Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Berner Sennen
Moderator: moderatorteam
- bernerlover
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Berner Sennen
:p: Wie heeft hier allemaal een Berner Sennen thuis? Ben benieuwd naar jullie belevenissen met je Berner. :p:
Groetjes Daniëlle
Kijk eens op de website over Nicky mijn Berner Sennen: http://groups.msn.com/nickybsh
Kijk eens op de website over Nicky mijn Berner Sennen: http://groups.msn.com/nickybsh
- Anouk!!
- Vaste gebruiker
- bernerlover
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
wij weten nog niet of wij Nicky laten sterriliseren. Eerst wil ik in november de Winner gaan lopen met haar in amsterdam. Tenminste dat is wel de bedoeling. Als het goed gaat dan ga ik misschien meer shows met haar lopen maar dan kan ze dus niet gesterriliseerd worden. Maar de kans is groot dat ze tog gesterriliseerd wordt
Groetjes Daniëlle
- Anouk!!
- Vaste gebruiker
Gaaf zeg!
Ik wilde met Lody ook graag een keer een show lopen. Maar mn ouders die hadden geen zin in al dat gedoe
Ik was toen pas 12 en wist er zelf ook nog helemaal niets vanaf hoor, maar het is er dus ook nooit van gekomen. Al onze andere honden hebben geen stamboom dus met hun kan het ook niet, maar ooit misschien wel 
Ik wilde met Lody ook graag een keer een show lopen. Maar mn ouders die hadden geen zin in al dat gedoe
- bernerlover
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
er zijn ook shows voor rasloze en stamboomloze honden. Zelf heb ik met Tessa in oktober bij KC Dordrecht een rasloze en stamboomloze hondenshow gelopen. Dat is errug leuk.
Groetjes Daniëlle
- @lma
- geregistreerd lid
- Contacteer:
- SNOTJE
- Vaste gebruiker
Mijn ouders hebben vroeger een berner gehad, Astor. Ik ben daar vanaf 1 1/2 jaar mee opgegroeid en heb nog nooit zo'n lieve vriend gehad!!! Na verschillende honden zijn mijn ouders toch weer bij de Berner uitgekomen, Conan. Hij is nu 16 weken en echt om op te eten. Hij weegt nu bijna 20 kilo (als ik me niet vergis). Het zijn lieve, trouwe, waakse honden, maar begrijp uit sommige verhalen dat ze (door verkeerde opvoeding) het tegenovergestelde zijn.
- Anouk!!
- Vaste gebruiker
Die van ons ook! Maar kijk er wel mee uit dat hij ze niet opeet. Die van ons is een keer heel erg ziek geworden omdat hij een sok had opgegeten die vast bleef zitten in zijn darmen. De sok is er uiteindelijk wel uitgekomen maar anders moest hij geopereerd worden. Toen was hij nog klein maar nu eet hij ze nog steeds erg graag@lma schreef: Het is een lieve maar ook heel ondeugende hond en hij lust heel graag sokken
- @lma
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Tja....... ik weet hetAnouk!! schreef:Maar kijk er wel mee uit dat hij ze niet opeet.@lma schreef: Het is een lieve maar ook heel ondeugende hond en hij lust heel graag sokken
Toen was hij nog klein maar nu eet hij ze nog steeds erg graagDus hier slingeren geen sokken meer rond
Het bleek dat hij de sokken uit de wasmand haalt die in de bijkeuken staat dus die is verbannen naar een ander vertrek. Maar gister en eergister heeft hij weer 2 sokken uitgekotst 8O, 2 sokken van mij!!
Ik, die geen sok laat slingeren want ik heb inmiddels een sokken fobie :N , snap niet hoe hij daar nog aan is gekomen
O jee...., en ik had zo gehoopt dat dit een puppie verschijnsel is en dat hij ermee ophoud als hij volwassen is......zucht
Groetjes, @lma en Boy

- Anouk!!
- Vaste gebruiker
Ja hier kotst hij soms ook ineens weer een sok uit, ik heb dan ook geen idee hoe hij daar dan weer aan is gekomen
En het zijn jammer genoeg niet alleen sokken die hij graag eet maar eigenlijk alles! Hij is 2 keer geopereerd omdat hij iets vast had zitten
De laatste tijd gaat het gelukkig heel erg goed! We hebben al een hele tijd niet meer bij de dierenarts gezeten omdat hij weer eens iets gegeten had 
- Missy T
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): shih tzu
- morah
- Vaste gebruiker
berner en sokkenfobie
beetje late reactie maar ik ben nieuw op dit forum.Tja....... ik weet het Twee weken geleden heb ik al met hem bij de DA gezeten voor een braakmiddel. Hij had 2 sokken opgegeten, allebei er weer uitgekotst maar 1 heel snel weer opgegeten. Toen kotsen uitbleef dus maar naar de DA.... kwam er geen 1 maar 3!! sokken uit
Het bleek dat hij de sokken uit de wasmand haalt die in de bijkeuken staat dus die is verbannen naar een ander vertrek. Maar gister en eergister heeft hij weer 2 sokken uitgekotst , 2 sokken van mij!!
Ik, die geen sok laat slingeren want ik heb inmiddels een sokken fobie , snap niet hoe hij daar nog aan is gekomen
O jee...., en ik had zo gehoopt dat dit een puppie verschijnsel is en dat hij ermee ophoud als hij volwassen is......zucht
Wij zijn ook in het bezit van een Berner en die had óók die sokken-fobie !!
Hij haalde ze inderdaad ook uit de wasmand, net zoals die van jou.
gelukkig heeft hij ze altijd vanzelf terug uitgespuugd, maar soms duurde dit wel 10 dagen !!! En ondertussen at en poepte hij normaal verder !!
't is echt een vervelend fenomeen. Benieuwd of er nog meer honden zijn die dit doen, of zou het iets eigen zijn aan Berner Sennens ? :p:
in ieder geval bij onze Xcoubidou (= skoebiedoe) is het wel overgegaan, we hebben na elf maanden een Golden Teefje erbij gehaald en toen is hij vanzelf zijn interesse in sokken verloren, had het te druk met spelen met haar...
pootje van Bai~lee, Xscoubidou en Yguana
- monique
- nieuw lid
hallo,
hier nog een grote liefhebster van de berner sennen!!
ik heb een teefje van bijna 4 jaar en die is erg ondeugend, maar o zo lief!!
je kunt gewoon niet boos op haar worden als ze iets heeft uitgehaald :p:
het is zo'n schatje, ik heb haar 2 jaar geleden van iemand overgenomen omdat die haar niet meer konden hebben, en ik ben helemaal verkocht hoor.
voor mij staat de berner sennen op gedeelde 1ste plaats wat favo rassen betreft!!
groetjes
hier nog een grote liefhebster van de berner sennen!!
ik heb een teefje van bijna 4 jaar en die is erg ondeugend, maar o zo lief!!
je kunt gewoon niet boos op haar worden als ze iets heeft uitgehaald :p:
het is zo'n schatje, ik heb haar 2 jaar geleden van iemand overgenomen omdat die haar niet meer konden hebben, en ik ben helemaal verkocht hoor.
voor mij staat de berner sennen op gedeelde 1ste plaats wat favo rassen betreft!!
groetjes
The love of a animal is the love you can depend on!
- monique
- nieuw lid
Re: berner en sokkenfobie
Wij zijn ook in het bezit van een Berner en die had óók die sokken-fobie !!
gelukkig heeft hij ze altijd vanzelf terug uitgespuugd, maar soms duurde dit wel 10 dagen !!! En ondertussen at en poepte hij normaal verder !!
't is echt een vervelend fenomeen. Benieuwd of er nog meer honden zijn die dit doen, of zou het iets eigen zijn aan Berner Sennens ? :p:
nou ik dnek idd dat het een berner tik is want die mij doet dat dus ook, en idd ze komen er gelukkig nog steeds vanzelf uit maar vind het doodeng als ik er ineens weer es eentje vindt.....
terwijl ik ze toch altijd goed opruim naar mijn idee.
:
nou ik dnek idd dat het een berner tik is want die mij doet dat dus ook, en idd ze komen er gelukkig nog steeds vanzelf uit maar vind het doodeng als ik er ineens weer es eentje vindt.....
terwijl ik ze toch altijd goed opruim naar mijn idee.
The love of a animal is the love you can depend on!
- @lma
- geregistreerd lid
- Contacteer:
Nou, het ging hier een hele tijd goed maar vond vandaag toch weer een uitgepoepte sok 8O
Ik weet ook niet of het iets berners eigen is. Weet wel dat de labrador van mijn schoonouders eerder panty kousen at
Breng eens een bezoekje aan het "nieuwe" Berner forum
http://www.bernerbabbel.nl/ daar kun je trecht voor info speciaal over de Berner, leuk forum
Er zijn helaas nog niet zoveel leden maar er druppelen toch steeds wat binnen; leuk om met mensen te "kletsen" die allemaal hetzelfde ras hebben :E
Ik weet ook niet of het iets berners eigen is. Weet wel dat de labrador van mijn schoonouders eerder panty kousen at
Breng eens een bezoekje aan het "nieuwe" Berner forum
http://www.bernerbabbel.nl/ daar kun je trecht voor info speciaal over de Berner, leuk forum
Er zijn helaas nog niet zoveel leden maar er druppelen toch steeds wat binnen; leuk om met mensen te "kletsen" die allemaal hetzelfde ras hebben :E
Groetjes, @lma en Boy

- dutske
- Vaste gebruiker
wij hebben eenberner gehad, hij is 9 jaar geworden
we hebben hem doen inslapen 3 weken voor pasen, de woensdag
hij was oud, had hartproblemen, zen heupen wilde niet meer mee, en hij kon niet eens meer fatsoenlijk ademen
toen hij ziek was kwam hij sochtends nooit meer kijken als ik opstond
die woensdag is hij opgestaan toen men broer naar beneden kwam, en heeft wakker en bij ons gebleven tot ik naar school was
dan heeft hij gaan slapen
men ma verteld dat hij de hele tijd geslapen heeft, tot een paar minuten voor de DA kwam
dan is hij opgestaan, en bij men moeder gaan zitten
paar minuutjes later kwam de DA
ze gaf hem een verdoving en zijn hart stopte al
toeval?
overigens was het een zeer mooie hond, groot, goed gbouwd, mooie kop,hij had enkel geen witte staartpunt
het is niet omdat het mijn hond was dat ik het zeg, maar ik heb nergens meer zo een mooie gezien
altijd waren ze of veel te klein, of hadden ze geen mooie aftekeningen, of was het dit of dat
Duck, ik mis je
we hebben hem doen inslapen 3 weken voor pasen, de woensdag
hij was oud, had hartproblemen, zen heupen wilde niet meer mee, en hij kon niet eens meer fatsoenlijk ademen
toen hij ziek was kwam hij sochtends nooit meer kijken als ik opstond
die woensdag is hij opgestaan toen men broer naar beneden kwam, en heeft wakker en bij ons gebleven tot ik naar school was
dan heeft hij gaan slapen
men ma verteld dat hij de hele tijd geslapen heeft, tot een paar minuten voor de DA kwam
dan is hij opgestaan, en bij men moeder gaan zitten
paar minuutjes later kwam de DA
ze gaf hem een verdoving en zijn hart stopte al
toeval?
overigens was het een zeer mooie hond, groot, goed gbouwd, mooie kop,hij had enkel geen witte staartpunt
het is niet omdat het mijn hond was dat ik het zeg, maar ik heb nergens meer zo een mooie gezien
altijd waren ze of veel te klein, of hadden ze geen mooie aftekeningen, of was het dit of dat
Duck, ik mis je
just put the mike down and walk away, you still have a little bit of dignity
*eminem, nail in the coffin*
duck, R.I.P homie,love you...
*eminem, nail in the coffin*
duck, R.I.P homie,love you...
- Chanela
- Vaste gebruiker
Hallo!
Ik ben net nieuw hier (sinds vandaag
)!
Ik heb zelf 2 Berners.
Shofar, een reu van 7 jaar. Hij is erg groot voor zijn ras, maar wel met stamboom. We hebben hem nou dik een jaar geleden uit het asiel gehaald.
En Dora, een teefje van 2 jaar. We hebben haar nu een half jaar en zij komt bij mensen weg die haar hadden gekocht voor de kinderen, maar die waren er op uitgekeken.
Het is een hartstikke leuk stel samen en wij zijn nu besmet met Berner-gekte-virus
!
Groetjes, Chanela, oftewel Kim
PS: ik ga ook maar even een kijkje nemen op het bernerforum!
Ik ben net nieuw hier (sinds vandaag
Ik heb zelf 2 Berners.
Shofar, een reu van 7 jaar. Hij is erg groot voor zijn ras, maar wel met stamboom. We hebben hem nou dik een jaar geleden uit het asiel gehaald.
En Dora, een teefje van 2 jaar. We hebben haar nu een half jaar en zij komt bij mensen weg die haar hadden gekocht voor de kinderen, maar die waren er op uitgekeken.
Het is een hartstikke leuk stel samen en wij zijn nu besmet met Berner-gekte-virus
Groetjes, Chanela, oftewel Kim
PS: ik ga ook maar even een kijkje nemen op het bernerforum!
-
lucky87
- geregistreerd lid