Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Benchtraining
Moderator: moderatorteam
- Angieh
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): kruising boxer/labrador x australian shepherd.
- Aantal honden: 1
Benchtraining
Help! Ik heb even een steuntje in mijn rug nodig.
Onze pup van 9 weken vind de bench erg spannend.
Ik heb hem rustig laten wennen aan de bench, hem er in gelegd als hij wilde rusten maar het deurtje open gelaten.
Dan trainen dat de bench 5 minuten dicht ging en los en belonen als hij weer rustig was.
Hij is sinds zaterdag bij ons en ik realiseer me dat het even hard werken is en hij nog piepjong is maar ik loop tegen het volgende aan.
Gister en eergister kon ik hem overdag rustig in de bench zetten als hij ging slapen of als ik mijn kinderen naar school moest brengen. Hij piepte dan even maar niet lang erna ging hij rustig slapen.
Nu proberen we hem snachts in de bench te laten slapen maar dat vind hij zwaar A relaxt. Ook als ik er naast ga liggen piept en huilt hij.
Moet ik doorzetten, en even excuseren aan de buren voor de nachtelijke huilbuien?
Of moet ik het anders doen?
Onze pup van 9 weken vind de bench erg spannend.
Ik heb hem rustig laten wennen aan de bench, hem er in gelegd als hij wilde rusten maar het deurtje open gelaten.
Dan trainen dat de bench 5 minuten dicht ging en los en belonen als hij weer rustig was.
Hij is sinds zaterdag bij ons en ik realiseer me dat het even hard werken is en hij nog piepjong is maar ik loop tegen het volgende aan.
Gister en eergister kon ik hem overdag rustig in de bench zetten als hij ging slapen of als ik mijn kinderen naar school moest brengen. Hij piepte dan even maar niet lang erna ging hij rustig slapen.
Nu proberen we hem snachts in de bench te laten slapen maar dat vind hij zwaar A relaxt. Ook als ik er naast ga liggen piept en huilt hij.
Moet ik doorzetten, en even excuseren aan de buren voor de nachtelijke huilbuien?
Of moet ik het anders doen?
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)
- Aantal honden: 2
Re: Benchtraining
Om welke reden wil je hem in de bench hebben?
- stefanie
- Zeer actief
En als je de bench naast je bed zet? Als ie gaat piepen even je hand erin zodat ie weet dat je er gewoon bent.
- dagmar88
- Zeer actief
Sommige honden zijn er zelf dol op en anderen wennen er nooit aan. Ik ga in elk geval niets pushen.
Als het niet nodig is heb ik liever geen hondenkooi in de woonkamer.
Het nut van een bench is een veilige plek maken die voor de hond prettig voelt.
Je kunt er een kleed over leggen om een fijn holletje te maken. En beginnen met in de bench zijn voer en lekkers geven.
Het gaat allemaal om de positieve associatie.
Die is er bij opgesloten zitten janken niet.
Je kunt er een kleed over leggen om een fijn holletje te maken. En beginnen met in de bench zijn voer en lekkers geven.
- Angieh
- Vaste gebruiker
Hij knaagt op het moment ontzettend veel (aan de meubels, kabels als hij de kans krijgt etc)Alfilillo schreef:Om welke reden wil je hem in de bench hebben?
Ik wil dat hij leert dat hij op sommige momenten kan zijn en dat dat oke is.
Ook kan hij soms moeilijk zijn rust vinden als bv de kinderen thuis zijn.
- Angieh
- Vaste gebruiker
Dat heb ik beneden geprobeerd (op de bank slapen met de bench er naast) maar helaas..stefanie schreef:En als je de bench naast je bed zet? Als ie gaat piepen even je hand erin zodat ie weet dat je er gewoon bent.
- Angieh
- Vaste gebruiker
Ben ik helemaal met je eens, en ik wil ook alles behalve te snel voor hem gaan.dagmar88 schreef:Sommige honden zijn er zelf dol op en anderen wennen er nooit aan. Ik ga in elk geval niets pushen.
Zelf ben ik ook nooit opgegroeid met een bench in huis en moest ook even wennen aan het idee. Daarom heb ik de eerste dagen het deurtje open gelaten, veel lekkers gegeven in de bench, zijn brokken in de bench gezet. Snugglesafe lekker warm in de bench gelegd samen met een doek met de geuren van het nest.
Deken om de bench heen.
Maar hij vind het niks, het liefst eet hij zijn brokken met zijn achterpoten buiten de bench

Feit is dat ik af en toe hem eventjes alleen moet laten en ik het wel veilig voor hem wil houden. Hoe zou ik dat dan kunnen doen zonder bench?
Behalve kabels wegwerken waar dit kan uiteraard.
- Gimmick
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Een puppy ren in de kamer zetten.
Eventueel met de bench erin en allemaal lekkere dekentjes in dr bench.
Hier duurde het echt wel 2 a 3 maand voordat hij de bench normaal vond. Maar hij stond ook gewoon in de ren...
Eventueel met de bench erin en allemaal lekkere dekentjes in dr bench.
Hier duurde het echt wel 2 a 3 maand voordat hij de bench normaal vond. Maar hij stond ook gewoon in de ren...
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
- Angieh
- Vaste gebruiker
Dan zou het de gang worden, de trap kan ik afsluiten met een traphekje (soort van)Nanna schreef:Angieh schreef: Maar hij vind het niks, het liefst eet hij zijn brokken met zijn achterpoten buiten de bench![]()
![]()
Heb je niet een ruimte waar je hem veilig achter kunt laten? De keuken of zo? Sommige honden zullen inderdaad die hele bench nooit leuk gaan vinden.
Alleen heb ik dan nog kans dat hij de houten kast en de eerste trede van de trap gaat proberen op te knagen.
Dat is momenteel zijn ding, aan de stoelpoten en zware eikenhouten tafel knagen..

Als ik er bij ben haal ik hem uit de situatie en geef ik iets waar hij op mag kauwen.
Maar wel iets om uit te proberen.
- dagmar88
- Zeer actief
Angieh schreef: Feit is dat ik af en toe hem eventjes alleen moet laten en ik het wel veilig voor hem wil houden. Hoe zou ik dat dan kunnen doen zonder bench?
Behalve kabels wegwerken waar dit kan uiteraard.

- dagmar88
- Zeer actief
Probeer eens wat hij smerig vindt. Bij onze huskies was het tea tree. Dan bleven in elk geval de bank en kussens heelAngieh schreef: Dan zou het de gang worden, de trap kan ik afsluiten met een traphekje (soort van)
Alleen heb ik dan nog kans dat hij de houten kast en de eerste trede van de trap gaat proberen op te knagen.
Dat is momenteel zijn ding, aan de stoelpoten en zware eikenhouten tafel knagen..![]()
Als ik er bij ben haal ik hem uit de situatie en geef ik iets waar hij op mag kauwen.
Maar wel iets om uit te proberen.

Van dat bittere spul voor nagelbijters is misschien wel wat.
En zorg daarnaast dat er iets aantrekkelijkers is om op te knagen. Je kunt hem bij het weggaan een gevulde kong geven.
Je hebt tegenwoordig boomwortels en koffiehout dat veilig is om op te kauwen.
https://www.oervoer.com/snacks/snacks-kauwen
Als hij papier en zo niet meteen opvreet kun je ook een kartonnen doos of lage wasmand met wc rolletjes, proppen folders etc achterlaten en daar snoepjes in verstoppen.
- Angieh
- Vaste gebruiker
Ahh thanks voor de tips! We gaan eens even het huis langs, kijken wat hij doet als hij los is en wij naar boven gaan.
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik weet niet hoe groot je bench is.
Maar een pup van 9 weken wil graag van alles ondernemen en zien. Ik heb zelf voor Vusi een puppy ren gehad, zo'n uitneembare met 6 panelen.
Ideaal
's Nachts maakte ik die kleiner in de kamer waar ze sliep overdag zette ik 'm buiten.
Toen ze 11/12 weken was heb ik een grotere puppy ren buiten gemaakt met een zandbak en veel speelgoed en een plekje met schaduw waar ze kon slapen, daar zat ze overdag als wij niet thuis waren.
Ik heb er tot haar 10de maand gebruik van gemaakt.
Ik kon rustig naar m'n werk zonder me onrustig te maken wat ze zou uitvreten en de oudere hond had z'n rust
Maar een pup van 9 weken wil graag van alles ondernemen en zien. Ik heb zelf voor Vusi een puppy ren gehad, zo'n uitneembare met 6 panelen.
Ideaal

's Nachts maakte ik die kleiner in de kamer waar ze sliep overdag zette ik 'm buiten.
Toen ze 11/12 weken was heb ik een grotere puppy ren buiten gemaakt met een zandbak en veel speelgoed en een plekje met schaduw waar ze kon slapen, daar zat ze overdag als wij niet thuis waren.
Ik heb er tot haar 10de maand gebruik van gemaakt.
Ik kon rustig naar m'n werk zonder me onrustig te maken wat ze zou uitvreten en de oudere hond had z'n rust

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Het is best moeilijk uitleggen via een scherm wat je het beste kan doen, het is ook erg pup afhankelijk. Vaak is het een kwestie van even de jankbui uitzitten in combinatie met veel leuks in de bench geven, maar daar kan je nog tig kanten mee op. In de essentie moet je zorgen dat de bench een fijne plek is voor rust en dat het geen strafhok is
Met Tess was de jankbui uitzitten niet echt fijn... Ze was erg vasthoudend. Ze kon dan 's nachts vaak wel in de bench (naast mijn bed) zonder schreeuwen, maar overdag als je even iets moest doen in huis of als je even weg moest, dan ging het alarm af
Ik heb toen de gang ontruimd en daar een ren gemaakt (ja je moet dan ook alle houten delen afschermen heb ik geleerd
). Maar daar kon ze wel rustig in blijven als ik weg ging. Oke, op de keer dat ze besloot er overheen te klimmen na dan
Overdag oefende ik dan wel met de bench door eten erin te geven en een spelletje ervan te maken (erin, eruit, erin eruit en dan steeds iets langer erin). Uiteindelijk deurtje even dicht en weer open en ook dat steeds wat langer. Op de momenten dat ze duidelijk moe was, maar niet zelf haar rust pakte, zette ik haar in de bench met wat lekkers en deed het deurtje dicht. Vaak at ze het op en viel dan in slaap. Soms wel na een beetje protest, maar de vermoeidheid won het meestal.
Nu een jaar verder kan ze best braaf wachten in de bench, maar in huis zoekt ze het niet zelf op als plek om te liggen.

Met Tess was de jankbui uitzitten niet echt fijn... Ze was erg vasthoudend. Ze kon dan 's nachts vaak wel in de bench (naast mijn bed) zonder schreeuwen, maar overdag als je even iets moest doen in huis of als je even weg moest, dan ging het alarm af

Ik heb toen de gang ontruimd en daar een ren gemaakt (ja je moet dan ook alle houten delen afschermen heb ik geleerd

Nu een jaar verder kan ze best braaf wachten in de bench, maar in huis zoekt ze het niet zelf op als plek om te liggen.