Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Advies gevraagd
Moderator: moderatorteam
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Podenco
- Aantal honden: 1
Advies gevraagd
Goedemiddag allemaal,
ik was op zoek naar jullie advies.
Sinds ruim een week hebben wij een Podenco pup (ongeveer 6 maanden) in huis.
Ze doet het super goed , nog een beetje schrikachtig buiten naar vreemde geluiden toe. In huis
al een stuk rustiger. In de avond mag ze als wij haar uitnodigen op de bank op een kleedje bij ons liggen.
Afgelopen weekend toen mijn dochter van 6 probeerde het licht aan te doen en hiervoor over de hond heen leunde viel Misty uit.
Het viel mee geen rake happen oid. Ik heb haar toen per direct van de bank gehaald en verder genegeerd. Ik heb het idee
dat ze mijn dochter nog een beetje eng vind en niet erg vertrouwd.
Mijn man denkt dat we het tijd moeten geven aangezien ze pas een week bij ons is en ik weet het niet zo goed. Moet ik hier actief iets mee doen?
Ik heb mijn dochter afgesproken dat ze elke dag samen met mij wat koekjes geeft zodra ze rustig is , hopelijk gaat ze mijn dochter hierdoor wat meer vertrouwen.
En gisteren hebben ze in de tuin wat gespeeld met een speeltje onder supervisie. Ik hoor graag wat jullie adviezen zijn of dat ik het inderdaad de tijd moet geven.
ik was op zoek naar jullie advies.
Sinds ruim een week hebben wij een Podenco pup (ongeveer 6 maanden) in huis.
Ze doet het super goed , nog een beetje schrikachtig buiten naar vreemde geluiden toe. In huis
al een stuk rustiger. In de avond mag ze als wij haar uitnodigen op de bank op een kleedje bij ons liggen.
Afgelopen weekend toen mijn dochter van 6 probeerde het licht aan te doen en hiervoor over de hond heen leunde viel Misty uit.
Het viel mee geen rake happen oid. Ik heb haar toen per direct van de bank gehaald en verder genegeerd. Ik heb het idee
dat ze mijn dochter nog een beetje eng vind en niet erg vertrouwd.
Mijn man denkt dat we het tijd moeten geven aangezien ze pas een week bij ons is en ik weet het niet zo goed. Moet ik hier actief iets mee doen?
Ik heb mijn dochter afgesproken dat ze elke dag samen met mij wat koekjes geeft zodra ze rustig is , hopelijk gaat ze mijn dochter hierdoor wat meer vertrouwen.
En gisteren hebben ze in de tuin wat gespeeld met een speeltje onder supervisie. Ik hoor graag wat jullie adviezen zijn of dat ik het inderdaad de tijd moet geven.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Advies gevraagd
Over een hond leunen die jou niet absoluut vertrouwt, is vragen om problemen. Zou er dus niet te veel achter zoeken en ook niets bijzonders mee doen. Alleen zorgen dat dochter de ruimte van de hond beter respecteert. Hond deed in principe niets fout, gaf gewoon netjes aan dat over haar heen hangen ongewenst is
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Moet je hier iets mee? Jazeker, je dochter moet net zo goed opgevoed worden vwb hondenkennis als de hond opgevoed moet worden! Honden vinden het niet fijn als je over ze heen hangt, zeker niet als de hond nieuw is en nog niet weet of jullie te vertrouwen zijn.
Laat je dochter dit soort dingen dus nooit meer doen, de hond reageerde vrij normaal honds.
Laat je dochter dit soort dingen dus nooit meer doen, de hond reageerde vrij normaal honds.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Inderdaad. Van de bank af bonjouren en negeren vind ik dan weer zielig, hondje heeft geen idee wat hij fout heeft gedaan. Hond is er pas een week. Bouw vertrouwen op en verken samen de wereld. Mijn ervaring met herplaatsers is dat het wel een paar maanden kan duren voor ze helemaal gewend zijn. Denk dat het ook handig is je dochter uit te leggen hoe je met een hond moet omgaanFotogravinnetje schreef:Over een hond leunen die jou niet absoluut vertrouwt, is vragen om problemen. Zou er dus niet te veel achter zoeken en ook niets bijzonders mee doen. Alleen zorgen dat dochter de ruimte van de hond beter respecteert. Hond deed in principe niets fout, gaf gewoon netjes aan dat over haar heen hangen ongewenst is

- Miezemuis
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Dan zal ik en vreselijk slechte hondenbaas zijn maar geen hond in huis moet het in zijn hoofd halen mijn kinderen te corrigeren( honden pijn doen buiten beschouwing gelaten). Ik vind juist dat het goed was dat je de hond van de bank afgestuurd hebt en ik zou haar er ook even niet meer oplaten.
- Soooof
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse herder
De stagiair van onze dierenarts deed dit bij onze hond, over hem heen hangen, op een moment dat hij sowieso al gespannen was (want bij de dierenarts). Hond gaf stagiair een uitbrander en onze dierenarts deed dat daarna nog eens dunnetjes over. 
Ik zou dus je kind opvoeden. En ook gaan uitleggen dat dit nu eenmaal is hoe honden communiceren en welke opbouw daarin zit. Ze kúnnen immers niets anders dan weglopen, piepen, jammeren, blaffen en grommen.

Ik zou dus je kind opvoeden. En ook gaan uitleggen dat dit nu eenmaal is hoe honden communiceren en welke opbouw daarin zit. Ze kúnnen immers niets anders dan weglopen, piepen, jammeren, blaffen en grommen.
- dagmar88
- Zeer actief
Chargeer niet zo. Of wil je graag horen van wel?Miezemuis schreef:Dan zal ik en vreselijk slechte hondenbaas zijn maar geen hond in huis moet het in zijn hoofd halen mijn kinderen te corrigeren( honden pijn doen buiten beschouwing gelaten). Ik vind juist dat het goed was dat je de hond van de bank afgestuurd hebt en ik zou haar er ook even niet meer oplaten.

Hondje is er net en is onzeker. Die haalt zich niets in haar hoofd, die reageert vanuit angst en gewoon normaal/netjes gezien de situatie.
Inderdaad je dochter duidelijk maken dat het hondje haar persoonlijke ruimte nodig heeft.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Op het moment dat er vertrouwen onderling is, ja. Maar hier hadden de ouders hun dochter tegen moeten houden. Dat deden ze niet. Het is oneerlijk tegenover de hond, die al niet op haar gemak is door alle veranderingen, om te verwachten dat ze zich schikt in zoiets bedreigends als een overhangende persoon. Als het dier er al drie maanden was en er al een wat steviger band ontstaan was, had ik het ook anders gevonden. Maar hier leert de hond niets goeds van. Die weet nog niet dat ze veilig is. En in feite heeft ze nu geleerd dat ze niet beschermd wordt en ook nog eens haar grenzen niet mag aangeven. Dus eerst zorgen dat ze zich veilig voelt en dus dit soort situaties voorkomen. Het feit dat ze zonder schade die grens aangegeven heeft, is juist hartstikke goed, maar de hele situatie had niet mogen ontstaanMiezemuis schreef:Dan zal ik en vreselijk slechte hondenbaas zijn maar geen hond in huis moet het in zijn hoofd halen mijn kinderen te corrigeren( honden pijn doen buiten beschouwing gelaten). Ik vind juist dat het goed was dat je de hond van de bank afgestuurd hebt en ik zou haar er ook even niet meer oplaten.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Fotogravinnetje schreef:Over een hond leunen die jou niet absoluut vertrouwt, is vragen om problemen. Zou er dus niet te veel achter zoeken en ook niets bijzonders mee doen. Alleen zorgen dat dochter de ruimte van de hond beter respecteert. Hond deed in principe niets fout, gaf gewoon netjes aan dat over haar heen hangen ongewenst is

-
- geregistreerd lid
Wij hebben onze dochter uitgelegd hoe in het bijzijn van de hond gedragen. Maar kinderen blijven kinderen.
Ze is zonder geweld en zonder een woord te zeggen van de bank gehaald overigens.
Bedankt voor jullie adviezen, ik zal het verder aankijken en mijn dochter er aan blijven herinneren hoe zich in het bijzijn van Misty te gedragen.
Ze is zonder geweld en zonder een woord te zeggen van de bank gehaald overigens.
Bedankt voor jullie adviezen, ik zal het verder aankijken en mijn dochter er aan blijven herinneren hoe zich in het bijzijn van Misty te gedragen.
- dagmar88
- Zeer actief
KimPieters schreef:Wij hebben onze dochter uitgelegd hoe in het bijzijn van de hond gedragen. Maar kinderen blijven kinderen.

Kinderen zijn kinderen ja, maar jij bent de anticiperende volwassene.
- Lucia
- Zeer actief
Peer kon hier ook in het begin grommen als mijn man teveel over hem heen leunde oid.
Hond is er een week, het meeste gaat goed en heb daar vertrouwen in.
Nog niet teveel druk op de hond leggen, eerst wennen en vertrouwen in elkaar krijgen.
Hond is er een week, het meeste gaat goed en heb daar vertrouwen in.
Nog niet teveel druk op de hond leggen, eerst wennen en vertrouwen in elkaar krijgen.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Om te voorkomen dat er vervelende situaties op de bank ontstaan, kun je Misty een eigen plekje geven waar ze niet gestoord wordt en haar voorlopig niet op de bank laten. Het blijft een podenco, dus een warme hoge plek (fijne stoel bijvoorbeeld) is een must
.
Dit niet als straf voor de hond, maar misschien is het nu iets te ingewikkeld om dochter en hond de bank te laten delen.

Dit niet als straf voor de hond, maar misschien is het nu iets te ingewikkeld om dochter en hond de bank te laten delen.
-
- Zeer actief
Vergeet ook niet dat de meeste Podenco's al van jongs af aan slechte ervaringen met mensen hebben en dus sowieso wantrouwend zijn.
Ik zou naar je man luisteren en het (veel) meer tijd geven. Mijn Podenco woont hier al 3,5 jaar en ze is nu pas een beetje beter van vertrouwen met mensen.
Ik zou naar je man luisteren en het (veel) meer tijd geven. Mijn Podenco woont hier al 3,5 jaar en ze is nu pas een beetje beter van vertrouwen met mensen.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Je had beter je kind van de bank kunnen tillen: niet over de hond heen hangen. En ja, dat bovenop de waarschuwing van de hond.
Dat wordt de komende jaren goed opletten: wie de mist in gaat moet gecorrigeerd worden (en ja, van de bank af halen is ook een correctie). Gaan ze samen de mist in, pak je ze dus allebei aan, aanstichter als eerste. Dan creëer je duidelijkheid over de regels. En uiteraard doe je je uiterste best om al in te grijpen voordat het verkeerd dreigt te gaan
Dat wordt de komende jaren goed opletten: wie de mist in gaat moet gecorrigeerd worden (en ja, van de bank af halen is ook een correctie). Gaan ze samen de mist in, pak je ze dus allebei aan, aanstichter als eerste. Dan creëer je duidelijkheid over de regels. En uiteraard doe je je uiterste best om al in te grijpen voordat het verkeerd dreigt te gaan

-
- geregistreerd lid
Bedankt voor de adviezen. Ik ga het wat meer tijd geven.
- Miezemuis
- Zeer actief
Ik zeg niet dat er iets mis is met de hond maar alsnog vind ik het niet een gevalletje jammer dan. Ik zou iig zeker niet de hond op de bank laten als hij dit gedrag vertoont. Normaal of niet. En ik ben het er absoluut dat kind uitgelegd mag worden dat overhangen dit gedrag triggert maar dan nog zou ik een hond die dit dus durft niet op de bank laten.Fotogravinnetje schreef:Op het moment dat er vertrouwen onderling is, ja. Maar hier hadden de ouders hun dochter tegen moeten houden. Dat deden ze niet. Het is oneerlijk tegenover de hond, die al niet op haar gemak is door alle veranderingen, om te verwachten dat ze zich schikt in zoiets bedreigends als een overhangende persoon. Als het dier er al drie maanden was en er al een wat steviger band ontstaan was, had ik het ook anders gevonden. Maar hier leert de hond niets goeds van. Die weet nog niet dat ze veilig is. En in feite heeft ze nu geleerd dat ze niet beschermd wordt en ook nog eens haar grenzen niet mag aangeven. Dus eerst zorgen dat ze zich veilig voelt en dus dit soort situaties voorkomen. Het feit dat ze zonder schade die grens aangegeven heeft, is juist hartstikke goed, maar de hele situatie had niet mogen ontstaanMiezemuis schreef:Dan zal ik en vreselijk slechte hondenbaas zijn maar geen hond in huis moet het in zijn hoofd halen mijn kinderen te corrigeren( honden pijn doen buiten beschouwing gelaten). Ik vind juist dat het goed was dat je de hond van de bank afgestuurd hebt en ik zou haar er ook even niet meer oplaten.
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Dan ga jij dus compleet voorbij aan hondentaal en de behoefte van een hondMiezemuis schreef:Ik zeg niet dat er iets mis is met de hond maar alsnog vind ik het niet een gevalletje jammer dan. Ik zou iig zeker niet de hond op de bank laten als hij dit gedrag vertoont. Normaal of niet. En ik ben het er absoluut dat kind uitgelegd mag worden dat overhangen dit gedrag triggert maar dan nog zou ik een hond die dit dus durft niet op de bank laten.Fotogravinnetje schreef:Op het moment dat er vertrouwen onderling is, ja. Maar hier hadden de ouders hun dochter tegen moeten houden. Dat deden ze niet. Het is oneerlijk tegenover de hond, die al niet op haar gemak is door alle veranderingen, om te verwachten dat ze zich schikt in zoiets bedreigends als een overhangende persoon. Als het dier er al drie maanden was en er al een wat steviger band ontstaan was, had ik het ook anders gevonden. Maar hier leert de hond niets goeds van. Die weet nog niet dat ze veilig is. En in feite heeft ze nu geleerd dat ze niet beschermd wordt en ook nog eens haar grenzen niet mag aangeven. Dus eerst zorgen dat ze zich veilig voelt en dus dit soort situaties voorkomen. Het feit dat ze zonder schade die grens aangegeven heeft, is juist hartstikke goed, maar de hele situatie had niet mogen ontstaanMiezemuis schreef:Dan zal ik en vreselijk slechte hondenbaas zijn maar geen hond in huis moet het in zijn hoofd halen mijn kinderen te corrigeren( honden pijn doen buiten beschouwing gelaten). Ik vind juist dat het goed was dat je de hond van de bank afgestuurd hebt en ik zou haar er ook even niet meer oplaten.

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Miezemuis
- Zeer actief
Tsja behoefte van mijn kind gaan gewoon voor. Ik geloof niet dat de hond er onderdoor gaat als hij niet op bank mag. Dan zijn er namelijk heel veel zielige honden.Lunatic schreef:Dan ga jij dus compleet voorbij aan hondentaal en de behoefte van een hondMiezemuis schreef:Ik zeg niet dat er iets mis is met de hond maar alsnog vind ik het niet een gevalletje jammer dan. Ik zou iig zeker niet de hond op de bank laten als hij dit gedrag vertoont. Normaal of niet. En ik ben het er absoluut dat kind uitgelegd mag worden dat overhangen dit gedrag triggert maar dan nog zou ik een hond die dit dus durft niet op de bank laten.Fotogravinnetje schreef:Op het moment dat er vertrouwen onderling is, ja. Maar hier hadden de ouders hun dochter tegen moeten houden. Dat deden ze niet. Het is oneerlijk tegenover de hond, die al niet op haar gemak is door alle veranderingen, om te verwachten dat ze zich schikt in zoiets bedreigends als een overhangende persoon. Als het dier er al drie maanden was en er al een wat steviger band ontstaan was, had ik het ook anders gevonden. Maar hier leert de hond niets goeds van. Die weet nog niet dat ze veilig is. En in feite heeft ze nu geleerd dat ze niet beschermd wordt en ook nog eens haar grenzen niet mag aangeven. Dus eerst zorgen dat ze zich veilig voelt en dus dit soort situaties voorkomen. Het feit dat ze zonder schade die grens aangegeven heeft, is juist hartstikke goed, maar de hele situatie had niet mogen ontstaanMiezemuis schreef:Dan zal ik en vreselijk slechte hondenbaas zijn maar geen hond in huis moet het in zijn hoofd halen mijn kinderen te corrigeren( honden pijn doen buiten beschouwing gelaten). Ik vind juist dat het goed was dat je de hond van de bank afgestuurd hebt en ik zou haar er ook even niet meer oplaten.
- dagmar88
- Zeer actief
Of je zet een lekker zacht mandje op de bank, met een iets langere deken er onder. Hond mag alleen in de mand op de bank en dochter voorlopig niet voorbij de deken. Is voor allebei lekker duidelijk.Alfilillo schreef:Om te voorkomen dat er vervelende situaties op de bank ontstaan, kun je Misty een eigen plekje geven waar ze niet gestoord wordt en haar voorlopig niet op de bank laten. Het blijft een podenco, dus een warme hoge plek (fijne stoel bijvoorbeeld) is een must.
Als het vertrouwen er is kun je ze allebei meer ruimte geven om met elkaar om te gaan.
-
- geregistreerd lid
dank je wel dat is zeker een tip waar ik wat mee kan.
Hopelijk duidelijk voor alletwee.
Hopelijk duidelijk voor alletwee.
- dagmar88
- Zeer actief
Gelukkig valt over honden heen hangen niet onder kinderbehoeften.Miezemuis schreef: Tsja behoefte van mijn kind gaan gewoon voor. Ik geloof niet dat de hond er onderdoor gaat als hij niet op bank mag. Dan zijn er namelijk heel veel zielige honden.
Met die insteek neem je hopelijk ook niet zo'n hond.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
En wat is de behoefte van dat kind? De makkelijkste weg in plaats van respect tegenover een medehuisgenoot? Hond had maar moeten accepteren dat haar persoonlijke ruimte binnengedrongen werd zonder dat er al een goede vertrouwensband tussen haar en de indringer? Jij accepteert dan zeker ook dat de buurman je in een hoek dringt, omdat ie te beroerd is even om je heen te lopen?Miezemuis schreef:Tsja behoefte van mijn kind gaan gewoon voor. Ik geloof niet dat de hond er onderdoor gaat als hij niet op bank mag. Dan zijn er namelijk heel veel zielige honden.Lunatic schreef:Dan ga jij dus compleet voorbij aan hondentaal en de behoefte van een hondMiezemuis schreef:Ik zeg niet dat er iets mis is met de hond maar alsnog vind ik het niet een gevalletje jammer dan. Ik zou iig zeker niet de hond op de bank laten als hij dit gedrag vertoont. Normaal of niet. En ik ben het er absoluut dat kind uitgelegd mag worden dat overhangen dit gedrag triggert maar dan nog zou ik een hond die dit dus durft niet op de bank laten.Fotogravinnetje schreef:Op het moment dat er vertrouwen onderling is, ja. Maar hier hadden de ouders hun dochter tegen moeten houden. Dat deden ze niet. Het is oneerlijk tegenover de hond, die al niet op haar gemak is door alle veranderingen, om te verwachten dat ze zich schikt in zoiets bedreigends als een overhangende persoon. Als het dier er al drie maanden was en er al een wat steviger band ontstaan was, had ik het ook anders gevonden. Maar hier leert de hond niets goeds van. Die weet nog niet dat ze veilig is. En in feite heeft ze nu geleerd dat ze niet beschermd wordt en ook nog eens haar grenzen niet mag aangeven. Dus eerst zorgen dat ze zich veilig voelt en dus dit soort situaties voorkomen. Het feit dat ze zonder schade die grens aangegeven heeft, is juist hartstikke goed, maar de hele situatie had niet mogen ontstaan
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Contacteer:
Dit was een reactie op iemand, graag wel in verband laten staanNanna schreef:Ach wat, weet zo'n kind veel. Die doet alleen maar even het licht aanFotogravinnetje schreef:En wat is de behoefte van dat kind? De makkelijkste weg in plaats van respect tegenover een medehuisgenoot? Hond had maar moeten accepteren dat haar persoonlijke ruimte binnengedrongen werd zonder dat er al een goede vertrouwensband tussen haar en de indringer? Jij accepteert dan zeker ook dat de buurman je in een hoek dringt, omdat ie te beroerd is even om je heen te lopen?Nou weet ze dat je daarbij niet meer over de hond moet hangen dus klaar is kees.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
In de regel gaan kinderen en honden simpelweg niet samen. Kinderen maken onverwachtse bewegingen en eroverheen buigen is voor de hond zeer bedreigend, als een hond dat zou doen bij een andere hond heb je ook bonje.. Ouders hebben de taak dit goed te begeleiden. Een hond kent alleen de honden taal en handelt instinctief. En dat hij hapt of snauwde bij zo iets is dus niet gek.
Het is belangrijk het kindje te leren dat de hond naar het kind moet komen en niet andersom. Ook niet met alleen een hand.
Samen op de bank? Niet verstandig. Misschien later als zowel kind als begrijpen wat ze aan elkaar hebben. Maar eerst het vertrouwen. Opzich als de hond een kant van de bank krijgt met een mandje en kind de andere kant en ook echt de hond daar met rust laat dan is dit ook een optie. Anders gewoon een lekker plekje ergens anders creëeren.
Ik zou zeggen schrijf je in voor een cursus om de basis te leren. En het is nog leuk ook.
Het is belangrijk het kindje te leren dat de hond naar het kind moet komen en niet andersom. Ook niet met alleen een hand.
Samen op de bank? Niet verstandig. Misschien later als zowel kind als begrijpen wat ze aan elkaar hebben. Maar eerst het vertrouwen. Opzich als de hond een kant van de bank krijgt met een mandje en kind de andere kant en ook echt de hond daar met rust laat dan is dit ook een optie. Anders gewoon een lekker plekje ergens anders creëeren.
Ik zou zeggen schrijf je in voor een cursus om de basis te leren. En het is nog leuk ook.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Idd dat moeten ze leren en dan het uitstekend.
Dat heb ik ook netjes uitgelegd in de post.
Omdat te leren zul je als ouder wel een beetje de honden taal moeten snappen dus weten wanneer de hond het allemaal prima vind.
En over een hond heen hangen is dus één van de dingen die een hond over het algemeen niet trekt. Maar een kind snapt dat niet.
Een kind is ook nog wel eens instaat gewoon recht op een hond af te lopen en hoppa met het handje naar het koppie wat ook bedreigend is.
Het is allemaal te begeleiden. En als het eenmaal gesnapt wordt dan zijn het meestal de beste maatjes.
Dat heb ik ook netjes uitgelegd in de post.
Omdat te leren zul je als ouder wel een beetje de honden taal moeten snappen dus weten wanneer de hond het allemaal prima vind.
En over een hond heen hangen is dus één van de dingen die een hond over het algemeen niet trekt. Maar een kind snapt dat niet.
Een kind is ook nog wel eens instaat gewoon recht op een hond af te lopen en hoppa met het handje naar het koppie wat ook bedreigend is.
Het is allemaal te begeleiden. En als het eenmaal gesnapt wordt dan zijn het meestal de beste maatjes.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 10 sep 2018 15:08, 2 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- dagmar88
- Zeer actief
Houd je nu maar gewoon bij dingen waar je wel verstand van hebt.
Gedragstopics worden zo alleen vervuild.
Gedragstopics worden zo alleen vervuild.
- Miezemuis
- Zeer actief
Dan zal ik en vreselijk slechte hondenbaas zijn maar geen hond in huis moet het in zijn hoofd halen mijn kinderen te corrigeren( honden pijn doen buiten beschouwing gelaten). Ik vind juist dat het goed was dat je de hond van de bank afgestuurd hebt en ik zou haar er ook even niet meer oplaten.[/quote]Op het moment dat er vertrouwen onderling is, ja. Maar hier hadden de ouders hun dochter tegen moeten houden. Dat deden ze niet. Het is oneerlijk tegenover de hond, die al niet op haar gemak is door alle veranderingen, om te verwachten dat ze zich schikt in zoiets bedreigends als een overhangende persoon. Als het dier er al drie maanden was en er al een wat steviger band ontstaan was, had ik het ook anders gevonden. Maar hier leert de hond niets goeds van. Die weet nog niet dat ze veilig is. En in feite heeft ze nu geleerd dat ze niet beschermd wordt en ook nog eens haar grenzen niet mag aangeven. Dus eerst zorgen dat ze zich veilig voelt en dus dit soort situaties voorkomen. Het feit dat ze zonder schade die grens aangegeven heeft, is juist hartstikke goed, maar de hele situatie had niet mogen ontstaan[/quote]
Ik zeg niet dat er iets mis is met de hond maar alsnog vind ik het niet een gevalletje jammer dan. Ik zou iig zeker niet de hond op de bank laten als hij dit gedrag vertoont. Normaal of niet. En ik ben het er absoluut dat kind uitgelegd mag worden dat overhangen dit gedrag triggert maar dan nog zou ik een hond die dit dus durft niet op de bank laten.[/quote]
Dan ga jij dus compleet voorbij aan hondentaal en de behoefte van een hond
[/quote]
Tsja behoefte van mijn kind gaan gewoon voor. Ik geloof niet dat de hond er onderdoor gaat als hij niet op bank mag. Dan zijn er namelijk heel veel zielige honden.[/quote]En wat is de behoefte van dat kind? De makkelijkste weg in plaats van respect tegenover een medehuisgenoot? Hond had maar moeten accepteren dat haar persoonlijke ruimte binnengedrongen werd zonder dat er al een goede vertrouwensband tussen haar en de indringer? Jij accepteert dan zeker ook dat de buurman je in een hoek dringt, omdat ie te beroerd is even om je heen te lopen?[/quote]
Nee. Net als ik het gek zou vinden als mijn buurman op een grasveld zou kakken of aan de billen van mijn hond zou snuffen. En dat vind ik weer heel normaal van honden.
Mijn kinderen zijn 10 en 12. Een pak ouder dan het kind van ts. En als ik honden had die corrigeerde dan zouden die dus niet op de bank mogen. Juist omdat ik weet hoe kinderen zijn. Want je legt uit dat ze niet mogen overhangen en laten ze iets vallen. Of zitten in hun spel of weer ik veel wat. En dan hebben ze de hele hond niet gezien. Dan kan je zeggen eigen schuld. Maar ik voorkom dat liever. De bank is wat dat betreft meer van de kinderen dan van de honden.
Ik zeg niet dat er iets mis is met de hond maar alsnog vind ik het niet een gevalletje jammer dan. Ik zou iig zeker niet de hond op de bank laten als hij dit gedrag vertoont. Normaal of niet. En ik ben het er absoluut dat kind uitgelegd mag worden dat overhangen dit gedrag triggert maar dan nog zou ik een hond die dit dus durft niet op de bank laten.[/quote]
Dan ga jij dus compleet voorbij aan hondentaal en de behoefte van een hond

Tsja behoefte van mijn kind gaan gewoon voor. Ik geloof niet dat de hond er onderdoor gaat als hij niet op bank mag. Dan zijn er namelijk heel veel zielige honden.[/quote]En wat is de behoefte van dat kind? De makkelijkste weg in plaats van respect tegenover een medehuisgenoot? Hond had maar moeten accepteren dat haar persoonlijke ruimte binnengedrongen werd zonder dat er al een goede vertrouwensband tussen haar en de indringer? Jij accepteert dan zeker ook dat de buurman je in een hoek dringt, omdat ie te beroerd is even om je heen te lopen?[/quote]
Nee. Net als ik het gek zou vinden als mijn buurman op een grasveld zou kakken of aan de billen van mijn hond zou snuffen. En dat vind ik weer heel normaal van honden.
Mijn kinderen zijn 10 en 12. Een pak ouder dan het kind van ts. En als ik honden had die corrigeerde dan zouden die dus niet op de bank mogen. Juist omdat ik weet hoe kinderen zijn. Want je legt uit dat ze niet mogen overhangen en laten ze iets vallen. Of zitten in hun spel of weer ik veel wat. En dan hebben ze de hele hond niet gezien. Dan kan je zeggen eigen schuld. Maar ik voorkom dat liever. De bank is wat dat betreft meer van de kinderen dan van de honden.
-
- Zeer actief
het is een hond van 6 maanden die er net is.......ik vind ook dat je vreselijk doordraaft.. kinderen voor...... wat dacht je van een beetje harmonie... het woont allemaal in 1 huis en daar houden we een beetje rekening met elkaar en elkaars gebruiksaanwijzing om het prettig te houden
- Miezemuis
- Zeer actief
Maar werd er juist niet verwacht dat vooral een kind van 6 rekening diende te houden met de gebruiksaanwijzing van de hond?S@ndr@ schreef:het is een hond van 6 maanden die er net is.......ik vind ook dat je vreselijk doordraaft.. kinderen voor...... wat dacht je van een beetje harmonie... het woont allemaal in 1 huis en daar houden we een beetje rekening met elkaar en elkaars gebruiksaanwijzing om het prettig te houden
Ik zeg alleen dat ik de hond niet op de bank zou laten zolang hij het kind niet vertrouwt.