Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

HoopHoop Tess *even gestopt*

Zoals : Schapen drijven, Canicross , Treibball , Combisport , Waterwerk etc

Moderator: moderatorteam

veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

HoopHoop Tess *even gestopt*

Ongelezen bericht door veertje »

Jaja, ook Tess is een hooperende forumhond :wink: Sinds ze 6 maanden is, zijn we aan het hooperen, dus dat is inmiddels alweer 4 maanden.
Nadat ze eenmaal gewend was op het trainingsterrein kwamen we al snel op ons grootste trainingspunt en dat was aandacht voor mij en het spelletje behouden. Best een opgave voor een jonge hond, maar stukje bij beetje gaat het steeds beter. We trainen nu nog maar met één hond tegelijk op het veld en dat helpt al een heleboel. Daarnaast ben ik echt een sfeerverzieker voor Tess, want ik stop haar steeds in de auto als ze er zelf een feestje van maakt. En nog erger, dan neem ik Finn om te trainen! :zweep: Nouja inmiddels lijkt dat kwartje langzaam te vallen en kunnen we steeds beter samenwerken.

Voorlopig zijn we nog lang niet wedstrijdklaar, zowel qua kwaliteiten als qua leeftijd (minimaal 15 maanden). Dus tot die tijd hier alleen wat trainingsfilmpjes. Hopelijk zie ik dan over een jaar grote vooruitgang :engel:

Dit is een filmpje van 3 maanden geleden:
klik

en nog een beetje donker filmpje

klik

En dit is een filmpje van gisteren. Het tempo is wat opgevoerd :wink: Achter de 2e hoop ligt een tunnel, dus het was een mooie oefening op het negeren van andere toestellen.

klik

Ik heb het filmpje al 10x bekeken :LOL: Het ziet er niet reuze spectaculair uit, maar ben heel blij met hoe ze het doet :D

Wie weet ook binnenkort een topic over hooperende Finn, want zo af en toe traint hij ook heel leuk mee en a.s zaterdag hebben we een workshop. Hij is alweer agilityveteraan officieel, dus ik denk eraan om een tijdje allebei de sporten te doen en dan over te gaan op hoopers als hij dat leuk blijft vinden.
Laatst gewijzigd door veertje op 16 jan 2020 11:51, 8 keer totaal gewijzigd.
Nikki90
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Hussel
Aantal honden: 1

Re: HoopHoop Tess

Ongelezen bericht door Nikki90 »

Wat leuk! :D Ik ga jullie graag volgen!

Train je bij Paulien? Hoor een bekende stem op de filmpjes :mrgreen:
veertje
Zeer actief

Ja klopt, bij Paulien :D
KarinW
Zeer actief
Mijn ras(sen): Middenslag Poedel

Ongelezen bericht door KarinW »

Wat leuk! Ga Tess ook volgen, ze doet het al leuk
MirjamV
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boerenfox, Shetland Sheepdog
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door MirjamV »

Goed zeg!
JustJoyce
Zeer actief

Ongelezen bericht door JustJoyce »

Wat leuk! We gaan jullie volgen!
welshwitch
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Jack Hussell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door welshwitch »

Knappe Tess, ze doet het goed!
Afbeelding
veertje
Zeer actief

Al even geen update meer gedaan zie ik. We hadden een poosje last van de puberitis in combinatie met (aankomende) loopsheid :engel: Weinig tot geen concentratie, deels goed werken en dan opeens er tussenuit knijpen. Als er iets niet goed ging, ging ze maar wat anders doen etc etc. Een tikkeltje frustrerend... Toen werd ze loops en heb ik dat moment aangegrepen om haar even een paar weken stil te leggen. Ze ging wel mee naar de les, maar mocht alleen kijken naar hoe ik met Finn aan de slag ging (evil me :F: ). Aan het eind van de loopsheid heb ik het trainen opgepakt, maar toen hebben we alleen wat gehoorzaamheidsoefeningetjes gedaan achter op het veld. Dat heb ik zo een les of 3 gedaan en sinds drie weken zijn we weer aan het hooperen. De eerste keer heel korte oefeningen en geen volle les en dat ging goed. Ik merkte dat ik zelf nog een beetje spanning had of het wel goed zou gaan, maar dat heb ik daarna gelukkig kunnen loslaten :D
We zijn nu weer 2 lessen verder en ze doet het nu zo goed! Ze blijft bij me, kan zich weer concentreren op wat we aan het doen zijn en rent niet meer naar andere honden toe die ook trainen of aan de kant zitten. Ik merk het meteen in de stappen die we maken qua parcoursen. Ze is beter te sturen, zoekt zelf de toestellen en de afstand word groter. Nu gaan we lekker zo door en als ze zo goed blijft gaan, gaan we denk ik in augustus een wedstrijdje proberen. Officiële wedstrijd, maar lekker op eigen terrein en dus een mooie manier om eens de wedstrijdsfeer te proeven. Ze is genoeg op wedstrijden, maar zelf wat moeten doen zal toch heel anders zijn dan Finn aanmoedigen :mrgreen:

Overigens traint Finn nu ook mee en hij kan het goed, maar op z'n Finns goed: soms wel, soms niet :LOL: In juli doen we hopelijk op eigen terrein mee aan een wedstrijd, voor de fun als debutanten.

Afbeelding
Nikki90
Zeer actief

Fijn dat het trainen weer goed gaat! :cheer: Klinkt als een uitdaging :mrgreen:

Wij zijn er ook op de wedstrijden in juli en augustus. :-)
Eilfy
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Pia: kruising
Alfy: kruising
Kenji: Border Collie
Djalu: Border Collie
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eilfy »

Ik ben er ook bij in juli :engel:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
Makso's Stars op Facebook
veertje
Zeer actief

Eilfy schreef:Ik ben er ook bij in juli :engel:
Oh wat toevallig :engel:

Gisteren hebben we weer een leuke les gehad. Tess had er echt zin in, lekker blij het veld op met aandacht voor mij ipv alles er omheen :D Ze ging ook weer wat sneller dan voorheen en je kan steeds meer merken dat sommige dingen moeilijk zijn, omdat ze krap zijn voor haar. Dus een tikje te veel geduw of getrek van mij en ze gaat ergens langs.

Het laatste rondje was gefilmd: Klik

Ze begon een beetje in te kakken, we hadden er bijna een uur op zitten, dus hierna was het klaar en mocht Finn ook nog even het rondje proberen.
veertje
Zeer actief

Eigenlijk was Tess 2 weken te jong om mee te mogen doen aan de wedstrijd gisteren, maar ze heeft toch één rondje mee mogen doen. Vanwege de warmte waren er al wat mensen naar huis, dus heb ik de aardige :mann: keermeester gevraagd of ik met Tess als allerlaatste deelnemer nog het Spel mocht proberen en dat mocht :cheer:

klik

Ze was helemaal blij, niks niet te warm hoor :Q: Bal erbij en gaan. Ik was niet helemaal scherp meer, dus veel te laat om nog te voorkomen dat ze door de tunnel zou gaan ipv om de ton, maar ach lekker doorgaan. Het hele lijntje voor me uit was iets te ver en wat ik aan het eind sta te doen, geen idee :LOL: Als ik Tess was had ik ook niet gesnapt dat ik die laatste hoop moest hebben :oohja:

Het was een leuke eerste wedstrijdervaring als deelnemer ipv supporter. Nu op naar augustus, dan mag ze wel officieel mee doen :D
Laatst gewijzigd door veertje op 16 jul 2018 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

veertje schreef:Eigenlijk was Tess 2 weken te jong om mee te mogen doen aan de wedstrijd gisteren, maar ze heeft toch één rondje mee mogen doen. Vanwege de warmte waren er al wat mensen naar huis, dus heb ik de aardige :mann: keermeester gevraagd of ik met Tess als allerlaatste deelnemer nog het Spel mocht proberen en dat mocht :cheer:
Slijmbal...

Tess ging mooi :) Ze heeft nog net wel wat meer aandacht voor jou dan voor de toestellen (goed te zien bij de laatste hoop waar je op zich niet eens zo gek staat maar ze bedenkt dat jouw arm zegt dat ze een rondje moet draaien :mrgreen: ) Op naar augustus in de startersklassie :ok:
In loving memory: Lara (20/02/1996 - 29/03/2009) ~~ Oryn (09/01/2013 - 02/02/2014)
veertje
Zeer actief

Eilfy schreef:
veertje schreef:Eigenlijk was Tess 2 weken te jong om mee te mogen doen aan de wedstrijd gisteren, maar ze heeft toch één rondje mee mogen doen. Vanwege de warmte waren er al wat mensen naar huis, dus heb ik de aardige :mann: keermeester gevraagd of ik met Tess als allerlaatste deelnemer nog het Spel mocht proberen en dat mocht :cheer:
Slijmbal...

Tess ging mooi :) Ze heeft nog net wel wat meer aandacht voor jou dan voor de toestellen (goed te zien bij de laatste hoop waar je op zich niet eens zo gek staat maar ze bedenkt dat jouw arm zegt dat ze een rondje moet draaien :mrgreen: ) Op naar augustus in de startersklassie :ok:
Je kan maar beter vriendjes blijven met de keurmeester toch, voor in de toekomst :tongue:

Ja ze mag zich nog wat meer op de toestellen richten inderdaad, vooral hoops zijn lastig. Nu ze niet meer (met de bal) er vandoor gaat rennen, zijn we de bal in de hand wat aan het afbouwen en kan de trainster die gooien. Ik denk dat dat ook al gaat helpen. En het geeft mij wat meer vrijheid met handelen, met een bal erbij is toch niet zo handig.
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Er wordt ergens in oktober best een leuke workshop gegeven ;) ;) #nietzosubtielehint #mijnhandenjeuken :engel:
veertje
Zeer actief

Ik zal die eens opzoeken :tongue:
Nikki90
Zeer actief

Wat loopt ze dat parcours al leuk zeg! Ben heel benieuwd hoe ze in augustus loopt, leuk!
veertje
Zeer actief

Zaterdag heb ik met Tess een workshop gedaan. We gingen eerst even terug naar de beginselen, want er waren ook wat honden die nog nooit gehooperd hadden. Helemaal niet erg, want voor Tess was het toch een nieuwe omgeving met vreemde honden.
Uiteindelijk nog 2 mooie parcoursen gelopen (zelfde parcours, 2 kanten op). Het ging niet meer zo hard vanwege de warmte, maar ze deed het echt netjes. De 'weg' was bij de oefeningen ons moeilijkste punt, maar dat hebben we allebei goed opgepikt geloof ik. Nu goed gaan bijhouden op onze eigen trainingen.

De ene kant

En de andere kant
Nikki90
Zeer actief

Doet ze heel netjes! :D
veertje
Zeer actief

Gisteren hadden we dan onze eerste echte wedstrijd gelopen. Ik was onverwacht toch best zenuwachtig, iets dat niet echt helpt natuurlijk. Tess had er zin in en vond het langs de kant allemaal al erg leuk.

We begonnen met het spel, een rondje dat ze normaal gesproken wel zou moeten kunnen, maar nu stonden er gekke bordjes en lag er een lijn die ze nog niet kende. Het verliep dus niet helemaal soepel :engel: En als er dingen fout gaan bij Tess, dan raakt ze afgeleid. Toen zag ze dus de keurmeester staan die ze even moest gaan begroeten. Achteraf had ik haar beter na de eerste afleidingen al even terug kunnen nemen naar de start, maar daar dacht ik met mijn hoofd vol zenuwen natuurlijk niet aan. Maar gelukkig heb je dan de filmpjes en was dat een leermoment voor de volgende keer. Hopelijk denk ik er dan wel aan :wink: Maar ze had wel een paar korte mooie stukjes laten zien en in ieder geval lol gehad.

Filmpje spel

Het vp zou wat moeilijker worden voor ons met de valkuil naast hoop 3. Dat bleek ook te kloppen, want ik deed mijn extra pasje naar buiten niet zoals ik wel verkend had (dat verkennen is toch wel even wennen met zoveel man in een mini vak als je agility gewend bent). Tess ging dus door de finish en nam de verkeerde tunnel. Ik had gewoon door moeten gaan, maar wilde het oorspronkelijke parcours oppakken en dat ging (natuurlijk) niet. Dus ging ze nog maar eens bij de keurmeester kijken :wink:

Filmpje VP

Aangezien het lijnparcours meer een agilityparcours was wist ik dat dit het niet ging worden. Tess besloot nu ook maar meteen naar de keurmeester te gaan :hmmm: En ik deed weer niet wat ik wel had verkend en bleef te lang prutsen met het opnieuw proberen (zag ik op de film).

Filmpje LP

Tot slot nog de NH. Weer kwamen de zenuwen, want het rondje was niet te moeilijk en dat konden we gewoon! Maar goed, tussen kunnen en doen zit een wereld van verschil, zeker op een eerste wedstrijd met een hond van 15 maanden :engel: Ze nam de eerste hoops keurig, bedacht toen dat daar aan de rand steeds iemand stond dus ging daar maar weer kijken en kwam er toen achter dat die persoon nu aan de zijkant stond :LOL: Daarna kon ik het gelukkig weer redelijk oppakken, alleen sloeg ze 2 hoops over en hadden we een dk. Maar al met al best trots op hoe ze deze liep, want ik kon in mijn vak blijven en op haar uitstapje na deed ze het eigenlijk heel keurig. Oke ze nam de valkuil wel en ging door de start ipv richting finish, maar ach dat mag :wink:

Filmpje NH

Al met al ben ik best tevreden over hoe Tess het gedaan heeft. Ze is alle keren super blijven zitten bij de start, heeft mooie stukken laten zien en ondanks dat ze steeds kort was afgeleid kwam ze vrij direct weer terug om verder te gaan. Ik kon goed merken dat mee doen aan een wedstrijd er behoorlijk inhakt, ze was veel vermoeider dan wanneer ze alleen mee was om Finn te supporteren. Na het 3e rondje wilde ze op schoot liggen en is daar in slaap gevallen. En aan het eind van de dag was ze eerst heel vervelend :LOL: en thuis stortte ze in :slaap2:
Zondag gaan we naar Vught voor een tweede poging en hopelijk ben ik zelf dan wat beter bij de les om haar beter te kunnen helpen. Dan loopt alleen Tess en hoef ik ook niet te helpen bij het verloop van de wedstrijd, dus alle aandacht voor onze rondjes :)
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Tess is een topper :cheer:
Ik vond het zo leuk om te zien hoeveel lol ze had en stiekem deed ze het gewoon echt heel goed voor een eerste keer :cheer:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Nikki90
Zeer actief

Wat heeft ze het knap gedaan voor de eerste keer en op deze leeftijd! :cheer: :D
veertje
Zeer actief

Gisteren was de tweede wedstrijd alweer en het was een beetje een zooitje met ons :tongue: Het spel ging nog wel aardig, wel wat wegrennen, maar toch zaten er mooie stukken in het parcours. Als ze iets minder ruime bochten had genomen, dan hadden we zelfs nog punten kunnen halen, want uiteindelijk was ze op tijd gediskwalificeerd. Hier nog een filmpje
Als tweede het LP, waarbij ze netjes van start ging, maar in de eerste bocht was ze weg. Kwam wel weer terug en toen wilde ik het positief afsluiten door nog een klein stukje parcours te doen, maar in the heat of the moment koos ik daar een heel ongelukkig stukje voor. Filmpje
Bij het VP had ik de bal erbij gepakt en zo verkent zodat ik op 3 plaatsen haar tussendoor kon belonen. Maar ze was bij de start al naar Shibby aan het zoeken en had ik eigenlijk mijn plan ter plekke moeten aanpassen en misschien wel gewoon niet moeten starten. Maar dan probeer je het toch maar en achteraf is dat dan niet zo slim geweest. Nog voor ik überhaupt tot het punt kwam om te belonen was ze al weg. Toen ze terug kwam nog een poging tot om de ton sturen geprobeerd, maar ook dat was geen succes. Weg was ze weer en dit keer was ik een beetje boos :mann: Ze moest poepen (en ze was toch echt uitgelaten :hmmm: ) en toen ik haar bij me riep dacht ze "doei!" en als ze een middelvinger had gehad, kreeg ik die :mrgreen: De baas klonk boos, dus dan kan je je maar beter uit de voeten maken en er een 'pak me dan'-spel van maken. Uiteindelijk trapte ze toch in het lokken van onze trainster en kon ik haar aanlijnen. Laten we zo zeggen, ze gebruikt net als Finn haar tijd in de ring optimaal. We krijgen waar voor ons inschrijfgeld :LOL:
Als laatste was de NH. Leuk rondje, maar ik ging het niet eens proberen. In overleg besloten om 2 hoops te kiezen en alleen die twee te doen. In de richting van het publiek, want daar was 'niemand' om heen te rennen (klinkt beetje gek, maar personen die alleen staan, zoals fotograaf, keurmeester en ringpersoneel zijn veel toegankelijker dan een heel publiek). Tess met haar tuig aan en gewapend met de bal. De bal had ik achter de tweede hoop gelegd, zelf ben ik er naast gaan staan en heb haar een vooruit gegeven. Eenmaal bij de bal kon ik haar vastpakken aan het tuig, aanlijnen en rijkelijk belonen, feest :balon: Ons beste 'rondje' van de dag :engel:

Zo achteraf kan ik het allemaal wel weer nuchter bekijken, ze is nog jong, het is een fase en we komen er wel. Maar toch baal je verschrikkelijk op dat moment, daar ben ik dan weer iets te fanatiek voor denk ik.
We gaan nu gewoon lekker verder trainen en we hebben al bedacht dat we maar wat mensen gaan inzetten helpen. Die kunnen dan mooi ringpersoneel spelen :wink:
Nikki90
Zeer actief

Ik heb gisteren stiekem wel gelachen om Tess.. :lol1: Ze had zelf wel de grootse lol :LOL:

Maar ik kan me goed voorstellen dat je ook flink baalde! :S: Maar wat je zegt: ze is nog jong! Jullie komen er wel!

Wij hebben regelmatig ook tijdens de training een wedstrijd nagebootst. 'Keurmeester', riemen/ballen emmer langs de kant (Jet had in het begin op wedstrijden veel moeite met dat ik de bal niet bij me had), publiek, nummerbordjes naast de hoopers etc. Op deze manier is alles vrij normaal volgens Jet en kijkt ze niet zo snel meer ergens van op. :-)
veertje
Zeer actief

Woensdag hadden we de onderlinge wedstrijd op de hondenschool. Er was een verdeling gemaakt in 4 groepen: Beginners, licht gevorderden, gevorderden en wedstrijdgroep, waarbij de gevorderden ongeveer Starters was en wedstrijdgroep Novice. Tess en ik vielen onder de gevorderden. Iedereen liep een VP en een NH en meteen na je rondje mocht je beslissen of je het nog eens wilde proberen om te verbeteren.
Tess zou Tess niet zijn als ze niet eventjes het parcours verliet om gedag te zeggen tegen al die mensen die daar speciaal voor haar waren :Q: Maar ze kwam snel terug en nadat ik even de rust terug gepakt had had ze het rondje goed gelopen. Natuurlijk wilde ik dat wel even verbeteren en toen had ze wel de concentratie en liep hem tegen mijn verwachting in foutloos. De hoop achter de tunnel stond een stukje naar rechts, waardoor ze na de tunnel naar binnen moest draaien en dat kan voor Tess lastig zijn als ze wat vaart maakt. Maar die pakte ze heel mooi. En waar ik bang was dat ze aan het eind na de hoop de tunnel zou pakken, pakte ze hem toch niet en deed wat ze moest doen :D
Vast parcours

Bij het NH parcours was ze er even niet bij en liep rechtdoor (richting keurmeester, het zal ook eens niet :tongue: ) ipv een bocht te maken. Maar nog voor ze daar was bedacht ze dat we toch samen iets aan het doen waren en kon ik het rondje weer oppakken. Daarna nog eens geprobeerd en toen liep ze hem keurig! Wel de eerste bocht wat wijd, waardoor ze de 4e hoop voorbij liep, maar verder helemaal goed :D
Numbered Hoops

We hebben met de twee mooie rondjes de eerste plaats bij de gevorderden gewonnen :cheer:
Afbeelding
Eilfy
Zeer actief
Contacteer:

Knappe Tess, gefeliciteerd!
Nikki90
Zeer actief

Wat leuk! Gefeliciteerd!
veertje
Zeer actief

Vandaag kijk ik met een tevreden gevoel terug op onze wedstrijd van gisteren. Ik had voor Tess niet zo'n groot, maar voor ons toch uitdagend doel en dat was "samenwerken". Niet dat ik weer in mijn eentje in het vak zou staan en Tess alle kanten op rende behalve de goede :tongue:
Zoals ik de wedstrijd in Vught ben geëindigd, zo ben ik hem nu begonnen. Bij het spelparcours had ik 2 korte stukjes gekozen en daarbij de bal gebruikt om naar toe te sturen en meteen te belonen. Belonen is in zo'n wedstrijdsituatie iets lastiger, omdat ze normaal voer in die bal krijgt, maar deze bal is net goed genoeg om ook even een trekspelletje te doen. Ze deed de stukjes prima en bleef netjes wachten, dus ik was blij :D Bij het numbered hoops heb ik heel even getwijfeld, want het was een rondje dat ze moest kunnen lopen, maar nee ik moest bij mijn plan blijven. Dus ook daar 2 stukken gekozen en die gelopen met de bal. Nu iets groter en met een bocht, want in de bochten was ik haar steeds kwijt de vorige keer. Ook die twee stukjes gingen goed. Heel even bij het eerste stuk de aandacht op de keurmeester, maar 1x roepen en ze schakelde meteen terug. Sloeg wel een hoop over, maar dat de aandacht meteen terug was was ik heel blij mee :D
Na de middag was het VP. Daar wilde ik proberen te lopen zoals alle anderen, dus zonder bal. Zou ze toch wegrennen dan zou ik haar 1 kans geven en het opnieuw proberen en anders was het gedaan met de pret. Maar ze bleef heel goed bij me. Er was iets met starten wat ze spannend vond, ik weet niet goed wat. Iemand zei me het licht, ik dacht zelf ook aan de tunnel waar ze naast moest zitten. Het zal wel een combi zijn van wat dingen zoals ook wel vermoeidheid. Maar na wat gehannes van mij, besloten daar geen druk te zetten en haar staand laten wachten. Ging ook prima. Het rondje ging netjes. Ik weet dat ze beter kan, maar voor de situatie was ik hier heel blij mee. Ze ging niet weg, maar verviel alleen even in wat gesnuffel.
Uiteindelijk nog het lijnparcours en die heb ik ook op de gewone manier gedaan. Na 4 hindernissen was er echt iets te interessant om aan te snuffelen. Dus even herpakt en de rest van het parcours nog eens opgedeeld met een beloningsmomentje ertussen.

Al met al ben ik zeer tevreden over hoe het ging. Ze heeft goed gewerkt en toch ook mooie afstandsstartjes gedaan die ze op training kan, maar dat moet dan op wedstrijd ook maar lukken. Die concentratie moet nog groeien, maar daar nemen we de tijd voor. Buiten de ring kan ze zich ook gewoon netjes gedragen, dus ik was weer een trotse baas :I: De wedstrijden zijn nu klaar, in 2019 gaan we weer verder (op geheel nieuwe wijze zag ik in de reglementen). Komende zondag nog een workshop op de planning, dan mag Hanneke ons lesgeven :D

Dit is het filmpje van gisteren (alles staat in 1 filmpje)
Klik
Nikki90
Zeer actief

Re: HoopHoop Tess *Gorssel 14-10*

Het was heel mooi om te zien dat Tess nu heel goed bij de les bleef i.p.v. de hele ring te verkennen. Super goed dat je het op deze manier hebt gedaan! :-)
veertje
Zeer actief

Re: HoopHoop Tess *Gorssel 14-10*

Zondag kwamen de dames van Distance4Dogs bij ons op de hondenschool een workshop (Xtreme) Hoopers geven. In eerste instantie schrok ik even van het parcours, flinke afstanden (ja de naam 'Distance' zou het moeten verklappen hè :engel: ) en ik moest tot 45 kunnen tellen :80: Maar eenmaal aan de gang ging het super goed! Tess bleef heel goed bij de les en is geen enkele keer iets anders gaan doen :cheer: Tegen het einde ging ze wat meer hobbelen en was ze duidelijk moe (zaterdag had ze ook al een workshop agility gedaan), dus toen mocht Finn nog even invallen.
Ben met een heel goed gevoel naar huis gegaan :D

Hier nog een compilatiefilmpje van de dag.
Plaats reactie

Terug naar “Alle andere sporten”