Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Whippet, die soms niet wil lopen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

pepim
Zeer actief

Whippet, die soms niet wil lopen

Ongelezen bericht door pepim »

Hier maar een vraagje aan gewaagd voor mijn kennis. Zij heeft sinds afgelopen zaterdag een whippet geadopteerd, maar soms wil zij ineens niet lopen.
Ze (whippet) is 2 jaar oud en eerst ging het uitlaten goed (in rustige omgeving), maar in druk verkeer weigert ze en wil niet lopen. Ik denk zelf misschien, omdat ze het te druk vindt? Ik heb verder weinig informatie.
Maar het zou fijn zijn, als iemand eventueel een idee heeft, alvast bedankt voor de input :D
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Whippet, die soms niet wil lopen

Ongelezen bericht door Zamunda »

pepim schreef:Hier maar een vraagje aan gewaagd voor mijn kennis. Zij heeft sinds afgelopen zaterdag een whippet geadopteerd, maar soms wil zij ineens niet lopen.
Ze (whippet) is 2 jaar oud en eerst ging het uitlaten goed (in rustige omgeving), maar in druk verkeer weigert ze en wil niet lopen. Ik denk zelf misschien, omdat ze het te druk vindt? Ik heb verder weinig informatie.
Maar het zou fijn zijn, als iemand eventueel een idee heeft, alvast bedankt voor de input :D
Jouw verklaring (icm net herplaatst zijn of zelfs net in NL?) klinkt me prima plausibel in de oren. Verwijs je kennis anders even hierheen en laat haar zich aanmelden (en gelijk een foto posten).
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Die hond is er net 4 dagen. Vreemde omgeving, vreemd volk. Als die went komt dat vanzelf wel eens goed mettertijd.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik zou de hond eerst eens een paar weken laten wennen. Mogelijk een hond van het platteland en heeft ze nog nooit gewandeld met veel verkeer in de directe omgeving.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Tijd geven. De hond is er nog maar net, ik gok dat ze wat veel prikkels krijgt op korte termijn.
Even naar het tempo van de hond schikken en over een paar weken gaan trainen indien nog nodig.
Caro.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse Draak
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caro. »

Jessie doet het tegenovergestelde en gaat juist enorm trekken, maar de oorzaak is hetzelfde: te druk, teveel indrukken voor de hond.
Ik heb inderdaad eerst weken hier in de buurt het rustige rondje gelopen en daarna rustig uitgebouwd in de vorm van bv net even
een andere afslag nemen en dan weer uitkomen op hetzelfde rustige rondje.
We zijn nog steeds aan het uitbouwen, maar laatst gingen we op een zondag (stom! veel te druk) over een brug heen naar een
ander veld. Vol met fietsers, wandelaars en auto's en toen kwam exact hetzelfde gedrag weer. Het vergt dus geduld en een rustige opbouw.
Afbeelding
A good dog never dies...

Ben je op zoek naar een gezellig en creatief PSP forum klik hier
pepim
Zeer actief

Ongelezen bericht door pepim »

Zamunda schreef:
pepim schreef:Hier maar een vraagje aan gewaagd voor mijn kennis. Zij heeft sinds afgelopen zaterdag een whippet geadopteerd, maar soms wil zij ineens niet lopen.
Jouw verklaring (icm net herplaatst zijn of zelfs net in NL?) klinkt me prima plausibel in de oren. Verwijs je kennis anders even hierheen en laat haar zich aanmelden (en gelijk een foto posten).
Dat gaat niet, want ze spreekt/schrijft helaas geen Nederlands.

Ik heb alle reacties doorgegeven en uiteraard bedankt voor het meedenken :flower:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

metav schreef:Weet niet waar ze vandaan komt
maar even vanuit gaan dat het een buitenlandertje is maar goed geld wat mij betreft ook voor gewone herplaatsers van Nederland
Laat die hond eerst eens een paar weken wennen loop de eerste tijd een rondje rond de kerk zodat de hond weet waar hij thuis hoort
Je merkt vanzelf wanneer hij/zij meer behoefte krijgt om verder te wandelen
laat hem eerst maar eens jou vertrouwen voordat je het drukke gedeelte gaat opzoeken
zeker omdat ik begrijp zo uit je verhaal dat ze niet perse in het dorp/stad hoeft te lopen
:ok:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Shelby
nieuw lid
Mijn ras(sen): Duitse herder en 2 kruisingen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Shelby »

Mijn buitenlandse opvangers laat ik de eerste dagen alleen in de tuin, laat ze eerst aan mijn huis, gezin, , mijn andere honden en aan mij wennen. De ene hond is er sneller aan toe om de buitenwereld te verkennen dan de andere.

Met sommige liep ik na een paar dagen al een flink rondje en met sommige pas na een paar weken.
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”