Ri@nne schreef:Hoe is het nu met jullie?

Sam doet het gek genoeg best redelijk. Wat betreft de kanker; je moet goed kijken, wil je nog zien dat de poot anders is dan de andere poot. De gekke bloemkoolachtige dikke bobbels en ontstekingsweefsel zijn geheel weg. Ik begrijp het bijna niet, hoe het kan. Hij wordt ondersteund door de eerder beschreven homeopatische kuur met verschillende onderdelen, dagelijks. Zal dit dan deze werking hebben? De prognose van de dierenarts was absoluut niet zo.
De geriatrische aanvallen, die Sam tot 3x toe had, zijn niet meer teruggekomen. Ik zie een bepaald herstel ook hiervan. Vanmorgen kwam Sam aangelopen met de oppas, waar hij heerlijk geslapen had. Ik had nachtdienst gehad en stond klaar met mijn auto en Sam was helemaal dol enthousiast, sprong bijna zelf de auto in en was zo vrolijk, dat ik even niet wist wat ik zag.
De dementie maakt wel, dat ik Sam niet zonder toezicht kan laten w.b. het loslopen/in de tuin scharrelen. Dan kan hij wel lopen om het lopen en zo zijn rondje uitbreiden naar even hier linksaf en daar rechtsaf en zo het laantje hier uitlopen, beetje in zijn eigen wereldje.
Ik anticipeer hierop. Als hij wel buiten rondscharrelt omdat het hier heel groot is incl. tuin, dan laat ik hem lekker scharrelen, maar dan aan een lange lijn als ik bijv. even binnen wat moet/wil doen. Ben ik wel buiten dan loopt hij gewoon onaangelijnd, maar ben ik wel alert.
Met de wandelingen is Sam wisselend langzaam lopend, als we van huis weggaan, tot zeer snel lopend, als we weer richting huis/auto gaan. Hij trekt soms nog op zijn manier sprintjes, geniet van het eten enz. Hij loopt los, daar waar het kan, maar dan moet ik wel goed op hem letten. Hij volgt mij niet automatisch, hij kan ook zo even ergens toch afslaan of omdraaien en dan even een eigen bedachte weg lopen.
Het wel altijd alert zijn op hem, vind ik soms wel pittig, dat moet ik wel zeggen. Het is niet meer onbekommerd wandelen met soms blik op oneindig, verstand op nul.....
Maar ik kan er ook heel verwonderd naar kijken, hoe Sam het doet.