In ons vorige huis was dat geen probleem, broertjes en zusje van m'n vriend kwamen zelden op bezoek en ze kon makkelijk weg (groot huis). Maar nu wonen we bij m'n schoonpa (
Als pupje vond Noa iedereen lief, ook kinderen en op straat, overal. Toen kwam de puberteit en werd ze onderdanig voor iedereen en alles. Aandacht vragen bij onbekenden zal ze niet snel doen.
Broertjes en zusje van vriend zijn vrij rustige kinderen, zitten toch maar de hele dag op de laptop of Ipad. Ze kijken haar nog niet aan. Maar zelfs als het zusje opstaat voor wat te drinken, een ramp
Noa heeft werkelijk nooit een slechte ervaring opgedaan met kinderen, daar let ik streng op. Ze mogen zich niet opdringen, alleen aaien als ze rustig blijft staan, niet achterna lopen etc.
Uiteraard heb ik samen met zusje al flink wat (extra lekkere) snoepjes gevoerd aan Noa, waarbij we haar niet vasthouden of forceren. Laten schuilen achter mijn benen, niet laten schuilen. Ze pakt het aan en rent weg, en na 5 keer blijft ze even staan. Maar zodra er beweging komt in het kind, hup weg. Een dag later kunnen we weer van voren af aan beginnen, laat staan na een week
Bijna elke avond loopt zusje mee met de laatste ronde. Noa loopt of strak aan m'n been, of aan het uiteinde van de lijn zo ver mogelijk weg van zusje. Als het kind eens huppelt (het is een kind), meteen die vluchtreactie. Ook na al 15x zijn meegewandeld.
Ik vind het zo sneu voor Noa, ik wil dat ze zich meer op haar gemak voelt. We wonen hier nog zeker een half jaar, dat zijn vele weekenden met het zusje. Ze hoeft echt geen dikke vrienden te worden en verplicht op schoot, maar gewoon ontspannen liggen als er een kind rondloopt is al goed. Tips?