Gisteren hadden we dan onze eerste echte wedstrijd gelopen. Ik was onverwacht toch best zenuwachtig, iets dat niet echt helpt natuurlijk. Tess had er zin in en vond het langs de kant allemaal al erg leuk.
We begonnen met het spel, een rondje dat ze normaal gesproken wel zou moeten kunnen, maar nu stonden er gekke bordjes en lag er een lijn die ze nog niet kende. Het verliep dus niet helemaal soepel

En als er dingen fout gaan bij Tess, dan raakt ze afgeleid. Toen zag ze dus de keurmeester staan die ze even moest gaan begroeten. Achteraf had ik haar beter na de eerste afleidingen al even terug kunnen nemen naar de start, maar daar dacht ik met mijn hoofd vol zenuwen natuurlijk niet aan. Maar gelukkig heb je dan de filmpjes en was dat een leermoment voor de volgende keer. Hopelijk denk ik er dan wel aan

Maar ze had wel een paar korte mooie stukjes laten zien en in ieder geval lol gehad.
Filmpje spel
Het vp zou wat moeilijker worden voor ons met de valkuil naast hoop 3. Dat bleek ook te kloppen, want ik deed mijn extra pasje naar buiten niet zoals ik wel verkend had (dat verkennen is toch wel even wennen met zoveel man in een mini vak als je agility gewend bent). Tess ging dus door de finish en nam de verkeerde tunnel. Ik had gewoon door moeten gaan, maar wilde het oorspronkelijke parcours oppakken en dat ging (natuurlijk) niet. Dus ging ze nog maar eens bij de keurmeester kijken
Filmpje VP
Aangezien het lijnparcours meer een agilityparcours was wist ik dat dit het niet ging worden. Tess besloot nu ook maar meteen naar de keurmeester te gaan

En ik deed weer niet wat ik wel had verkend en bleef te lang prutsen met het opnieuw proberen (zag ik op de film).
Filmpje LP
Tot slot nog de NH. Weer kwamen de zenuwen, want het rondje was niet te moeilijk en dat konden we gewoon! Maar goed, tussen kunnen en doen zit een wereld van verschil, zeker op een eerste wedstrijd met een hond van 15 maanden

Ze nam de eerste hoops keurig, bedacht toen dat daar aan de rand steeds iemand stond dus ging daar maar weer kijken en kwam er toen achter dat die persoon nu aan de zijkant stond

Daarna kon ik het gelukkig weer redelijk oppakken, alleen sloeg ze 2 hoops over en hadden we een dk. Maar al met al best trots op hoe ze deze liep, want ik kon in mijn vak blijven en op haar uitstapje na deed ze het eigenlijk heel keurig. Oke ze nam de valkuil wel en ging door de start ipv richting finish, maar ach dat mag
Filmpje NH
Al met al ben ik best tevreden over hoe Tess het gedaan heeft. Ze is alle keren super blijven zitten bij de start, heeft mooie stukken laten zien en ondanks dat ze steeds kort was afgeleid kwam ze vrij direct weer terug om verder te gaan. Ik kon goed merken dat mee doen aan een wedstrijd er behoorlijk inhakt, ze was veel vermoeider dan wanneer ze alleen mee was om Finn te supporteren. Na het 3e rondje wilde ze op schoot liggen en is daar in slaap gevallen. En aan het eind van de dag was ze eerst heel vervelend

en thuis stortte ze in
Zondag gaan we naar Vught voor een tweede poging en hopelijk ben ik zelf dan wat beter bij de les om haar beter te kunnen helpen. Dan loopt alleen Tess en hoef ik ook niet te helpen bij het verloop van de wedstrijd, dus alle aandacht voor onze rondjes