Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Gebit
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terrier
- Aantal honden: 1
Gebit
Mijn hond heeft veel last van tandsteen. Nu hebben we dat vandaag laten verwijderen door de dierenarts en gelijk een zak speciale brokken meegkregen.
Het is hills vetessentials mature dog.
Hebben jullie hier ervaring mee? Of misschien met een andere geschikte brok?
Oh ja het gaat om een jack russell van 9 jaar.
Het is hills vetessentials mature dog.
Hebben jullie hier ervaring mee? Of misschien met een andere geschikte brok?
Oh ja het gaat om een jack russell van 9 jaar.
-
- Zeer actief
Re: Gebit
Ik ben nu net overgestapt op Hills T/D. Ben heel benieuwd of ik ga merken dat het werkt. Maar dat is speciale voeding voor honden met tandproblemen.
Het enige wat echt goed werkt is natuurlijk iedere dag poetsen. Maar ja...
Het enige wat echt goed werkt is natuurlijk iedere dag poetsen. Maar ja...

- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Als ik ook maar een randje tandsteen bespeur, wip ik dat eraf met een tandenkrabbertje. Vanaf het tandvlees naar beneden. Het is even een handigheidje maar ik vind het het meest effectief.

- Leonie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Markiesje, Toller
- Aantal honden: 2
Lukte mij pas ook voor het eerst, gelukkig! Maar ik heb nog geen idee hoe ik dat bij de kiesjes moet doen, dan heb ik zeker 3 handen nodig.alm@ schreef:Als ik ook maar een randje tandsteen bespeur, wip ik dat eraf met een tandenkrabbertje. Vanaf het tandvlees naar beneden. Het is even een handigheidje maar ik vind het het meest effectief.
-
- Zeer actief
En dat kun je overal kopen? Is het proberen waard.Ri@nne schreef:Ik geef tegenwoordig zeewier door Kai's eten. tandjes zijn brandschoon geworden en blijven dat ook.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik leg het hoofd op mijn been, leg de hond uit wat ik ga doen en laat het krabbertje zien (klinkt stom maar hier werkt het) en dan trek ik met mijn ene hand de mondhoek naar achter en omhoog en met de andere hand krab ik het eraf. En oh ja in mijn geval de leesbril opLeonie. schreef:Lukte mij pas ook voor het eerst, gelukkig! Maar ik heb nog geen idee hoe ik dat bij de kiesjes moet doen, dan heb ik zeker 3 handen nodig.alm@ schreef:Als ik ook maar een randje tandsteen bespeur, wip ik dat eraf met een tandenkrabbertje. Vanaf het tandvlees naar beneden. Het is even een handigheidje maar ik vind het het meest effectief.

-
- Zeer actief
Daar ga ik eens naar kijken. Wellicht dat me dat gaat lukken.alm@ schreef:Als ik ook maar een randje tandsteen bespeur, wip ik dat eraf met een tandenkrabbertje. Vanaf het tandvlees naar beneden. Het is even een handigheidje maar ik vind het het meest effectief.
- Ri@nne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.
Ik heb deze :Tamaartje schreef:En dat kun je overal kopen? Is het proberen waard.Ri@nne schreef:Ik geef tegenwoordig zeewier door Kai's eten. tandjes zijn brandschoon geworden en blijven dat ook.
https://www.dursydog.nl/product/dursydo ... 020/28148/
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Ladyluck13-
- geregistreerd lid
Hier werkt dentisept helaas helemaal niet.-Saskia- schreef:Ik heb een hond gehad die gruwelijk snel tandsteen kreeg, ik heb wat dingen geprobeerd maar bij hem werkte Dentisept het best.
Rauw of verschillende soorten brok, het deed amper wat voor z'n gebit.
You live most of your life inside of your head.
Make sure it's a nice place to be.
Make sure it's a nice place to be.

Nee, dat doen honden ook niet kauwen. Het is gewoon hap slik weg.Sanner schreef:Als iemand interesse heeft in een zakje t/d.... Jamie stikte haast in een brokje. Ik durf het niet meer te geven. Die hond kauwt niet.
-
- Zeer actief
Teun kauwt gelukkig wel netjes.Neeltje schreef:Nee, dat doen honden ook niet kauwen. Het is gewoon hap slik weg.Sanner schreef:Als iemand interesse heeft in een zakje t/d.... Jamie stikte haast in een brokje. Ik durf het niet meer te geven. Die hond kauwt niet.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Mengen met wat (warm) water en/of natvoer.Sanner schreef:Als iemand interesse heeft in een zakje t/d.... Jamie stikte haast in een brokje. Ik durf het niet meer te geven. Die hond kauwt niet.
-
- Zeer actief
Ja, maar dan is het hele idee van die brok er af. Ze moet er juist op kauwen anders heeft het geen zin.pioenroos schreef:Mengen met wat (warm) water en/of natvoer.Sanner schreef:Als iemand interesse heeft in een zakje t/d.... Jamie stikte haast in een brokje. Ik durf het niet meer te geven. Die hond kauwt niet.
- pioenroos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Nee hoor. Het gaat om de ingrediënten. Kauwen zouden ze sowieso niet met de buitenkant van hun tanden doen, daar waar de meeste plak zit.Sanner schreef:Ja, maar dan is het hele idee van die brok er af. Ze moet er juist op kauwen anders heeft het geen zin.pioenroos schreef:Mengen met wat (warm) water en/of natvoer.Sanner schreef:Als iemand interesse heeft in een zakje t/d.... Jamie stikte haast in een brokje. Ik durf het niet meer te geven. Die hond kauwt niet.
Bullenpees werkt hier als een trein. Een lekkere staaf elke 2 weken en de tanden blijven hagelwit.