Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mechelse herder doodgeslagen

Nieuws over dierenleed.
Niet geschikt voor jonge kinderen.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: Mechelse herder doodgeslagen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Tja, heel naar natuurlijk, maar zelfs de eigenaar heeft geen volledig beeld.
Waarom moet je waakhond in het donker buiten zicht mensen aan staan blaffen?
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik vind het wel een vaag verhaal.. :scratch: ....
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

S@ndr@ schreef:ik vind het wel een vaag verhaal.. :scratch: ....
Dat dus.
Waarom zou iemand een vreemde hond doodslaan.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

dagmar88 schreef:Tja, heel naar natuurlijk, maar zelfs de eigenaar heeft geen volledig beeld.
Meen je dat nu?
Waarom moet je in de vroege ochtend een hond de hersens in slaan lijkt me een meer relevantere vraag :19:
Zo'n agressieve hond zou het niet zijn geweest als je kans ziet een poot te ontwrichten en de hond dusdanig toe te takelen dat hij komt te overlijden.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blondie schreef:
dagmar88 schreef:Tja, heel naar natuurlijk, maar zelfs de eigenaar heeft geen volledig beeld.
Meen je dat nu?
Waarom moet je in de vroege ochtend een hond de hersens in slaan lijkt me een meer relevantere vraag :19:
Zo'n agressieve hond zou het niet zijn geweest als je kans ziet een poot te ontwrichten en de hond dusdanig toe te takelen dat hij komt te overlijden.
Dit dus... wat is dat toch voor achterlijk gedrag dat we maar huisdieren doodslaan...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Lanavandevledders
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lanavandevledders »

vindt het ook allemaal maar vaag,
ik zie niemand zo maar, s'morgens vroeg ergens op een zandweg met een honkbal knuppel een hond op staan wachten, om hem de hersens in slaan,
en als toevallige passant, wel een rare tijd, maar goed het kan, ook niet, waar haal je zo gauw iets om mee te slaan,
er is vast een voor geschiedenis
dagmar88
Zeer actief

blondie schreef:
Meen je dat nu?

Dat is natuurlijk op niets gebaseerd. Ik zeg ook nergens dat hij wel agressief was of dat het "verdiend" was.
Je weet het niet en de baas net zo goed niet. Daar zit dan ook het probleem.
dagmar88
Zeer actief

Het is een rare plek ook. Ik weet niet hoe of waarmee je op die plaats het haar er af mept.
Hoe je een poot ontwricht door op een borst te slaan ook niet.
Vraag me af of hij geen rotschop heeft gehad van de koeien met kalveren die daar staan. Door de lucht geslingerd, borst geschaafd en schouder ontwricht.

:ugh: Arm dier.

Afbeelding
blondie
Zeer actief

dagmar88 schreef:Het is een rare plek ook. Ik weet niet hoe of waarmee je op die plaats het haar er af mept.
Hoe je een poot ontwricht door op een borst te slaan ook niet.
Vraag me af of hij geen rotschop heeft gehad van de koeien met kalveren die daar staan. Door de lucht geslingerd, borst geschaafd en schouder ontwricht.

:ugh: Arm dier.

Afbeelding
In de quote van Nanna staat o.a. dit.
"De politie meldde dat onderzoek heeft uitgewezen dat het om mishandeling gaat en niet om een aanval van een ander dier."
blondie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
blondie schreef:
Meen je dat nu?

Dat is natuurlijk op niets gebaseerd. Ik zeg ook nergens dat hij wel agressief was of dat het "verdiend" was.
Je weet het niet en de baas net zo goed niet. Daar zit dan ook het probleem.
Ik las je misschien verkeerd. De zin "Waarom moet je waakhond in het donker buiten zicht mensen aan staan blaffen?" in jouw reactie vatte ik anders op dan je misschien bedoelde.

Er zijn genoeg mensen die juist wat vroeger of laat in de avond/nacht gaan lopen omdat ze de honden dan lekker kunnen laten rennen juist omdat het dan zo rustig is. Als er dan ineens op een verlaten landweg iets geks gebeurd dan zullen veel honden reageren met blaffen al is het al om een signaal af te geven aan de baas.
dagmar88
Zeer actief

blondie schreef: In de quote van Nanna staat o.a. dit.
"De politie meldde dat onderzoek heeft uitgewezen dat het om mishandeling gaat en niet om een aanval van een ander dier."
Ja. Die vragen ook informatie over een maltezer met afgesneden kop terwijl het een konijn is.
blondie
Zeer actief

Los daarvan, je zult je hond maar zo vinden tijdens je vroege ochtendwandeling. Lijkt me nog een jonge hond ook :ugh:
Je hoort blaffen, en ineens is het stil en dan vind je je hond zo gewond en bij de da hoor je dat ze het niet gaat redden.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

Nouja. Het verhaal kan ook nog een andere kant hebben. Als deze meneer vaker met zijn hond loopt om deze tijd. En deze hond of de baas helemaal niet zo leuk is/was en het een soort wraak is.

Ook wat Dagmar zegt vind ik zo gek niet.

Het verhaal is gewoon vaag. En ook ik zou mijn hond in het donker niet los en buiten zicht en zonder dat ik zelf in kan grijpen. Andere mensen af staan blaffen. Dat betekend niet dat ik vind dat iemand er dan maar op los zou mogen slaan. Maar het is gewoon vreemd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
blondie
Zeer actief

dagmar88 schreef:
Ja. Die vragen ook informatie over een maltezer met afgesneden kop terwijl het een konijn is.
Na onderzoek bleek pas dat het om een konijn ging, hier staat dat er al onderzoek is gedaan.
blondie
Zeer actief

Chihuahua-paws schreef:Nouja. Het verhaal kan ook nog een andere kant hebben. Als deze meneer vaker met zijn hond loopt om deze tijd. En deze hond of de baas helemaal niet zo leuk is/was en het een soort wraak is.

Het verhaal is gewoon vaag. En ook ik zou mijn hond in het donker niet los en buiten zicht en zonder dat ik zelf in kan grijpen. Andere mensen af staan blaffen. Dat betekend niet dat ik vind dat iemand er dan maar op los zou mogen slaan. Maar het is gewoon vreemd.
Ik ook niet. Maar weet van mijzelf dat als ik hele late wandelingen deed of hele vroege dat je toch wat vrijer denkt te lopen omdat normaliter op die tijdstippen bijna niemand loopt op bepaalde plekken.
Als er dan wel ineens wat aan de hand is, dan merkte ik dat wel aan mijn honden. Maar je gaat er dan toch niet van uit dat je honden een koppie kleiner worden gemaakt.
dagmar88
Zeer actief

blondie schreef:
dagmar88 schreef:
Na onderzoek bleek pas dat het om een konijn ging, hier staat dat er al onderzoek is gedaan.
:mrgreen: Als je dat niet kunt zien moet je meer worteltjes eten.

Kan best. Daarom hoef ik het aan de hand van de verwondingen nog niet te geloven. Of kun jij die logischerwijs verklaren met mishandeling?
Heb je wel eens geprobeerd een lamskop met een hamer in te tikken? Dat lukt je niet met één slag hoor. Die hond laten vliegen en neerkletteren ook niet.
Al met al een sterk verhaal. Ben benieuwd of ze daar nog eens achter gaan komen.
Chihuahua-paws
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar

Ongelezen bericht door Chihuahua-paws »

blondie schreef:
Chihuahua-paws schreef:Nouja. Het verhaal kan ook nog een andere kant hebben. Als deze meneer vaker met zijn hond loopt om deze tijd. En deze hond of de baas helemaal niet zo leuk is/was en het een soort wraak is.

Ik ook niet. Maar weet van mijzelf dat als ik hele late wandelingen deed of hele vroege dat je toch wat vrijer denkt te lopen omdat normaliter op die tijdstippen bijna niemand loopt op bepaalde plekken.
Als er dan wel ineens wat aan de hand is, dan merkte ik dat wel aan mijn honden. Maar je gaat er dan toch niet van uit dat je honden een koppie kleiner worden gemaakt.
Nee daar ga ik ook niet van uit. Maar nogmaals het verhaal is vreemd. Hij heeft het niet gezien, de verwondingen zijn vreemd, en de politie doet wel vaker onderzoek. En later blijkt het anders dus ik zou daar nou niet meteen vanuit gaan.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..

Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

Nanna schreef:Er kan van alles gebeurd zijn. Misschien heeft ie zij eigen hond wel af staan tuigen en dat dat scheef liep. En dan maar een vaag verhaal erbij verzinnen.
Da's wel het eerste wat ik dacht. Pure aanname hoor. Maar ik kan er dan ook gewoon niet met m'n kop bij dat je hond (een herder nota bene) zo ver van jou als baas af loopt dat, in de tijd dat je er dan tóch eindelijk weer bij bent, de hond al een ontwrichte poot en ingeslagen kop heeft. Hij hoorde hem blaffen en toen stil worden dus als het goed is heeft de baas er toen flink de pas in gezet?
Een poot ontwrichten en de kop góed inslaan van een jonge (snelle, wendbare) hond die het gevaar zag aankomen - want hij blafte -, dat vind ik...bijzonder. Ik kan op de vroege ochtend nog net een boterham smeren, laat staan zo hard precisie-meppen. Nee, ik zet m'n geld niet op een toevallige bosjesman met knuppel. Maar ja, nogmaals, dat zijn pure aannames. Ik vind het verhaal van de baas gewoon niet logisch.
Alfilillo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising en podenco(kruising)

Ongelezen bericht door Alfilillo »

Wat afschuwelijk, arm beest. Wat zijn mensen toch walgelijke wezens, te vaak.
Afbeeldingalfillilo (1) by [url=https://www.flickr.com/photos/157306925@N05/]

Alfil & Lily
dagmar88
Zeer actief

Sandra&co schreef:
Nanna schreef:Er kan van alles gebeurd zijn. Misschien heeft ie zij eigen hond wel af staan tuigen en dat dat scheef liep. En dan maar een vaag verhaal erbij verzinnen.
Da's wel het eerste wat ik dacht. Pure aanname hoor. Maar ik kan er dan ook gewoon niet met m'n kop bij dat je hond (een herder nota bene) zo ver van jou als baas af loopt dat, in de tijd dat je er dan tóch eindelijk weer bij bent, de hond al een ontwrichte poot en ingeslagen kop heeft.
Was hier laatst nog dat topic. :engel: De 15-25 meter die mensen met herders aangaven leken me al tamelijk beklemmend.
En deze gaat voor de gezelligheid op vijf minuten loopafstand struinen.

Ik loop en fiets veel 's avonds en 's nachts. Zo kom je jaren niemand tegen en dan achter elkaar de meest idiote situaties. Van touwtjespringende kolossen midden in het bos, chihuahua's met diarree tot slapeloze zonderlingen in de regen of seksende stelletjes.
Een man die hardloopt in driedelig pak met zwaaiende armen en benen. Kan zo in de ministry of sill walks.
Mijn honden zijn verlicht zodat mijn mede nachtbrakers zich geen rolberoerte schrikken.

Er liggen toevallig nooit mannen met knuppels of messen op me te wachten in het struikgewas.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Vreemd verhaal. Het meest voor de hand liggende lijkt me dat de hond is aangereden door een auto of tractor. Al vertrouw ik de eigenaar ook voor geen meter.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Wat vreselijk.
Maar ik vraag me af of ik raak zou kunnen slaan in het donker naar een hond. Dan vind ik een schop van een koe of paard bijna wel aannemelijker als er daadwerkelijk daar iets is gebeurd op dat tijdstip.
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:
Dat dus.
Misschien was de hond wel "getuige" van "iets" :U:

Het dier is akelig aan z'n eind gekomen :ugh:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

bouvierpoedel schreef:
Dat dus.
Misschien was de hond wel "getuige" van "iets" :U:

Het dier is akelig aan z'n eind gekomen :ugh:
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

dagmar88 schreef:
Sandra&co schreef:
Da's wel het eerste wat ik dacht. Pure aanname hoor. Maar ik kan er dan ook gewoon niet met m'n kop bij dat je hond (een herder nota bene) zo ver van jou als baas af loopt dat, in de tijd dat je er dan tóch eindelijk weer bij bent, de hond al een ontwrichte poot en ingeslagen kop heeft.
Was hier laatst nog dat topic. :engel: De 15-25 meter die mensen met herders aangaven leken me al tamelijk beklemmend.
En deze gaat voor de gezelligheid op vijf minuten loopafstand struinen.
Nou ja, Fitz zou ook rustig een kilometer van me af zijn als hij dat mocht. Want hij is heel snel en de vrouw en meisjes vet traag :roll: Meestal blijft hij redelijk dichtbij, maar soms wil hij gewoon fijn struinen.
Niet omdat hij niet graag bij me is, maar ja, die kilometer loopt hij binnen 2.5 minuut. Dus binnen 5 minuten is hij weer bij me.
Voor de goede orde :LOL: Hij mag niet uit zicht gaan, laat staan in het donker. Maar hij zou het best willen.
OT vind ik het ook een dubieus verhaal. Een mechel is een grote sterke snelle hond. Die krijg je niet zomaar te pakken.
Allicht heeft iemand hem bij die ontwrichte poot vastgegrepen? Anders kan ik me niet voorstellen dat je een mechel zijn kop in kan slaan. En dan nog.
Dan moet je hem aan die poot vasthouden terwijl ie pijn heeft en weg wil? Terwijl je zijn kop inslaat?
Ik kan het me (gelukkig) gewoon niet voorstellen.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
dagmar88
Zeer actief

Kayltje schreef: Allicht heeft iemand hem bij die ontwrichte poot vastgegrepen? Anders kan ik me niet voorstellen dat je een mechel zijn kop in kan slaan. En dan nog.
Dan moet je hem aan die poot vasthouden terwijl ie pijn heeft en weg wil? Terwijl je zijn kop inslaat?
:LOL: Dat brengt de verdachten terug tot obelix of jerommeke.
Kayltje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeentjes, Laekense Herder en een terror-terriër
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Kayltje »

dagmar88 schreef:
Kayltje schreef: Allicht heeft iemand hem bij die ontwrichte poot vastgegrepen? Anders kan ik me niet voorstellen dat je een mechel zijn kop in kan slaan. En dan nog.
:LOL: Dat brengt de verdachten terug tot obelix of jerommeke.
:lol1: Precies mijn punt.
:I: Maddie :I: Fitz :I: Imp :I: Djinn :I:
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

heel raar verhaal
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

vaag verhaal maar zou hij zijn aangereden, die kracht is hard genoeg.
arme hond.
Sandra&co

Ongelezen bericht door Sandra&co »

krullie schreef:vaag verhaal maar zou hij zijn aangereden, die kracht is hard genoeg.
arme hond.
Nja, op zo'n landgoed op dat tijdstip is het vrijwel doodstil. Een voertuig hoor je dan echt wel en dan had de eigenaar dat dus ook wel gezegd lijkt me ;)
Plaats reactie

Terug naar “Dier en Leed”