Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Negen vechtende honden

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

Sandra&co

Re: Negen vechtende honden

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Tara schreef:
Rocco schreef:De trend in opkomst hier is momenteel X KangalX PitbullX Dogo ArgentinoX BoerboelX Stafford en weet ik veel wat die halve garen er allemaal door heen mixen de Jeneeshas en Clintons met van die achterlijke honden aan de lijn negeer ik ook pups laat ik niet met mijn honden spelen opzouten met dat volk. Binnen een straal van 500 meter weet ik zo een stuk of 15 waarbij de Pit en Staffie nog steeds in de meerderheid zijn vertegenwoordigd mbt op de klapkaken. De trend van American Bullie XXXXXXL
lijkt een beetje voorbij vorig jaar werd mij nog een gratis pup aan geboden nou ik dacht het niet :lol1:
Wat zeg je?
Het is een spelletje. Een puzzel. Hier zijn de ontbrekende deeltjes:

............
,,,,,,,,,,,,
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Negen vechtende honden

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind het zelf wel hele leuke honden en ik snap de rage ook nog wel. Alleen is het zo vervelend dat de mensen zelf niet altijd snappen wat ze aan de riem hebben. Denk dat daar een stukje regelgeving wel van pas komt. Neem Duitsland. Je mag geen strafblad hebben, je moet een koophuis hebben en je tuin moet omheind zijn naar een bepaalde standaard. Vervolgens mag je hond alleen zonder muilkorf als je hond een test heeft gehad en safe is verklaard. En dan mag hij ook losloppen. En als baasje moet je een geschiktheidsproef doen. En je betaald meer dan 500 euro hondenbelasting.

Dus eigenlijk mag het wel. Ik zou zo een staffie mogen kopen. Koophuis. Geen strafblad. Hoog hek en haal die proef ook nog wel. Dan de hond testen en klaar.

Het leuke is dus dat ze hier zo werken dat alles kan maar wel onder voorwaarden. In Nederland is het andersom. Alles kan en mag totdat er dingen mis gaan en daarna komen ineens de testen en de muilkorf. Hier zijn die standaard tenzij je bewijst dat het onnodig is.

Ik kom hier nu twee staffies tegen. Een daarvan is super super eng en van een vluchteling mevrouw denk ik. Spreekt geen Duits en zegt in gebrekkig Engels dat haar krijsende in de redzone standje 10 teef alleen wil spelen. Die hond maakt hoge krijsgeluiden en draait om zijn as terwijl ze haar ophangt. Als die los komt sloopt ze Bas en Guus. De andere die ik tegenkom ontloopt elke hond, zit altijd aan de riem en de eigenaar is super verantwoordelijk.

Handhaving regels overigens 0 want die standje 10 hond is nooit gemuilkorfd en ik weet zeker dat die niet getest is..... :schrik: :ugh:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”