Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Slaperige hond

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Slaperige hond

Ongelezen bericht door Crescent »

Loulou is een hond naar mijn hart. In huis de rust zelve, sloopt niks, vertoont geen nerveus gedrag. Want waarom zou je iets doen als je ook kunt slapen? In het begin dacht ik dat ze zoals elke buitenlandse hond gewoon even flink bijsliep, maar ze slaapt dus altijd bij.

Buiten is ze vrolijk, opgewekt, loopt vlot, speelt met andere honden, trekt sprintjes maakt slidings, ik sleep haar mee op dagenlang durende wandelingen en die komt ze goed mee. In bos en duin blijft ze actief speuren en als we op het strand zitten blijft ze ook even wakker maar uiteindelijk gaan de ogen dicht.

Als er wordt gezeten, bij een terrasje, in de auto, thuis op de bank, dan gaan de ogen op teletekst en valt ze in slaap. Ze valt zelfs zittend in slaap, tijdens het bietsen om eten. 's Ochtends slaapt ze uit en moet ik haar echt verleiden om een wandeling te maken.

Al met al maakt ze dus een beperkt aantal wakkere uren. Het viel me bij een andere hond van haar leeftijd op dat die gewoon veel meer wakker was per dag. Naar buiten kijken, met een balletje spelen, rondje lopen, beetje waken. Echt niet aan haar besteed. Herkennen jullie dit bij eigen honden?

Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Re: Slaperige hond

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Hier pakken ze ook lekker veel rust. Ze kunnen wel veel wakker zijn, hoor. Maar op een normale dag zijn ze in totaal maar een uur of 5 a 6 actief, rest van de tijd liggen ze vooral te dutten
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Mijn honden slapen altijd als ik niet beweeg :mrgreen: Als ik wel beweeg doen ze ook niet heel veel. Manu is iets alerter maar dat is ook niet veel meer dan een oog opendoen bij een geluidje.
Ik vind het ideaal maar soms ook wel saai, haha! Ze zijn eigenlijk altijd al zo geweest.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

k sprak laatst een GT die zei van een hond is een lui beest, hij heeft om en nabij de 18 uur slaap nodig op een dag, t liefst in blokken van 2 a 3 uur achter elkaar..... :slaap2: de rest van de uren is het wel lekker als ze actief kunnen zijn ......
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Ja dat is wel herkenbaar. Het verschilt enorm per hond. Ik heb twee actieve honden maar 1 daarvan staat gewoon 'uit' als ik uit sta. Dat is heel typisch.
Ze kan de hele dag door als we wat leuks doen, maar op de dagen dat er geen blubber te beleven valt, slaapt ze gewoon de hele dag. Dat is Kiwi, de working kelpie.
Mayke heeft een wat lager energieniveau maar ze is veel meer wakker. Die kan zich ook echt vervelen. Dan stommelt ze wat door het huis, pakt weinig hoopvol een bal op en laat die weer vallen en gaat mijn beledigd aanstaren, omdat dr dagprogramma tegenvalt. Ze wordt ook vervelend als ik te weinig met haar doe. Kiwi niet, die slaapt daar rustig doorheen.
Afbeelding
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

echt veel slapen doet Lana niet, maar ze mag wel heel graag luieren,
met de ogen open zodat ze wel alles meekrijgt, binnen en buiten, om direct in actie te komen, als dat nodig mocht zijn.
op haar eigen tempo is ze gedurende de dag ook wel weer veel in beweging, want waar ik ben is zij ook,
af en toe een sprint als er een kat verjaagt moet worden, maar zo gauw ik zit, ligt zij aan mijn voeten.
s avonds ligt ze wel altijd languit onder de tafel te slapen.
nu ze tegen haar tweede jaar aan loopt, is ze toch een hele relaxte hond.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Guus slaapt heel weinig. Die is ook snachts veel wakker bijvoorbeeld. Bas is juist de rust zelf en slaapt erg veel.
Afbeelding
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Ari is ook zo'n typische slaperige hond. :slaap:
Afbeelding
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Hier liggen ze ook meestal gewoon lekker languit als er niks te doen is. Droef is wel alerter dan Izzy dus die staat wel geregeld op om eens te gaan kijken wat hij nou hoorde, en 's avonds is dit nog wat erger en staat hij ook geregeld te mopperen op geluiden van buiten af. Voor de rest merk je weinig van hun aanwezigheid.

Overigens kunnen ze ook makkelijk allebei een dag mee op sleeptouw, maar dan merk je aan het einde van de dag wel duidelijk dat ze echt heel moe zijn.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Peer zijn grote hobby is slapen en nog eens slapen
Hij gaat heeel graag mee op pad, maar kruipt bij thuiskomst direct in z'n bench. Die zie ik dan echt de hele dag daar niet uit komen, tenzij we nog een x gaan.

Oude miloman loopt niet ver meer, maar houdt in huis de boel veel meer in de gaten en wil nog wel eens spelen.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

bij mij is Pom eigenlijk altijd aan t slapen en Karel slaapt iets minder, maar allebei zijn ze niet overdreven actief in huis. Karel staat wel vaak een beetje naar beneden te turen vanaf het balkon, terwijl Pom eigenlijk altijd op haar rug op de bank ligt ofzo :)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”