Grass fed Lamb
Acana is een goede optie. Ziwipeak had ik nog nooit van gehoord, maar ik zie dat die visolie bevat.
GalgoMara
Actief

Heavy schreef:Jip heeft nu Renske brok kip voor erbij maar daar moet ik voorzichtig mee zijn . Niet teveel geven bedoel ik of verdeeld in de ochtend een beetje in een puzzel en in de avond . Anders is het weer gras eten en veel poepen .

De vorige brok wolf of te wildernis heb ik een proefpakket van gekocht . 4 zakken van 1 kg in verschillende smaken en hij vond ze allemaal lekker en deed het er goed op

Bij veel honden schijnt het goed te werken om 1 vleesdag per week te doen . Misschien is dat een idee ?
Mara krijgt nu Wolf. Alle smaken zijn kip met een andere diersoort, dus niet geschikt voor haar. 1 vleesdag in de week is een goed idee!
Charlie
Zeer actief

GalgoMara schreef:
Charlie schreef:Deze brok heb ik voor onze gevoelige "maag/darm-hond". Het is wel wat duurder dan gemiddeld, maar ze hoeven er ook niet zo veel van te eten. Het vult goed bedoel ik hiermee.

Die ziet er qua ingredienten zeker goed uit, maar inderdaad wel prijzig. Weet jij de dosering?
Ja weet ik wel. Onze hond is 25 kilo en 's ochtends krijgt hij 120 gram van deze brok. De ene keer eet hij het wel helemaal op. De andere keer laat hij wat staan (20 gram, ik weeg het altijd na, zodat ik weet hoeveel hij gegeten heeft).
https://edenfood.pet/producten/voedingstabellen

Hij doet het er goed op en de ontlasting is ook heel goed.
Groetjes Charlie

Afbeelding
Charlie
Zeer actief

Bericht weggehaald, omdat ik het bij het verkeerde topic had geplaatst. :oohja: Volgens mij is het veel te warm :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Charlie

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”