en dat is 8OTarz schreef:Wendy, je generaliseert.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
effe de knuppel in het hoenderhok
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Whippet en dwergpoedel
- Aantal honden: 2
-
- Actief
Ik moet zeggen dat ik zelf kleine honden heb, maar mijn ervaring is hetzelfde.iones schreef:Kijk, en dat maak IK weer nooit mee.molly schreef:hm daar ben ik het helemaal niet mee eens.
ik heb dat hier niet meegemaakt wel vaak van die kleine irritante hondjes die niet aangelijnt zijn en op van alles en nog wat afvliegen.
Mijn oudste hond heeft alleen maar een hekel aan een paar honden.
1 of 2.
Maar helaas zijn dit allemaal grote honden.
"Gelukkig" Is hij nu blind en oud, en ziet hij die honden niet meer.
Natasja
- Manon
- Vaste gebruiker
[quote="jidde"]Wat ik zelf dus echt bijna elke dag meemaak is dat kleine hondjes echt blaffend en grommend in de riem hangen en dus echt lelijk doen. Dat wordt NOOIT gecorrigeerd, want tja tis maar een klein hondje
Maar als Nanni na maanden haar geduld verliest en teruggromt en hetzelfde gedrag vertoont, heb ik een agressieve hond!
en DAT haat ik dus nogal! Ze heeft juist engelengeduld, als ze pas na maanden teruggromt!! (en in de maanden die hond minstens 3x in de week gezien hebben)
Dit soort mensen (waar jij het over hebt) hebben duidelijk geen verstand van de communicatie tussen honden, terwijl dat juist zo belangrijk is. Als je er een beetje kennis van hebt ben je al een stap verder. Als je altijd maar denkt dat als een hond naar jou hond gromt, dat hij aggressief is, dan heb je er echt geen verstand van. Ik ben juist blij als mijn hond een waarschuwing (grom) krijgt. Dan leert ze tenminste dat ze niet altijd de baas kan spelen. Ze is namelijk soms dominant naar andere honden toe, ook als het grote honden zijn, maar als deze honden dan laten zien dat zij de baas zijn, geeft ze zich wel over. En daar wordt ik echt niet bang van. Waar ik wel bang voor ben is dat een jack russell al gauw dominant is tegenover andere honden en ook doet alsof hij heel wat is. Andere grote honden zullen hier op reageren, en soms misschien iets te heftig, maar dat komt dan door het gedrag van de jack. Ik heb ooit eens gehoord dat een jack russell doodgebeten was, omdat hij gewoon niet van ophouden wist. Ja dan vraag je erom. Maar wat nou het vervelende is, is dat je daar als baas niet veel aan kan doen. Je mag je er nooit mee bemoeien. De honden bepalen de rangorde tussen elkaar. Wat je wel kan doen, als je weet dat je jack gauw lelijk doet, gewoon goed oppassen en alleen laten spelen met honden die hij kent en waar je van weet dat ze goed met elkaar omgaan. Anders moet je je hondje gewoon bij je houden, voor zijn eigen bestwil en die van andere honden.

en DAT haat ik dus nogal! Ze heeft juist engelengeduld, als ze pas na maanden teruggromt!! (en in de maanden die hond minstens 3x in de week gezien hebben)
Dit soort mensen (waar jij het over hebt) hebben duidelijk geen verstand van de communicatie tussen honden, terwijl dat juist zo belangrijk is. Als je er een beetje kennis van hebt ben je al een stap verder. Als je altijd maar denkt dat als een hond naar jou hond gromt, dat hij aggressief is, dan heb je er echt geen verstand van. Ik ben juist blij als mijn hond een waarschuwing (grom) krijgt. Dan leert ze tenminste dat ze niet altijd de baas kan spelen. Ze is namelijk soms dominant naar andere honden toe, ook als het grote honden zijn, maar als deze honden dan laten zien dat zij de baas zijn, geeft ze zich wel over. En daar wordt ik echt niet bang van. Waar ik wel bang voor ben is dat een jack russell al gauw dominant is tegenover andere honden en ook doet alsof hij heel wat is. Andere grote honden zullen hier op reageren, en soms misschien iets te heftig, maar dat komt dan door het gedrag van de jack. Ik heb ooit eens gehoord dat een jack russell doodgebeten was, omdat hij gewoon niet van ophouden wist. Ja dan vraag je erom. Maar wat nou het vervelende is, is dat je daar als baas niet veel aan kan doen. Je mag je er nooit mee bemoeien. De honden bepalen de rangorde tussen elkaar. Wat je wel kan doen, als je weet dat je jack gauw lelijk doet, gewoon goed oppassen en alleen laten spelen met honden die hij kent en waar je van weet dat ze goed met elkaar omgaan. Anders moet je je hondje gewoon bij je houden, voor zijn eigen bestwil en die van andere honden.
Groetjes Manon en Sammy

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
helemaal mee eens!Manon schreef:Dit soort mensen (waar jij het over hebt) hebben duidelijk geen verstand van de communicatie tussen honden, terwijl dat juist zo belangrijk is. Als je er een beetje kennis van hebt ben je al een stap verder. Als je altijd maar denkt dat als een hond naar jou hond gromt, dat hij aggressief is, dan heb je er echt geen verstand van. Ik ben juist blij als mijn hond een waarschuwing (grom) krijgt. Dan leert ze tenminste dat ze niet altijd de baas kan spelen. Ze is namelijk soms dominant naar andere honden toe, ook als het grote honden zijn, maar als deze honden dan laten zien dat zij de baas zijn, geeft ze zich wel over. En daar wordt ik echt niet bang van. Waar ik wel bang voor ben is dat een jack russell al gauw dominant is tegenover andere honden en ook doet alsof hij heel wat is. Andere grote honden zullen hier op reageren, en soms misschien iets te heftig, maar dat komt dan door het gedrag van de jack. Ik heb ooit eens gehoord dat een jack russell doodgebeten was, omdat hij gewoon niet van ophouden wist. Ja dan vraag je erom. Maar wat nou het vervelende is, is dat je daar als baas niet veel aan kan doen. Je mag je er nooit mee bemoeien. De honden bepalen de rangorde tussen elkaar. Wat je wel kan doen, als je weet dat je jack gauw lelijk doet, gewoon goed oppassen en alleen laten spelen met honden die hij kent en waar je van weet dat ze goed met elkaar omgaan. Anders moet je je hondje gewoon bij je houden, voor zijn eigen bestwil en die van andere honden.

ps. met de rest van het verhaal ook hoor

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi