https://m.limburger.nl/cnt/dmf20180913_ ... dood-hond/Twee mannen uit Helmond zijn veroordeeld tot taakstraffen omdat ze een hond op gewelddadige wijze hebben gedood.
Een 28-jarige man kreeg 120 uur taakstraf en twee weken voorwaardelijke gevangenisstraf. De 25-jarige eigenaar moet 100 uur taakstraf verrichten.
Dood
De eigenaar ging in april met de Staffordshire terriër op bezoek bij de 28-jarige, waar de hond naar een kind hapte. De mannen besloten daarop, nadat het dier al was geschopt en geslagen, dat de hond dood moest. Hoewel ze nog wel bij de dierenambulance informeerden wat te doen, besloten ze het dier zelf te doden om kosten te besparen.
Steen
Op een bedrijventerrein sloegen ze het dier 's avonds en wierpen het met een steen aan zijn tuigje in het kanaal van Helmond. Toen het kadaver de volgende dag werd gevonden, bleek dat de mannen geprobeerd hadden de identificatiechip uit de hond te snijden.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Taakstraffen voor doden van hond
Moderator: moderatorteam
- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Taakstraffen voor doden van hond
-
- Zeer actief
Re: Taakstraffen voor doden van hond
Dat soort gestoord gedrag mag wel iets( lees veel) harder worden aangepakt.. dat je van de hond af wilt... tja.. de manier waarop maakt zeker wel uit
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Arm dier.
Wordt door hem ongevraagd op de wereld gezet om diens eigenaar stoer te laten lijken, doet vervolgens waar het voor gefokt is en moet dan op een gruwelijke manier dood.
Stokslagen voor die mannen en een echte gevangenisstraf.
Wordt door hem ongevraagd op de wereld gezet om diens eigenaar stoer te laten lijken, doet vervolgens waar het voor gefokt is en moet dan op een gruwelijke manier dood.

Stokslagen voor die mannen en een echte gevangenisstraf.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Belachelijk lage straf vind ik, maar zolang ons rechtssysteem dieren nog als gebruiksvoorwerpen ziet zal er helaas niet al teveel veranderen.
Laatst gewijzigd door thom op 13 sep 2018 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ons rechtssysteem ziet dieren niet als gebruiksvoorwerpen, dat is een hardnekkige onwaarheid:thom schreef:Belachelijk lage straf vind ik, maar zolang ons rechtssysteem dieren nog als gebruiksvoorwerpen ziet zal er helaas niet al teveel veranderen.
Artikel 2.1. Dierenmishandeling
1Het is verboden om zonder redelijk doel of met overschrijding van hetgeen ter bereiking van zodanig doel toelaatbaar is, bij een dier pijn of letsel te veroorzaken dan wel de gezondheid of het welzijn van het dier te benadelen.
Artikel 8.11. Strafbaarstelling
1 Gedragingen in strijd met de voorschriften vastgesteld bij of krachtens de artikelen 1.4, 2.1, eerste lid, ....knip.......zijn misdrijven.
Artikel 8.12. Strafmaat
1 Gedragingen in strijd met de voorschriften vastgesteld bij of krachtens de artikelen 2.1 eerste lid, .......knip.... worden gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie jaren of een geldboete van de vierde categorie.
Geldboete van de vierde categorie is tot 20.500 euro.
Dat de rechter 2 taakstraffen oplegde, ligt dus bij de rechter, niet aan het feit dat ons rechtssysteem dieren als gebruiksvoorwerpen ziet.
Gr. Aniek