Taro ging vanaf dag 1 in de bench s nachts, geen probleem gehad de eerste nachten.
Daarna ging hij ineens overdag en s nachts plassen en poepen in de bench, waarna ik hem kleiner heb gemaakt en van ik overdag aan het trainen om in de bench te gaan.
Dus eten geven in de bench, positief belonen als hij in de bench gaat, signalen oppikken als hij moet plassen en dus naar buiten gaan.
Maar de laatste paar avonden is het lastig om hem rustig in de bench te laten en dan naar bed te gaan.
Omdat ik hem niet steeds de trap op en af kan tillen, staat de bench beneden in de kamer en dus niet op de slaapkamer.
Wat is jullie advies, is het verstandig om dan de eerste nachten beneden bij hem te slapen om dichtbij hem te zijn?
En als ik beneden ga slapen, is het dan verstandig om de bench op de vaste plek te laten staan, dus onder de trap, of kan ik hem beter dichterbij mij zetten?
Of kunnen jullie nog andere tips geven?
Ik heb gisteren een warme kruik in de bench gelegd en dat leek hij erg fijn te vinden, ging er direct in liggen.
Ik ben echt een leek op dit gebied, merk dat ik tegen best wat dingen aanloop wat me onzeker maakt af en toe... Daarom ben ik steeds blij met jullie adviezen en tips!
Dus kom maar op!! ;D