Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Undercover in nederland hondenhandel
Moderator: moderatorteam
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Undercover in nederland hondenhandel
Nu op sbs 6 een item over de illigale hondenhandel.
Laatst gewijzigd door Ptje op 14 okt 2018 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.

- dagmar88
- Zeer actief
Re: Undercuver in nederland hondenhandel

- Ptje
- Zeer actief
Re: Undercover in nederland hondenhandel
Stelletje taalpuristen
.
En nee toevallig was mijn biertje alcoholvrij, alleen mijn kennis van het Engels is bagger

En nee toevallig was mijn biertje alcoholvrij, alleen mijn kennis van het Engels is bagger

- Ptje
- Zeer actief
Jup Alberto.
Heb niet zo echt veel met hem op maar af en toe kijk ik het wel.
Heb niet zo echt veel met hem op maar af en toe kijk ik het wel.

- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zou hij nog steeds zo belerend doen, 'Ik wil het niet hebben'...Cleva schreef:Is dat die alberto stegeman?
Ik vind het altijd zo leuk als hij verontwaardigd gaat lopen doen met zijn hoge stemmetje en dat bozige gestampvoet.

- dagmar88
- Zeer actief
Ptje schreef:Stelletje taalpuristen![]()
.

- dagmar88
- Zeer actief
Cleva schreef:Is dat die alberto stegeman?
Ik vind het altijd zo leuk als hij verontwaardigd gaat lopen doen met zijn hoge stemmetje en dat bozige gestampvoet.

- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Ik heb me doodgeërgerd.Het was vast voor het goede doel en van mij mag hij gerust zo doorgaan maar hondjes die nooit buiten zijn geweest aan een riem mee willen laten lopen en die wagenziek worden bestempelen als doodziek en te zwak om te lopen is de waarheid manipuleren.En die dierenarts die "tranen in zijn ogen kreeg toen hij het entingsbewijs opendeed".
Of de vrouw die huilend zat te verkondigen dat dit dierenleed gestopt moest worden maar zelf wel mee had gewerkt door zo'n pup te kopen.
Het ergste vond ik de dierenarts die een hondje met ernstige diarree had proberen te redden door het alsnog alle ontbrekende entingen te geven maar helaas, het mocht niet meer baten, het hondje was binnen een week dood

Of de vrouw die huilend zat te verkondigen dat dit dierenleed gestopt moest worden maar zelf wel mee had gewerkt door zo'n pup te kopen.
Het ergste vond ik de dierenarts die een hondje met ernstige diarree had proberen te redden door het alsnog alle ontbrekende entingen te geven maar helaas, het mocht niet meer baten, het hondje was binnen een week dood

-
- Zeer actief
SBS6 of niet....dat maakt het niet minder triest toch? of laten we de ernst van zaken afhangen van de zender die het uitzend?Tara schreef:Mensen, SBS6. Heb je nog meer info nodig?
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
Nee dat natuurlijk niet. Het is ook prima dat hij er aandacht aan geeft maar de manier waarop stond me wel erg tegen. Of het niet al erg genoeg is. Op deze manier was het net of hij tegen een klas met kleine kindertjes bezig was.stoffeltje schreef:SBS6 of niet....dat maakt het niet minder triest toch? of laten we de ernst van zaken afhangen van de zender die het uitzend?Tara schreef:Mensen, SBS6. Heb je nog meer info nodig?
Maar misschien is dat de enige manier om Jan Publiek, de meestal niet zo goed nadenkende kopers van dergelijke pups, ervan te overtuigen dat ze meewerken aan grof dierenleed.
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Ja! Zieke hond inenten! Dat is verantwoord medisch handelen zeker 

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ik heb een deel gezien.
Ik zat best verbaasd te kijken.
Met mensen die daar een pup hebben gehaald heb ik niet zoveel medelijden. Het moge toch duidelijk zijn dat honden in hokken achter in een schuur niet OK is en als je daar dan toch je pup vandaan wil halen dan hoef je niet te gaan jammeren. Al vind ik wel dat zulke handelaren best tegen een lamp mogen lopen. En gestopt mogen worden.
Het gejank voor de camera werkte bij mij niet om meer medelijden te krijgen. En ik moest echt lachen toen de dierenarts het boekje bekeek en met name enten werd besproken. En vervolgens heeft de hond Giardia?
Ik zat best verbaasd te kijken.
Met mensen die daar een pup hebben gehaald heb ik niet zoveel medelijden. Het moge toch duidelijk zijn dat honden in hokken achter in een schuur niet OK is en als je daar dan toch je pup vandaan wil halen dan hoef je niet te gaan jammeren. Al vind ik wel dat zulke handelaren best tegen een lamp mogen lopen. En gestopt mogen worden.
Het gejank voor de camera werkte bij mij niet om meer medelijden te krijgen. En ik moest echt lachen toen de dierenarts het boekje bekeek en met name enten werd besproken. En vervolgens heeft de hond Giardia?
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
Bedankt voor deze samenvatting, nu hoef ik het niet meer te kijkenCélie schreef:Heb me dood zitten ergeren, gewoon 2 pups kopen alleen voor een aflevering van je idiote programma en maar blijven verkondigen dat je ze gered hebt![]()
. En vol blijven houden dat handelaren dit in stand houden, nee hansworst dat doen die domme mensen die voorbijkwamen in deze aflevering door daar pups te kopen.
En dan die dierenartsen hoppa we jassen er even een enting in dan zijn ze gered want die hebben ze zeker weten niet gehad.![]()
![]()
En nog raar vinden dat zo'n broodfokker je doorheeft omdat je met zo'n gigantische luiertas met daarin een camera verstopt komt aanschijten terwijl je geen baby bij je hebtMaar het was een levensgevaarlijke opdracht hoor "met gevaar voor eigen leven" probeerde de 2 medewerkers van het programma bij Jan B. een pup te kopen, ja stel je voor straks flikkert hij ze een hand brokken in het gezicht.
Maar gelukkig heeft Alberto 2 van die handelaren zover gekregen dat ze geen pups meer verkopen![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Célie schreef:ja stel je voor straks flikkert hij ze een hand brokken in het gezicht.

- Ptje
- Zeer actief
Zoiets dus, ik heb ook geen medelijden met mensen die in zo'n schuur een hond kopen en dan ook trots op hun krakkie zijn want de dierenarts heeft bevestigd dat ze hem toch maar gered hebben sjapoo(bewust verkeerd geschreven
)
Ik kan wel begrijpen dat mensen er in trappen als ze denken bij een privehuisje een normaal huishondje te kopen, is gewoon ook wat lastiger om daar onderscheid in te maken.

Ik kan wel begrijpen dat mensen er in trappen als ze denken bij een privehuisje een normaal huishondje te kopen, is gewoon ook wat lastiger om daar onderscheid in te maken.

- dagmar88
- Zeer actief
Célie schreef:Maar dat privèhuis had geen moeder zitten, dan ga je toch al denkenPtje schreef:Zoiets dus, ik heb ook geen medelijden met mensen die in zo'n schuur een hond kopen en dan ook trots op hun krakkie zijn want de dierenarts heeft bevestigd dat ze hem toch maar gered hebben sjapoo(bewust verkeerd geschreven)

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
Ach mensen horen nou eenmaal graag dat ze iets goed gedaan hebben. Volgens de da was het in dit geval maar goed dat de hond bij die mensen is terecht gekomen. Ik snap die da wel. Mensen wilden vast wel wat betalen en onderzoekjes doen.
Ze hadden beter vooraf wat onderzoek kunnen doen en hun pup gewoon ergens anders kunnen halen.
Ze hadden beter vooraf wat onderzoek kunnen doen en hun pup gewoon ergens anders kunnen halen.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 15 okt 2018 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Mensen die daar een hondje kopen om dan daarna als het mis gaat te gaan lopen mekkeren dat ze een broodfok hondje hebben gekocht. En dan wel het net op gaan on dat te melden, hadden ze beter van te voren hun huiswerk kunnen doen.
Ik heb er geen medelijden mee, wel met de honden want tenslotte betalen die de prijs ervoor.
Ik heb er geen medelijden mee, wel met de honden want tenslotte betalen die de prijs ervoor.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl