Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup s nachts in bench

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

ellendekker
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Friese stabij
Aantal honden: 1

Pup s nachts in bench

Ongelezen bericht door ellendekker »

Ben ik weer, op zoek naar jullie advies... :oops:
Taro ging vanaf dag 1 in de bench s nachts, geen probleem gehad de eerste nachten.
Daarna ging hij ineens overdag en s nachts plassen en poepen in de bench, waarna ik hem kleiner heb gemaakt en van ik overdag aan het trainen om in de bench te gaan.
Dus eten geven in de bench, positief belonen als hij in de bench gaat, signalen oppikken als hij moet plassen en dus naar buiten gaan.
Maar de laatste paar avonden is het lastig om hem rustig in de bench te laten en dan naar bed te gaan.
Omdat ik hem niet steeds de trap op en af kan tillen, staat de bench beneden in de kamer en dus niet op de slaapkamer.
Wat is jullie advies, is het verstandig om dan de eerste nachten beneden bij hem te slapen om dichtbij hem te zijn?
En als ik beneden ga slapen, is het dan verstandig om de bench op de vaste plek te laten staan, dus onder de trap, of kan ik hem beter dichterbij mij zetten?
Of kunnen jullie nog andere tips geven?
Ik heb gisteren een warme kruik in de bench gelegd en dat leek hij erg fijn te vinden, ging er direct in liggen.

Ik ben echt een leek op dit gebied, merk dat ik tegen best wat dingen aanloop wat me onzeker maakt af en toe... Daarom ben ik steeds blij met jullie adviezen en tips! :D
Dus kom maar op!! ;D
natalie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Pup s nachts in bench

Ongelezen bericht door natalie »

Laat die onzekerheid los. Je doet het heus goed. Je pup is een baby'tje die alles nog moet leren. Geef hem (en jezelf) wat tijd om te wennen en verwacht nog niet te veel :-) Ik heb de eerste week beneden op de bank geslapen. Dat zorgde bij ons voor veel rust.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Koop een tweede bench (staan er zat op MP) en zet die op je slaapkamer, pup 's nachts lekker mee naar bed :ok: .
ellendekker
geregistreerd lid

Zamunda schreef:Koop een tweede bench (staan er zat op MP) en zet die op je slaapkamer, pup 's nachts lekker mee naar bed :ok: .
Mee naar boven is nogal lastig, omdat ik hem niet steeds naar boven en beneden kan tillen. Ik wil hem dus heel graag beneden leren slapen.
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Zamunda schreef:Koop een tweede bench (staan er zat op MP) en zet die op je slaapkamer, pup 's nachts lekker mee naar bed :ok: .
Precies, dit zou ik ook doen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

Ik slaap bij een pup/nieuwe hond totdat dat niet meer nodig is.
Maddie was een weekje, Fitz wel anderhalve maand. Het is een investering voor 12-15 jaar slaapplezier :wink:
Nu recentelijk heb ik ook zon zes week bij Imp geslapen. Bij haar had ik wel eerder naar boven gekund, maar we moesten eerst het -door het kattenluik naar buiten kunnen probleem- oplossen :mrgreen:
Maar ja, ik gebruik geen bench. Maar het principe is hetzelfde.
Is er een reden dat je je pup in de bench wilt?
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

ellendekker schreef:

Mee naar boven is nogal lastig, omdat ik hem niet steeds naar boven en beneden kan tillen
. Ik wil hem dus heel graag beneden leren slapen.
Kun je uitleggen waarom dat niet kan? Gaat je pup spartelen bijvoorbeeld?

En als je het niet wil (pup naar boven) zou ik gewoon een paar weken op de bank gaan slapen, zoals Kayltje ook zegt. Dan kun je je hand even in de bench steken als je pup piept, zo laat je weten dat je er bent en het veilig is.
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Ik was in het begin ook zo onzeker en als ik er nu op terugkijk heb ik daar echt wel spijt van. Gewoon lekker genieten.
Wij hebben de eerste paar nachten naast de pup geslapen. Daarna zijn we zachtjesaan teruggegaan naar de slaapkamer. Eerst hadden we nog een traphekje tussen ons en de slaapkamer zodat hij ons wel kon horen maar niet de slaapkamer in kon en vanaf daarna ging het steeds makkelijker.
ellendekker
geregistreerd lid

Zamunda schreef:
ellendekker schreef:

Mee naar boven is nogal lastig, omdat ik hem niet steeds naar boven en beneden kan tillen
. Ik wil hem dus heel graag beneden leren slapen.
Kun je uitleggen waarom dat niet kan? Gaat je pup spartelen bijvoorbeeld?

En als je het niet wil (pup naar boven) zou ik gewoon een paar weken op de bank gaan slapen, zoals Kayltje ook zegt. Dan kun je je hand even in de bench steken als je pup piept, zo laat je weten dat je er bent en het veilig is.
Ik kan hem niet tillen ivm lichamelijke klachten, heb sinds een slechte balans en als ik hem dan in mijn armen heb, is dat niet veilig voor beide.
Zet ik de bench dan dichtbij me of wat verder van de bank, waar hij nu staat?
ellendekker
geregistreerd lid

Kayltje schreef:Ik slaap bij een pup/nieuwe hond totdat dat niet meer nodig is.
Maddie was een weekje, Fitz wel anderhalve maand. Het is een investering voor 12-15 jaar slaapplezier :wink:
Nu recentelijk heb ik ook zon zes week bij Imp geslapen. Bij haar had ik wel eerder naar boven gekund, maar we moesten eerst het -door het kattenluik naar buiten kunnen probleem- oplossen :mrgreen:
Maar ja, ik gebruik geen bench. Maar het principe is hetzelfde.
Is er een reden dat je je pup in de bench wilt?
Ik denk dat ik anders bang ben dat hij alles kapot gaat kauwen of iets dergelijks... Ik weet het eigenlijk niet...
En ik wil wel graag dat hij zijn bench als een fijne plek gaat zien, zodat hij daar ook in kan als we even weg moeten om de kinderen op te halen van school of even een boodschap doen of zo... Dus dat het een veilig plekje is.
Aangezien we hem niet in de gaten kunnen houden als we niet in de kamer zijn...
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

Lana was erg makkelijk qua bench training,
hoewel ik in het begin de bench voor s'nachts kleiner maakte dmv een krat achterin te plaatsen,
zo laat mogelijk de laatste keer uitlaten en s'morgens vroeg heel op tijd, dit later uitgebreid qua tijdsduur,
en mijn spijkerbroek die ik de hele dag aan had gehad, s'nachts over de bench gelegd, zodat ze mijn geur bij zich had, werkte super,
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”