Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Goede hondenschoenen?

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Goede hondenschoenen?

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Naap heeft voor naast de fiets schoenen nodig. Ondanks goed opbouwen heeft hij soms nare plekjes onder z'n voetzolen en z'n nagels zijn te kort.
Hij krijgt een zink supplement en z'n poten worden ingesmeerd, maar het is kennelijk gewoon te veel gevraagd.
Welke blijven goed zitten met rennen?
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Goede hondenschoenen?

Ongelezen bericht door Pemba »

Volgens mij loopt een hond van Sirene op schoentjes.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Nanna schreef:dat zal Angelique wel weten ;-)
Maakt het nog uit of je met hem over asfalt rent of door het bos? Het lijkt me toch sterk dat ie van bosgrond kapotte poten krijgt.
Ja, wel. Maar zachte ondergrond is hier te beperkt en de fiets niet echt geschikt. Hij loopt makkelijk 20 km.
Dus even een tussenoplossing, straks met auto en step heb ik meer mogelijkheden.
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Pemba schreef:Volgens mij loopt een hond van Sirene op schoentjes.
Ja, Doña heeft s'winters schoenen aan. Het zijn soort handschoenen van Rukkapets. Alles wat ik kocht of pastte zat voor geen meter omdat Don hele lange voeten/tenen heeft. Schoenen met een harde zool waren allemaal te breed of te kort.
Ik denk dat wat ik heb niet echt geschikt is voor lang over de verharde weg. Doña heeft erg veel last van de kou, met deze schoenen kan ze prima rennen. Maar dat doen we meestal onverhard.

Biergisttabletten en Silicea kunnen dacht ik ook de nagels harder maken.

https://www.hondenforum.nl/plaza/viewto ... n#p7976564
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
Galga's
Zeer actief
Mijn ras(sen): Galgo espanol, Silken windhound en Afghaanse windhond
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Galga's »

Welke schoentjes de beste zijn voor hem, zal ook van zijn poten afhangen. Ik heb 3 soorten (ruffwear, muttluks en nog iets) en ze zitten niet allemaal even goed. De ruffwears passen echt niet bij mijn meiden met hun gekke voeten, maar anderen zweren erbij. Ruffwears zijn trouwens wel geschikt voor harde ondergrond. De mijne zijn over te nemen.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Galga's schreef:Welke schoentjes de beste zijn voor hem, zal ook van zijn poten afhangen. Ik heb 3 soorten (ruffwear, muttluks en nog iets) en ze zitten niet allemaal even goed. De ruffwears passen echt niet bij mijn meiden met hun gekke voeten, maar anderen zweren erbij. Ruffwears zijn trouwens wel geschikt voor harde ondergrond. De mijne zijn over te nemen.

Hij is helemaal groot uitgevallen en heeft enorm brede voeten. Sneeuwpantoffeltjes.
dagmar88
Zeer actief

dagmar88 schreef: Hij is helemaal groot uitgevallen en heeft enorm brede voeten. Sneeuwpantoffeltjes.
Nou, om die reden gaat het dus niets worden. Breedte van de zool is goed, om de pols veel te wijd.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Voor Noah had ik vorige week ruffwear schoenen laten bezorgen. Ze heeft er eentje nog geen uur aan gehad of deze was al gescheurd. :scratch: die raad ik dus niet aan b
Perry en Noah

Afbeelding
Jayka
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door Jayka »

Kijk eens bij Elastische bandage Paard. Die kun je tapen (wel vinger er tussen kunnen houden ivm afknellen bloedsomloop). Blijven prima zitten en kun je in het model van de hondenpootjes tapen. Blijft prima zitten bij nat weer. Wel na gebruik er gelijk af halen aangezien er wel water doorheen komt, en weg gooien. Een rol kost plm 3 a 4 euro met 5 meter op de rol.

Of dit.... https://rundog.nl/pootverzorging/53-wel ... oties.html

Verder Cani Sport Spray van Sepval. Alleen voor zover ik weet in Frankrijk te koop. http://members.home.nl/maasbongerd/cani%20sport.htm
Laatst gewijzigd door Jayka op 05 nov 2018 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
03-01-2017...dag lieve Jayka...
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Maart hier op het forum heeft dacht ik ook schoenen voor een van haar honden voor naast de fiets
dagmar88
Zeer actief

Jayka schreef:Kijk eens bij Elastische bandage Paard. Die kun je tapen (wel vinger er tussen kunnen houden ivm afknellen bloedsomloop). Blijven prima zitten en kun je in het model van de hondenpootjes tapen. Blijft prima zitten bij nat weer. Wel na gebruik er gelijk af halen aangezien er wel water doorheen komt, en weg gooien. Een rol kost plm 3 a 4 euro met 5 meter op de rol.

Of dit.... https://rundog.nl/pootverzorging/53-wel ... oties.html
Oh dat is een goede, dankjewel :ok:
dagmar88
Zeer actief

crutz schreef:Maart hier op het forum heeft dacht ik ook schoenen voor een van haar honden voor naast de fiets
Maar die zijn geen familie van nanna :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”