Maar goed, ik loop daar eigenlijk ook meestal alleen als het "hondenweer" is wat inhoudt dat er maar een bepaald clubje mensen is wat ik dan tegen kom
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poedel doodle overkill
Moderator: moderatorteam
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Poedel doodle overkill
Ja dat moet wel, maar ik zie ze nooit
Maar goed, ik loop daar eigenlijk ook meestal alleen als het "hondenweer" is wat inhoudt dat er maar een bepaald clubje mensen is wat ik dan tegen kom
-
Iirtu16
- Vaste gebruiker
Wij hebben momenteel ook veel cursisten met Doodles. Ik vind ze vaak angstig of heel lomp.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Laat me raden, de goldendoodles zijn angstig, de labradoodles zijn lomp?Iirtu16 schreef:Wij hebben momenteel ook veel cursisten met Doodles. Ik vind ze vaak angstig of heel lomp.
- naomi12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising - Aantal honden: 3
Grappig idee.sirene schreef:Zou het niet eens leuk zijn om tijdens je wandeling of gewoon in de stad eens honden te scoren? En dan hier met plaats/regio vertellen wat je gezien hebt? Mij lijkt dat wel leuk om te lezen. Maar misschien is dat mijn defect
Ik ging net even eten in de stad (Dordt). Heb een soort toy pinscher/chi achtig hondje gezien, een afghaan, een witte (geschoren) swiffer, een oude tollerachtige kruising, een staffordachtig iets, een chihuahua en een dwergpinscher. Oja, ik vergeet de oude jachthond (heidewachtel denk ik?) aan de scootmobiel.
Net met wandelen ben ik tegen gekomen: pincher, dobermann, whippet, 2 border collies, 2 beagles, 2 Spaanse doodle achtige, Spaanse herder kruising, Roemeen, kruising border colliexcocker, welsh springer, dwerg poedel, 2 Spaanse terriër kruisingen, 2 labrador kruisingen.
Ik loop bewust op een drukke tijd zodat Puck kan spelen.
De honden kennel elkaar, dus dat is heel leuk altijd.
- dagmar88
- Zeer actief
Geen russische toy terrier? Die kwam ik van de week in het wild tegen. Nu heb ik zelf een dwerghondje, maar dat slaat helemaal nergens opsirene schreef:een soort toy pinscher/chi achtig hondje gezien
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Half uurtje Nijmegen Centrum.
1 boomer.
2 x York
2 cockers van 1 baasje
1 middenslag poedel
1 Breton
1 labrador (hulphond)
1 boomer.
2 x York
2 cockers van 1 baasje
1 middenslag poedel
1 Breton
1 labrador (hulphond)
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Tara schreef:"In dit huis vloeken we, boeren we, smijten we met deuren, vreten we met een bord op schoot bij de tv en we haten de buren."Flossie schreef: Of die “in dit huis” bordjesalsof iemand gelooft dat zij nooit ruzie maken. Maar bordjes met “ in dit huis smijten we met borden” verkopen vast niet.
Die hangt bij mij boven de bank.
Ik vind deze ook heel leuk

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Een uur de bossen van de omgeving: niets. Ik hou d'r van 
Maar vooruit, op mijn werk vandaag: een barbet, twee chihuahuas, een buitenlands herdertype, een cocker spaniël en een Cane Corso.
Maar vooruit, op mijn werk vandaag: een barbet, twee chihuahuas, een buitenlands herdertype, een cocker spaniël en een Cane Corso.

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
- Aantal honden: 1
Volgens mij maakt het ook veel verschil wanneer ie ze treft.DeDiana schreef:Ik vind het wel grappig en ook best wonderlijk dat er blijkbaar zo veel verschil in zit. Misschien heeft het ermee te maken dat mensen die veel met hun doodle ondernemen en er echt actief mee bezig zijn, daardoor ook gewoon leukere honden hebben. Of komen de leuke doodles allemaal van fokkers uit die omgeving, terwijl in een heel andere regio weer een andere fokker zit met heel andere lijnen/karakters.Manuma schreef:Echt? Ik herken dit echt totaal niet van de doodles die ik ken
Ik vind ze juist heel sportief en zoals eerder gezegd zijn de bazen dat ook vaak. Op het strand met de kinderen achter bal nummer 25 aanrennen, samen zwemmen, naast de bakfiets vol kinderen meerennen of met enkel volwassenen die ook actief met hun hond bezig zijn. Die honden doen heel leuk mee eigenlijk. Leuker dan de mijne
Ik zie ze overigens wel steeds vaker bij jonge stellen, waar ik ze eerder voornamelijk als gezinshond tegenkwam.
In huis is Nikki extreem rustig. Zoekt je wel op, maar is rustig en bedachtzaam en ze kan ook uren opgekruld onder de tafel liggen. Aan de lijn buiten is ze 95% van de tijd ook rustig. Soms lijkt ze wel een oud omaatje dan, die een beetje achter je aan sjokt en heel lang bij een sprietje staat te snuffelen.
Maar van de lijn, of als je gaat rennen, dan komt daar gelijk die jonge vrolijke actieve hond te voorschijn. Dan wil ze achter ballen hollen. Spelen. Rennen. Feest!
Er zit dus best wat in, maar het moet ook wel de kans krijgen.
Ik vind der een schatje, bij mijn ouders past ze goed, al zou ze wat vaker los moeten wat mij betreft. Ik zou der niet willen. Ik vind der ook te tam. Soms is ze een verademing vs Duke, die echt een draak kan zijn, maar voor fulltime vind ik der te passief en te stil.
En te gevoelig. Ik heb niet genoeg geduld voor tere zieltjes.
Laatst gewijzigd door Shiloh86 op 23 aug 2018 20:51, 2 keer totaal gewijzigd.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat kan ook nog. Het was een heel klein hondje. Een pup ook nog. Black en tan en vierkant, niet gestrekt zoals de meeste chi's. Ik heb het niet gevraagd dus wel zullen het nooit met zekerheid wetendagmar88 schreef:Geen russische toy terrier? Die kwam ik van de week in het wild tegen. Nu heb ik zelf een dwerghondje, maar dat slaat helemaal nergens opsirene schreef:een soort toy pinscher/chi achtig hondje gezien
- Hilde
- Zeer actief
Wat typisch. Elmo is dan maar een halve labradoodle, maar ik herken dit 'saaie' echt totaal niet. Eerder werd het ook al geschreven over labradoodles.Shiloh86 schreef:In huis is Nikki extreem rustig. Zoekt je wel op, maar is rustig en bedachtzaam en ze kan ook uren opgekruld onder de tafel liggen. Aan de lijn buiten is ze 95% van de tijd ook rustig. Soms lijkt ze wel een oud omaatje dan, die een beetje achter je aan sjokt en heel lang bij een sprietje staat te snuffelen.
Maar van de lijn, dan komt daar gelijk die jonge vrolijke actieve hond te voorschijn. Dan wil ze achter ballen hollen. Spelen. Rennen. Feest!
Ik vind der een schatje, bij mijn ouders past ze goed, al zou ze wat vaker los moeten wat mij betreft. Ik zou der niet willen. Ik vind der ook te tam. Soms is ze een verademing vs Duke, die echt een draak kan zijn, maar voor fulltime vind ik der te passief en te stil.

- Hilde
- Zeer actief
Ja, dat maakt natuurlijk veel verschil. Elmo huppelt wel het liefst op iedereen af, maar hij stopt dan een meter of wat van te voren om te kijken of kennismaken oké is. En zo ja, is hij nooit fysiek of lomp daarin. Het zal inderdaad de kruising wel zijn, labradors hebben daar ook nog wel eens een handje van vind ik. Of die blijven plat op de grond liggen om dan ineens een keiharde sprint te trekken.DeDiana schreef:Ja, maar Elmo is ook geen doodle
En inderdaad, die twee konden het uitstekend vinden, maar Elmo maakte ook gewoon normaal kennis, dan is er inderdaad ook niks aan de hand. Ik heb het over van die honden die in volle vaart op een vreemde hond af rennen, er vervolgens tegenaan botsen of half tegenop springen en meteen heel erg fysiek in de persoonlijke ruimte komen zonder eerst even rustig kennis te maken of te kijken of de ander ook wel zin heeft in spelen of interactie.

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik denk ook eerder dat het met het vroeg castreren te maken heeft en misschien met het type eigenaar. Zowel poedels als labradors zijn niet echt saaie honden. Je kunt van veel honden wel saaie honden maken natuurlijk. Als je ze castreert en niet meer biedt dan een rondje door de wijk worden ze vanzelf gezapig. Behalve de honden die dan probleemgedrag gaan vertonen. Dat zijn dan de doedels die iedereen irritant vindt. Die legden zich niet neer bij het bankhangen en het rondje door de buurt. Afhankelijk van je karakter wordt je dan depressief (lees saai voor buitenstaanders) of agressief of....Hilde schreef:Wat typisch. Elmo is dan maar een halve labradoodle, maar ik herken dit 'saaie' echt totaal niet. Eerder werd het ook al geschreven over labradoodles.Shiloh86 schreef:In huis is Nikki extreem rustig. Zoekt je wel op, maar is rustig en bedachtzaam en ze kan ook uren opgekruld onder de tafel liggen. Aan de lijn buiten is ze 95% van de tijd ook rustig. Soms lijkt ze wel een oud omaatje dan, die een beetje achter je aan sjokt en heel lang bij een sprietje staat te snuffelen.
Maar van de lijn, dan komt daar gelijk die jonge vrolijke actieve hond te voorschijn. Dan wil ze achter ballen hollen. Spelen. Rennen. Feest!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Een hond die wel fysiek lomp op andere honden af druist kan ik als medewandelaar ook wel eens irritant vinden. Maar waarschijnlijk zijn dat wel de honden die ik heel leuk vind om zelf te hebben. Speelse en extraverte honden zijn in de pubertijd soms in staat om t bloed onder je nagels vandaan te halen, maar dat levert wel een verschrikkelijke leuke hond op als je dat overleeft.
Zo'n 'braafste meisje van de klas' kan wel handig zijn, maar vind ik eigenlijk maar saai. Beleefd en gemanierd is absoluut praktisch maar mn hart gaat dr niet sneller van kloppen.
Daarom interesseert het me niet zo wat iemand anders van mijn hond of ras vindt, omdat ze toch alleen maar af gaan van eigen ervaringen met de hond .
Zo'n 'braafste meisje van de klas' kan wel handig zijn, maar vind ik eigenlijk maar saai. Beleefd en gemanierd is absoluut praktisch maar mn hart gaat dr niet sneller van kloppen.
Daarom interesseert het me niet zo wat iemand anders van mijn hond of ras vindt, omdat ze toch alleen maar af gaan van eigen ervaringen met de hond .
Laatst gewijzigd door Paisley op 23 aug 2018 20:59, 1 keer totaal gewijzigd.

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Vanavond: rondje bos in Nijmegen. Heel in de verte iets klein, wits en pluizigs en helemaal op het eind van de wandeling al bij de auto een middelgroot mixje - ik denk - buitenlandertje.
Vanmiddag in losloopgebied vlakbij: een Duitse herder, een Mechelse herder en een kruising Duitse herder x husky.
Vanmorgen aan de Waal: niets.
Vanmiddag in losloopgebied vlakbij: een Duitse herder, een Mechelse herder en een kruising Duitse herder x husky.
Vanmorgen aan de Waal: niets.
-
laeken
- Zeer actief
Uur in bos om 17:00 uur was een buitenlandse miks en een bordercollie achtig iets. Kan ook een buitenlander zijn geweest.
Vanmorgen uur in polder niks.
Met wandelen kom ik zelden honden tegen.
Vanmorgen uur in polder niks.
Met wandelen kom ik zelden honden tegen.
- Sabi85
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder korthaar
De meeste doodles die ik tegenkom, vind ik best leuk eigenlijk. Ok, soms wat te lomp en druk. Ik vind de meeste vrolijk en baasgericht overkomen. Niet angstig of saai.
Vandaag tegengekomen tijdens de wandeling:
2x bassethound (zelfde eigenaar)
2x husky (zelfde eigenaar)
Golden retriever
Sint Bernard
Boomertje o.i.d. (heel klein)
Australian shepherd
Westie
Duitse herder
Vandaag tegengekomen tijdens de wandeling:
2x bassethound (zelfde eigenaar)
2x husky (zelfde eigenaar)
Golden retriever
Sint Bernard
Boomertje o.i.d. (heel klein)
Australian shepherd
Westie
Duitse herder

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Hilde schreef:Wat typisch. Elmo is dan maar een halve labradoodle, maar ik herken dit 'saaie' echt totaal niet. Eerder werd het ook al geschreven over labradoodles.Shiloh86 schreef:In huis is Nikki extreem rustig. Zoekt je wel op, maar is rustig en bedachtzaam en ze kan ook uren opgekruld onder de tafel liggen. Aan de lijn buiten is ze 95% van de tijd ook rustig. Soms lijkt ze wel een oud omaatje dan, die een beetje achter je aan sjokt en heel lang bij een sprietje staat te snuffelen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Speels en extravert hoeft niet tegelijk ook te betekenen: lomp en ongemanierd. Niet in mijn ervaring in ieder gevalPaisley schreef:Een hond die wel fysiek lomp op andere honden af druist kan ik als medewandelaar ook wel eens irritant vinden. Maar waarschijnlijk zijn dat wel de honden die ik heel leuk vind om zelf te hebben. Speelse en extraverte honden zijn in de pubertijd soms in staat om t bloed onder je nagels vandaan te halen, maar dat levert wel een verschrikkelijke leuke hond op als je dat overleeft.
Maar inderdaad, het interesseert mij ook niet wat iemand van mijn ras(sen) vindt - zoveel mensen, zoveel smaken en dat is juist ook leuk aan honden, dat er zo veel verschillende types rondlopen qua uiterlijk en qua gedrag en karakter. Het zou maar een saaie boel worden als we allemaal precies hetzelfde leuk zouden vinden.
Dus als ik een doodle leuk zou vinden, zou ik die ook gewoon nemen hoor
- dagmar88
- Zeer actief
Ha, deze ook, maar bruin tan. Denk maar 500 gram.sirene schreef:Ja dat kan ook nog. Het was een heel klein hondje. Een pup ook nog. Black en tan en vierkant, niet gestrekt zoals de meeste chi's. Ik heb het niet gevraagd dus wel zullen het nooit met zekerheid wetendagmar88 schreef:Geen russische toy terrier? Die kwam ik van de week in het wild tegen. Nu heb ik zelf een dwerghondje, maar dat slaat helemaal nergens opsirene schreef:een soort toy pinscher/chi achtig hondje gezien
-
laeken
- Zeer actief
Ik vind eigenlijk bijna alle honden leuk. Ook labradoodles dus. Je maakt je hond zelf. Bas is een enorme harde hond. Mijn partner was gisteren verdwaald en Bas moest 2.5 uur door het donker wandelen. Dat doet ze ondanks haar gipsen en gebrek aan knieën zonder probleem. Maar ze had net zo goed een verwend piepend bonbon etend mormel op schoot van een oma kunnen zijn. Mijn doodle zou dus een heerlijke vrije natuurhond zijn. Lekker zwemmen en spelen met andere honden. Beetje opvoeden en klaar. Dus zou zo een doodle nemen. Of een Duitse herder of een fox of een black en tan hussel. Allemaal goed. Als hij maar aardig is van karakter en een beetje slim.
-
laeken
- Zeer actief
Die pup kan ook een black and tan hussel zijn geweest met lange pootjes. Die zijn piepklein en soms ook heel vierkant.
- grover
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Springer Spaniel
- Contacteer:
Een uur op de Loonse Duinen, 1 Welsh Springer (de mijne) en 1 Dalmaat (van mijn vriendin waarmee ik wandelen was). Het was exceptioneel stil! Later op het terras een klein roedeltje borders, twee franse bullen, een onbestemd groot wit berghondgeval en een zwitserse witte.

Hier ben ik het zo mee eens he. Ollie haalde als jonge hond echt het blóed onder m'n nagels vandaan maar ik kan er mee lezen en schrijven, hij vindt ALLES leuk om te doen en is altijd klaar voor actie. Jamie is heel lief en welgemanierd maar d'r zit nul pit in en daar vind ik dus ook niet zoveel aanPaisley schreef:Zo'n 'braafste meisje van de klas' kan wel handig zijn, maar vind ik eigenlijk maar saai. Beleefd en gemanierd is absoluut praktisch maar mn hart gaat dr niet sneller van kloppen.
- Hilde
- Zeer actief
Niet kammen. Wekelijks wassen en blazen met een goede shampoo en conditioner, dan hou je die vacht in orde en onbeschadigd. Doodles hebben wel een lastigere vacht dan poedels vaak. Een goede, vachtbesparende trimmer helpt ook een hoop 

-
S@ndr@
- Zeer actief
alleen de vacht zou al een reden zijn om zo`n hond niet te nemen,,.. dan maar haar op de vloer, zand ligt er toch al, dus stofzuigen moet evengoed
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Die heeft in aanleg een goede vacht waar je 1 x per week even doorwandeld.Nanna schreef:Ik zie de aantrekkingskracht en daardoor de populariteit van de doedels wel hoor.
Zou zelf ook best een goed gefokte nemen. Wat mij echter zou tegenhouden zijn die dramavachten. En kortscheren verdom ik toch echt.
Kijk, een leuke hondMaar let ook eens op die vacht
![]()
Scheren hoeft niet standje 3 mm , dat kan ook langer en anders met de effileerschaar krijg je ook een leuk wat minder strak geknipt vachtje.

- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
Vandaag op de cursus, als ik het goed heb:
Dwergpoedel (abrikoos)
Barbet
Tervueren
Roemeens allegaartje
Labrador x Berner sennen
Goldendoodle
Mechelse herder
Kooikerhondje
Golden retriever
Maltezer
Pointer x epagneul Breton
Labrador retriever
Wel een allegaartje dus!
Dwergpoedel (abrikoos)
Barbet
Tervueren
Roemeens allegaartje
Labrador x Berner sennen
Goldendoodle
Mechelse herder
Kooikerhondje
Golden retriever
Maltezer
Pointer x epagneul Breton
Labrador retriever
Wel een allegaartje dus!

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Ja dat advies krijgen veel doodle eigenaren al mee van de fokker omdat het de vacht van een doodle geen onderhoud nodig heeft maat je zult naast het wassen en blazen toch echt moeten kammen en borstelen.Ook bij de poedel.Hilde schreef:Niet kammen. Wekelijks wassen en blazen met een goede shampoo en conditioner, dan hou je die vacht in orde en onbeschadigd. Doodles hebben wel een lastigere vacht dan poedels vaak. Een goede, vachtbesparende trimmer helpt ook een hoop

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Ik vind het wel meevallen hoor. Die vacht. Nu heeft Nikki gewoon haar en niet dat Fleece, maar het blijft groeien. Het valt niet echt uit. En der ondervacht is wel heel pluizig.
Wij laten haar 1 keer per 4/5 maanden knippen. Tussendoor borstelen we 10 minuten 1 keer per dag. De klitten die ze heeft zitten vaak op plekken achter de oren, of bij haar oksels. Als we die ontdekken knippen we die gewoon weg. Valt helemaal niet op verder.
Doorgaans ziet ze er zo uit:

Tot het tijd wordt om te knippen. Na de knipbeurs is ze tijdelijk een pluizeballetje

Maar dat extreme pluizige duurt maar een paar dagen, al snel begint ze er weer normaler uit te zien:

Het enige dat wel echt kút is, is dat ze nogal van modder en slijk houdt:

We were not amused...
Wij laten haar 1 keer per 4/5 maanden knippen. Tussendoor borstelen we 10 minuten 1 keer per dag. De klitten die ze heeft zitten vaak op plekken achter de oren, of bij haar oksels. Als we die ontdekken knippen we die gewoon weg. Valt helemaal niet op verder.
Doorgaans ziet ze er zo uit:

Tot het tijd wordt om te knippen. Na de knipbeurs is ze tijdelijk een pluizeballetje

Maar dat extreme pluizige duurt maar een paar dagen, al snel begint ze er weer normaler uit te zien:

Het enige dat wel echt kút is, is dat ze nogal van modder en slijk houdt:

We were not amused...

-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel