Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vieze pens

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Vieze pens

Ongelezen bericht door fenneke »

Eerder toen ik Buster net had en hij heel veel en vaak dunne poep had gaf ik hem met regelmaat viezepens. Gewoon zo'n lap. Natuurlijke antibiotica :mrgreen: en netwerkje goed en hij vond het lekker en leuk om te knauwen

nu wilde ik dat weer eens kopen voor Baloe maar mijn dierenwinkel kan er niet meer aan komen.
Het schijnt bijna niet verkrijgbaar en dan dus erg duur te worden.

Wie geeft het wel en hoe kom je eraan?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Re: Vieze pens

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Formeel mag het niet meer aan particulieren verkocht worden. Via vers-verkopers kun je er nog wel aankomen. Bijvoorbeeld Dogmeat of Animalfoodexpress.

Suzanne
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Zijn er geen boeren bij jou in de buurt die nog slachten of de koeien laten slachten en de pens dan mee kunnen nemen? Even rondvragen en verser kun je niet krijgen :wink:
En anders bij Lotgering kun je pens kopen bijvoorbeeld.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

Ik bestel het gewoon samen met mijn KVV (dogmeat), ik merk ook helemaal niet dat er moeilijk aan te komen zou zijn trouwens.
fenneke
Zeer actief

Echt van die lappen pens? @zamunda?

Boeren kan ik ook wel eens vragen .
~Suzanne~ schreef:Formeel mag het niet meer aan particulieren verkocht worden. Via vers-verkopers kun je er nog wel aankomen. Bijvoorbeeld Dogmeat of Animalfoodexpress.

Suzanne
Oh dan ga ik daar ook eens kijken . Maar zijn dat ook echt lappen ?
Fenneke en Baloe
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ik snap wel wat ze bedoelt als het gaat om moeilijker eraan te komen. Al een tijdje zijn de regels aangescherpt. Bij een slager om de hoek die zelf ook slacht kon je vroeger pens halen, of knoken etc.. maar dat mogen ze gewoon niet meer aanbieden/verkopen.
Zelf slachten mag trouwens ook meestal niet meer, besef ik me nu dus het wordt wat lastiger om die reden.

Ik had een adres waar ik wel nog e.e.a. kon halen, maar die adresjes zijn i.v.m. de regelgeving schaars geworden :wink: zeker in het Westen.
blondie
Zeer actief

Ik zou zeker bij boeren eens navragen Fenneke, als je een paar kennissen hebt zeker doen.
Soms laten hobbyboeren nog wel eens eigen koeien slachten, en dan kun je daar mooi de pens en wat knoken van vragen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

blondie schreef:Zijn er geen boeren bij jou in de buurt die nog slachten of de koeien laten slachten en de pens dan mee kunnen nemen? Even rondvragen en verser kun je niet krijgen :wink:
En anders bij Lotgering kun je pens kopen bijvoorbeeld.

Ook dat mag formeel niet meer. De slachthuizen mogen het niet meer meegeven, ook niet aan de boeren.

Suzanne
blondie
Zeer actief

Het is toch eigenlijk te zot voor woorden.
Afval vlees van producten die we zelf eten die niet meer verder geconsumeerd mogen worden.
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

fenneke schreef:Echt van die lappen pens? @zamunda?
Ja, penslappen :ok: . Zit per kilo verpakt.
Kimmie

Ongelezen bericht door Kimmie »

wij halen gewoon bij het slachthuis , 1 hele pens voor 5 euro... ( wel zelf lappen maken dan)

misschien een slachthuis in de buurt bellen?
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Kruimel53 schreef: Ik bestel tegenwoordig alles aan barf bij Dogmeat en daar zitten ook hele schapen- en geitenpenzen bij en runderpens aan lappen. Voorheen kocht ik ook hele runderpenzen maar die heeft hij al een tijdje niet.
Verkopen die ook verse ongedroogde stierenlullen? Liefst in XL formaat. Zijn niet voor mijn honden maar gebruik ze voor iets anders.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wolfsblut schreef:
Kruimel53 schreef: Ik bestel tegenwoordig alles aan barf bij Dogmeat en daar zitten ook hele schapen- en geitenpenzen bij en runderpens aan lappen. Voorheen kocht ik ook hele runderpenzen maar die heeft hij al een tijdje niet.
Verkopen die ook verse ongedroogde stierenlullen? Liefst in XL formaat. Zijn niet voor mijn honden maar gebruik ze voor iets anders.
:pop:
fenneke
Zeer actief

Wolfsblut schreef:
:80: :80:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Viéze pens :D Mja, dat is het ook wel. Boerderijen verkopen ze wel, ik koop orgaanvlees wel eens bij de Stoerderij, maar dat is iets te ver voor je (Son & Breugel).
Wolfsblut schreef:

Haha! Proberen indruk te maken op de schoonmaakster door 'm onder je broekspijp uit te laten bungelen? Ouwe schurk!
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Haha! Proberen indruk te maken op de schoonmaakster door 'm onder je broekspijp uit te laten bungelen? Ouwe schurk!
"he verdorie, stap ik er weer op"
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Sandra&co schreef:Viéze pens :D Mja, dat is het ook wel. Boerderijen verkopen ze wel, ik koop orgaanvlees wel eens bij de Stoerderij, maar dat is iets te ver voor je (Son & Breugel).
Wolfsblut schreef:

Hahaha, hoe kom je op het idee? Nee hoor. In het verleden heb ik al eens geschreven dat ik wandelstokken verzamel. In de VS heb ik ooit twee gekocht. En die waren van stierenlullen gemaakt. Heel apart, maar niet al te bijzonder. Vandaar dat ik met veel moeite een onbewerkte stierenlul kocht en er zelf een maakte. Weliswaar eenvoudig om het materiaal te leren kennen en eindigde als een sjambok. De afwerking kon bij nader inzien veel mooier. Nederlandse stieren zijn wat kleiner geschapen dan de Amerikaanse, vandaar dat ik naar maatje XL op zoek ben. Die lengte heb ik echt nodig om er een mooi rond handvat aan te buigen.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
dagmar88
Zeer actief

Wolfsblut schreef: Hahaha, hoe kom je op het idee? Nee hoor. In het verleden heb ik al eens geschreven dat ik wandelstokken verzamel. In de VS heb ik ooit twee gekocht. En die waren van stierenlullen gemaakt. Heel apart, maar niet al te bijzonder. Vandaar dat ik met veel moeite een onbewerkte stierenlul kocht en er zelf een maakte. Weliswaar eenvoudig om het materiaal te leren kennen en eindigde als een sjambok. De afwerking kon bij nader inzien veel mooier. Nederlandse stieren zijn wat kleiner geschapen dan de Amerikaanse, vandaar dat ik naar maatje XL op zoek ben. Die lengte heb ik echt nodig om er een mooi rond handvat aan te buigen.

Een gekochte lul om mee te slaan.
Probeer toch die psychiater maar eens :roos: En plant een mergkool.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

dagmar88 schreef: Een gekochte lul om mee te slaan.
Een swaffelstok.
Soooof
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse herder

Ongelezen bericht door Soooof »

Zamunda schreef:
fenneke schreef:Echt van die lappen pens? @zamunda?
Ja, penslappen :ok: . Zit per kilo verpakt.
Hier ook, via Lotgering. Gewoon lappen. Super smerig, maar daar zijn de meningen hier in huis over verdeeld. :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”