Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dikke chihuahua's

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Re: Dikke chihuahua's

Ongelezen bericht door Habibi »

:80:
Afbeelding
Joey.K
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Joey.K »

Gut wat sneu, die kunnen amper nog lopen. Bah
Dianevk
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Dianevk »

Ik kwam laatst een veels te dikke Vizsla tegen, dit was met opzet zo gedaan dan was hij tenminste een stuk rustiger. :ugh:
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

:80: Hoe krijg je die zo vet .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dat zijn labrawawas :O: sneu hoor
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Ik zat me gister te vergapen aan mij 600 lbs life op TLC en oh mijn god wat was het shocking. Deze beesten zijn eigenlijk ook zo.

Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

Crescent schreef:Ik zat me gister te vergapen aan mij 600 lbs life op TLC en oh mijn god wat was het shocking. Deze beesten zijn eigenlijk ook zo.

in dat programma gaat het over mensen die vaak zo zwaar geworden zijn door een aaneenschakeling van problemen. Ik geloof best dat jezelf barstensvol eten ook een verslaving kan zijn.

Bij dieren ligt dat net iets anders, dieren die zoveel overgewicht hebben worden door hun eigenaren gewoon niet goed gevoed maar overvoed. En vaak met de beste bedoelingen waarschijnlijk "ah kijk hij vindt het lekker, nog een koekje, nog een dit en dat" .
:pop:
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

mensen van 300 kilo hebben ook iemand die dat mogelijk maakt, de meesten kunnen niet meer lopen,.. het is voor beiden heel zielig, en ik weet ook niet hoe t werkt bij dieren, maar de mijne zeggen op een gegeven moment van je vreet het zelf maar... die gaan niet door en door en door
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

pooh schreef:
Crescent schreef:Ik zat me gister te vergapen aan mij 600 lbs life op TLC en oh mijn god wat was het shocking. Deze beesten zijn eigenlijk ook zo.

in dat programma gaat het over mensen die vaak zo zwaar geworden zijn door een aaneenschakeling van problemen. Ik geloof best dat jezelf barstensvol eten ook een verslaving kan zijn.

Bij dieren ligt dat net iets anders, dieren die zoveel overgewicht hebben worden door hun eigenaren gewoon niet goed gevoed maar overvoed. En vaak met de beste bedoelingen waarschijnlijk "ah kijk hij vindt het lekker, nog een koekje, nog een dit en dat" .
Ik zie geen verschil tussen enabler en patient.

What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Nanna schreef: Zou het bij honden ook zo werken? dat je eindelijk gelukkig bent als je het poepertje van je hond af moet vegen omdat hij dat zelf door zijn vette pens niet meer kan?
Dat denk ik wel ja. Dat soort wil een harige baby om voor te zorgen en die mama zo veel liefde geeft. Helemaal voor haar alleen.
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Nondeju wat zielig. Echt, daar snap je toch niks van. Ik vind Jamie nu al te dik, die moet 200 gram afvallen. :LOL:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Sanner schreef:Nondeju wat zielig. Echt, daar snap je toch niks van. Ik vind Jamie nu al te dik, die moet 200 gram afvallen. Afbeelding
Nou dat dus... zat vorig jaar na de vakantie naar mn honden te kijken van "hmm dat wordt een dieetje straks"... Ik denk dat deze mensen mijn honden uitgemergeld vinden....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

Ach jeetje! wat een stumpertjes :(:
stoffeltje
Zeer actief

Ongelezen bericht door stoffeltje »

malinois schreef:
Sanner schreef:Nondeju wat zielig. Echt, daar snap je toch niks van. Ik vind Jamie nu al te dik, die moet 200 gram afvallen. Afbeelding
Nou dat dus... zat vorig jaar na de vakantie naar mn honden te kijken van "hmm dat wordt een dieetje straks"... Ik denk dat deze mensen mijn honden uitgemergeld vinden....
ff offtopic, kon je topic niet weer vinden maar heb wel gestemd :wink:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

stoffeltje schreef:
malinois schreef:
ff offtopic, kon je topic niet weer vinden maar heb wel gestemd :wink:
Die is helaas verhuist zag ik

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... pWie%20wil...

Dank je wel!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Ik snap het ook echt niet. Na haar castratie had ik het gevoel dat Noa iets was aangekomen, nu gaf de weegschaal niets aan (9.9kg), maar ze voelt iets anders aan, dus heb ik het aan de dierenarts gevraagd en die gaf aan dat ze nu nog goed was, maar niet dikker mocht worden (onze dierenarts houdt van schrale honden, bcs 4 (op 9)). Ninthe zou bij haar nieuwe eigenaren eigenlijk niet eten, dus ik vroeg of ze mager geworden was (ze is er nu 1.5 maand immers), maar nee, dat was ze niet want ze gaven haar dan maar stukjes cake zodat ze toch iets at. Bij mij woog ze altijd 6.3kg, nu woog ze 6.8kg bij de dierenarts (haar gewicht kan je zo makkelijk x10 doen om mensen het gemakkelijker te laten visualiseren). Ik denk dat ik snap waarom ze slecht at en heb als tip meegegeven eerst een dag te vasten en daarna nog 2 dagen een halve maaltijd te geven per voerbeurt, zodat ze nog een beetje hongerig zou zijn naderhand en eventueel bij een lege voerbak de belonen met een kruimel cake of iets anders dat ze echt lekker vindt, maar verder echt alleen brokjes als beloning geven. De nieuwe eigenaresse vond mijn advies niet leuk...
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Diep triest dit, ik vind Ziggy al een beetje te mollig dus exta rondjes en hij is al 250 gram afgevallen, minder snacks en straks is ie weer strak in het pak.
Dit is gewoon dierenmishandeling. :ugh:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Whuut.. Wij hebben er toen met Toots heel hard aan moeten werken om aan te laten komen. Dex komt wat sneller aan ahum, maar om het zover te laten komen en dan ook alle 3 dan is er toch lange tijd veel en waarschijnlijk vooral ongezond gevoerd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Floortje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Floortje »

Ik denk dat het wat chihuahua's betreft best makkelijk is om het zo ver te laten komen.
Die hoeven maar 50gr. brok per dag te eten (schat ik zo), als je ze dan elke dag een gevulde koek bij de koffie geeft dan zijn ze binnen no time zo vet.
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Floortje schreef:Ik denk dat het wat chihuahua's betreft best makkelijk is om het zo ver te laten komen.
Die hoeven maar 50gr. brok per dag te eten (schat ik zo), als je ze dan elke dag een gevulde koek bij de koffie geeft dan zijn ze binnen no time zo vet.
De chihuahua van een vriendin (2.2kg) mag 34-35g brok op een dag (=135-140kcal/dag bij haar voer). Ieder maaltijd wordt gewogen en meestal is het 17g, soms dus 18g. Als ze veel op bezoek bij haar schoonfamilie gaan moet hij daarna standaard weer op dieet omdat ze hem toch dingen toestoppen. Een gevulde koek tikt stevig aan, van de albert heijn bevatten ze 374kcal/stuk, dus bijna 3x het aantal kcal dat ze per dag mogen (dat zou een tussendoortje zijn van 6000kcal bij mensen :O: ).
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Wat erg voor die honden. :80:

Maar ik heb zelf ook wel gemerkt dat kleine honden voor mijzelf ook moeilijker op gewicht te houden zijn dan grote honden. Kleine honden hebben niet veel nodig om aan te komen en ik beloon veel en graag. Bij Balou en Beer en Dino (alle drie kleine honden) moest ik regelmatig even bijsturen wanneer ze wat te spekkig werden. Bij Shira en Jack hoef ik niet echt op te letten. Bij Laila dan weer wel en zij valt ook moeilijk af. Maar Laila loopt veel minder los dan de rest, dat scheelt ook.

Dus ik denk dat zulke kleine hondjes al heel snel te dik zouden worden bij mij, niet zoals in dit filmpje maar toch wel snel te spekkig. Ik moet er dan echt heel erg op letten dat dat niet zou gebeuren.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Floortje schreef:Ik denk dat het wat chihuahua's betreft best makkelijk is om het zo ver te laten komen.
Toots vrat 150 gram kvv per dag. Kreeg ook nog tussendoortjes en hij was ondanks dat hij gecastreerd was geen gram te dik geweest. Ik denk dat het een combinatie is van lekker veel laten vreten en vooral niks laten doen. Met Dex kan ik het al niet meer af met 20 min wandelen. Die loopt al 2 keer 60 min of meer en ook nog 2 korte loopjes. Met gemak. Dan hou je ze ook sneller op gewicht natuurlijk dan als je niks doet. Ik zeg een uur lopen. Maar we doen trainen tijdens het lopen een deel is los spelen op het veld. In huis heeft hij een Kong waar ik zijn kvv in stop dan is hij ook wel even zoet. Ja ik denk dat je ze snel teveel geeft kwa voer. Maar ze zijn ook energiek en er is ook een verschil in een tikkeltje overgewicht en obesitas. Dit heeft niets te maken met een koekje teveel. Gewoon met luiheid van de baas.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 04 sep 2018 15:30, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Die kunnen toch niet meer lopen :80:
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Ik heb het idee dat deze chihuahua's al in een opvang zitten.
Dat hoop ik tenminste!
(Heb het zonder geluid gekeken)
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Daarom beperk ik de hoeveelheid voerbeloning :) Gelukkig zijn Elco en Gait ook dol op andere beloningen. En ze zijn allebei ook eigenwijs genoeg om hun eten te laten staan als ze te vaak te veel krijgen. Vooral Elco was lange tijd echt niet op gewicht te krijgen. Tegenwoordig vind ik ze allebei mooi op gewicht en mag ik weer gaan uitkijken dat ik niet te veel ga geven ;)
Maar inderdaad, die kleintjes geef je gemakkelijk te veel
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Finn is nu ook te dik. Nooit kwam hij aan, maar sinds Tess er is moet ik echt heel erg opletten. Ik beloon Tess veel onderweg en dan is het natuurlijk erg lastig Finn te negeren die ook braaf zijn best doet met netjes lopen. En daarnaast krijgt Tess veel extra's, want dat kan ze wel gebruiken. Finn krijgt dan maar een schijntje van wat zij krijgt, maar het is snel te veel.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zou ik ook gedaan hebben als ze niet op andere manieren te motiveren waren. Gelukkig is spel hier ook een beloning, evenals sommige commando's (Elco vindt het bijvoorbeeld fantastisch om een handtouch te mogen doen waarbij de hand op zo'n anderhalve meter hoogte gehouden wordt)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Iemand vertelde me vroeger dat haar broer een grote zak brokken koopt en die in een keer leeg gooide in een grote trog en daar deden zijn husky’s dan een hele poos mee.

Als ik dat zou doen is die zak in een dag op. Pinschers vreten gewoon door.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

gonnie schreef:Pinschers vreten gewoon door.
Niet alleen Pinschers, de dames zouden zich hier ook helemaal ongans vreten, het vervolgens uitkotsen en dan weer opeten. Doen ze niet moeilijk over.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Sandra&co schreef:
gonnie schreef:Pinschers vreten gewoon door.
Niet alleen Pinschers, de dames zouden zich hier ook helemaal ongans vreten, het vervolgens uitkotsen en dan weer opeten. Doen ze niet moeilijk over.
De drie huskies hebben een keer de voerton te pakken gekregen. Op hoor. Tonnetje rond.
Ieder afzonderlijk overeten ze niet, maar elkaar wat gunnen zit er niet in.
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”