Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Poep eten
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): flatcoated retriever
Poep eten
Lola eet poep. Honden poep,mensen poep en maakt niet uit wat voor poep als het maar poep is. Gelukkig blijft het er tot nu toe ook in want braaksel van poep dat vindt ik echt goor. Volgens haar vorige eigenaar deed ze dit niet maar bij mij dus ruimschoots wel. Ik weet dat labradors er om bekend staan en dat het door succes steeds gevoed wordt maar zou dit ooit nog op te lossen zijn?
Ja aanlijnen waarschijnlijk maar haar vrijheid is ons ook wel wat waard en ik denk niet dat het daarmee opgelost is. Heeft iemand al ooit succes geboekt met supplementen bijvoorbeeld?
Lola is een behoorlijk relaxed hondje waarmee veel gewandeld wordt en ook getraind ik heb dus niet het idee dat het uit verveling komt maar puur door steeds geboekte succes
Ja aanlijnen waarschijnlijk maar haar vrijheid is ons ook wel wat waard en ik denk niet dat het daarmee opgelost is. Heeft iemand al ooit succes geboekt met supplementen bijvoorbeeld?
Lola is een behoorlijk relaxed hondje waarmee veel gewandeld wordt en ook getraind ik heb dus niet het idee dat het uit verveling komt maar puur door steeds geboekte succes

jemble 5 maanden
Re: Poep eten
Het is duidelijk...lekker blehhh. banaan hielp hier goed, paar keer een stukje per dag.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Ja, dat hielp hier ook goed.Marieke23 schreef:Het is duidelijk...lekker blehhh. banaan hielp hier goed, paar keer een stukje per dag.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Vusi (3,5 jr DH) doet het ook, mensen poep tijdens de wandeling en haar eigen poep als ze een keer in de tuin poept
Tijdens de wandeling kan ik zien wanneer ze poep ruikt en een harde "LEAVE" laat ze de poep inderdaad liggen.... maar ik zie het niet altijd helaas
'S avonds als ze naar buiten gaat loop ik effe mee en ruim het meteen op
Gaat ook niet altijd goed
Volgens mij kun je het alle honden niet afleren, mijn Labrador heeft het 12 jaar gedaan, die ging echt naar mensen poep op zoek en vrat het hééél snel op

Tijdens de wandeling kan ik zien wanneer ze poep ruikt en een harde "LEAVE" laat ze de poep inderdaad liggen.... maar ik zie het niet altijd helaas

'S avonds als ze naar buiten gaat loop ik effe mee en ruim het meteen op

Volgens mij kun je het alle honden niet afleren, mijn Labrador heeft het 12 jaar gedaan, die ging echt naar mensen poep op zoek en vrat het hééél snel op

-
- Zeer actief
Merk inderdaad bij Lola dat als ik er nadruk op leg door te zeggen dat het niet mag dat het dan juist erger wordt. Ze blijft dan ook vaak achter met wandelen zodat ze dr eigen stiekem kan vol douwen met poep. Belonen als ze aan een drol ruikt maar wel laat liggen heeft ook weinig succes trouwens. Qua voer doet ze het goed op haar brokken dus daar wil ik ook niet meteen wat in gaan veranderen. Pens krijgt ze er ook bij net als groentes en vis. Met banaan kan ik het nog wel is proberen. Ze vindt banaan lekker dus dat zal prima gegeten worden

jemble 5 maanden
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
Mocht er niks helpen kan je haar tijdens de wandeling ook een muilkorfje aandoen, kan ze toch loslopen maar niks eten.
Ik weet uit eigen ervaring dat het niet af te leren is......
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Alfil en Lily aten ook poep. Van katten en mensen.
Een tijd geleden ben ik begonnen met veendrenkstof door het eten mengen. Ik had het in vloeibare vorm, een soort zwarte modder. Sindsdien hebben ze geen poep meer gegeten, terwijl de pot toch alweer een tijd leeg is.
Een tijd geleden ben ik begonnen met veendrenkstof door het eten mengen. Ik had het in vloeibare vorm, een soort zwarte modder. Sindsdien hebben ze geen poep meer gegeten, terwijl de pot toch alweer een tijd leeg is.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ananas, eierkoeken, Fago-stop kunnen allemaal helpen. Zelf heb ik (hond van mijn werk) een supergoede ervaring met vuile pens. En dan niet wat pens bij het eten maar om de dag vuile pens geven voor een paar weken. Als dat helpt (geen poep meer eten zonder er op te hoeven letten) de pens afbouwen naar een hoeveelheid die werkt. Bij deze hond is dat 2x per week pens. Ik zou een combinatie inzetten van alles en de hond dan 3 weken aan de riem doen of een muilkorf aandoen om de gewoonte te doorbreken. Dus Fago-stop, pens enz. en een paar weken voorkomen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Katten-, paarden- en mensenpoep eten vind ik trouwens iets heel anders dan hondenpoep. Bijna alle honden zijn dol op die poepies.
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Hier eten ze sowieso mensenpoep. Paardenpoep kan ik ze wel vanaf commanderen en dan lopen ze er met een boog omheen. Hondenpoep eten ze niet gelukkig. Maar mensenpoep en kattenpoep is als een slagroomtaart voor ze en ik begin er niks tegen. Ze vreten gewoon door met de staart tussen de benen terwijl ik ze wegbrul of eraf haal. En goooorrrrrr. Krijg dan de kriebels van ze en ze moeten echt de komende uren niet met hun bek aan me komen 

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
Ik schreef het al eerder, maar heb je wel eens veendrenkstof geprobeerd?laeken schreef:Hier eten ze sowieso mensenpoep. Paardenpoep kan ik ze wel vanaf commanderen en dan lopen ze er met een boog omheen. Hondenpoep eten ze niet gelukkig. Maar mensenpoep en kattenpoep is als een slagroomtaart voor ze en ik begin er niks tegen. Ze vreten gewoon door met de staart tussen de benen terwijl ik ze wegbrul of eraf haal. En goooorrrrrr. Krijg dan de kriebels van ze en ze moeten echt de komende uren niet met hun bek aan me komen
- mosquito1980
- Zeer actief
En na de wandeling het korfje schoonkrabben? brrrruudstofferboa schreef:Mocht er niks helpen kan je haar tijdens de wandeling ook een muilkorfje aandoen, kan ze toch loslopen maar niks eten.

- MirjamV
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Mijn hond begon ook ineens met poep eten in zijn puberale periode. Ik ging natuurlijk helemaal uit mijn dak; foei, nee, etc. Dit vond hij helemaal geweldig en hij maakte er een spelletje van. Hoe meer ik reageerde hoe erger zijn gedrag werd. Op gegeven moment ben ik gaan proberen om het te negeren, dat vond hij heel raar! Hij stond heel verbaasd te kijken dat hij geen reactie kreeg, en toen was het eigenlijk ook niet meer zo leuk....
Dus dat hielp wel. Nu hij volwassen is vreet hij soms nog wel eens kattenpoep, maar dat heb ik maar geaccepteerd.

-
- Zeer actief
Veendrenkstof is ook nog te proberen. Ga daar is achteraan van de week. Vindt het jammer en vies dat ze het doet. Mijn flatjes deden het ook wel eens en marvel eet wel is konijnen keutels of ganzen poep maar dat was het dan ook wel. Lola gaat voor een heel diner van poep,zo vies.

jemble 5 maanden
-
- Zeer actief
De fokker zei dat ik de honden elke dag een banaan moest geven, een week lang. En daarna een keer per week een banaan. Heeft wel geholpen. Maar zodra je er mee stopt beginnen ze weer.
Groetjes Gonnie.
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Maar dat veendrenkstof hoe werkt dat dan?
Neem aan dat zoiets alleen werkt als ze de eigen poep eten waardoor er een smerige smaak aan komt.
Neem aan dat zoiets alleen werkt als ze de eigen poep eten waardoor er een smerige smaak aan komt.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
- Zeer actief
Hier hielp veendrenkstof niet.
Groetjes Gonnie.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Nee, zo werkt dat niet.Sanne!! schreef:Maar dat veendrenkstof hoe werkt dat dan?
Veendrenkstof is een mineralenbron en dat vult eventuele tekorten aan waardoor de behoefte aan het eten van ontlasting minder wordt. En ja, ook honden op complete (brok)voedingen kunnen tekorten krijgen.

- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Het heeft niks met tekorten te maken, ze doen het omdat ze het lekker vinden
het zelfbelonend gedrag is en/of vaak uit verveling.
Al die zogenaamde wondermiddeltjes zoals eierekoeken, veendrenkstof en noem het maar op werken voor geen meter. Uitzoeken waarom je hond poep eet is de eerste stap.

Al die zogenaamde wondermiddeltjes zoals eierekoeken, veendrenkstof en noem het maar op werken voor geen meter. Uitzoeken waarom je hond poep eet is de eerste stap.
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Die middeltjes helpen als het om een mineralentekort oid gaat, en de gewoonte nog niet te erg is ingesleten. Bij m'n labrador hielp niets, behalve dichtbij genoeg blijven en steeds z'n bek leeg vegen als hij toch stront vrat (deed ik met leren handschoen aan). Hij wist dus dat als hij te dichtbij mij was de drol niet op kon vreten en er wat vervelends volgde. Was ik verder weg, kon hij het tenminste nog doorslikken... Het is inderdaad zelfbelonend, dus voorkomen is beter dan proberen te genezen...
Elco en Gait hebben het nooit gedaan, hebben een betrouwbare 'leave it' en ik hoop dus te allen tijde te kunnen voorkomen dat ze leren dat het lekker is. Tot nog toe lukt het
Elco en Gait hebben het nooit gedaan, hebben een betrouwbare 'leave it' en ik hoop dus te allen tijde te kunnen voorkomen dat ze leren dat het lekker is. Tot nog toe lukt het
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Sommige honden doen het wel uit tekort. Sommige niet, die doen het omdat ze het lekker vinden/gewoonte/er is een reactie op gekomen. En die eerste stap is dus soms gewoon een tekort vinden. Ik ken genoeg honden waarbij het prima werkt.Lunatic schreef:Het heeft niks met tekorten te maken, ze doen het omdat ze het lekker vindenhet zelfbelonend gedrag is en/of vaak uit verveling.

- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Nala doet het omdat ze het lekker vindt. Bijzonder is dat ze het ook alleen in de wijk doet bij bepaalde drollen.
Ik gok zomaar de drollen van de blikvoer en frolic honden die niet verder komen als de wijk.
Bij ons in de duinen lopen vaak de echte honden mensen door weer en wind en die honden krijgen normaal voer waardoor Nala dat niet eet.
Ik gok zomaar de drollen van de blikvoer en frolic honden die niet verder komen als de wijk.
Bij ons in de duinen lopen vaak de echte honden mensen door weer en wind en die honden krijgen normaal voer waardoor Nala dat niet eet.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Als een toevoeging qua voer of ander voer werkt dan was er dus wel sprake van een tekort van iets.Lunatic schreef:Het heeft niks met tekorten te maken, ze doen het omdat ze het lekker vindenhet zelfbelonend gedrag is en/of vaak uit verveling.
Er zijn ook honden die het doen omdat ze het lekker vinden. En honden die het doen vanuit stress. En dan speelt er ook nog een genetisch stukje mee bij oa retrievers.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador
Ik heb bij mijn lab bijna alles geprobeerd. Negeren, boos worden, ananas, eierkoek, banaan, pens. Niets hielp.
Het enige wat ik nu doe is als we naar het bos gaan of de dijk op zorgen dat ze een volle maag heeft. Dat scheelt bij mij heel veel.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
Het enige wat ik nu doe is als we naar het bos gaan of de dijk op zorgen dat ze een volle maag heeft. Dat scheelt bij mij heel veel.
Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk
blablabla 

- Angieh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising boxer/labrador x australian shepherd.
Ben ik de enige die in de (blijkbaar) illusie leeft dat mensen op een wc poepen en niet op groenstroken waar honden het mogelijk kunnen op eten? 

- dagmar88
- Zeer actief
Honden komen hier in de regel gelukkig wel verder dan de groenstrook.Angieh schreef:Ben ik de enige die in de (blijkbaar) illusie leeft dat mensen op een wc poepen en niet op groenstroken waar honden het mogelijk kunnen op eten?
Mensen poepen in parkjes en natuurgebieden ja. Dacht je dat zwervers, alcoholisten en dagjesmensen op het strand knijpend naar het dichtstbijzijnde toilet rennen?
Die trekken gewoon hun broek omlaag hoor, al is het achter de bouwkeet middenin het centrum.
- mosquito1980
- Zeer actief
Angieh schreef:Ben ik de enige die in de (blijkbaar) illusie leeft dat mensen op een wc poepen en niet op groenstroken waar honden het mogelijk kunnen op eten?

Hier vind je het overal

-
- Vaste gebruiker
Het is een beruchte hardloperskwaal om te moeten poepen tijdens het rennen.....