Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Beste voer voor pups.
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Beste voer voor pups.
Overigens krijgen ze hier ook nog 3x per week een zelfgemaakt groenteprutje bij hun kvv.
En die kvv bestaat uit in totaal gemiddeld 6 tot 8 verschillende merken. Afwisseling is een must in mijn ogen tegenwoordig met al die merken
En die kvv bestaat uit in totaal gemiddeld 6 tot 8 verschillende merken. Afwisseling is een must in mijn ogen tegenwoordig met al die merken

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 2
100% kvv gaat het hier ook niet worden. Te kleine vriezer helaas. Maar ik combineer de complete versies van Smuldier met kwalitatief fatsoenlijke brokken al kan dat altijd beter. De smuldier zit ruim onder de grens qua calcium dus daardoor heb ik wat marge met brok. Normaal heb ik vooral taste of the wild maar heb nu als test voor Guus een zak Royal Canin puppy gekocht. Ben normaal geen fan maar hoor van verschillende kanten toch goede ervaringen. Dus wellicht het proberen waard. En daarna wellicht weer een ander merk.
Wat ik me wel afvraag.. groeipijn komt van een teveel aan calcium. Kan ik wel gewoon rauwe eitjes (met schil) geven?? En een lepel yoghurt of kwark?? Redelijk rijk aan calcium natuurlijk.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Wat ik me wel afvraag.. groeipijn komt van een teveel aan calcium. Kan ik wel gewoon rauwe eitjes (met schil) geven?? En een lepel yoghurt of kwark?? Redelijk rijk aan calcium natuurlijk.
blablabla 

-
- Zeer actief
je bent dan ook geen hond natuurlijk, nu hebben honden minder smaak papillen, maar een bijna 500 keer betere neus... dus dat geur vergelijkingsonderzoek van ons dat wordt hem niet..... als wij niet ruiken dan proeven we bijna niets... en verder gaat het natuurlijk qua wisseling om de grondstoffen die gebruikt zijn ...Ik gebruik de semi moist brokjes met eend van zoorplus als trainingsbrokje voor boots, hij hij vreet mijn vingers er bijna bij op / als je die ton opentrekt dan is de geur zelfs voor mij niet te missen hoor 

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Inderdaad. Hier standaard 3 soorte volwassenbrok, 1 voor tijdens de dracht, puppy en junior en ik zie en ruik zelf al verschil zonder dat ik op de zak hoef te kijken
daarnaast enkele (2) die absoluut de standaard onderhoudsbrok niet lusten, de medium energy met mate en de high energy vreten ze de bodem bij op 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik heb mijn pups die ik zelf gefokt heb, nooit puppybrokken gegeven. Die voerde ik Canexbrokken.
Nu krijgen mijn honden smuldier en brouwers brokken erbij. Geef ze ook nog zalmolie over hun voer, en af en toe krijgen ze een eitje.
Eten laten staan dat doen Pinschers niet, die eten alleen niet meer als ze dood gaan. Als die op een dag niet zouden eten, gaan er bij mij alarmbellen af.
Mijn honden zijn net kliko’s, is ook een nadeel, want die vreten van straat ook dingen die niet eetbaar zijn.
Nu krijgen mijn honden smuldier en brouwers brokken erbij. Geef ze ook nog zalmolie over hun voer, en af en toe krijgen ze een eitje.
Eten laten staan dat doen Pinschers niet, die eten alleen niet meer als ze dood gaan. Als die op een dag niet zouden eten, gaan er bij mij alarmbellen af.
Mijn honden zijn net kliko’s, is ook een nadeel, want die vreten van straat ook dingen die niet eetbaar zijn.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
hoofdoorzaak van groeipijn is een te snelle groei. dit komt de de genen (kun jij niks aan veranderen) en ook door de voeding. in eerste instantie door te overvloedig voeren. schraal op laten groeien is de boodschapPeter27 schreef: Wat ik me wel afvraag.. groeipijn komt van een teveel aan calcium. Kan ik wel gewoon rauwe eitjes (met schil) geven?? En een lepel yoghurt of kwark?? Redelijk rijk aan calcium natuurlijk.

dat eitje ed kun je prima geven.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Schraal houden is me wel toevertrouwd. Mijn teef is geholpen en weegt maar 24kg. Aan de onderkant van de schaal dus. Hoewel ze niet te mager is heeft ze voor haar 10,5 wel een lijntje waar menig vrouw jaloers op is haha.. maatje 34/36 

Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalksirene schreef:hoofdoorzaak van groeipijn is een te snelle groei. dit komt de de genen (kun jij niks aan veranderen) en ook door de voeding. in eerste instantie door te overvloedig voeren. schraal op laten groeien is de boodschapPeter27 schreef: Wat ik me wel afvraag.. groeipijn komt van een teveel aan calcium. Kan ik wel gewoon rauwe eitjes (met schil) geven?? En een lepel yoghurt of kwark?? Redelijk rijk aan calcium natuurlijk.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk![]()
dat eitje ed kun je prima geven.
blablabla 

- *Petra*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier en de Hollandse Herdershond Langhaar
- Aantal honden: 6
als je hond erge groeipijn heeft, zou je een poosje magnesium kunnen geven.
Dit gebruik ik als ik toevallig een hond heb, die ineens een groeispurt krijgt en er last van heeft.
Ik geef mijn honden zowel kvv als brok en op beide heb ik meegemaakt dat ze groeipijn krijgen, dus ik denk niet dat het verschil maakt of ze nu brokken of kvv krijgen.
Dit gebruik ik als ik toevallig een hond heb, die ineens een groeispurt krijgt en er last van heeft.
Ik geef mijn honden zowel kvv als brok en op beide heb ik meegemaakt dat ze groeipijn krijgen, dus ik denk niet dat het verschil maakt of ze nu brokken of kvv krijgen.

een dag niet gelachen om je hond, is een verloren dag.