Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Als je naar je hond(en) kijkt: waar ben jij dan trots op?

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Manuma
Zeer actief

Re: Als je naar je hond(en) kijkt: waar ben jij dan trots op

Ongelezen bericht door Manuma »

Ik ben apetrots op ze :I:

Manu voor zijn aanpassingsvermogen. Het maakt niet uit waar ik heen ga, hij gaat overal mee naartoe en is gewoon braaf. Zoals vandaag, autopech, mee in de auto op de sleepwagen en in de leenauto terug. Heel lang wachten en (allebei trouwens) ontzettend geduldig en kalm.
Zijn enorme moed staat wel op 2. Wat ik ook vraag, hij doet het. Als ik zeg dat hij dat kan, dan doet hij dat.
Zijn communicatie, hij is heel duidelijk in wat hij niet wil en maakt dat op een mooie, rustige manier duidelijk zonder ooit agressie. Of het nu kinderen, volwassenen of honden zijn.
Maar waar ik toch wel dagelijks van geniet is wel die samenwerking, na jaren en zelf geloven dat ik het nooit zou kunnen met hem, hebben we het voor elkaar. Die toch ontzettend zelfstandige hond, die enorme trots en het ook wel starre, wat hij toch om kan zetten op momenten waarbij ik het graag toch van hem wil. Die blik die hij me dan geeft kan me echt bijna doen janken van trots :mrgreen: Juist omdat ik zo hard geknokt heb om hier te komen, en om hem te begrijpen, zijn behoeften te leren kennen en er mee samen te kunnen werken, is wel iets waar ik heel trots op ben. En dat moet hij ook wel willen natuurlijk, die omslag voor ons is wel echt een dagelijks geluksmoment van mij. Wat ik ook verzin, wij kunnen dat nu samen doen. En dat hij zelfs in de duinen op sommige dagen gewoon een losloopwandeling kan maken, had ik gewoon nooit durven dromen.

Uma is bijzonder. Ik ben enorm trots op haar dat ze nu tussen de mensen durft te zijn omdat ik er ben. Ze heeft de moed gevonden, ook dankzij Manu, om op een druk terras gewoon rustig te kunnen slapen. Languit, snurkend. Dat had ik nooit gedacht. Ik ben trots dat ze stout durft te doen en echt zichzelf durft te zijn.
Dat ze durft te spelen en dat ze op wandeling haar neus in iemands knieholte steekt omdat ze nieuwsgierig is naar de geur.
Dat ze springend van geluk bij de deur staat omdat we ons vaste rondje gaan lopen. Maar dat ze zelfs mee gaat kamperen en dat zelfs leuk vindt :I: dat maakt me wel zo trots! Ze blijkt gewoon ook een avonturier.

En mijn duo :I: Zucht. Ze maken me gewoon vreselijk trots. Zo leuk als die twee samen zijn, ze hebben zoveel aan elkaar en het zijn beide zulke vriendelijke en kalme honden. Droomduo.
Crescent
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Crescent »

Alles.

Vers uit het vliegtuig en doodstil schuin op mijn schoot in de auto over de A4, een ongekozen nieuw leven inrijdend. In de ankers met mijn voet tegen haar kont om haar de onbekende straat op te duwen `want je moet toch een plasje doen`. Als ik me slaapdronken afvraag wat en waarom tegen me aan zit te hijgen en te trillen, en het onweer buiten hoor. Die keer dat ik zonodig moest sterrenkijken in een bos en zij haar taak als blaffende waakhond waarmaakte, tot mijn grote verbazing, want ik had haar nog nooit horen blaffen.

Hoe kan je nou niet trots zijn op de ontwikkeling van gedwee 12 kg afgedankt jachthondje?
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

Karel is met zijn bijna 4 nu echt een volwassen vent, maar hij is zo lief voor eigenlijk alles en iedereen. Het laatste jaar issie echt gegroeid vind ik. Het is nog steeds een blije, maar eerder was ie soms erg rusteloos en dat is nu stukken beter. Hij is gewoon zon lieve grote knuffelbeer aan het worden.

Pom is braaf. Wel een rotwijf, maar verder supermakkelijk. Ze schikt zich eigenlijk altijd, dat hoeft van mij echt niet maar je hoort haar nooit. Ze wandelt lekker mee als we gaan, maar als het een paar dagen wat minder is vindt ze dat ook prima.

Op vakantie merkte ik weer wat een lieverds het eigenlijk zijn. Ze zijn de hele week eigenlijk niet aangelijnd geweest, nouja behalve dan savonds laat bij het laatste rondje maar dat was dan meer omdat ik geen zin had in paniek als ze de bosjes in zouden stappen, het was echt te donker daarvoor. Maar verder de hele week los, in en om het huisje, midden in het bos en ze hebben werkelijk geen stap verkeerd gezet. Altijd in de buurt, superbraaf en ik heb echt van ze genoten :)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Op heel veel dingen eigenlijk.
Jol meer omdat zij meer op zichzelf leek te zijn toen ik haar écht leerde kennen en nu is ze veel meer zichzelf en zelf ben ik daar niet trots op, maar het is wel fijn om te ervaren en ook fijn voor haar vind ik zelf dat ze meer dat heeft toegelaten.
Aki zijn we beiden trots op. Het is een fijne hond in de omgang ook voor andere "vreemde" mensen. Hij is druk van aard, maar we weten er mee om te gaan en niet iedereen, maar veel mensen vinden het een leuke hond in de omgang en dat vinden we fijn, en dat is uiteraard niet belangrijk wat anderen van hem vinden, maar wel mooi meegenomen..
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Zo leuk om te lezen, dit allemaal! Wat zijn honden toch mooie en bijzondere wezens :I:
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

O dit is een fijn topic.
Ik ben trots op veel dingen.
Dex is klein. En ondanks dat hij zo klein is, leert hij graag en snel. Is hij niet bang aangelegd. Super sociaal, ik weet het dat klinkt gek bij een chihuahua maar ik kan er niks anders van maken. Hij heeft natuurlijk wat eigenaardigheden die hem juist eigenlijk zo leuk maken. Ondanks dat hij best makkelijk is is hij geen moment saai. Ik ben er ook trots op dat hij zo netjes mee loopt aan de riem, en net zo netjes los en nog komt ook als ik hem roep ondanks puber. Dat hij gewoon prima alleen kan blijven en dat hij erg weinig blaft, bijna altijd vrolijk is. Kortom we hebben het getroffen met kleine leuke Dex.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Leuk om te lezen allemaal :cheer:

Ik ben trots op trutje Truus, die klittebaal die niets gewend was en nog steeds een trut is af en toe , maar wel een leuke trut :I: :I: Los kan lopen en sociaal is.

En Dirk, de stuiterbal die niets kon en als een soort van boemerang hier binnenkwam, hij leert iedere dag meer en doet het zo goed en zijn best, gouden hondje is het :I: :I:

En samen is het net een getrouwd stelletje, dat is een ideale match, zo genieten is dat iedere dag. :lief:
Afbeelding
Crescent
Zeer actief

Ongelezen bericht door Crescent »

DeDiana schreef:Zo leuk om te lezen, dit allemaal! Wat zijn honden toch mooie en bijzondere wezens :I:
:I:
What do you hear, Starbuck?
-Nothing but the rain…
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

gewoon op alles,
op haar uiterlijk, karakter, ondeugd, zelfverzekerdheid, trouw, vriendschap en onvoorwaardelijke liefde,
super trots dat ik haar de mijne mag noemen.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Frootje schreef:Froo is hier eigenlijk nog niet lang genoeg om een definitief antwoord te kunnen geven daarop. Ik zie haar elke dag nog groeien en ze gaat nu net de puberteit in, dus haar karakter is natuurlijk nog niet helemaal ‘af’. Maar ik vind het heel leuk dat ze eigenlijk zo enorm makkelijk is. Er is heus wel een lijst aan dingen die in haar gebruiksaanwijzing staat, maar eigenlijk is ze gewoon geen moeilijke hond. Heel makkelijk te corrigeren en ze wil gewoon graag dat je blij met haar bent.

Toen ze bij me kwam durfde ze zo’n drie dagen niet tevoorschijn te komen, maar nu merk ik dat ze zich steeds meer op mij gaat richten. Als ik zeg dat iets niet eng is en dat ze mee moet komen (vooral bij andere honden), dan doet ze dat ook gewoon. Weliswaar mopperend, maar ze loopt wel mee. Ze is ook echt wel een hond van de baas, wil altijd in je buurt zijn en is altijd blij om aandacht te krijgen, maar desondanks kan ze ook heel makkelijk alleen zijn. Zodra je de kong pakt om haar alleen in de slaapkamer achter te laten kijkt ze je al de deur uit. Ik ben toch wel trots op hoe we dat samen hebben aangepakt, en hoe we samen een balans hebben gevonden tussen graag overal bij je willen zijn en toch ook prima een tijdje alleen kunnen zijn.

Ik vind het trouwens ook wel heel leuk en lief hoe gevoelig ze is voor mijn stemming. Niet op het vervelende af, maar als ik ziek ben of migraine heb en op bed ligt, komt ze steevast naast me liggen. Ze gaat soms wel even weg om wat te drinken of even met de kat te neuzen, maar is altijd snel weer terug en gaat dan weer bij me liggen. Ze heeft er ook een gewoonte van gemaakt om als ze merkt dat ik een beetje nerveus word, zich op schoot te wurmen of haar pootje op mijn arm te leggen. Ze vraagt op zo’n moment de aandacht en dat leidt mij dan weer af van waar ik over aan het tobben was. Het zou me overigens helemaal niks verbazen als ze daar op zo’n moment gewoon iets uit haalt en precies weet dat ze op dat moment moet komen slijmen hoor. Ze krijgt dan immers ook altijd aaitjes en lieve woorden. Ze is waarschijnlijk gewoon heel slim. Maar ik vind het toch lief. :LOL: Ik heb gewoon het gevoel dat we een heel goed team gaan worden samen. :mann:
aah, wat heerlijk :I:
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Op zoveel terwijl ik de topic over irritant ben begonnen.

Ik ben trots op Bas dat ze geen angsten meer heeft. Gewoon geen. Knallen, grote honden, stilstaande auto met mensen erin, paraden, hardlopers en ga zo door. Allemaal weg en Bas is super zelfverzekerd.
Ze kan alles wat je van een hond wil. Luisteren, loslopen, alleen zijn voor 10 12 uur als het eens moet. Maakt nooit wat stuk en is super sociaal met mens en dier. Een droomhond eigenlijk.

Terrorisme Guus kun je previes hetzelfde over zeggen. Dus gewoon een droom van een hondje. Nog nooit iets gesloopt. Blijft perfect alleen. Loopt perfect los. Luistert heel erg goed etc.

Dus ik denk dat veel mensen een moord zouden doen als hun Spaanse hond zover kwam. Ik ben dus erg trots op van hoe ver een hond kan komen en hoe snel hij dan buitengewoon keurig opgevoed is.

Nu weet ik wel absoluut zeker dat meespeelt dat wij en smorgens en savonds 5 km met de honden lopen. Los en ze mogen dan alles. Dan kunnen ze alles kwijt en gedragen ze zich imo veel beter daar waar beheersing gevraagd is. Dus ik ben ook wel een beetje trots op ons dat we zo gecommitteerd voor de honden zorgen waardoor ze geen frustraties en tekortkomingen hebben.
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

zeker een leuk topic :ok:
ik zou alleen al 4 pagina's kunnen vullen met dingen waar ik trots op ben bij mijn honden :pffff:

Neem bv Kailen, met zijn bijthistorie. Laatst was mijn broer hier een paar dagen te logeren, en binnen 24 uur had hij hem zodanig geaccepteerd dat broer zorgeloos in en uit kon lopen en over het erf zonder gevolgd te worden :cheer: Hij is zo gegroeid en tot rust gekomen, die knapperd :lief:

En Maverick die zo fantastisch blijkt te kunnen loslopen. en dat ie moeiteloos over de omheining kan springen maar het niet doet, ook niet als ik wegga. Super gericht op de roedel en erfvast :cheer:

En dat Amber een jaar geleden zo goed als dood was en het nu zo goed doet, ondanks haar ontstane beperkingen :love:

En hoe lizzy zich weet te handhaven naast kolos Maverick. hij heeft heilig ontzag voor haar en dat weet ze, de prinses :E:

Ik snap dan weer niet dat dat topic minder reacties heeft dan het irritatie topic. Ik mag toch hopen dat de hondenliefhebbers hier vaker trots op dan geïrriteerd door hun honden zijn :denken:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Boomer, dat hij ondanks dat ik echt helemaal 0,0 verstand had van honden zo ontzettend leuk, lief en sociaal is en dat al jaren. Hij kan met alles en iedereen, maakt zich nergens druk om en is nooit een gevecht gestart. Echt mijn hond, een once in a lifetime hondje.
We hebben zoveel gedaan, beleefd en meegemaakt samen, met en van hem heb ik erg veel geleerd.
Stapper
Zeer actief

Ongelezen bericht door Stapper »

Gewoon trots en blij dat ze bij mijn gezin horen.
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

Zahra is gewoon bloedmooi, exclusief, danst prachtig en ook nog eens fantastisch lief, volgzaam en braaf.

Isa is een prachtig Chihuahua'tje, mega lief, enthousiast (heftig), altijd lief naar bezoek en heel sportief en slim!

Sammy is lief, zachtaardig en slim. Heel erg op ons gericht.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Hoe ontzettend lief en makkelijk ze is. Als ik haar wat aan wil leren doet ze ook echt haar best. :I:

Helemaal blij ben ik dat mijn vogels door huis kunnen vliegen en ze niets doet. Ze is de perfecte hond om te hebben in en rond huis!
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”