hiero nog een, wat is dat toch met die rotties tegenwoordig

vooral schattige plaatjes laten zien, kunnen nog meer mensen ze nemen omdat ze zo geweldig lief zijn op de foto`s altijd.. strak plan

Moderator: moderatorteam
Het een hoeft het ander niet uit te sluiten , je kunt toch voorlichting geven over een ras ook.S@ndr@ schreef:https://www.regiowf.nl/2018/07/31/rottw ... -meisje-5/
hiero nog een, wat is dat toch met die rotties tegenwoordig![]()
vooral schattige plaatjes laten zien, kunnen nog meer mensen ze nemen omdat ze zo geweldig lief zijn op de foto`s altijd.. strak plan
S@ndr@ schreef:niet als er weer eens een incident is geweest om te laten zien dat t toch echt een lobbes is die iedereen zou moeten hebben... ( ook niet op het internet met teksten als moet je eens kijken hoe gevaarlijk hij is- die zie je vaak, of moet je eens kijken wat een moordmachine, en de foto moet het tegendeel bewijzen) ik was op het CC forum de allereerste die het even over de scherpe randjes had als iemand kwam en info vroeg over de CC.. en de rest had t allemaal over dat hun CC zo goed was met hun kinderen en en en... dat is geen eerlijke voorlichting.. die honden hebben leiding nodig anders vallen ze terug op waar ze voor gefokt zijn.. lekker handig om dat er niet bij te vermelden.
Opmerkelijk inderdaad, laatst in Oosterhout was het toch ook een Rottweiler die een kind in het gezicht had gebeten?S@ndr@ schreef:https://www.regiowf.nl/2018/07/31/rottw ... -meisje-5/
Lijers zijn het allemaal, nou ja er zijn een paar normale, maar het is wel een ras met veel incidenten aan het worden.DeDiana schreef:Opmerkelijk inderdaad, laatst in Oosterhout was het toch ook een Rottweiler die een kind in het gezicht had gebeten?S@ndr@ schreef:https://www.regiowf.nl/2018/07/31/rottw ... -meisje-5/
Misschien kunnen ze gewoon heel slecht tegen de warmte en worden ze daar extra heetgebakerd van.
Ze moeten gewoon snel emigreren naar de Noordpool, dan komt het allemaal helemaal goed!billy schreef:Lijers zijn het allemaal, nou ja er zijn een paar normale, maar het is wel een ras met veel incidenten aan het worden.DeDiana schreef:Opmerkelijk inderdaad, laatst in Oosterhout was het toch ook een Rottweiler die een kind in het gezicht had gebeten?S@ndr@ schreef:https://www.regiowf.nl/2018/07/31/rottw ... -meisje-5/
Misschien kunnen ze gewoon heel slecht tegen de warmte en worden ze daar extra heetgebakerd van.![]()
Haha ja Diana, nou u honden hebben zojuist 2 mensen aangevallen en gebeten, ach ja die warmte he daar kunnen ze slecht tegen, voor de rest zijn ze zo lief
Haha ik ben voorDeDiana schreef:Ze moeten gewoon snel emigreren naar de Noordpool, dan komt het allemaal helemaal goed!billy schreef:Lijers zijn het allemaal, nou ja er zijn een paar normale, maar het is wel een ras met veel incidenten aan het worden.DeDiana schreef:Opmerkelijk inderdaad, laatst in Oosterhout was het toch ook een Rottweiler die een kind in het gezicht had gebeten?S@ndr@ schreef:https://www.regiowf.nl/2018/07/31/rottw ... -meisje-5/
Misschien kunnen ze gewoon heel slecht tegen de warmte en worden ze daar extra heetgebakerd van.![]()
Haha ja Diana, nou u honden hebben zojuist 2 mensen aangevallen en gebeten, ach ja die warmte he daar kunnen ze slecht tegen, voor de rest zijn ze zo lief
Stukje uit de tekst van het artikel;S@ndr@ schreef:https://www.regiowf.nl/2018/07/31/rottw ... -meisje-5/
Ik ben er niet blij mee of trots op maar ja, mijn Rowan zou dit ook kunnen doen. De ellende is dat met honden met een forse bijtkracht echt gewoon veel meer schade toebrengen dan een eh.... schattig keesje ofzo. Nee, het is onwenselijk gedrag maar ja, het is wel honds gedrag en "logisch"... verklaarbaar.. maar dat maakt het nog niet okay!Liesbeth schreef:Stukje uit de tekst van het artikel;S@ndr@ schreef:https://www.regiowf.nl/2018/07/31/rottw ... -meisje-5/
Een man en vrouw liepen daar met drie rottweilers, die zover bekend is met elkaar aan het spelen waren. Het meisje schrok, en ging gillend rennen. De honden gingen achter haar aan en duwde haar op de grond, waarna ze verwondingen had aan haar voet, kuit, bil en boven haar heup. In het ziekenhuis zijn de verwondingen gehecht.
Ik denk maar zo dat menig hond, van welk ander ras dan ook, dit gedrag zou hebben kunnen vertonen, zeker als ze met meerderen zijn. Dit is echt niet voorbehouden aan die Rotties van tegenwoordig.
dat zeg jij nu wel makkelijk. maar ik heb het ook mee gemaakt. ik liep met mijn honden in een losloopgebied en ineens kwam er een vrouw in het paars aan wandelen met nordic wandelstokken en die begon ook ineens te gillen en slaan bewegingen te maken. nu kan ik mijn honden gelukkig terugroepen maar die vlogen in de eerste instantie ook op die vrouw af. ik heb haar niet aan zien komen ivm de bosjes en ik verwacht niet dat er iemand loopt in een losloopgebied voor honden die bang is voor honden. als die vrouw haar mond had gehouden en niks had gedaan waren mijn honden gewoon doorgelopen zonder haar een blik waardig te gunnen. ik denk dat het in het geval met het kind ook zo is gegaan.Nanna schreef:Dan hou je ze maar vast
Hoe moet die vrouw weten dat het een losloopgebied is? Waarschijnlijk staat het op het kleine groene bordje, maar wie kijkt erop, tenzij je je hond los wil laten lopen? Die vrouw heeft net zoveel recht daar te lopen als jij met je honden. Het is hier al honderdduizend keer gezegd. Omdat de honden daar los mogen lopen, betekent niet dat daar verder niemand anders mag komen. Want anders kun je als wandelaar nergens meer komen, want waar honden niet los mogen, lopen ze ook los.ellen en de birmanen schreef:dat zeg jij nu wel makkelijk. maar ik heb het ook mee gemaakt. ik liep met mijn honden in een losloopgebied en ineens kwam er een vrouw in het paars aan wandelen met nordic wandelstokken en die begon ook ineens te gillen en slaan bewegingen te maken. nu kan ik mijn honden gelukkig terugroepen maar die vlogen in de eerste instantie ook op die vrouw af. ik heb haar niet aan zien komen ivm de bosjes en ik verwacht niet dat er iemand loopt in een losloopgebied voor honden die bang is voor honden. als die vrouw haar mond had gehouden en niks had gedaan waren mijn honden gewoon doorgelopen zonder haar een blik waardig te gunnen. ik denk dat het in het geval met het kind ook zo is gegaan.Nanna schreef:Dan hou je ze maar vast
ellen
Eigenlijk alle honden van onszelf en bij mijn ouders thuis renden weleens achter gillende kindjes aan. Maar tegen de grond werken en bijten, nee, dat nooit.Liesbeth schreef:Stukje uit de tekst van het artikel;S@ndr@ schreef:https://www.regiowf.nl/2018/07/31/rottw ... -meisje-5/
Een man en vrouw liepen daar met drie rottweilers, die zover bekend is met elkaar aan het spelen waren. Het meisje schrok, en ging gillend rennen. De honden gingen achter haar aan en duwde haar op de grond, waarna ze verwondingen had aan haar voet, kuit, bil en boven haar heup. In het ziekenhuis zijn de verwondingen gehecht.
Ik denk maar zo dat menig hond, van welk ander ras dan ook, dit gedrag zou hebben kunnen vertonen, zeker als ze met meerderen zijn. Dit is echt niet voorbehouden aan die Rotties van tegenwoordig.
Hiermee wil ik het absoluut niet goed praten, maar ik wil eea wel een heel klein beetje nuanceren.
Ik denk dat bijten wel degelijk vanzelfsprekend gedrag is.Tara schreef:Joh, ik stond laatst met iemand te praten toen er een jogger aan kwam. In wandeltempo trouwens.
Die man liep een beetje raar met zijn armen boven zijn hoofd te stretchen en de honden van mijn gesprekspartner vlogen er blaffend op af. Van de weeromstuit die van mij ook, en dat had ik echt even niet aan zien komen helaas, anders had ik de honden wel bij me geroepen. Nodeloos te zeggen dat die jogger terecht hartstikke boos was...
Toch zou ik niet weten wat er allemaal voor nodig zou zijn voor mijn honden om mensen te gaan najagen of te gaan bijten. Dan moeten ze wel dusdanig zelf bedreigd worden denk ik. Het zit er domweg niet in, gewoon echt niet.
Wat ik wil zeggen is dat elke hond raar kan reageren, daar hoef je geen hondenpsycholoog voor te zijn. Maar bijten vind ik echt geen vanzelfsprekend gevolg. Zat honden die het prima zouden kunnen, maar die het gewoonweg niet doen.
als er geen kleine groene bordjes staan maar gewoon grote borden met "hier mogen honden los lopen" en zij ineens uit het niets achter bosjes vandaan komt verwacht jij dan wat? nee toch, nou ik ook niet . dus mond houden als je niet weet hoe de situatie is/was.Neeltje schreef:Hoe moet die vrouw weten dat het een losloopgebied is? Waarschijnlijk staat het op het kleine groene bordje, maar wie kijkt erop, tenzij je je hond los wil laten lopen? Die vrouw heeft net zoveel recht daar te lopen als jij met je honden. Het is hier al honderdduizend keer gezegd. Omdat de honden daar los mogen lopen, betekent niet dat daar verder niemand anders mag komen. Want anders kun je als wandelaar nergens meer komen, want waar honden niet los mogen, lopen ze ook los.ellen en de birmanen schreef:dat zeg jij nu wel makkelijk. maar ik heb het ook mee gemaakt. ik liep met mijn honden in een losloopgebied en ineens kwam er een vrouw in het paars aan wandelen met nordic wandelstokken en die begon ook ineens te gillen en slaan bewegingen te maken. nu kan ik mijn honden gelukkig terugroepen maar die vlogen in de eerste instantie ook op die vrouw af. ik heb haar niet aan zien komen ivm de bosjes en ik verwacht niet dat er iemand loopt in een losloopgebied voor honden die bang is voor honden. als die vrouw haar mond had gehouden en niks had gedaan waren mijn honden gewoon doorgelopen zonder haar een blik waardig te gunnen. ik denk dat het in het geval met het kind ook zo is gegaan.Nanna schreef:Dan hou je ze maar vast
ellen
Dus ja, als jij je honden niet onder controle hebt, dan hou je ze maar vast.
Ik houd mijn mond nergens voor dicht. Je hebt gewoonweg niet het alleenrecht in bossen waar honden los MOGEN lopen. Dus niet MOETEN. Ik ga geeneens daar lopen omdat er teveel idioten lopen die inderdaad denken dat het een vrijbrief is en hun hond die al of niet met andere honden kan losgooien. Ik weet wel betere plekken om rustig te lopen. Ik zit niet te wachten op dat ongeregeld zooitje.ellen en de birmanen schreef:als er geen kleine groene bordjes staan maar gewoon grote borden met "hier mogen honden los lopen" en zij ineens uit het niets achter bosjes vandaan komt verwacht jij dan wat? nee toch, nou ik ook niet . dus mond houden als je niet weet hoe de situatie is/was.Neeltje schreef:Hoe moet die vrouw weten dat het een losloopgebied is? Waarschijnlijk staat het op het kleine groene bordje, maar wie kijkt erop, tenzij je je hond los wil laten lopen? Die vrouw heeft net zoveel recht daar te lopen als jij met je honden. Het is hier al honderdduizend keer gezegd. Omdat de honden daar los mogen lopen, betekent niet dat daar verder niemand anders mag komen. Want anders kun je als wandelaar nergens meer komen, want waar honden niet los mogen, lopen ze ook los.ellen en de birmanen schreef:dat zeg jij nu wel makkelijk. maar ik heb het ook mee gemaakt. ik liep met mijn honden in een losloopgebied en ineens kwam er een vrouw in het paars aan wandelen met nordic wandelstokken en die begon ook ineens te gillen en slaan bewegingen te maken. nu kan ik mijn honden gelukkig terugroepen maar die vlogen in de eerste instantie ook op die vrouw af. ik heb haar niet aan zien komen ivm de bosjes en ik verwacht niet dat er iemand loopt in een losloopgebied voor honden die bang is voor honden. als die vrouw haar mond had gehouden en niks had gedaan waren mijn honden gewoon doorgelopen zonder haar een blik waardig te gunnen. ik denk dat het in het geval met het kind ook zo is gegaan.Nanna schreef:Dan hou je ze maar vast
ellen
Dus ja, als jij je honden niet onder controle hebt, dan hou je ze maar vast.
ellen
Louitje zou dat ook doen. 300 % zeker. Dus gaat ie niet los in een park, of onoverzichtelijke plek.Liesbeth schreef:Stukje uit de tekst van het artikel;S@ndr@ schreef:https://www.regiowf.nl/2018/07/31/rottw ... -meisje-5/
Hiermee wil ik het absoluut niet goed praten, maar ik wil eea wel een heel klein beetje nuanceren.
Geen probleem dus. Ook in een losloopgebied moet je je honden terug kunnen roepen, en zeker als het alternatief is dat hij een mens of hond opvreet.ellen en de birmanen schreef:dat zeg jij nu wel makkelijk. maar ik heb het ook mee gemaakt. ik liep met mijn honden in een losloopgebied en ineens kwam er een vrouw in het paars aan wandelen met nordic wandelstokken en die begon ook ineens te gillen en slaan bewegingen te maken. nu kan ik mijn honden gelukkig terugroepen maar die vlogen in de eerste instantie ook op die vrouw af. ik heb haar niet aan zien komen ivm de bosjes en ik verwacht niet dat er iemand loopt in een losloopgebied voor honden die bang is voor honden. als die vrouw haar mond had gehouden en niks had gedaan waren mijn honden gewoon doorgelopen zonder haar een blik waardig te gunnen. ik denk dat het in het geval met het kind ook zo is gegaan.Nanna schreef:Dan hou je ze maar vast
ellen
Inderdaad en je kunt gewoonweg niet stellen dat jouw hond dat niet zal doen , dat is zo situatie afhankelijk , is hij/zij alleen of met meerdere en bovenal hoe reageert de andere partij.Biet schreef:Ik denk dat bijten wel degelijk vanzelfsprekend gedrag is.Tara schreef:Joh, ik stond laatst met iemand te praten toen er een jogger aan kwam. In wandeltempo trouwens.
Die man liep een beetje raar met zijn armen boven zijn hoofd te stretchen en de honden van mijn gesprekspartner vlogen er blaffend op af. Van de weeromstuit die van mij ook, en dat had ik echt even niet aan zien komen helaas, anders had ik de honden wel bij me geroepen. Nodeloos te zeggen dat die jogger terecht hartstikke boos was...
Toch zou ik niet weten wat er allemaal voor nodig zou zijn voor mijn honden om mensen te gaan najagen of te gaan bijten. Dan moeten ze wel dusdanig zelf bedreigd worden denk ik. Het zit er domweg niet in, gewoon echt niet.
Wat ik wil zeggen is dat elke hond raar kan reageren, daar hoef je geen hondenpsycholoog voor te zijn. Maar bijten vind ik echt geen vanzelfsprekend gevolg. Zat honden die het prima zouden kunnen, maar die het gewoonweg niet doen.
Het is een onderdeel van de communicatie tussen honden.
Honden en mensen zijn 2 verschillende soorten, die niet altijd elkaars taal even goed begrijpen.
Het is aan eigenaren, met de opvoeding/training, maar zeker ook door preventie, om die miscommunicatie te voorkomen.
malinois schreef:Nou ik had hier laatst ook zo'n krijswijf. Fietst op een wandelpad die uitdrukkelijk als losloopplaats voor honden vermeld wordt aan beide zijden. Komt me achterop met de fiets.. ik zie aan mn hond dat er achter me iets gebeurd dus draai me om. Springt dat mens op een meter achter me van dr fiets, begint te krijsen (letterlijk) en schreeuwde dat ze doodsbang was voor honden. Met al dat gekrijs en gespring ging Xygan kijken wat dat nu allemaal was nou toen brak de pleuris helemaal uit. Hij deed niets dus maar liep naar haar toe voor ze uitgekrijst had dat ze bang was...
Ik haalde hem terug en zei dat als ze gewoom gebeld had op een meter of 10 achter me de hond haar amper opgemerkt zou hebben. Maar sorry hoor als je zo panisch bent ga je niet op t speciale hondenwandelpad fietsen maar gewoon aan de andere kant van t water of t fietspad die gemaakt is voor fietsers 10 meter verderop. Idioot gedrag.
Die was er veertig jaar geleden al niet. De dierenarts die bijna bang werd bij het afenten van een nest, de man die door zijn drie met trots gefokte showhonden het ziekenhuis in werd gebeten omdat hij ze er van wilde weerhouden een klein hondje te verscheuren...ik ben destijds van mijn wens om een rottweiler te nemen afgestapt. Het waren toen nog prachtige honden maar vaak met een dubieus karakter.Nanna schreef:Misschien is alle al dan niet sociale intelligentie aan het verdwijnen bij het ras. Ik zag ze een poos terug nog op de Joe Kat show en verschoot van die debiele koppen.
Bob, de Parson Hussel die ik met ex had jaren geleden, heeft ooit een dikke naakte dame die uit de zee kwam staan aanblaffen. Stond ze daar, mid-oktober, met de Noordzee om de kuiten. Houd dan je fatsoen maar eens.Nanna schreef:Ik sluit overigens helemaal niet uit dat mijn honden eens naar iemand blaffen hoor, die in hun ogen raar doet.
Rio stuitte ooit eens om 8 uur in de ochtend op twee maakte heren in de bosjes bij de Vlietlanden. Was bijna november dus best koud. Bij het zien van Rio sloegen ze gillend op de vlucht waarop hij ze blaffende begeleiddenIzzie_Anneke schreef:Bob, de Parson Hussel die ik met ex had jaren geleden, heeft ooit een dikke naakte dame die uit de zee kwam staan aanblaffen. Stond ze daar, mid-oktober, met de Noordzee om de kuiten. Houd dan je fatsoen maar eens.Nanna schreef:Ik sluit overigens helemaal niet uit dat mijn honden eens naar iemand blaffen hoor, die in hun ogen raar doet.