Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kleed vernielen

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Ariadne
Vaste gebruiker

kleed vernielen

Ongelezen bericht door Ariadne »

Hoi Hoi

Heeft iemand een idee hoe je een hond kan afleren niet je kleed te vernielen. Wij hebben een hoogpolig kleed (omdat je daar de haren niet zo erg op ziet en niet 10x per dag hoeft te zuigen) Natuurlijk is het voor de honden bijzonder interessant om het wol eruit te trekken. Nu gooien we er van alles op als we weggaan zodat ze er niet bij kunnen. Misschien is er een andere oplossing? Heeft iemand een tip voor mij. Overigens ze doen het niet waar wij bij zijn, de slimmerds, zodat ik het niet op het moment zelf kan afstraffen.
Alvast bedankt :zwaai: :zwaai: :zwaai:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

als ze het nooit doen als je erbij bent kun je ze ook niet straffen of iets anders aanbieden, dus niet laten zien dat ze van dat kleed af moeten blijven..

misschien is er een middeltje wat niet zo bijt als citroensap wat je op het kleed kan spuiten zodat je kleed geen vlekken krijgt en je honden ervanaf blijven
Afbeelding
jelle
Zeer actief

Ongelezen bericht door jelle »

Kleed oprollen en evt. wegzetten als je weggaat is volgens mij de eenvoudigste en diervriendelijkste methode. Er zullen vast wel methodes te bedenken zijn om de honden een negatieve associatie te laten krijgen bij het kleed maar die zullen voor zover ik nu kan overzien of nogal onvriendelijk zijn naar de honden of nogal desastreus voor je kleed...
Groetjes, Marielle, Sirena, Diaz, Rios en Boeli!

Afbeelding

Voor altijd in onze herinnering... Vigo (+02-11-2012); Esperanza (+19-06-2012); Ferro (+04-08-10); Grandi (+15-01-09); Moya (+01-02-08 ); Berta (+27-11-06); Ymke (+04-07-06); Nora (+02-12-05)
Ariadne
Vaste gebruiker

Helaas is mijn kleed vrij licht en zie je er snel iets op. Zat te denken of er misschien een spray of zoiets was met een lucht waar ze een hekel aan hebben maar kan niets gevonden krijgen. Waarschijnlijk toch maar weer een ander kleed (shit) voor de zoveelste keer. :zwaai: :zwaai:
Afbeelding
Ariadne
Vaste gebruiker

jelle schreef:Kleed oprollen en evt. wegzetten als je weggaat is volgens mij de eenvoudigste en diervriendelijkste methode. Er zullen vast wel methodes te bedenken zijn om de honden een negatieve associatie te laten krijgen bij het kleed maar die zullen voor zover ik nu kan overzien of nogal onvriendelijk zijn naar de honden of nogal desastreus voor je kleed...
Ben daar dus ook bang voor :zwaai:
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

je wilt niet weten, hoe ik mijn kamer 's avonds verbouw
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Ariadne schreef:Helaas is mijn kleed vrij licht en zie je er snel iets op. Zat te denken of er misschien een spray of zoiets was met een lucht waar ze een hekel aan hebben maar kan niets gevonden krijgen. Waarschijnlijk toch maar weer een ander kleed (shit) voor de zoveelste keer. :zwaai: :zwaai:
"tea tree" , vinden ze niet zo 'n lekker geurtje en heeeeeeeeeeel je huis ruikt ahum fris :roll:
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Trina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander
Golden Retriever
Australien Kelpie
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Trina »

Honden en kleden op de vloer gaan zo wie zo niet samen.
Het eerste jaar lagen hier overal kleden om slippartijen te voorkomen.
Maar getver, altijd smerig, haar en zand. Ik heb ze er allemaal uitgegooid, behalve die in de bijkeuken, omdat dat de eerste binnenkomer is,maar die heeft ook allang niet meer de oorspronkelijke kleur.
Afbeelding
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Kleed ergens anders leggen of opruimen. Ik heb nu nog een kleed liggen als soort van anti slip mat, maar het ziet er werkelijk niet uit....
DogoDonna
Actief

Ongelezen bericht door DogoDonna »

Net doen alsof je weggaat. Of weggaan en meteen stiekem terugkomen, wachten tot ze wat doen en dan meteen zo goed straffen (laten schrikken) dat ze er nooit meer aan durven komen.

Je moet ze het gevoel geven dat jij altijd ziet of weet wat ze uitvreten ook al ben je er niet. Er moet een gevoel van onlust bij je honden onstaan wat gelinkt moet worden aan het 'kleedvreten'.
DogoDonna
Actief

Ongelezen bericht door DogoDonna »

jelle schreef:Er zullen vast wel methodes te bedenken zijn om de honden een negatieve associatie te laten krijgen bij het kleed maar die zullen voor zover ik nu kan overzien of nogal onvriendelijk zijn naar de honden
Kom op zeg!! 8O Wat is dit nou weer, ze vreten je kleed op en dan moet je vriendelijk blijven!!! Ze hebben zich te gedragen als jij weg bent!!

Alles is te trainen hoor, je kunt je huis wel helemaal leeghalen, dan weet je zeker dat ze nergens aankomen, maar wie is er dan de baas, dan laat je je mooi de les lezen door je hond.

Koop dan een bech en laat ze daar in als je weg bent, dan leren ze vanzelf dat ze koest moeten zijn als je weg bent, er is dan ook geen verleiding.

Donna deed het ook hoor, ik heb haar op heterdaad betrapt (ik was zogenaamd weg :mrgreen: ) en heb haar laten schrikken. Vanaf die tijd hebben we haar weer in de bench gedaan als wij weg waren. Dan gaat ze mooi liggen slapen, en leert dus baasje weg dan ga ik wel slapen want er valt verder niks te beleven. Na een aantal maanden is het gedrag tot slopen weg. Een hond is een 'gewoonte-dier', door dus steeds dezelfde (goede) ervaring te herhalen neemt de hond dus een nieuwe gewoonte aan en denkt niet eens meer aan het slecht ;)

Tja dit kost wel tijd natuurlijk....
~Kimske
Actief

Ongelezen bericht door ~Kimske »

Das een hele goeie, zo zou ik het denk ik ook aanpakken. Gedrag uitlokken door zgn weg te gaan, en dan wel straffen.
Afbeelding
balouh
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door balouh »

Ik kreeg van mijn schoonvader 3 weken terug een mooi vloerkleed .
De goede man had zelf wol gesponnen op het spinnenwiel en er een groot vloerkleed van gemaakt.
Ik dacht nog is dat wel zo verstandig met een pup (balou is 4,5 maanden oud) in huis,maar vanaf het begin gaat het prima :ok: .Toen Balou het kleed voor het eerst zag liggen keek hij helemaal blij.
Volgens mij dachtie ,jotum da's een grote mand voor mij alleen!!!
Ik heb het kleed wel ingespoten met een goedje ,volgens mij is het van het merk greenfield,dat heb ik bij de Intratuin gekocht .
ik hoorde van verschillende mensen dat het zou helpen,en het werkt inderdaad.
misschien is het allemaal flauwekul ,maar ik heb het idee dat het helpt,al zou het alleen bij mij tussen mijn oren zitten dat het helpt.
Balou is 2 keer in de week 3 uurtjes alleen thuis en ook dan gaat het prima :ok:
Ariadne
Vaste gebruiker

Bedankt. Is inderdaad een goed idee, net doen of je weggaat. Ga het uitproberen. In de bench gaat lastig. We hebben 3 honden en ik weet niet echt wie het doet. Om nu 3 van die dingen in mijn huiskamer neer te zetten! Nogmaals bedankt allemaal :ok:
Afbeelding
Franky
geregistreerd lid

Ongelezen bericht door Franky »

No comment :P :ok:
De Groeten van Doggy
Daphne
Zeer actief

Ongelezen bericht door Daphne »

Ik denk dat je het gedrag moet doorbreken.
Ze moeten het dus een tijdje niet kunnen doen.
Vuilniszakken erop leggen?
En eventueel een kong voor als je weg gaat, zo verleggen ze hun aandacht.
Groetjes Daphne, Jente en Rinya

Afbeelding
Nero 11/1998 - 16/06/2014
Peet2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Peet2 »

Mispoes spuiten?
Is eigenlijk tegen katten die sprayen in huis, maar het ruikt gigantisch naar Cintronella.........wel fris dus....weet alleen niet honden het ook vies vinden

(Ik ga het zelf ook uitproberen, want Tunja trekt ook de lusjes uit mijn berber... :jank: ..en die kan niet opgerold, want de tafel staat erop...)

Peet
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”